بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» استان تهران 2 » جاذبه های گردشگری تهران » دربند تهران : دیدنی های تهران
دربند تهران
جاذبه های گردشگری تهران

دربند تهران : دیدنی های تهران

۲۳ شهریور ۱۳۹۷ 33۰3,814

بی شک به دلیل شلوغی و ازدحام همیشگی تهران، کمتر کسی این شهر را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می کند، اما در نزدیکی این شهر شلوغ و پر رفت و آمد، مناطقی بکر، زیبا و خوش آب و هوا وجود داشته که می توان ساعاتی را در آن بدور از آلودگی و شلوغی سپری کرد.

اگر می خواهید با دربند تهران، یکی از مناطق خوش آب و هوای نزدیک تهران بیشتر آشنا شوید با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

 

مقاله مرتبط : “بام لند تهران

بنر تبلیغاتی رزرو هتل های تهران با تخفیف

 

مقاله مرتبط : “معرفی هتل های تاپ تهران

 

معرفی دربند تهران

اگر می خواهید لحظاتی از شلوغی و آلودگی پایتخت دور شده و ساعاتی آرامش بخش را سپری کنید، دربند تهران می تواند بهترین گزینه باشد. این منطقه تفریحی و گردشگری که در دامنه کوه قرار دارد دارای آب و هوایی مطبوع و طبیعی دل انگیز است و در بین گردشگران و کوه نوردان بسیار شهرت یافته است.

برای صعود به قله های البرز مرکزی کوهنوردان زیادی به دربند می روند و از این مسیر به ارتفاعات مانند قله توچال صعود می کنند. دربند تهران دارای محیطی جذاب با کافه ها و رستوران ها مختلف است که برای استراحت کردن و نوش جان نمودن انواع نوشیدنی ها و غذاهای لذیذ مناسب می باشند.

همچنین در این منطقه امکانات مختلفی مانند تله سیژ، سورتمه و … نیز فراهم شده است. شبهای دربند طرفداران بسیاری دارد. زیرا کافه ها و رستوران ها و مغازه ها مملو از نور شده و فضایی جذاب و تماشایی را خلق می کنند. پیاده روی در مسیر ۲۵۰ متری دربند به یکی از تفریحات اهالی تهران تبدیل شده است.

تاریخچه دربند تهران

منطقه دربند تهران قدمتی ۲۰۰ ساله دارد. موقعیت مکانی دربند یکی از مزیت های این منطقه محسوب می ود که در گذشته پادشاهان و بزرگان و ثروتمندان اقامتگاه های ییلاقی برای خود در این دهکده می ساختند. در زمان قاجاریه اهمیت زیادی به دربند تهران داده شد و شاهزادگان بسیاری محل سکونت خود را دربند انتخاب نمودند. در زمان رضا خان پهلوی نیز تعداد زیادی ویلا و مهمانخانه و استراحتگاه در این دهکده ساخته شد.

به مرور زمان دربند رشد و توسعه یافت و ساختمان های مهم مانند شهرداری، شهربانی، پست، کارخانه برق، مهمانخانه مخصوص شخصیت های خارجی و … در این دهکده تاسیس شدند.

دربند تهران کجاست؟

در شمال باغ سعدآباد تهران محله ای قدیمی به نام دربند وجود داشته و این محله یکی از دهکده های قدیمی شمیران است. خیابان دربند که در شمال تهران واقع شده از میدان تجریش شروع شده و تا میدان دربند ادامه دارد. برای دسترسی به دربند تهران می توانید از خودرو شخصی، اتوبوس و یا مترو استفاده کنید. در گام اول باید خود را توسط مترو خط کهریزک به تجریش و یا اتوبوس های بی آر تی و تاکسی های شهری به میدان تجریش رسانده و سپس از آنجا راهی دربند شوید.

دربند تهران
آدرس: شمال باغ سعدآباد تهران

جاهای دیدنی دربند تهران

دربند به دلیل برخورداری از آب و هوایی بسیار خنک و پاک، یکی از پرمخاطبترین مکان های تفریحی تهران بشمار آمده و همه روزه علاوه بر ساکنان تهران، مسافران و گردشگران بسیاری نیز به این منطقه سفر می کنند. دربند از سطح دریا چیزی حدود ۱۷۰۰ متر فاصله داشته که این موضوع سبب خنکی و دلپذیر بود هوای آن شده است. دربند، زیبایی های بسیاری داشته و در هر لحظه از حضور و گام برداشتن در آن منظره ای زیبا را می توان مشاهده کرد.

۱- میدان دربند تهران

یکی از مهترین و دیدنی ترین نقاط دربند در کنار آب و هوا و منظره های زیبای آن، مجسمه ای ۳ متری بوده که در وسط میدان سربند قرار گرفته است. این تندیس کوهنورد توسط رضا لعل ریاحی پیکرتراش و نقاش ایرانی براساس ایده یکی از کوهنوردان ایرانی به نام حسن وجدان خوش در سال ۱۳۳ ساخته شد. این مجسمه از روی گروهبان امیر شاه قدمی مربی کوهنوردی و اسکی ارتش ایران به خاطر همکاری در نجات سرنشینان هواپیمای آمریکایی سقوط کرده الگو برداری شد. این مجسمه امروزه به یکی از نمادهای دربند و همچنین شهر تهران بدل شده و تمام افرادی که به این منطقه سفر می کنند، عکسی را به یادگار در زیر این مجسمه به ثبت می رسانند.

دربند تهران

۲- آبشار دو قلو دربند تهران

یکی از جاهای دیدنی دربند آبشار دوقلو است که در ارتفاع ۲۷۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته و جزو زیباترین آبشارهای منطقه شمیرانات محیوب می شود. این آبشار از ذوب شدن برف های ارتفاعات حاصل می گردد و دارای آب بسیار سردی است. آبشار ۲۰ متری دو قلو دربند تهران در مسیر اصلی صعود به قله توچال و در نزدیکی پناهگاه شیرپلا قرار گرفته و کوهنوردان از آن برای استراحت و رفع خستگی استفاده می کنند.

۳- کوهنوردی دربند تهران

این منطقه به دلیل واقع شدن در مسیر البرز مرکزی، یکی از اصلی ترین راههای صعود کوهنوردان به قله این کوه است. همه روزه افراد بسیاری با عبور از منطقه زیبای دربند، صعود خود را به سمت قله توچال و سایر قله های رشته کوه البرز آغاز می کنند.

دربند در شب

شب های دربند نیز زیبایی منحصر به فردی دارد. چراغ های روشن گذرگاه ها و رستوران ها، منظره زیبایی را برای شب های دربند ایجاد کرده اند.

دربند تهران
با گذشت زمان این تله سیژ به یکی از تفریحات مردم عادی سفر کرده به دربند نیز بدل شد.

وسایل تفریحی دربند

سورتمه دربند تهران که در پارک گلابدره شمال پایتخت واقع شده یکی از جذابترین تفریحات این منطقه به شمار می‌رود. این سورتمه در سال ۱۳۹۲ افتتاح شد و مطابق با استانداردهای روز دنیا می‌باشد. گردشگران می‌توانند با سوار شدن در واگن‌های زرد رنگ مسافتی ۸۵۰ متری را با سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت طی کنند و هیجانی بی نظیر را تجربه نمایند.

همچنین در سفر به دربند علاوه بر نظاره گر شدن چشم اندازهای زیبا، می توان تفریحات بی نظیری را مانند تله سیژ دربند نیز تجربه کرد. این تله سیژ در حدود ۴۰ سال پیش بر روی ارتفاعات دربند احداث شده. در ابتدا تنها کوهنوردان و ساکنین روستاهای واقع در ارتفاعات برای رفت و آمد از آن بهره می بردند که با گذشت زمان این تله سیژ به یکی از تفریحات مردم عادی سفر کرده به دربند نیز بدل شد.

هتل های نزدیک دربند تهران

یکی از بهترین هتل های نزدیک به منطقه طبیعی و تفریحی و گردشگری دربند تهران هتل ۵ ستاره ویستریا می باشد. این هتل که در خیابان دربند قرار گرفته در سال ۱۳۹۸ افتتاح شده است و از نظر موقعیت مکانی در منطقه ای خوش آب و هوا قرار دارد.

هتل ویستریا دارای اتاق های بسیار شیک و منحصر بفرد با تمامی خدمات و امکانات رفاهی است و می تواند اقامتی به یاد ماندنی را برای مهمانان و گردشگران فراهم نماید. رستوران اسکای لانچ طبقه یازدهم این هتل با منظره شگفت انگیزی از تهران می تواند بهترین گزینه برای صرف یک ناهار خوشمزه و لذیذ و سپری کردن اوقاتی خوش باشد.

یکی دیگر از هتل های نزدیک دربند تهران هتل اوسون نام دارد که در بالای کوه های منطقه دربند واقع شده است. این هتل دارای فضایی دنج و دلنشین است و می تواند لحظات آرامش بخشی را برای مهمانان خود فراهم کند. دسترسی به این هتل خاص از طریق کوهنوردی و یا تله سیژ امکان پذیر است.

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

 

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×