بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» راهنمای سفر به ایران » استان تهران » تهران » جاهای دیدنی تهران در نوروز ۱۴۰۳؛ بهترین مقاصد تهران گردی
جاهای دیدنی تهران در نوروز 1403
تهران

جاهای دیدنی تهران در نوروز ۱۴۰۳؛ بهترین مقاصد تهران گردی

۱۲ اسفند ۱۴۰۲ 5۰550

نوروز بهترین فرصت برای بازدید از شهر تهران است. از مناظر پانورامای برج میلاد تا کاخ نیاوران، از فشم تا پل طبیعت، این مکان‌های دیدنی در انتظار شما هستند تا پایتخت را بدون ترافیک، در تعطیلات عید ۱۴۰۳ تجربه کنید.

تهران پر از جاذبه‌‌های تاریخی و طبیعی است. اگر قصد سفر به پایتخت را دارید یا ساکن این شهر هستید و فرصت بازدید از جاهای دیدنی تهران را نداشتید، از بازه تعطیلات نوروزی بیشترین استفاده را کنید.

اقامتگاه‌های مختلفی در نزدیکی جاذبه‌های گردشگری پایتخت وجود دارد که بسته به نظرتان می‌توانید یکی از ده‌ها هتل تهران را انتخاب کنید.

بنر تبلیغاتی رزرو هتل های تهران با تخفیف

مکان‌های تاریخی دیدنی تهران

تهران می‌تواند یک انتخاب عالی برای علاقمندان به تاریخ باشد تا در این شهر سفری به گذشته را تجربه کرد. از جمله مکان‌های تاریخی این شهر می‌توان به کاخ گلستان، موزه ملی ایران، کاخ نیاوران، عمارت مسعودیه، کاخ سعدآباد، امامزاده صالح و برج آزادی اشاره کرد.

اگر فرصت زیادی برای گردش در پایتخت ندارید، بهتر است دو گزینه پیشنهادی‌مان را از دست ندهید.

کاخ نیاوران

کاخ نیاوران، داستانی پر از فرهنگ و تاریخ را روایت می‌کند. این کاخ در دوران پیش از قاجار ساخته شده است و از آغاز تاکنون شاهد بسیاری از تغییرات توسط حاکمان مختلف ایران بوده است.

کاخ نیاوران تهران - مکانی مناسب برای بازدید در نوروز

عمارت‌های مختلفی که در محوطه کاخ نیاوران وجود دارند به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهند تا از زیبایی و شکوه آن لذت ببرند. یکی از ویژگی‌های شگفت‌انگیز این مجموعه، سقف ساختمان اصلی است که به صورت بازشو و در زمان پهلوی طراحی شده ‌است.

کاخ نیاوران در محله نیاوران قرار دارد و هزینه ورودی به محوطه آن در حال حاضر ۵ هزار تومان است، اما برای بازدید از موزه‌های واقع شده در کاخ نیاوران بایستی ۴ تا ۵ هزار تومان برای هر کدام هزینه کنید.

کاخ سعدآباد

این کاخ در دوره قاجار بنا شده و در دوره پهلوی، گسترش یافته است. کاخ سعدآباد در یک باغ بزرگ قرار دارد که در فصل بهار، درخت‌ها زیبایی دوچندانی به آن می‌دهند.

بازدید از کاخ سعدآباد در نوروز را از دست ندهید

این مجموعه دارای تعدادی عمارت سلطنتی است که تبدیل به موزه شده‌اند و هر کدام زیبایی‌هایی دیدنی و روایت‌هایی شنیدنی دارند. از جمله آنها می‌توان به «کاخ موزه ملت»، «موزه هنرهای زیبا»، «موزه آلبوم‌های سلطنتی» و «کاخ موزه سبز» اشاره کرد.

کاخ سعدآباد در محله زعفرانیه قرار دارد و بهای بلیت ورودی به این مجموعه تاریخی پنج هزار تومان است، اما برای مشاهده سایر موزه‌ها بایستی چهار هزار تومان هزینه کنید.

گردشی در طبیعت تهران

جدای از مکان‌های تاریخی دیدنی تهران، مناظر طبیعی و گردشگری نیز وجود دارند که می‌تواند شما را به وجد بیاورند.

دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر، یکی از دیدنی‌های شهر تهران است که با نام دریاچه خلیج فارس هم شناخته می‌شود. این دریاچه در غرب پایتخت و در انتهای بزرگراه همت قرار دارد.

دریاچه چیتگر از جاذبه‌های تهران است. عکاس: امیرمحمد طباطبایی

از جمله امکانات تفریحی در دریاچه چیتگر منطقه می‌توان به قایق‌سواری، دوچرخه‌سواری، ماهی‌گیری و فوتبال حبابی اشاره کرد. این فعالیت‌ها در کنار زیبایی طبیعت اطراف دریاچه برای شما لحظاتی پر از شادی و سرگرمی را به ارمغان خواهند آورد.

علاوه‌براین، رستوران‌ها و کافه‌های لوکس در اطراف دریاچه، مکان‌هایی محبوب برای لذت بردن از غذاهای لذیذ و نشستن در کنار آب و طبیعت آرام هستند. 

یکی از بهترین هتل‌هایی که می‌توانید در نزدیکی دریاچه چیتگر در آن اقامت داشته باشید، هتل المپیک است که می‌توانید همین الان، آن را برای تعطیلات نوروزی رزرو کنید.

پل طبیعت

یکی از دیدنی‌ترین سازه‌های تهران است که هنگام سفر به آن، نباید از دستش داد. پل طبیعت، با طراحی سه‌طبقه‌ای خود، دو محل مهم تفریحی تهران، یعنی پارک آب و آتش و پارک طالقانی را به یکدیگر متصل می‌کند.

پل طبیعت تهران در شب های نوروز 1403 دیدن دارد

این پل با ارتفاع ۴۰ متری از سطح زمین و طول ۳۰۰ متری، چشم‌اندازی فوق‌العاده از شهر تهران را به گردشگران ارائه می‌دهد. اگر به دنبال جاهای دیدنی تهران در شب هستید، پل طبیعت را حتماً در میان گزینه‌هایتان بگذارید. 

با قدم زدن بر روی این پل، می‌توان به طور هم‌زمان از معماری و چشم‌اندازهای زیبای تهران لذت برد و تصاویری دیدنی را نیز ثبت کرد. از مسیر بزرگراه مدرس، پل طبیعت در دسترس شما خواهد بود.

فشم

از دیگر جاهای دیدنی تهران در نوروز ۱۴۰۳ می‌توان به فشم اشاره کرد که در شهرستان شمیرانات قرار دارد. چشم‌اندازی زیبا در این منطقه در انتظار شماست که با توجه به آب‌وهوای کوهستانی، فشم را تبدیل به گزینه‌ای مناسب برای بهارگردی می‌کند.

تجربه آب و هوای کوهستانی در فشم تهران

در این منطقه، رستوران‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی به اندازه‌ کافی وجود دارند که با فضایی دل‌پذیر و مناظری زیبا از رودخانه فشم و کوهستان‌های پوشیده از درختان، لذت غذا خوردن را دو چندان می‌کنند.

جاذبه‌های دیدنی فشم بسیار زیاد است که تماشای همه آنها به چند روز زمان نیاز دارد. از همین رو می‌توانید برای اقامت در تهران، هتل ایرانگردی جهانگردی میگون را انتخاب کنید.

جاهای دیدنی تهران برای کودکان

در سفرهای نوروزی بایستی حواسمان به کودکان باشد تا آنها هم از سفر لذت ببرند. در تهران مکان‌های دیدنی مختلفی وجود دارد که می‌تواند لحظاتی خوش را برای کودک عزیزتان رقم بزند.

باغ پرندگان

صدای دلنشین و زیبایی پرنده‌ها از یک سو و وجود درختان و گل کاری‌ها از سویی دیگر، حس و حال متفاوتی را برای هر بازدیدکننده از باغ پرندگان تهران رقم می‌زند.

باغ پرندگان از جاهای دیدنی تهران در نوروز 1403

این مکان یکی از بزرگترین باغ‌های پرندگان در ایران است که می‌تواند ساعت‌ها کودک و بزرگ را به خود سرگرم کند. شکل محوطه باغ از زیبایی و طراحی منحصر به فردی برخوردار است. مسیر تردد بازدیدکنندگان به طور کامل سنگ فرش شده، اما با توجه به وسعت آن بهتر است با کفش مناسب به این مجموعه سر بزنید.

باغ پرندگان تهران در دل جنگل لویزان، در بزرگ‌راه شهید بابایی شرق قرار دارد. در حال حاضر بلیت آن ۶۰ هزار تومان است.

پارک ارم

شهربازی و باغ وحش از مکان‌های مورد علاقه کودکان هستند که می‌توانند بزرگسالان را نیز سرگرم کنند. از همین رو پارک ارم تهران می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای مسافران نوروزی به پایتخت باشد.

پارک ارم تهران

این پارک در کیلومتر ۴ اتوبان تهران – کرج – بعد از پل ستاری قرار دارد. پارک ارم جاهای دیدنی مختلفی نیز دارد که می‌توان از آنها نیز لذت برد. ورودی باغ وحش ۸۰ هزار تومان به ازای هر نفر هزینه دارد.

بهای استفاده از هر بازی در شهربازی ارم نیز متفاوت است که اکثراً در بازه قیمتی ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان قرار دارند.

سخن پایانی

در نوروز ۱۴۰۳، تهران به‌عنوان یک مقصد جذاب و پرطرفدار برای سفر و گردشگری، همواره نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند.

این شهر با تنوع فرهنگی، تاریخی و طبیعی خود، فرصتی بی‌نظیر برای تجربه‌ لحظاتی شاد و بی‌نظیر را فراهم کرده است.

همان طور که اشاره شد، از بافت‌های تاریخی تا پارک‌ها و باغات سرسبز و زیبای تهران در ایام نوروز، می‌تواند جذابیت زیادی برای مسافران و گردشگران داشته باشد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×