» راهنمای سفر به ایران » استان تهران » تهران » رویا پارک تهران (موزه خطای دید ایران) ساعت کاری، شماره تماس و قیمت بلیط
tehran roya park
تهران

رویا پارک تهران (موزه خطای دید ایران) ساعت کاری، شماره تماس و قیمت بلیط

۹ آذر ۱۴۰۰ 23۲5,180

اگر می‌خواهید در دنیایی عجیب و غریب و پر از شگفتی و جذابیت قدم بگذارید، به سراغ رویا پارک بروید. رویا پارک فقط یک پارک نیست، یک سفر فراموش نشدنی است که دوست دارید برای دیگران هم تعریفش کنید. موزه خطای دید تهران یکی از جذابترین جاهای دیدنی تهران محسوب می‌شود که دارای بخش‌های مختلفی است و هر کدام از این بخش‌ها به نوعی ذهن شما را به چالش می‌کشند.

بخش ها و آثار مختلف رویا پارک تهران به شکلی طراحی شده‌اند که مغز شما را به اشتباه می‌اندازند و باعث می‌گردند شما دچار خطای دید شوید. اگر قصد دارید یک روز سرگرم کننده و مهیج را به همراه دوستان و خانواده خود تجربه کنید، به شما بازدید از موزه خطای دید یا همان رویا پارک تهران را پیشنهاد می‌کنیم.

در این مقاله از اقامت ۲۴ قصد داریم به بررسی این موزه خاص و عجیب و معرفی بخش‌های مختلف آن بپردازیم. با ما همراه باشید تا وارد یک دنیای شگفت انگیز شوید.

بنر تبلیغاتی رزرو هتل های تهران با تخفیف

رویا پارک تهران

 رویا پارک تهران

موزه خطای دید تهران یا همان رویا پارک در نوروز سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را آغاز نمود. این مجموعه دارای بخش‌های مختلفی است که در آنها برای هرکدام از حواس ۵ گانه شما طراحی مخصوصی صورت گرفته است. در کشورهای مختلف از این قبیل موزه‌ها وجود دارد و آنها بر روی یک موضوع تمرکز دارند. اما رویا پارک نیاوران تهران دارای بخش‌ها و موضوعات متنوعی است و تلفیقی از فضاهای تفریحی، سه بعدی، علمی و … می‌باشد. در واقع رویا پارک دارآباد مجموعه‌ای از چند موزه خطای دید محسوب می‌شود که در کنار یکدیگر قرار دارند.

موزه خطای دید ایران توسط صالح سخندان ملقب به آقای خطای دید و تیم مهندسی و طراحی حرفه‌ای او ساخته شده است و در آن بیش از ۱۰۰ اثر وجود دارد. برخی از این آثار به شکلی طراحی شده‌اند که بازدیدکنندگان می‌توانند تکمیل کننده آن باشند.

بخش های رویا پارک

رویا پارک تهران دارای بخش‌های مختلفی است که هر کدام از آنها از زیبایی و ویژگی‌های خاصی برخوردار می‌باشند و می‌توانند به نحوی بازدیدکنندگان را سرگرم نمایند. این مجموعه جذاب و خاص در ساختمانی بزرگ در مجموعه دارآباد واقع شده و برای بازدید از تمام قسمت‌های آن باید ساعت‌ها وقت بگذارید.

جذابیت موزه خطای دید دارآباد از همان بدو ورود شروع می‌شود. در ورودی رویا پارک دو سنگ بزرگ را می‌توانید ببینید که به طرز عجیبی بر روی هم با تعادل خاصی قرار گرفته‌اند. قسمت پذیرش این موزه خطای دید نیز خاص و متفاوت است. در این قسمت میزی بزرگ قرار دارد که جاذبه بر آن تاثیر آنچنانی ندارد و دو پایه آن روی هوا هستند و تلویزیونی کج نیز در پشت این میز بر روی دیوار نصب شده است.

برای وارد شدن به بخش‌ها باید از یک درب اتوماتیک بزرگ بگذرید. پشت این در یک اتاق خالی وجود دارد که شعار مجموعه به صورت جمله بزرگ زرد رنگ « من خود خوشحالی‌ام » به شکل سه بعدی بر روی کف اتاق و دیوارها و ستون‌ها نوشته شده است. اگر در زاویه درستی قرار بگیرید می‌توانید به راحتی آن را بخوانید. بعد از این اتاق بخش‌های مختلف موزه خطای دید ایران وجود دارند که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

  • بخش سه بعدی

در این بخش تصاویر سه بعدی مختلفی در ابعاد و اندازه‌های متفاوت قرار دارند که شما می‌توانید با قرار گرفتن در کنار و یا داخل آنها، تکمیل کننده این تصاویر باشید. برای مثال می‌توانید در ونیز قایق سواری کنید، بر روی قالیچه پرنده بنشینید، مثل فرشته‌ها بال درآورید، داخل دهان یک کوسه عظیم قرار بگیرید و …

بخش سه بعدی رویا پارک

  • بخش بی نهایت

یکی از جذابترین بخش‌های رویا پارک تهران بخش بی نهایت یا همان آینه‌ها است. در این قسمت حس دیداری شما دچار خطا می‌شود و تصاویر بی انتهایی ایجاد می‌شوند که بسیار جذاب و مهیج هستند. وارد قسمت بی نهایت که می‌شوید در ابتدا یک کتابخانه را مشاهده می‌کنید که امتداد قفسه‌های آن هیچگاه تمام نمی‌شوند و از هر طرف که نگاه کنید آن را می‌بینید. در بخش بی نهایت موزه خطای دید ایران اتاق‌های مختلفی پوشیده شده از آینه‌های متعدد وجود دارند که هزاران تصویر از شما را منعکس می‌کنند. می‌توانید با انعکاس‌های خود در پشت میز جلسه انفرادی عکس‌های مختلفی بگیرید و یا در مقابل آینه بی وزنی قرار گرفته و هر دو پا را بالا بیاورید و روی هوا بمانید!

قسمت‌های مختلف دیگری نیز به نام‌های مثلث بی نهایت، فصل مشترک، میز شام آخر و … نیز در این بخش از رویا پارک ایران طراحی شده‌اند که هرکدام جذابیت خاص خود را دارد و آینه‌های آن تصاویر خلاقانه‌ای از شما منعکس می‌کنند.

بی نهایت در پارک رویا

  • بخش پرسپکتیو

بعد از قسمت بی نهایت و گذر از یک دروازه دیگر از طریق راه پله به سالن بزرگی می‌رسید که در آن همه چیز برای چشمان شما فریب دهنده است. در بخش پرسپکتیو با تصاویری مواجه می‌شوید که به خاطر خطای دید از هر زاویه شکل خاصی را به نمایش می‌گذارند. یکی از جذابترین قسمت‌ها فنجانی جادویی است که شما می‌توانید درون آن قرار بگیرید و همراه‌تان شما را نوش جان کند.

رویا پارک پرسپکتیو

در بخش پرسپکتیو تابلویی هزار تکه از مداد رنگی‌های آویزان شده قرار دارد که از یک طرف به شکل نقشه ایران و از طرفی دیگر به شکل یوزپلنگ ایرانی دیده می‌شود. در اتاق ایمز موزه سه بعدی تهران می‌توانید اختلاف ارتفاع را به شکل عجیب و هیجان انگیزی تجربه کنید و یا تابلو بزرگ دیگری را تماشا کنید که به آن ریورس پکتیو گفته می‌شود. روی این تابلو سه راهرو به نمایش درآمده که با جابجایی شما و زاویه نگاهتان، انگار در مقابل راهروهای طولانی بدون انتهای یک هتل بزرگ قرار گرفته‌اید.

  • بخش جاذبه

یکی از مبهم‌ترین و گیج کننده‌ترین بخش‌های رویا پارک بخش جاذبه است. در این بخش اتاق‌هایی با زاویه انحرافی ۲۰ درجه و ۱۸۰ درجه طراحی شده‌اند که این انحراف باعث تغییر احساس شما نسبت به جاذبه می‌شود. در قسمت جاذبه می‌توانید در یک آشپزخانه وارونه قرار بگیرید و عکس‌های جذاب و خاصی ثبت کنید.

بخش جاذبه موزه خطای دید تهران

  • بخش ترفند یا خطای دید

در خطای دید همه چیز آنطور که شما فکر می‌کنید نیست! بخش ترفند جذابیت‌های زیادی وجود دارد که باعث گول زدن می‌شوند و حس بینایی را به خاطر خطاهای دید عجیب به چالش می‌کشند. در سکشن ترفند رویا پارک می‌توانید مانند مرتاض‌ها با کمک یک عصا در هوا به صورت معلق بنشینید و یا تابلویی متشکل از هنر نور و سایه را تماشا کنید که از حروف فارسی تشکیل شده و سایه این حروف تصویر نیم رخ یک صورت انسان را بر روی دیوار نشان می‌دهد.

خطای دید رویا پارک

  • بخش تاریک

در قسمت دارک، خبری از روشنایی و نور چراغ‌ها و لامپ‌های معمولی نیست. در تاریک‌ترین قسمت موزه خطای دید می‌توانید نقاشی‌های بزرگ را با نور فرابنفش و به صورت بک لایت تماشا کنید. شما می‌توانید داستان آغاز پیدایش کهکشان راه شیری را از طریق این نقاشی‌های جذاب و رنگی نظاره کنید و وارد یک زیردریایی معروف به نام ناتیلوس شوید.

در بخش تاریک موزه خطای دید در تهران صدای موسیقی نیز می‌تواند باعث شود شما بیشتر در نقاشی‌ها غرق شوید. برای مثال در حال تماشای تصویری از دریا صدای پرندگان و امواج آب به گوشتان می‌رسد.

دنیای تاریک پارک خطای دید تهران

رویا پارک کجاست؟

مجموعه جذاب و هیجان انگیز رویا پارک در خیابان نیاوران و ابتدای خیابان دارآباد قرار دارد. برای دسترسی به موزه سه بعدی و خطای دید تهران با وسیله نقلیه شخصی در ابتدا باید به سمت میدان تجریش بروید. سپس وارد خیابان باهنر شده و به سمت خیابان دارآباد ادامه مسیر دهید. برای رفتن به رویا پارک تهران با مترو می‌توانید از هر نقطه تهران خود را به ایستگاه تجریش رسانده و پس از پیاده شدن از مترو با استفاده از تاکسی‌های تجریش-نیاوران-دارآباد یا اتوبوس‌های تجریش-دارآباد به سمت موزه حرکت کنید.

همچنین برای دسترسی به رویا پارک با مترو باید خود را ایستگاه نوبنیاد برسانید. این ایستگاه نزدیکترین ایستگاه مترو به موزه خطای دید محسوب می شود که بعد از پیاده شدن در آن با استفاده از تاکسی های دارآباد و آجودانیه می توانید به پارک رویا بروید.برای دسترسی به موزه سه بعدی تهران با استفاده از اتوبوس می توانید خط بی آر تی راه آهن-تجریش را انتخاب کنید و پس از رسیدن به میدان تجریش با سوار شدن اتوبوس های تجریش-دارآباد خود را به ابتدای خیابان موزه برسانید.

آدرس رویا پارک تهران: میدان نیاوران، خیابان دارآباد، بعد از آجودانیه، انتهای خیابان موزه.

اطلاعات بازدید رویا پارک تهران

براساس اطلاعات گرفته شده از مجموعه هلدینگ گردشگری ایران فان ساعت کار رویا پارک تهران به شرح زیر است:

شنبه تا چهارشنبه: ۱۱ صبح تا ۲۱ شب

پنجشنبه، جمعه و روزهای تعطیل: ۱۰ صبح تا ۲۲ شب

قیمت بلیط رویا پارک تهران طبق آپدیت مهر ۱۴۰۱، مبلغ ۱۰۹ هزار تومان برای افراد ۳ سال به بالا است. شما می توانید جهت اطلاع از قیمت بلیط موزه خطای دید تهران و مشاهده عکس های رویا پارک تهران به سایت این مجموعه به آدرس www.iran-fun.ir مراجعه کنید. همچنین علاوه بر خرید حضوری بلیت در محل مجموعه، امکان خرید بلیط رویا پارک دارآباد نیز در این سایت وجود دارد.

تلفن رزرو مجموعه: ۲۴۵۵۷-۰۲۱ (در تایم اداری)

تلفن پشتیبانی:  ۲۲۸۲۹۹۹۰  الی ۹۴

تهران پارک رویا

امکانات رویا پارک تهران

موزه خطای دید تهران به عنوان یکی از مراکز تفریحی، سرگرمی و توریستی امکانات متنوعی را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است. اگر این پارک عجیب تهران را برای سپری کردن لحظاتی خاطره انگیز انتخاب کنید می توانید هنگام گشت و گذار در بخش های مختلف آن برای استراحت و نوشیدن یک فنجان قهوه، چای، بستنی و سایر دسرهای لذیذ به سراغ کافی شاپ مجموعه بروید.

رستوران شیک و باکیفیت یکی دیگر از مهمترین امکانات موزه برعکس تهران محسوب می شود که انواع غذاهای خوش طعم را سرو می کند. پارک رویا تهران دارای استودیو عکاسی تخصصی و حرفه ای است که شما می توانید با پرداخت هزینه جداگانه لحظات خود در این مجموعه را به عنوان یادگاری ثبت کنید. همچنین امکان چاپ عکس بر روی شاسی، لیوان و تی شرت نیز در پارک رویا وجود دارد.

از دیگر امکانات پارک خطای دید می توان به بوفه، نمازخانه، سالن انتظار، نیمکت استراحت، سرویس بهداشتی، پارکینگ خودرو و … اشاره کرد.

نکات و قوانین بازدید از رویا پارک تهران

هنگام بازدید از موزه خطای دید تهران باید یکسری از قوانین را رعایت نموده و به نکاتی توجه ویژه داشته باشید که عبارتند از:

  • استفاده از پوشش کفش (لمینت) جهت جلوگیری از آسیب به بخش سه بعدی.
  • جدا کردن پوشش کفش جهت حفظ تعادل در بخش جاذبه.
  • پوشیدن لباس راحت با رنگ مناسب جهت ثبت عکس های زیباتر.
  • عکاسی در یک سری از بخش ها فقط توسط عوامل مجموعه انجام می شود.
  • حتی الامکان در روزهای میانی هفته که خلوت تر است از رویا پارک بازدید کنید.
  • با اینکه بازدید از موزه برای افراد با سن بالاتر از ۳ سال مجاز است اما استفاده از این پارک به افراد بالای ۹ سال پیشنهاد می شود.
  • بهتر است شارژ گوشی یا دوربین کامل باشد تا بتوانید عکسهای بیشتری ثبت کنید. همچنین می توانید همراه خود پاور بانک نیز داشته باشید.
  • سعی کنید به صورت دسته جمعی از اتاق خطای دید تهران بازدید نکنید زیرا مدت زمان بازدید کم بوده و به خاطر ازدحام جمعیت ممکن است معطل شوید و وقت زیادی هدر برود.

هیومن لند تهران

جاهای دیدنی نزدیک رویا پارک تهران

اگر قصد دارید علاوه بر بازدید از پارک خطای دید تهران از دیگر جاهای دیدنی و جاذبه ها نزدیک این مجموعه نیز بازدید کنید می توانید به سراغ موارد زیر بروید:

  • هیومن پارک

هیومن پارک یکی از جذابترین جاهای دیدنی نزدیک موزه سه بعدی تهران محسوب می شود که در خیابان دارآباد قرار دارد. در این مجموعه می توانید با بدن انسان و اجزای داخلی آن به شیوه ای نوین آشنا شوید. طراحی بخش های مختلف هیومن پارک به صورت یک بدن انسان در ابعاد بزرگ است و اعضای بدن به صورت سه بعدی نمایش داده شده اند.

به عبارتی در این موزه شما از دهان یک انسان وارد بدن انسان می ‌شوید و پس از گذشتن از قلب، معده، کلیه، کبد، رگ ‌های خونی و… به روده می‌ رسید و از آن خارج می‌ شوید. این مجموعه برای کودکان جذابیت فراوانی دارد و می تواند آموزش های مفیدی را ارائه دهد.

  • موزه تاریخ طبیعی دارآباد

موزه تاریخ طبیعی از دیگر مکان های دیدنی نزدیک رویا پارک است که دارای مجموعه ای بی نظیر از گونه های جانوری مختلف می باشد. این جانداران به صورت تاکسیدرمی شده در معرض نمایش قرار گرفتند و تنوع بالایی دارند. اگر از علاقمندان به حیات وحش و حیوانات هستید فرصت بازدید از موزه تاریخ طبیعی دارآباد را از دست ندهید.

  • دکتر لند

مجموعه تفریحی، سرگرمی و آموزشی دکتر لند یکی از خاص ترین جاهای دیدنی رویاپارک می باشد که مخصوص کودکان طراحی شده است. در این مجموعه کودکان بین ۵ تا ۱۲ سال می توانند با دنیای شگفت انگیز پزشکی آشنا شده و کارهای مختلف مانند احیای قلب، عصب کشی دندان، معاینه پزشکی، کمک های اولیه و اورژانسی و … را به طور ساده و قابل فهم تجربه کنند.

دکترلند تهران

هتل های نزدیک رویا پارک تهران

اگر قصد سفر به تهران و بازدید از موزه خطای دید را دارید و می خواهید در نزدیکی این مجموعه اقامت داشته باشید هتل های تهران مثل هتل استقلال، ویستریا، الماس زعفرانیه، ولیعصر، دیاموند و پاریز گزینه های عالی به شمار می روند. این هتل ها در فاصله کمی از رویاپارک قرار دارند و دارای بهترین امکانات و خدمات بوده و اقامتی به یادماندنی را برایتان فراهم می کنند.

سخن پایانی

مجموعه رویا پارک تهران جدیدترین نوع از مجموعه خطای دید و اولین در نوع خود در کشور و بزرگ ­ترین موزه خطای دید خاورمیانه است که در آن تلاش شده پدیده ­ها و آثار خطای دید با فرهنگ ایرانی اسلامی و متناسب با ذائقه مخاطب ایرانی به بازدیدکنندگان عرضه شود. با این حال تمامی شاخصه­ های بین ­المللی این نوع از موزه ­ها در رویا پارک رعایت شده و این مجموعه در عین حال یک مجموعه با استانداردهای بین ­المللی خواهد بود.

سؤالات متداول

[toggle title=”رویا پارک یا موزه خطای دید تهران کجاست؟” state=”close”]میدان نیاوران، خیابان دارآباد، بعد از آجودانیه، انتهای خیابان موزه[/toggle]

[toggle title=”رویا پارک (موزه خطای دید) چه روزهایی باز است؟” state=”close”]شنبه تا چهارشنبه: ۱۱ صبح تا ۲۱ شب | پنجشنبه، جمعه و روزهای تعطیل: ۱۰ صبح تا ۲۲ شب [/toggle]

[toggle title=”چه بخش هایی در رویا پارک تهران برای بازدید وجود دارد؟” state=”close”]بخش سه بعدی، بی نهایت، پرسپکتیو، جاذبه، تاریک و ترفند یا خطای دید از بخش های مختلف موزه خطای دید تهران هستند.[/toggle]

[toggle title=”هزینه بلیط رویا پارک یا موزه خطای دید چقدر است؟” state=”close”]در حال حاضر طبق آپدیت مهر ۱۴۰۱، به ازای هر نفر بالای ۳ سال، ۱۰۹ هزار تومان است.[/toggle]

۳.۵/۵ - (۴۸ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۲

  1. شهروند

    این مجموعه با الگو گرفتن از نمونه های خارجی تدوین شده و در کلیت طرح جدیدی است که در ایران جامعه عمل به خودش گرفته اما چند نکته خیلی تو ذوق زننده هست. بسیاری از عکسها و لوکیشنها که کمی از بقیه زیباتر هستند را در قالب وی آی پی نامگذاری کرده اند و خودتان اجازه عکاس از آنها را ندارید و باید خود پرسنل از شما عکس بگیرند و چاپ شده آن را خریداری کنید که چندان هم ارزان نیستند. این در حالی است که با کمی خلاقیت می توان ایده هایی را در آن مجموعه کنار هم گردآورد که با همین تکنیک خطای دید بسیار جذاب باشند و عکس برداری از آنها را که نیاز به هماهنگی توسط پرسنل دارد را پولی گذاشت با این رویه به نظر من هم درآمد بیشتری کسب میشود و هم نارضایتی کمتر. تعداد زیادی از عکسها روی دیوار نصب هستند و فقط شما جلوی عکسها میایستید و عکس می گیرید تقریباً چیزی شبیه به عکسهای حرم امام رضا در مشهد که در دهه های قبل خیلی زیاد بود و زوار برای یادگاری می گرفتند. البته لوکیشنهای زیبایی مانند تالار آینه ها نیز دارند که به حق جذاب است. یک مورد هم که دیدم دوستان قبل هم به آن اشاره کرده اند رفتار تند و خارج از ادب پرسنل است در حالیکه برای یک خانواده ۴ نفری برای شصت دقیقه مبلغ ششصد هزار تومان هم بلیط گرفته اند البته نه همه پرسنل که تک و توک بین آنها افراد بسیار خوب هم وجود دارد. لوکیشنها مرحله به مرحله باز میشوند و شما زمانی حدود حدود ۷ تا ۸ دقیقه برای هر محل دارید تا عکس بگیرید طبیعی است که در این زمان خانواده های دیگر هم قصد گرفتن عکس دارند و اغلب پیش از آنکه همه لوکیشنها را ببینید یا عکس بگیرید وقتتان تمام میشود و باید به لوکیشن بعدی بروید ضمنا حق برگشت به لوکیشن‌های قبل را هم ندارید و این یکی از مواردی است که خیلی توی ذوق میزند. در مجموع برای بچه ها خوبه ولی با کمی خلاقیت می توان آن را به یک جاذبه گردشگری ارتقا داد.

    • علیرضا قانع

      سلام ممنونیم از نظر ارزشمندی که به اشتراک گذاشتید
      تمامی مواردی که فرمودید درست هست و با توجه به اینکه بنده هم با خانواده از رویا پارک تهران بازدید کرده ایم این موارد برای ما هم توی ذوق میزد. امیدواریم که این مجموعه رویه جدیدی رو انتخاب کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×