» جهانگردی » دبی » مرکز تجارت جهانی دبی اولین آسمان خراش دبی برای رویدادهای مهم جهان
مرکز تجارت جهانی دبی
دبی

مرکز تجارت جهانی دبی اولین آسمان خراش دبی برای رویدادهای مهم جهان

۲۶ مهر ۱۴۰۲ 5۰1,802

یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین آسمان خراش‌های شهر دبی که به‌عنوان اصلی‌ترین مرکز تجاری در خاورمیانه نیز شناخته می‌شود، مرکز تجارت جهانی دبی نام دارد. Dubai World Trade Centre همچنین به عنوان یکی از جاهای دیدنی دبی نیز شناخته می‌شود. این مرکز محل برگزاری بزرگ‌ترین نمایشگاه‌ها و رویدادهای جهانی است و هر ساله از افراد معروف و پرآوازه از سراسر جهان میزبانی می‌کند. جالب است بدانید که تا سال ۱۹۹۹ ساختمان DWTC لقب بلندترین برج در کل شهر دبی را به دوش می‌کشیده است. برای آشنایی بیشتر با این مرکز مهم تجاری دبی با ادامه مطلب در اقامت ۲۴ همراه باشید.

مرکز تجارت جهانی دبی کجاست؟

در سال ۱۹۷۹ شاهد ساخت بلندترین برج تجاری در شهر دبی بودیم که با هدف برگزاری مهم‌ترین رویدادهای جهانی ساخته شد. در ابتدا نام این برج که به‌عنوان بلندترین آسمان خراش شهر دبی شناخته می‌شد، شیخ راشد بود. بخش‌های مختلف این برج به تدریج توسعه یافت و تالارها، امکانات و تجهیزات آن مدرن و به‌روز شد. تا جایی که امروزه تحت عنوان مرکز تجارت جهانی در شهر دبی در حال فعالیت است و به‌عنوان مهم‌ترین بنا در قلب شهر دبی و در خیابان شیخ زاید (و از طرف دیگر خیابان المستقبل) قرار دارد.

چگونه به مرکز تجارت جهانی دبی برویم؟

برای رفتن به مرکز تجارت جهانی شهر دبی، می‎توانید گزینه‌های حمل‌و‌نقل زیر را انتخاب کنید:

بنر هتل های دبی بلاگ برای موبایل
  • مترو: به خط قرمز بروید، برای مثال از سیتی سنتر دیره (شمال) به سمت ایستگاه متروی اکسپو یا از مرکز خرید امارات (جنوب) به سمت ایستگاه مترو سنترپوینت بروید، و در ایستگاه مترو مرکز تجارت جهانی ۲ پیاده شوید. چند دقیقه با مقصد فاصله دارید.
  • اتوبوس: یکی از نزدیک‌ترین ایستگاه‌های اتوبوس، ایستگاه هتل نووتل است که به‌عنوان مثال، با اتوبوس خط ۲۷ که از ایستگاه اتوبوس مترو سیتی سنتر ۱-۱ در کنار سیتی سنتر دیره آمده است، خدمات‌رسانی می‌کند.

از طرف دیگر، اگر با خودروی شخصی به این مرکز تجاری می‌روید و از سمت دبی مال می‌آیید، در خیابان شیخ زاید/E11 به سمت نهر دبی بروید. از خروجی ۵۳ خارج شده، مستقیم ادامه دهید و در ۲nd Zaa’beel Rd/D73، به دنبال تابلوهای مقصد خود که در سمت راست شما قرار دارد، بروید.

بخش های مختلف مرکز تجارت جهانی دبی

داخل برج مرکز تجارت جهانی دبی

شاید این سوال که در این برج مرکز تجارت جهانی دبی چه رویدادهایی برگزار می‌شود و شامل چه بخش‌هایی است، ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد. در این آسمان خراش ۴۰ اتاق جلسه و ۲۱ تالار وجود دارد که برای برگزاری رویدادهای جهانی استفاده می‌شود. آمارها نشان می‌دهد که سالانه بیش‌از ۵۰۰ نمایشگاه و رویداد تجاری با حضور ۳ میلیون نفر در این برج برگزار می‌شود. برخی از اصلی‌ترین بخش‌های مرکز تجارت جهانی شهر دبی شامل موارد زیر است:

  • تالار شیخ رشید
  • تالار مکتوم
  • تالار رقص الملاکوه
  • تالارهای شیخ سعید
  • تالارهای زعابیل
  • رستوران‌ها
  • هتل‌ها
  • دفاتر و سالن‌های پذیرایی

چه رویدادهایی در مرکز تجارت جهانی دبی برگزار می شود؟

همان‌طور که اشاره شد، این مرکز تجاری در شهر دبی، برترین فضای رویدادها در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود. اما همه چیز به نمایشگاه‌های تجاری ختم نمی‌شود بلکه در این برج تجاری معروف، رویدادهای سرگرم کننده زیادی نیز برگزار می‌شود. DWTC در طول سال میزبان طیف وسیعی از نمایش‌های زنده است. افراد معروفی مانند دی جی تیستو، جورج ازرا، بازیگران نمایش ۳۰ ثانیه به مریخ و ستاره کمدی دیو چپل هستند که در این برج اجرای داشته‌اند.

سالن‌های گسترده و به هم پیوسته این برج، از برنامه‌های بین‌المللی عظیمی مانند سیرک دو سولیل استقبال می‌کنند. پس از شرکت در رویدادها، بازدیدکنندگان می‌توانند در منطقه وسیع‌تری که تعداد زیادی رستوران، هتل و سالن‌های استراحت در آن وجود دارد، با یکدیگر معاشرت کنند.

از آنجایی که این برج در رونق تجارت و کسب‌وکار شهر دبی نقش مهمی دارد، شاهد احداث مکان‌های خدماتی و اقامتی در اطراف آن هستیم. همچنین مراکز مهم تجاری، بانک‌ها، شعب شرکت‌های خارجی، رستوران‌ها، هتل‌ها، مراکز تامین مالی و… در نزدیکی این برج تجاری جهانی قرار دارند.

اطلاعات بازدید از مرکز تجارت جهانی

برای بازدید از این مرکز می‌توانید بین ساعت ۱۰ صبح الی ۷ بعد از ظهر به آنجا مراجعه کنید. در نظر داشته باشید که برای شرکت در رویدادهای این برج باید دعوت‌نامه یا بلیط آن را در اختیار داشته باشید که قیمت ثابتی ندارد و هر کدام  از آن‌ها با توجه به فاکتورهای خاصی قیمت‌های خاص خود را دارند.

شماره تماس مرکز تجارت جهانی دبی: ۹۷۱۴۳۳۲۱۰۰۰+

امکانات پارکینگ مرکز تجارت جهانی دبی چگونه است؟

از آنجایی که اکثر بازدیدکنندگان ساعت‌ها در این مرکز تجاری حضور دارند و در رویدادهای مهم شرکت می‌کنند، با این سوال رایج که امکانات پارک خودرو در این مرکز تجاری چگونه است، مواجه هستیم. این مرکز تجارت جهانی دارای ۷۵۳۰ جای پارک در چندین پارکینگ با گزینه‎‌های پولی و رایگان است. همچنین پارکینگ‌هایی با ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی وجود دارد. اگر نمی‌خواهید با خودروی شخصی به این برج بروید، می‌توانید با تاکسی یا سوار شدن مترو به ایستگاه اختصاصی DWTC بروید.

کارهایی که می توانید در داخل مرکز تجارت جهانی دبی انجام دهید

در این مرکز تجارت جهانی، کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. هر ساله، مرکز تجاری جهانی دبی میزبان بیش از ۵۰۰ رویداد و پذیرای بیش از ۱.۵ میلیون بازدید کننده از سراسر جهان است. هر نوع علاقه‌ای که دارید از مراقبت‌های بهداشتی و املاک و مستغلات گرفته تا بلاک‌چین و سفر، فقط کافی است تقویم رویداد DWTC را بررسی کنید. به این شکل می‌توانید در برنامه‌ها و رویدادهای جهانی که به آن علاقه دارید، شرکت کنید.

جاهای دیدنی اطراف مرکز تجارت جهانی دبی

پس از آنکه در رویدادها و نمایشگاه‌های محبوب خود در این مرکز تجاری دیدن کردید، می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی نزدیک مرکز تجارت جهانی شهر دبی نیز بازدید کنید، از جمله:

نحوه برگزاری رویداد در مرکز تجارت جهانی شهر دبی

رویدادهای مرکز تجارت جهانی دبی

اگر قصد برگزاری رویداد و نمایشگاه در این مرکز تجارت جهانی را دارید، باید بدانید که تیم برنامه‌ریزی تخصصی مرکز تجارت جهانی شهر دبی، در هر مرحله از روند برپایی رویدادها به شما کمک خواهد کرد. خدمات ارائه شده شامل پذیرایی، معرفی نام تجاری، امنیت، مخابرات و… است. همچنین تعداد زیادی از فضاهای برگزاری رویداد در DWTC  وجود دارد که برای همه چیز از جلسات کوچک گرفته تا نمایشگاه‌های بزرگ مناسب است.

 تور دبی راهکاری برای شرکت سریع و بی‌دغدغه در رویدادها

اگر شرکت در رویدادهای متنوع این مرکز تجارت جهانی برای‌تان مهم است، می‌توانید با رزرو تور دبی خیال خود را از بابت دردسرهای رفت‌وآمد به آنجا راحت کنید. در واقع وقتی شما این تور را رزرو می‌کنید دیگر نیازی نیست نگران بلیط رفت‌وبرگشت یا هتل و اقامت خود باشید؛ چرا که می‌توانید همه‌چیز را همین اول با خرید این تور قطعی کنید.

تفریحات دبی نزدیک مرکز تجارت جهانی

ممکن است دل‌تان بخواهد پس از بازدید از این برج به سراغ تفریحات و سرگرمی‌های جذاب اطراف بروید. در این صورت به شما پیشنهاد می‌کنیم از قبل برای همه‌چیز برنامه‌ریزی کنید و بلیط آن‌ها را تهیه کنید تا معطل نشوید. جهت رزرو و مشاهده قیمت این تفریحات به صفحه بلیط تفریحات دبی اقامت ۲۴ مراجعه کنید. با اقامت ۲۴ می توانید خیلی راحت و در کمترین زمان ممکن بلیط جاذبه مدنظرتان را با پرداخت ریالی تهیه کنید.

هتل های اطراف مرکز تجارت جهانی دبی

برای اقامت در نزدیکی این مرکز تجارت جهانی، گزینه‌های زیادی پیش روی شما قرار دارد؛ زیرا برای راحتی مسافران و بازدیدکنندگان، در اطراف این برج تجاری معروف، انواع هتل های دبی با موقعیت مکانی مناسب و برای بودجه‌های مختلف وجود دارند. برخی از معروف‌ترین هتل‌ها برای اقامت در نزدیکی مرکز تجاری جهانی شهر دبی عبارت است از:

  • هتل چهار ستاره Novotel World Trade Center دبی
  • هتل سه ستاره Ibis One Central
  • هتل دو ستاره Ibis
  • آپارتمان‌های هتل در داخل DWTC

از آنجایی که دسترسی به این مرکز از هر نقطه شهر راحت و بدون دغدغه است، می‌توانید به صفحه هتل های دبی بروید و هر هتل دلخواهی را انتخاب کنید.

سخن پایانی

یکی از معروف‌ترین و پرترددترین برج‌های تجاری شهر دبی که سالانه بیش از ۵۰۰ رویداد و نمایشگاه جهانی در آن برپا می‌شود، مرکز تجارت جهانی دبی نام دارد. این مرکز هرساله میزبان بیش از ۳۰۰۰ گردشگر و بازدیدکننده از سراسر جهان است که برای برگزاری و یا بازدید از رویدادهای جهانی به این شهر سفر می‌کنند. از آنجایی که این برج محل برگزاری بزرگ‌ترین رویدادهای جهانی در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود، بد نیست در سفرتان به دبی از آن دیدن کنید تا تجربه‌ای متفاوت بدست آورید. این برج دیدنی قطعا توجه شما را به خود جلب می‌کند.

آیا در مرکز تجارت جهانی شهر دبی فقط رویدادهای تجاری برگزار می‌شود؟

خیر. در این مرکز جهانی شاهد برگزاری انواع نشست‌ها و رویدادهای مختلف هستیم که بسیاری از آنها جنبه تجاری ندارند. بخش زیادی از رویدادهای این برج معروف به برنامه‌های طنز و سرگرم‌کننده اختصاص دارد.

مرکز تجارت جهانی شهر دبی کجاست؟

خیابان شیخ زاید، خروجی ۵۳ یا خیابان المستقبل

۱/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×