بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» راهنمای سفر به ایران » مقاصد خنک برای سفر تابستان – عکس + ویدیو
دریاچه زیبای زریبار
راهنمای سفر به ایران

مقاصد خنک برای سفر تابستان – عکس + ویدیو

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ 14۱2,386

ایران کشور چهار فصلی بوده، که می توان در هر فصل از سال به گوشه ایی از آن سفر کرد و از آب و هوای آن لذت برد. در ایران می توان، در تابستان با سفر به بخش های شمال و شمال غربی کشور، به نقطه ایی سرد مانند کردستان، آذربایجان شرقی، و اردبیل سفر کرد و از گرمای شهر و دیار خود، به سرمای مکانی دیگر پناه برد و یا بالعکس، در زمستان سرد، می توانید به شهر ها و جزیره های جنوبی کشور مانند بندر عباس، کیش و قشم سفر کرد و از هوای بهاری و خنک آنها بهره مند شد.

اینبار وبلاگ اقامت ۲۴ قصد دارد، تا برخی از مقاصد سفر های تابستانی را معرفی کرده، تا شما همراهان همیشگی، بتوانید به راحتی در روزهای گرم تابستان، مقصد خنکی را برای سفر های خود انتخاب نموده و از لحظات سفر لذت کافی را ببرید.

اورامان

اورامان، منطقه ای کوهستانی در غرب ایران بوده و در استان کرمانشاه واقع شده است. این منطقه دارای کوهستان ها و دره های پر پیچ و خم، زیبا و عمیق بوده که رودخانه های فراوانی نیز از میان آنها عبور می کنند. این منطقه به سبب موقعیت جغرافیایی، دارای آب و هوای کوهستانی و سرد است. از این رو اورامان یکی از بهترین مناطق و مقاصد برای سفر های تابستانی بشمار آمده و گردشگران می توانند از خنکای این منطقه در تابستان لذت بسیاری را تجربه کنند.

اورامان
آدرس: ایران – کرمانشاه – پاوه

همچنین این منطقه، دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیاری بوده، که می توان با سفر به اورامان از آن ها بازدید کرده و تجربه متفاوتی را از سفر های خود ایجاد کرد. روستاهای این منطقه، بیشتر به صورت پلکانی بوده و نوع معماری آن ها به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری زیبای این منطقه به شمار می آید.

مقاله مرتبط : “در سفر های تابستان چه بخوریم؟”

استان اردبیل

استان اردبیل، با واقع شدن در بخش های شمال و شمال غربی کشور، دارای آب و هوای بسیار مطبوع و خنکی در فصل های گرم سال است. همچنین در این استان، جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی فراوانی، مانند پل معلق مشگین شهر، چشمه های آب گرم سرعین، روستای خلخال، جنگل فندقلوی و بسیاری دیگر نیز وجود دارد و به هر نقطه از استان اردبیل که بروید، می توانید از امکانات و جاذبه های فراوان آن بهره مند شوید.

اردبیل

استان کردستان و دریاچه زیبای زریبار

استان کردستان، یکی از استان های غرب کشور بوده و به دلیل واقع شدن در دامنه ها و دشت های رشته کوههای زاگرس، دارای آب و هوای سرد و کوهستانی است. در این استان، به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرار گیری در ناحیه کوهستانی، تالاب ها، دره ها، چشمه ها و جاذبه های طبیعی فراوانی قرار دارد و این استان را به یکی از پر مخاطب ترین مقصد های گردشگری و سفر در تابستان بدل ساخته است.

از جاذبه های تاریخی و طبیعی استان کردستان می توان به پل قشلاق سنندج، عمارت خسروآباد، مسجد دارالاحسان، عمارت سالار سعید، موزه سنندج، دریاچه زیبای زریوار مریوان، پالنگان و بسیاری از مکان های دیگر نام برد.

 دریاچه زیبای زریبار
کردستان- مریوان- ۳ کیلومتری غرب شهر مریوان

مقاله مرتبط : “پالنگان، ماسوله بینظیر کردستان”

سرآمد جاذبه های گردشگری طبیعی استان کردستان، دریاچه ی زیبای زریبار است، که در فاصله ۳ کیلومتری شهر مریوان استان کردستان واقع شده است. این تالاب آب شیرین، در منطقه ای سرسبز قرار گرفته و چشم اندازی زیبا را داراست.

تالاب زریبار، بزرگ‌ترین و زیباترین دریاچه آب شیرین باختر ایران و یکی از منحصربه‌فردترین دریاچه‌های آب شیرین در جهان به‌شمار می‌رود و کلیه شرایط جامع یک تالاب بین‌المللی را داراست و حتی مواردی از رفتار و عملکرد برخی از موجودات مشاهده می‌گردد، که تاکنون مطالعه یا اعلام نشده‌است که نیاز به بررسی بیشتر را می‌طلبد.

استان فارس، باغ های شیراز و بهشت گمشده

شاید در نگاه اول استان فارس و شهر شیراز، مقصد خنکی برای سفر های تابستانی نباشند، اما بی تردید با سفر به شیراز، و نشستن در زیر سایه و خنکای درختان باغهای شیراز، یکی از بهترین لحظات سفر را برای هر فردی به وجود می آورد.

همچنین در نزدیکی اقلید استان فارس، و در مسیر جاده کامفیروز، مکانی مملو از آبشار ها و چشمه های فراوان و همچنین پوشش گیاهی سبز و درختان سر به فلک کشیده وجود دارد که به سبب زیبایی و شباهت این منطقه به بهشت، آن را بهشت گمشده می خوانند.

فارس

بهشت گمشده، نام منطقه بکر و زیبایی در استان فارس بوده، که دارای آب و هوای بسیار خنک است و وجود چشمه و آبشار های فراوان زیبایی منحصر به فردی را به این مکان بخشیده و آن را به یکی از بهترین مقصد برای سفر های تابستانی بدل ساخته است.

اگر میخواهید با سایر مقاصد گردشگری مناسب سفر های تابستانی آشنا شوید، وبلاگ اقامت ۲۴ را دنبال کنید.

با نزدیک شدن به فصل تابستان و گرم شدن هوا، بازار سفر به نقاط سردسیر و خنک کشور گرم تر می شود و همه افرادی که در مناطق گرم سکونت دارند، تمایل داشته تا برای گذراندن زمانی هر چند کوتاه، سفری به بخش های خنک تر ایران داشته باشند .

در فصل تابستان و روزهای گرم سال سفر به طبیعت بکر، سرسبز و خنک ایران رونق گرفته و همه روزه افراد بسیاری که علاقه فراوان به طبیعت گردی و حضور در دل طبیعت زیبا دارند به اینگونه مقاصد سفر می کنند.

در این مطلب وبلاگ اقامت ۲۴ قصد دارد تا برخی از اینگونه مقاصد و مکان هایی که برای سفر های تابستانی بسیار مناسب هستند و به عنوان بهترین مقصد های سفر تابستانی بشمار می آیند را معرفی کند.

کوهرنگ و جاذبه های زیبای آن

یکی از شهرستان‌های استان چهارمحال و بختیاری شهرستان کوهرنگ به مرکزیت شهر چلگرد است. این شهرستان جاذبه های طبیعی و زیبای فراوانی داشته که سبب شده به یکی از شهر های گردشگری و مقاصد پر مخاطب گردشگران در ایران و استان بدل شود. از ابتدای ماه اردیبهشت و تا انتهای فصل گرما، بهترین زمان برای سفر به این نقطه بوده و می توان از خنکی آب و هوای اینجا در این زمانها بهترین بهره را برد.

کوهرنگ

سالانه مسافران و گردشگران بسیاری از داخل و حتی خارج از کشور برای دیدن زیبایی های این منطقه به اینجا سفر کرده و از دیدن زیبایی هایی مانند دشت لاله های واژگون آن لذت می برند.

همچنین در کوهرنگ پیست اسکی وجود دارد که به عنوان معروف ترین پیست اسکی این استان شناخته شده و علاوه بر این که در زمستان مخاطبان بسیاری دارد، در تابستان نیز افراد فراوانی به دلیل آب و هوای خنک آن به این پیست سفر می کنند.

جنگل مشه اردبیل

در مطالب قبل در خصوص اردبیل، جاذبه های بی نظیر و آب و هوای دلچسب آن صحبت کرده ایم اما نکته ای که شاید به آن کمتر پرداخته شده است، جنگل مشه است که در فاصله ۲۵ کیلومتری از اردبیل و در شهر یمین واقع شده و یکی از بهترین مقصد های سفر تابستانی بشمار می آید.

این جنگل به دلیل دارا بودن ارتفاع زیاد، آب و هوای بسیار خنک و دل انگیز داشته و همچنین  وجود استخر آب گرم در میان این جنگل آن را بسیار منحصر به فرد کرده است. آب این استخر خاصیت درمانی داشته و همه روزه افراد بسیاری برای استفاده از آب و هوای این منطقه و آب گرم موجود در  آن به جنگل مشه سفر می کنند.

جنگل مشه اردبیل

ساحل گیسوم

در میان راه اسالم به رضوانشهر، ساحلی بانام ساحل گیسوم وجود دارد که نسبت به سایر سواحل دریا خزر از آب و هوای خنک و مطبوع تری برخورار است. خود جنگل گیسوم نیز یکی از زیبا ترین مقاصد گردشگری در تابستان به شمار آمده و به دلیل دارا بودن چشم انداز های زیبا تابلو خیره کننده ای را برای همگان ترسیم می کند.

در داخل جنگل گیسوم تمام امکانات رفاهی نطیر هتل، مناطق پیک نیک، فضای بازی کودکان و ورزشگاه وجود دارد و مسافران می توانند به راحتی از این امکانات بهره مند شوند.

ساحل گیسوم

جنگل ابر

در ۴۵ کیلومتری مسیر جاده شاهرود به آزادشهر، جنگلی چند هزار هکتاری وجود دارد که به دلیل وجود ابری که آن را همواره پوشانده است، معروف شده و به یکی از مقاصد گردشگری پر طرفدار بدل شده است. شما در این جنگل علاوه بر استفاده از مناظر و زیبایی های طبیعی و همچنین ابر حاکم بر محیط می توانید از آب و هوای دل انگیز آن نیز بهره مند شوید.

جنگل ابر

جهان نما

دهکده ییلاقی جهان نما که در ۸۵ کیلومتری جنوب گرگان و ۶۵ کیلومتری جنوب شرقی کردکوی قرار دارد به دلیل ارتفاع بالا و وجود ابرهای فراوان دارای هوایی خنک و عالی در فصول گرم سال می‌باشد. این منطقه دارای جنگل‌های هیرکانی، مناظر بی نظیر، چشمه‌ها و چشم اندازهای عالی است و از بالای ارتفاعات ۳۰۰۰ متری جهان نما می‌توان چشم‌اندازهای زیبای کردکوی، گرگان و بندر ترکمن را تماشا کرد. آب و هوای منطقه ییلاقی جهان نما به دلیل تشکیل اقیانوس ابر و ارتفاع بالا و اختلاف دمای هوا، در اکثر مواقع خنک می‌باشد و یک گزینه مناسب برای سفرهای تابستانی محسوب می‌شود.

برای رفتن به جهان نما باید از گرگان به سمت شهر کردکوی رفته و سپس وارد جاده درازنو شده و بعد از روستای رادکان به سمت منطقه حفاظت شده جهان نما بروید. در مسیر می‌توانید از برج تاریخی رادکان نیز دیدن کنید. برای اقامت در ییلاق جهان نما می‌توانید در دل طبیعت و جنگل‌های زیبا کمپ بزنید و یا از اقامتگاه‌ها و کلبه‌های محلی منطقه استفاده نمایید.

DSC 7166 Pano copy

روستای فیلبند

روستای فیلبند روستایی خنک و بر فراز ابر ها بوده که در ارتفاع ۲۷۰۰ متری واقع شده است. چشم انداز روستا به دلیل وجود دریای ابری که آن را احاطه کرده بسیار زیبا بوده و آب و هوای خنک آن هر دلی را جلا می دهد.

این روستا در مسیر جاده هراز به سمت آمل واقع شده وو همچنین دارای دو امامزاده بسیار معروف و شناخته شده است. از روی ارتفاعات این روستا که به عنوان بلندترین نقطه منطقه شناخته می شود به راحتی می توان مناظر زیبای اطراف را به تماشا نشسته و از آنها لذت برد.

روستای فیلبند

۳.۴/۵ - (۱۱ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۱

  1. thatsnegar

    زریوار و من توی تابستون رفتم روزا خیلی گرمه ولی اختلاف دماش با شب زیاده و شبای خنک رو به سردی و داره!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×