بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » آشنایی با دشت های لاله های واژگون ایران
دشت لاله های واژگون کوهرنگ
گوناگون

آشنایی با دشت های لاله های واژگون ایران

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ 16۰3,230

طبیعتگردی یکی از بهترین و دلچسب ترین نوع سفر ها بوده که هر فردی تمایل دارد تا آن را تجربه کرده و با حضور در طبیعت و زیبایی های بکر طبیعی، انرژی دو چندانی از سفر خود کسب کند. بی تردید هیچ حس و تجربه ای زیبا تر از به تماشا نشستن چهره زیبا و  رنگارنگ طبیعت نبوده و منظره ای نیز به مانند آن وجود ندارد.

اما در میان همین مقاصد گردشگری طبیعی و طبیعت گردی، برخی دارای شرایط و چهره زیباتری بوده و از مخاطب بیشتری نسب به سایر مناظر طبیعی برخوردار است و بی تردید در شگفت آور بودن زیبایی درعالم هستی، هیچ منظره ای یارای رقابت با تصویر دشت لاله های واژگون را ندارد.

دشت هایی که با چهره لاله هایی که سر به طرف زمین خم کرده اند، آذین شده و چشم هر بیننده ای را مات خود می کند و همه سال در زمان به بار نشستن آنها، افراد زیادی برای بازدید و دیدن زیبایی خلق شده توسط آن به نقاط مختلف در ایران سفر می کنند.

اگر می خواهید با این زیبای طبیعی و نیز دشت هایی که می توان آن را یافت کرد، آشنا شوید، با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

دشت لاله های واژگون کوهرنگ

 

درخصوص آشنایی با لاله واژگون باید گفت که رویش این گل از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز شده و در ابتدای فصل بارش به پایان می رسد و عمر بسیار کوتاهی دارد. لاله واژگون از خانواده گیاهان علفی پیاز دار بوده که تاکنون ۱۵ گونه از آن در ایران یافت شده است.

این گل که با نام اشک مریم نیز شناخته می شود از گذشته تا کنون در فرهنگ و تمدن ایران جای داشته تا جایی که بر روی سرستون های بجای مانده از دوره ساسانی می توان به وضوح نقوش حکاکی شده از گل لاله واژگون را یافت. در ادامه با دشت هایی که در ایران می توان این گل یافت، آشنا می شویم.

 

دشت لاله های واژگون کوهرنگ

معروف ترین و شناخته شده ترین دشت لاله های واژگون در منطقه کوهرنگ و در نزدیکی روستای بنواستکی در فاصله ۱۲ کیلومتری از شهر چلنگر قرار دارد. دلیل معروفیت این دشت، وجود فراوان گل های لاله واژگون در آن بوده به نوعی که در زمان به بار نشستن، تمام دشت یک دست مملو از لاله واژگون شده و دیگر چیزی به جز گل لاله در این دشت به چشم نمی خورد.

بی تردید با حضور و سفر به دشت لاله های واژگون کوهرنگ، با تابلویی منحصر به فرد از زیبایی مواجه شده و دیگر چنین تصویری را در محل دیگری نمی توانید تجربه کنید.

 

دشت لاله های واژگون گلستانکوه

یکی دیگر از دشت های پر گل لاله های واژگون در ۱۵ کیلومتری جنوب خوانسار و در دامنه گلستانکوه این منطقه واقع شده است. این دشت نیز مانند دشت لاله های واژگون کوهرنگ، مملو از گل های لاله واژگون بوده و تابلویی زیبا را از ابتدای اردیبهشت تا پایان خرداد می توان شاهد بود. زیبایی و منحصر به فرد بودن چشم انداز این منطقه، آن را به یکی از مقاصد پر طرفدار گردشگری شهرکرد و نیز حتی کشور بدل ساخته است.

دشت لاله های واژگون گلستانکوه

 

دشت لاله های واژگون سمیرم

از ابتدای ماه اردیبهشت تا پایان خرداد، سمیرم چهره متفاوت به خود گرفته و به هر نقطه آن که سفر کنید، وجود لاله های واژگون شما را به وجد می آورد. حنا، وردشت، ونک، پادنا و مهر گرد بخشی از مناطق سمیرم بوده که در این روزها می توان با سفر به آنها، دشت های مملو از لاله واژگون را به تماشا نشست و از آن لذت برد.

اما برای رسیدن به منطقه سمیرم باید در مسیر ۱۶۶ کیلومتری اصفهان به سمیرم حرکت کرده و در فاصله ۲۵ کیلومتر مانده به سمیرم وارد جاده فرعی شده تا بتوان به این تابلو زیبای آفرینش دست پیدا کرد.

در نزدیکی سمیرم و در منطقه فریدون شهر نیز دشت لاله های واژگون وجود دارد که از نظر زیبایی با دشت سمیرم برابری کرده و منظره فوق العاده ای را در اردیبهشت بوجود می آورد. اما لازم به ذکر است برای رسیدن به این زیبایی باید کمی سختی کشیده و مسیر دسترسی به این دشت را به مدت ۳ ساعت پیاده روی کرد.

دشت لاله های واژگون سمیرم

 

دشت لاله های واژگون اردکان

پس از طی کردن ۸۰ کیلومتر از شیراز به سمت شمال غرب و در مسیر یاسوج ،به دوراهی اردکان به یاسوج و یا دوراهی اردکان به کمهر  می‌رسید. در اینجا باید در جاده جدید یاسوج برانید و ۴۰ کیلومتر مانده به یاسوج، به روستای های منطقه خفری می‌رسید جایی که محل رویش لاله های واژگون بوده و به عنوان یکی از زیباترین مقاصد گردشگری منطقه بشمار می آید.

دشت لاله های واژگون اردکان

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×