» دانستنی‌های سفر » در سفرهای تابستان چه بخوریم؟
در سفرهای تابستانی چه بخوریم
دانستنی‌های سفر

در سفرهای تابستان چه بخوریم؟

۷ خرداد ۱۳۹۷ ۰5,126

با نزدیک‌شدن به فصل تابستان و تعطیلی مدارس، زمزمه رفتن به سفر از گوشه گوشه کشور به گوش می‌رسد. همه می‌خواهند از این فرصت برای رفتن به سفر استفاده کنند و زمانی را برای تفریح و آرامش اختصاص بدهند. برای داشتن سفری خاطره‌انگیز در تابستان باید مواردی را رعایت کنید تا سفر به کامتان تلخ نشود. تغذیه مناسب در سفر تابستانی یکی از موارد مهمی است که باید به سلامت آن توجه کافی داشته باشید. در این مقاله از مجله گردشگری اقامت۲۴ شما را با بایدها و نبایدهای تغذیه در سفرهای تابستانی آشنا می‌کنیم تا این سوال که در سفرهای تابستانی چه بخوریم، بی‌جواب نماند.

توصیه‌های طلایی برای خوردوخوراک در سفر تابستانی

هیچ‌کس دوست ندارد در سفر خود درگیر مسمومیت و بیماری شود. اگر می‌خواهید در سفر تابستانی خود تغذیه‌ای سالم داشته باشید و سفری بدون دغدغه را تجربه کنید، به توصیه‌های زیر توجه کنید.

 درباره رستوران‌های معتبر مسیر تحقیق کنید

تحقیق درباره رستوران‌های معتبر در سفر تابستانی

اگر سفرتان مسیری دارد که شما از قبل، از آن مطلع هستید، بهتر است رستوران‌های باکیفیت را برای خودتان در نقشه مشخص کنید. برای این کار مهم است زمان‌ رسیدن به مقصد را طوری تنظیم کنید که هنگام صبحانه یا ناهار و شام به رستوران مدنظر خود برسید. حواستان باشد سراغ رستوران‌های بین راهی نروید که از کیفیت آن‌ها مطمئن نیستید.

مقاله مرتبط : شهرهای خنک ایران در تابستان

 غذاهای کنسروی ماندگار تهیه کنید

غذاهای کنسروی در سفر تابستانی

اگر علاقه‌مند به خوردن غذاهای رستورانی در سفر نیستید، کنسروهای غذایی را تهیه کنید که ماندگاری بالا دارند. کنسروهای غذای شما بهتر است از نوعی انتخاب شوند که به آمادگی زیادی نیاز نداشته باشند.

 به‌اندازه صبحانه را تهیه کنید

وعده صبحانه در سفر تابستانی

وعده صبحانه به راحتی تهیه می‌شود اما همین وعده ساده در سفر تابستانی به مقدار زیاد ممکن است دردسرساز شود. بهتر است این وعده را به گونه‌ای تهیه کنید که به اندازه همان وعده باشد تا مجبور نباشید باقی‌مانده آن را با خود حمل کنید و نگران فاسدشدن آن باشید. بسته‌های کوچک پنیر و مربا گزینه‌های مناسبی برای وعده صبحانه در سفر تابستانی هستند.

  ناهار سالم میل کنید

ناهار مناسب برای سفر تابستانی

اگر انتخاب شما برای ناهار در سفر، غذاهای کنسروی است، حتما قبل از خوردن، آن‌ها را به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید و باقی‌مانده آن را برای وعده دیگر نخورید. چنان‌چه می‌خواهید غذای رستورانی را میل کنید، بهتر است به جای سالاد و سبزی، همراه غذا، ماست بخورید. این توصیه را به این خاطر می‌گوییم که ممکن است سبزی و مواد سالاد رستوران به خوبی شسته و ضدعفونی نشده باشد. خوبی دیگر خوردن ماست در تابستان این است که طبع خنکی دارد و احتمال گرمازدگی را کم می‌کند.

شام سبک بخورید

شام مناسب در سفر تابستانی

گاهی پیش می‌آید که مقداری از ناهار شما باقی می‌ماند، اگر این غذای شما در یخچال نگهداری نشده، به هیچ عنوان آن را در سفر تابستانی خود به عنوان وعده شام نخورید. مطمئن باشید، این کار هیچ صرفه اقتصادی برای شما نخواهد داشت و فقط شما را مسموم و بیمار می‌کند. برای وعده شام در سفر تابستانی بهتر است وعده‌های سبکی مانند نان و پنیر و گوجه یا هندوانه را بخورید که هضم آن‌ها آسان باشد و بتوانید خوابی راحت داشته باشید.

تنقلات سالم بخورید

تنقلات سالم در سفر تابستانی

می‌دانیم که در سفر ممکن است هوس خوردن انواع تنقلات مانند چیپس و پفک را بکنید. حتی‌الامکان برای اینکه تعادل آب بدن شما حفظ شود، از این تنقلات نخورید یا به میزان کم بخورید. به جای چیپس و پفک بهتر است تنقلاتی سالم مانند میوه خشک را میل کنید.

 آب بنوشید

در سفرهای تابستانی مهم است بدن شما دچار کم‌آبی نشود پس تا می‌توانید آب بنوشید و سراغ غذاها، مخلفات و چاشنی‌های شور نروید.

صحبت پایانی

خوردوخوراک شما در سفر تابستانی اهمیت زیادی دارد چراکه گرم‌شدن هوا ممکن است باعث خراب‌شدن بعضی از غذاها و مسمومیت شما شود. اگر می‌خواهید در سفر تابستانی خود تغذیه‌ای سالم داشته باشید، خوب است به حد کافی آب بنوشید و از کنسروهای غذا با ماندگاری بالا استفاده کنید. به علاوه در انتخاب رستوران‌ها دقت کافی را به خرج دهید و برای شام وعده‌ای سبک را میل کنید.

شما چه پیشنهادهای دیگری دارید تا بتوان تغذیه‌ای سالم در سفر تابستانی داشت؟

۲.۶/۵ - (۵ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×