» جاهای دیدنی مازندران » بهشت گمشده مازندران کجاست؟ از طبیعت بکر لاویج تا آسمان صاف آلاشت
بهشت گمشده مازندران با طبیعت بکر
جاهای دیدنی مازندران

بهشت گمشده مازندران کجاست؟ از طبیعت بکر لاویج تا آسمان صاف آلاشت

۸ مهر ۱۴۰۲ 17۰1,835

ایران مناطق دیدنی و زیبای زیادی دارد؛ اما به جرات می‌توان گفت شمال کشور سحرآمیزترین جاذبه‌های گردشگری را در دل خود جای داده است. در ادامه قصد داریم درباره بهشت گمشده مازندران صحبت کنیم و چند مکان فوق العاده را به شما معرفی کنیم. اگر به دنبال جایی هستید که دور از هیاهو و آلودگی، از آسمان یک دست و هوای خنک لذت ببرید و می خواهید تجربه جدیدی از بازدید جاهای دیدنی مازندران داشته باشید تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

گشتی در بهشت گمشده های مازندران

استان مازندران یک شاهکار بکر و زیبا در شمال کشور ما است که مناطق دیدنی زیادی دارد. این استان در کنار سواحل جنوبی دریای خزر واقع شد و محبوبیت زیادی در بین گردشگران دارد. از جمله مهم‌ترین دلایل این محبوبیت می‌توان به ساحل‌های زیبا، آب و هوای خوب، طبیعت چشمگیر و مکان‌های دیدنی فراوان اشاره کرد. اما شاید کمتر کسی بداند که در دل این زیبایی‌ها، چند بهشت‌ بسیار دیدنی نهفته‌ است که می‌تواند یک تجربه سفر خاص و متفاوت برای شما رقم بزنند.

قبلا درباره بهشت گمشده ساری که یکی از شهرهای مازندران‌ است، صحبت کردیم، اما اینجا قصد داریم بهشت‌های گمشده معروف کل استان مازندران رو معرفی کنیم.

بنر دسکتاپ رزرو هتل های ساری از اقامت24

آلاشت بهشت گمشده مازندران

بدون شک تجربه تماشای یک آسمان صاف بسیار لذت بخش است. آلاشت با داشتن آسمانی تمیز و زیبا، لقب رصدخانه طبیعی را به خود اختصاص داده و بهشت ستاره شناسان است. این منطقه‌‌ خوش آب‌وهوا در نزدیکی سواد کوه قرار دارد و به ییلاق آلاشت نیز مشهور است. فاصله این منطقه بی‌‌نظیر تا شهر ساری مرکز استان مازندران حدودا ۱۰۷ کیلومتر است.

آلاشت

جاذبه‌های گردشگری آلاشت

منطقه و ییلاق آلاشت زیبایی آن فقط محدود به طبیعت بکر و آسمان بی نهایت زیبای آن نیست بلکه جاذبه های گردشگری زیادی هم دارد که عبارتند از:

 آبشار گزو

آبشار گزو یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های آلاشت است که از دو آبشار تشکیل شده است و چشم انداز فوق العاده‌ای دارد. این دو آبشار ارتفاع متفاوتی دارند که ارتفاع اولی حدودا ۵ متر و دومی ۴۳ متر است. 

رصدخانه آلاشت

این رصدخانه که با نام رصدخانه آیت‌الله صالحی مازندرانی نیز شناخته می‌شود، یکی از جاذبه‌های تفریحی در آلاشت است و در آنجا شما می‌توانید آسمان را چند برابر زیباتر ببینید. این رصد خانه در سال ۱۳۸۶ با هدف آموزشی و ایجاد جاذبه توریستی احداث شده است. 

رصدخانه آیت‌الله صالحی مازندرانی

معبد دختر پاک

معبد دختر پاک از جمله جالب‌ترین و عجیب‌ترین جاذبه‌هاب گردشگری آلاشت است که به اعتقاد مردم بومی این شهر«مردان حق ورود به این مکان را ندارند و فقط خانم‌ها می‌توانند از آن بازدید کنند.» تاریخچه معبد دختر پاک به زمان ساسانیان بر می‌گردد که دو خواهر مومن در این منطقه زندگی می‌کردند که یکی از آن‌ها در اینجا دفن شده است. دلیل اینکه مردان اجازه ورود ندارند این است که به اعتقاد مردم بومی، اگر مردی وارد آنجا شود، مار او را نیش خواهد زد.

موزه مردم‌شناسی آلاشت

این موزه که زادگاه رضا پهلوی است، از جاذبه‌های توریستی تاریخی بهشت گمشده در مازندران یعنی آلاشت محسوب می‌شود. در این موزه تاریخی علاوه بر مشاهده بافت قدیمی و جالبی که دارد، می‌توانید از ابزارهای زندگی سنتی اهالی قدیمی این روستا هم دیدین کنید. انواع ابزارهای ریسندگی، ظرف‌های فلزی و چوبی، چراغ‌های نفتی و گردسوز، داس و تبر و ترازو و چرتکه و موارد شبیه این‌ها در این موزه قابل مشاهده است.

هتل‌های نزدیک آلاشت

اگر قصد دارید در این منطقه زیبا اقامت داشته باشید، یکی از مواردی که به آن نیاز دارید اقامتگاه و هتل است. البته هنوز هتل بزرگی در نزدیکی آلاشت ساخته نشده، اما تعداد زیادی ویلا، اقامتگاه بومگردی، کلبه چوبی و خانه روستایی برای اجاره و اقامت در دسترس هست. از جمله محبوب‌ترین اقامتگاه‌های این منطقه می‌توان به اقامتگاه بومگردی آشیانه عقاب، مجتمع اقامتی قوی سفید، کلبه بوم‌گردی باغ صنم و خانه روستایی شوکا اشاره کرد که امکانات خوبی در اختیار شما قرار می‌دهند.

ییلاق زیبای لاویج

یکی از زیباترین مناطق تفریحی شمال کشور که می‌توان آن را بهشت گمشده مازندران نامید، روستای زیبا و دیدنی لاویج است. این روستای سرسبز در دامنه البرز و در شهرستان نور قرار دارد. فاصله این جاذبه تفریحی با چمستان حدودا ۱۸کیلومتر است. بنابراین اگر قصد سفر به نور یا چمستان را دارید، لاویج را از دست ندهید. اگر هم قصد خرید سوغاتی دارید عسل و لبنیات این منطقه فوق العاده است. 

ویو به سمت ییلاق لاویج

جاذبه های توریستی و گردشگری لاویج

برای اینکه بهتر از طبیعت بکر روستای زیبای لاویج لذت ببرید توصیه می کنیم جاذبه های توریستی آن را از دست ندهید:

جنگل لاویج

یکی از بهترین جاذبه های گردشگری روستای لاویج، این جنگل زیبا و سرسبز است. شما در این مکان می‌توانید از طبیعت لذت ببرید و انواع گونه‌های گیاهی و جانوری را مشاهده کنید. هوای این جنگل در بهار بسیار خنک است و یک گزینه عالی برای یک پیک نیک دسته جمعی محسوب می‌شود.

پارک جنگلی کشپل

در مسیر چمستان به این روستا، می‌توانید سری به پارک جنگلی کشپل بزنید. مساحت آن حدود ۲۱ هکتار است و طبیعت بی نظیری دارد. هوای مطلوب و پوشش‌های گیاهی متنوع باعث می‌شود بتوانید اوقات خوبی در پارک جنگلی کشپل سپری کنید. از جمله درختانی که در این جنگل وجود دارند می‌توان به توسکا، ممرز، لرک، بلوط و افرا اشاره کرد.

فیل سنگی

فیل سنگی از دیگر جاذبه‌های دیدنی در این منطقه است. یک سنگ بزرگ در گذر زمان بر اثر فرسودگی به شکل فیل درآمده و این جاذبه را ایجاد کرده است. افسانه‌های شنیدنی زیادی درباره فیل سنگی وجود دارد که شنیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.

آب گرم لاویج

چشمه‌های آب گرم در کشور ما طرفداران زیادی دارد که یکی از این چشمه‌های در روستای لاویج است. این چشمه آب گرم، خواص معدنی و درمانی زیادی دارد. خصوصا اگر از درد زانو و مفصل رنج می‌برید سری به این مکان بزنید.

اقامت در روستای لاویج

اگر قصد سفر و اقامت در این منطقه را دارید، نگران اقامتگاه نباشید. زیرا در سال‌های اخیر هتل و اقامتگاه‌های زیادی در اطراف لاویج و در چمستان ساخته شده است. شما می‌توانید هم به فکر اجاره ویلا در این مناطق باشید و یا در کلبه‌های چوبی و اقامتگاه‌ها مستقر شوید. در کل نگران پیدا کردن جا نباشید. گزینه‌‌های زیادی در دسترس شما است.

بندپی، بهشت بابل

یکی دیگر از مناطق بکر و دیدنی استان مازندران، منطقه بندپی است که در شهرستان بابل قرار دارد. این منطقه سرسبز و بزرگ دارای تنوع آب و هوایی است و هم شامل آب ‌وهوای کوهستانی می‌شود و هم کوهپایه‌ای.

بندپی

جاذبه‌های گردشگری و تفریحی بندپی

در ادامه لیستی از مهمترین و معروفترین جاذبه های گردشگری و تفریحی بندپی را مشاهده می کنید:

آبشار درازکش

یکی از جاذبه‌های بسیار دیدنی این منطقه که در نزدیکی بندپی شرقی است، آبشار درازکش نام دارد که در دل جنگل‌ سرسبز قرار گرفته است و هفت متر ارتفاع دارد.

چشمه آب گرم معدنی اَزرود

در این منطقه نیز آب‌ گرم و معدنی وجود دارد و شما می‌توانید فرصت آب تنی در یک چشمه معدنی را داشته باشید. ایم دیگر این چشمه درمانی آرزو است که به آن ازرو نیز می‌گویند. اگر شما به دنبال درمان درد مفاصل، بیماری‌های جلدی و روماتیسم هستید، این چشمه را که در ۴۵ کیلومتری بابل و ۲۰ کیلومتری گلوگاه ست از دست ندهید.

منطقه زیبای شورکَش

از دیگر جاذبه‌های گردشگری بند پی می‌توان به منطقه‌ی شورکش در کنار رودخانه‌ی سجرو اشاره کرد که در دل خود دیدنی‌های زیادی نهفته است. از جمله این دیدنی‌ها می‌توان به آبشار گرم سر، دره تسکا وسیه و جنگل شورکش اشاره کرد. این جاذبه‌های گردشگری بندپی در فیروزجاه قرار گرفته‌اند.

تنوع اقامتگاه در بندپی

همان‌طور که اشاره کردیم این منطقه بزرگ و توریست پذیر است. بنابراین نگران پیدا کردن جا و اقامتگاه نباشید، زیرا تعداد زیادی هتل، ویلا، مسافرخانه، اقامتگاه بومگردی و کلبه چوبی در دسترس شما قرار دارد. شما می‌تواند با توجه به بودجه و گزینه‌های مد نظر خود یک مکان خوب برای اقامت در این منطقه انتخاب کنید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

کلاردشت، تکه‌ای از بهشت

 بدون اغراق می‌توان گفت شما در کلاردشت در وسط بهشت قرار دارید. زیبایی محسور کننده این منطقه می‌تواند بهترین لحظات را برای شما رقم بزند؛ طوری‌که دوست نداشته باشید سفر شما تمام شود. این شهر رویایی در ۵۰ کیلومتری چالوس قرار دارد و به دلیل آب و هوای کم نظیر و پوشش گیاهی فوق العاده، یکی از محبوب‌ترین مناطق شمال کشور محسوب می‌شود. 

کلاردشت

جاذبه‌های دیدنی کلاردشت

این منطقه دارای جاذبه‌های تفریحی و گردشگری بسیار زیادی است که نمی‌توان در این مطلب به همه آن‌ها اشاره کرد. در ادامه فقط به معرفی چند مورد مهم می‌پردازیم.

دهکده مازیچال

شما در این دهکده از ابر بالاتر قرار دارید. اگر بخواهیم فقط به یک مکان فوق العاده در کلاردشت اشاره کنیم، مازیچال در صدر جدول قرار می‌گیرد. این روستای کوچک، در نزدیکی کلاردشت قرار گرفته که در آنجا اقیانوسی از ابر زیر پای شما قرار دارد. این دهکده بهترین گزینه برای چادر زدن و لذت بردن از طبیعت است. 

دریاچه ولشت

اگر عاشق صید ماهی، شنا و قایق‌سواری هستید و حتی می‌خواهید کنار دریاچه از تماشای اردک، غاز و ماهی لذت ببرید، در کلاردشت این امکان را دارید. تنها کافیست به دریاچه ولشت در شمال شرقی ولشت بروید. با سفر به این دریاچه در بهار و تابستان یک تجربه  فراموش نشدنی برای شما رقم خواهد خورد.

کاخ اُجابیت (اجابت)

در قسمت‌های جنوبی شهر کلاردشت، کاخ زیبایی با نام اجابیت قرار دارد. این کاخ در زمان پهلوی ساخته شده و یک بنای تاریخی محسوب می‌شود.. این بنای تاریخی زیبا که در دل طبیعت قرار گرفته، شبیه بناهای اروپایی است و بازدید ار آن می‌تواند لذت بخش باشد. 

معرفی هتل‌های معروف کلاردشت 

از آنجایی که این منطقه بسیار توریست پذیر است، هتل‌ها و اقامتگا‌ه‌های زیادی در آن قرار دارد. از جمله مهم‌ترین و مشهورترین آن‌ها می‌توان به متل باران سبز کلاردشت، و متل پارسیان کلاردشت اشاره کرد که چشم انداز فوق العاده‌ای دارند و دور از ازدحام و شلوغی هستند. هتل آپارتمان تخت جمشید نیز که در نزدیکی مرکز شهر است، می‌تواند یک انتخاب عالی برای اقامت شما باشد.

روستای زیبای ارزفون

در انتهای فهرست بهشت گمشده مازندران، نمی‌توان به یک روستای زیبا و تماشایی در نزدیکی ساری اشاره نکرد. روستای جنگلی ارزفون یک جاذبه گردشگری پرطرفدار است که بین ۳ شهرستان ساری، قائمشهر و سوادکوه قرار دارد. از جمله مکان‌های گردشگری آن می‌توان به طبیعت زیبا و دیدنی اشاره کرد. همچنین از آنجایی که فقط ۱۷ کیلومتر با ساری فاصله دارد، می‌توانید در هتل‌ها و اقامتگاه‌های این شهر مستقر شوید.

سؤالات متداول

بهترین زمان بازدید از بهشت گمشده مازندران چه موقعی از سال است؟

نیمه اول سال بهترین زمان پیشنهادی ماست.

در بهشت گمشده های مازندران کجا اقامت کنیم؟

در نزدیکی هر کدام از این بهشت گمشده های مازندران اقامتگاه های بومگردی مختلفی وجود دارند که برای اقامت مناسب هستند.

۴.۵/۵ - (۶ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×