» راهنمای سفر به ایران » استان تهران » تهران » آسمان نمای گنبد مینا تهران نگاهی به قلمرو ستاره ها
8
تهران

آسمان نمای گنبد مینا تهران نگاهی به قلمرو ستاره ها

۱۵ اسفند ۱۴۰۰ 26۱3,393

آسمان نمای گنبد مینا تهران یکی از جاهای دیدنی و اماکن جذاب پایتخت در پارک آب و آتش است. اگر برای بازدید پل طبیعت بروید، یک ساختمان با سقف گنبدی آبی رنگ و زیبا را خواهید دید که معماری خاصش توجهتان را جلب می‌کند. این بنا آسمان نمای گنبد مینا است که برای علاقمندان به آسمان و تماشای ستاره‌ها مکانی دوست داشتنی به شمار می‌رود.

اگر شما هم علاقمند به آشنایی با آسمان نمای گنبد مینا تهران هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه اقامت ۲۴ باشید.

1

آسمان نما چیست؟

از گذشته تا کنون تماشای آسمان و ستارگان در شب برای بشر لذت بخش بوده است. افراد زیادی علاقمند به آشنایی و بررسی ستاره‌ها و صور فلکی و پی بردن به رمز و رازهای آسمان شب می‌باشند. از این رو ابزارهای مختلفی مانند اسطرلاب، تلسکوپ و … برای تماشا آسمان و درک کردن آن ساخته شد. با پیشرفت تکنولوژی مکان‌هایی مانند رصدخانه‌ها برای تماشا و مطالعه بر روی ستارگان و کهکشان‌ها احداث گشت و تحقیقات و پژوهش‌ها به صورت بهتری ادامه پیدا کردند.

بنر تبلیغاتی رزرو هتل های تهران با تخفیف

یکی از جدیدترین مکان‌هایی که برای شبیه سازی آسمان و آموزش نجوم و تحقیق پیرامون ستارگان ساخته شده است، آسمان نما نام دارد. آسمان نما محلی است که در آن آسمان و ستارگان به صورت سه بعدی شبیه سازی شده و به نمایش در می‌آیند. بدین ترتیب تصویری از موقعیت و حرکت ستارگان، سیارات، پدیده‌های آسمانی و موارد دیگر در این زمینه به علاقه‌مندان نشان داده می‌شود.

5

آشنایی با آسمان نمای گنبد مینا تهران

آسمان نمای گنبد مینا تهران بزرگترین آسمان نمای ایران می‌باشد که در سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را آغاز نموده است. این مکان می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای رهایی از شلوغی شهر و جدایی از زندگی پرهیاهو محسوب شود. در این زمانه که به خاطر آلودگی نوری محیط‌های شهری و همچنین آلودگی‌هوا امکان تماشای آسمان شب و ستارگان به خوبی میسر نیست، آسمان نمای گنبد مینا تهران مکانی جذاب برای این امر به شمار می‌رود. شما می‌توانید ساعاتی بر روی صندلی نشسته و با دیدن زیبایی‌های آسمان و کهکشان‌ها و ستارگان، لحظات لذت بخشی را تجربه کنید.

این آسمان نما هم محلی برای شبیه سازی آسمان، کهکشان‌ها، ستارگان و … است و هم بازدیدکنندگان می‌توانند در آن به تماشای فیلم‌های علمی با موضوع ستاره شناسی بپردازند. و یا با دور زدن در بخش‌های مختلف آن مانند موزه و گالری، تجربیات جدیدی بدست آورند.

دسترسی به آسمان نمای گنبد مینا تهران

گنبد مینا در پارک آب و آتش و بوستان نوروز پایتخت قرار دارد و شما می‌توانید از مسیرهای مختلفی به آن دسترسی داشته باشید. اگر قصد دارید برای رسیدن به گنبد مینا از مترو استفاده کنید، باید سوار خط یک مترو شده و در ایستگاه شهید حقانی از قطار پیاده شوید. سپس از مسیر پارک طالقانی به پل طبیعت رفته و پس از عبور از آن وارد پارک آب و آتش شوید.

4

همچنین می‌توانید برای رفتن به آسمان نمای گنبد مینا تهران از اتوبوس نیز استفاده کنید. با سوار شدن در اتوبوس‌هایی که در بزرگراه حقانی تردد می‌کنند و پیاده شدن در ایستگاه چهارراه آفریقا، می‌توانید به راحتی به پارک آب و آتش و گنبد مینا دسترسی داشته باشید. برای آن دسته از افرادی که می‌خواهند با خودرو شخصی به پارک آب و آتش و بازدید از گنبد مینا بروند، مسیرهای مختلفی وجود دارد. بهترین مسیر این است که شما از هر نقطه پایتخت باید خود را به بزرگراه شهید حقانی شرق رسانده و وارد خروجی ایستگاه مترو حقانی شوید. سپس خودرو خود را در پارکینگ طالقانی پارک نموده و از طریق پل طبیعت به سمت گنبد مینا پیاده روی کنید.

همچنین می‌توانید در صورت داشتن مجوز تردد در طرح ترافیک، از مسیر بزرگراه مدرس جنوب، میدان آرژانتین، خیابان نلسون ماندلا، بعد از ساختمان راه آهن، ورودی شهرگل به آسمان نمای گنبد مینا برسید.

بخش های مختلف آسمان نمای گنبد مینا تهران

گنبد مینا که به عنوان بهترین و بزرگترین آسمان نمای خاورمیانه نیز شناخته می‌شود، دارای بخش‌های مختلفی است. هر یک از این بخش‌ها دارای جذابیت خاص خود هستند و می‌توانند لحظات به یاد ماندنی برای بازدیدکنندگان فراهم کنند.

2

۱- موزه علوم گنبد مینا

یکی از مهمترین بخش‌های آسمان نمای گنبد مینا تهران، موزه و گالری علوم است. این بخش که در زمینی به مساحت هزار مترمربع ساخته شده، داستان زمین را روایت می‌کند. شما می‌توانید در این مکان با نحوه پیدایش زمین، زندگی انسان‌های ماقبل تاریخ، علوم مختلف و جایگاه‌های آنها آشنا شوید. همچنین در این بخش از گنبد مینا می‌توانید ابزارهای زمین شناسی، نجوم و ستاره شناسی و … را از نزدیک تماشا کنید.

از دیگر جذابیت‌های موزه علوم می‌توان به نمایشگر دیواری اشاره نمود. در مقابل این نمایشگر دیواری یک چرخ گردون قرار دارد که در هر دور چرخش زمان را هزار سال به عقب یا جلو می‌برد. می‌توانید سوار آن شده و فرمان را بچرخانید و به دل زمان و تاریخ سفر کنید. همزمان با این نمایش، در کنار تصویر نقشه زمین، شرایط آب و هوایی و اقلیمی در دوره‌های زمانی مختلف هم به صورت انیمیشن به شما نشان داده می‌شود.

3

۲- سالن نمایش گنبد مینا

بخش دیگر آسمان نمای گنبد مینا تهران سالن نمایش آن است. این سالن شیب دار ظرفیت ۱۵۰ نفر را دارد و پرده گنبدی شکلی سقف آن را پوشانده است. در این سالن فیلم‌های سه بعدی و دو بعدی جذابی با موضوعات ستاره شناسی، زمین شناسی و دیگر علوم مرتبط با فضا نمایش داده می‌شوند. تصویرسازی این فیلم‌ها بسیار پیشرفته بوده و به گونه‌ای طراحی شده است که شما می‌توانید خود را در محیط واقعی و زیر آسمان شب تصور کنید.

هتل های نزدیک به آسمان نمای گنبد مینا تهران

اگر قصد دارید در سفر به پایتخت کشور در هتلی نزدیک به آسمان نمای گنبد مینا اقامت داشته باشید، می‌توانید هنگام رزرو هتل تهران به سراغ هتل اسکان الوند، هتل نیلو، هتل ارم و هتل هما بروید. با اقامت در این هتل‌ها دسترسی راحتی به این جاذبه گردشگری خواهید داشت.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

تعداد دیدگاهها: ۱

  1. فروش سیم کارت

    جای خیلی قشنگیه من هم طراحی خارجی اینجا رو خیلی دوس دارم کسایی که مثله من عاشق نجومن باید یه بار اینجارو برن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×