بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» استان تهران 2 » جاذبه های گردشگری تهران » روستای وردیج تهران کجاست؟ چگونه به وردیج برویم؟
روستای وردیج تهران
جاذبه های گردشگری تهران

روستای وردیج تهران کجاست؟ چگونه به وردیج برویم؟

۱۲ بهمن ۱۴۰۰ 22۱4,493

روستای وردیج یکی از روستاهای خوش آب و هوای شمال غرب تهران است که مقصد مناسبی برای سفری یک روزه و دوری از هیاهوی پایتخت محسوب می‌شود. این روستای کوهستانی دارای باغ‌های فراوان میوه و دیدنی‌های بسیاری است که می‌توانند روزی خاطره انگیز و لحظاتی مفرح را برای ساکنین تهران و گردشگران رقم بزنند.

اگر در تهران زندگی می‌کنید و می‌خواهید آخر هفته از شلوغی و آلودگی پایتخت دور شوید؛ روستای وردیج گزینه مناسبی است. در صورتی که قصد سفر به تهران را دارید، می‌توانید برای طبیعت گردی و گشت و گذاری لذت بخش وردیج را انتخاب نمایید. برای آشنایی بیشتر با روستای وردیج تهران، مسیر دسترسی و دیدنی‌های آن با اقامت ۲۴ همراه شوید.

معرفی روستای وردیج تهران

معرفی روستای وردیج تهران

روستای وردیج زیر مجموعه بخش کن و سولقان است و در محدوده منطقه ۲۲ تهران قرار دارد. این روستا که جزو ییلاقات بسیار زیبا و خوش آب و هوای اطراف پایتخت محسوب می‌شود، مقصد مناسبی برای طبیعتگردان و کوهنوردان است. آب و هوای دلپذیر، دسترسی سریع از تهران، جاذبه‌های طبیعی، کوه‌های بلند، دره‌های عمیق و رودخانه‌ای خروشان باعث شده‌اند وردیج به مقصدی جذاب برای اهالی تهران و گردشگرانی که پایتخت سفر می‌کنند، باشد.

بنر تبلیغاتی رزرو هتل های تهران با تخفیف

در این روستا باغ‌های فراوانی از جمله باغ گردو، سیب، خرمالو، گیلاس، زردآلو و دیگر میوه‌ها وجود دارد که توسط رودخانه پرآب و چشمه‌های متعدد آبیاری می‌شوند. وجود آب فراوان باعث سرسبزی و آبادانی روستای وردیج تهران شده است؛ از این رو بسیاری از پایتخت نشینان این روستا را برای سفری یکروزه انتخاب می‌نمایند.

روستای وردیج تهران کجاست؟

این روستا در ارتفاع ۱۸۵۰ متری از دریا و در ارتفاعات شمال غرب تهران در منطقه کن واقع شده است. وردیج در فاصله ۴۰ کیلومتری تهران قرار گرفته و می‌توان برای دسترسی به آن از بزرگراه‌های خرازی، همدانی و یا اتوبان تهران-کرج استفاده نمود. پس از ورد به بزرگراه خرازی از طریق اتوبان همت و بعد از طی مسافت ۸ کیلومتر خروجی روستای وردیج قرار دارد. جاده روستای وردیج تهران آسفالت بوده و از گردنه‌های پرپیچ و خم و جذابیت خاصی مخصوصا در بهار که سرسبز و در زمستان که سپید پوش می‌شود، برخوردار است.

مسیر دسترسی روستای وردیج تهران

تاریخچه روستای وردیج تهران

از زمان شکل گیری این روستا و آغاز سکونت در آن اطلاعاتی در دست نیست، اما به خاطر وجود سنگ‌ها و صخره‌ها و دیگر عناصر طبیعت این منطقه، می‌توان حدس زد وردیج یکی از پناهگاه‌ها و اقامتگاه‌های خوب در گذشته محسوب می‌شده است. طبق تحقیقات زمین شناسان سنگ‌ها و صخره‌های این منطقه که دارای حفره‌های خاصی هستند و باقی مانده رسوب‌های آتشفشانی محسوب می‌شوند، قدمتی چند میلیون ساله دارند.

دیدنی های روستای وردیج تهران

وردیج به عنوان یکی از روستاها و ییلاقات زیبای اطراف تهران به شمار می‌رود که از طبیعتی بکر برخوردار است. این روستا برای علاقمندان به طبیعتگردی مقصدی جذاب محسوب می‌شود زیرا دارای درختان فراوان، چشمه‌های گوارا، رودخانه خروشان، تپه‌ها و کوه‌های سنگی و دره‌های منحصر بفرد می‌باشد.

دامنه ارواح سنگی روستای وردیج تهران

دامنه ارواح سنگی

یکی از معروفترین جاهای دیدنی روستای وردیج منطقه‌ای به نام دامنه ارواح سنگی است. این منطقه در مسیر دسترسی به وردیج قرار دارد و از جذابیت خاصی برخوردار است. سنگ‌ها و صخره‌های دامنه ارواح سنگی دارای اشکال بسیار عجیبی هستند که برخی از آنها به بدن و سر جانوران شباهت دارند. شکل غیر طبیعی این صخره‌ها باعث شهرت این منطقه شده است و شایعه‌هایی نیز درباره آن وجود دارد.

برخی از مردم محلی اعتقاد دارند که صخره‌ها و سنگ‌های پر حفره وردیج بقایای قلعه‌ای سنگی هستند. برخی دیگر بر این باورند که در گذشته جانوران مختلفی سنگ شده‌اند و این اشکال به وجود آمده‌اند. اما دلیل اصلی شکل گرفتن این سنگ‌ها و صخره‌ها فرسایش در طول زمان است.

آبشار لت مال روستای وردیج تهران

۲- آبشارهای لت مال

به دلیل جاری شدن رودخانه‌های فصلی در بهار در اطراف روستای وردیج، آبشارهایی تشکیل می‌شوند که جزو زیباترین جاذبه‌های طبیعی این منطقه محسوب می‌گردند. آبشار لت مال سه آبریز کوتاه و بلند دارد که ارتفاع آبشار اول ۳۵ متر و دو آبشار دیگر ۵ متر است. این آبشارها به صورت پلکانی هستند و در اواخر زمستان و اوایل بهار به شدت پر آب می‌باشند. برای دسترسی به این منطقه و بازدید از آبشارهای لت مال باید مسیری یک ساعته را از روستای وردیج تهران به سمت ارتفاعات پیاده روی کنید.

۳- کوه های پهنه حصار

روستای وردیج یکی از مناطق مورد علاقه کوهنوردان است. زیرا در این منطقه کوه‌های بزرگی وجود دارد که جزو قله‌های البرز مرکزی به شمار می‌روند و صعود به آنها بسیار لذت بخش است. کوهنوردان بسیاری در قالب گروه‌های مختلف برای فتح قله‌های روستای وردیج تهران مخصوصا در آخر هفته‌ها به این منطقه سفر می‌کنند.

با کوهنوردی در ارتفاعات اطراف وردیج می‌توان چشمه‌های متعدد پر آب و مناظر سرسبز و چشم نوازی را مشاهده نمود و از حضور در این طبیعت بی نظیر لذت برد. بلندترین قله‌های اطراف روستای وردیج تهران پهنه حصار، پشته بند، چشمه شاهی و گندم چال نام دارند.

طبیعت روستای وردیج تهران

بهترین زمان سفر به روستای وردیج تهران

به دلیل کوهستانی بودن منطقه، این روستا از آب و هوایی مطبوع و دلپذیر در فصل بهار و تابستان برخوردار است. با انتخاب وردیج برای سفری یکروزه می‌توانید از گرما و آلودگی پایتخت در روزهای تابستان رها شوید. در طبیعتی بی نظیر با هوایی خنک لحظات آرامش بخش و مفرحی تجربه کنید.

فصل بهار نیز به خاطر جاری شدن رودخانه‌های فصلی، سرسبزی و طراوت درختان، روییدن گل‌های رنگارنگ در دشت‌ها و دامنه‌ها و خلق مناظری بدیع و شگفت انگیز؛ می‌تواند بهترین زمان برای سفری به یادماندنی به روستای وردیج تهران در نظر گرفته شود.

شش ماه دوم سال در فصول پاییز و زمستان آب و هوای روستای وردیج سرد است. اما تنوع درختان پاییزی و رنگین شدن برگها و سپید پوش شدن منطقه بخاطر بارش برف گردشگران بسیاری را به وردیج می کشاند.  می‌توان با همراه داشتن لباس گرم و تجهیزات مناسب به این روستای بکر سفر کرد.

هتل های نزدیک به روستای وردیج تهران

این روستا از امکانات رفاهی و اقامتی مناسبی برخوردار نیست و بهتر است برنامه سفر شما یکروزه باشد. اکثر منازل روستا شخصی هستند که ممکن است اجاره آنها میسر نباشد. اما برای اقامت در روستای وردیج تهران می‌توانید کمپ زده و چادر برپا کنید، از شب مانی در طبیعتی بکر نهایت لذت را ببرید. گردشگرانی که قصد دارند در سفر به تهران به این روستای دل انگیز و دیدنی نیز سری بزنند، می‌توانند هتل را برای اقامت انتخاب کنند.  هتل‌های مختلف پایتخت که در فاصله کمی با این منطقه قرار دارند.

از بهترین گزینه ها برای رزرو هتل تهران نزدیک به روستای وردیج تهران می‌توان به هتل ۵ ستاره و لوکس اسپیناس پالاس و هتل المپیک اشاره نمود.

 

 

تعداد دیدگاهها: ۱

  1. مجید

    می خواستم روستای زرنان در غرب تهران و دارای
    ورودی از کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص کرج را خدمت شما معرفی کنم
    روستای زرنان دارای اب و هوای خوب
    و باغ ها و زمین کشاورزی می باشد در ضمن
    بعضی از امکانات و امتیازات زرنان عبارت است
    ۱- انشعاب گاز
    ۲- خانه بهداشت
    ۳- چمن ورزش مصنوعی
    ۴- مساجد ولی عصر وامیرالمومنین
    ۵- تالار و رستوران
    ۶- چند محل پرورش گل و گلخانه
    ۷- محل نگهداری و سوارکاری اسب
    ۸- مجموعه سینمایی و فیلم برداری
    ۹- فضای باز و طبیعت باغی و کشاورزی
    ۱۰- مزیت نزدیک بودن به تهران
    ۱۱- دسترسی به پنج بزرگراه تهران – کرج، فتح، جاده مخصوص، حکیم وهمت در عرض ۱۰-۱۵ دقیقه
    ۱۲- نزدیک بودن به دریاچه خلیج فارس
    زرنان از مناطق رو به رشد و بکر ویلایی در اطراف تهران است. مقدار زمین‌های آزاد این منطقه کم ولی بسیار باارزش و زیبا است زرنان به دو بخش بالا و پایین تقسیم می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×