» گوناگون » در سفر های تابستان چه بخوریم؟
سفر های تابستونی
گوناگون

در سفر های تابستان چه بخوریم؟

۷ خرداد ۱۳۹۷ 8۰4,723

با نزدیک شدن به فصل تابستان و تعطیلی مدارس، زمزمه رفتن به سفر از گوشه گوشه کشور به گوش می رسه و همه می خوان از این فرصت برای رفتن به سفر استفاده کرده و زمانی رو برای تفریح و آرامش اختصاص بدن.

اما برای سفر رفتن در تابستان و داشتن سفری خاطره انگیز، باید مواردی رو رعایت کرد که سفر به کاممون تلخ نشه و از اون لذت کافی رو ببریم.

تغذیه یکی از اصلی ترین مسائلیه که بخاطر گرمی هوا باید خیلی به اون در تابستون توجه کرده و هر نوع غذا و تنقلاتی رو برای خوردن توی این سفر انتخاب نکرد.

اگر برنامه ریزی های سفرتون رو برای تابستون انجام دادین، کارهایی مثل خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل رو پشت سر گذاشتین و کوله بار سفرتون رو هم جمع کردین، با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشین تا با بایدها و نبایدهای تغذیه و خوردن تنقلات در سفرهای تابستانی بیشتر آشنا بشین.

تغذیه و یا به عبارتی خوردن و آشامیدن در سفر یکی از اصلی ترین نکاتیه که باید توی سفر مخصوصا در فصل تابستون رعایت بشه چرا که می تونه در صورت رعایت نشدن باعث ایجاد مسمومیت و دردسرهایی بشه و سفر رو برای شما به بدترین خاطره تبدیل کنه.

 

مسیر راه رو از نظر رستوران های خوب بررسی کنید

اگر سفر شما برنامه و مسیری داره که شما از قبل از اون مطلع هستید، پس بهتره رستوران های مناسب و با کیفیت رو برای خودتون توی نقشه مسیر مشخص کنین و جدول زمان بندی رو هم به نحوی تنظیم کنین که موقع نهار، شام و یا صبحونه به رستوران مدنظر برسین و از خوردن غذا در رستوران های بین راهی که از کیفیت اونا اطمینان ندارین پرهیز کنین.

سفر های تابستونی

 

مقاله مرتبط : “مقاصد خنک سفر تابستان”

 

غذاهای کنسروی با ماندگاری بالا همراه خودمون ببرید

اگر از اون دسته آدم هایی هستین که دوست ندارن غذاهای رستوران هارو تجربه کنن، بهتره قبل از سفر، لیستی از غذاهای کنسروی که ماندگاری بیشتری دارن تهیه کرده و سری به سوپر مارکت محل زندگیتون بزنین و اونارو بخرین. بهتره برای خرید همین نوع از مواد غذایی هم، اونایی رو انتخاب کنین که نیاز به کمی آماده کردن اولیه داشته و خشک باشن تا در صورت گرمای هوا، خراب نشده و شما رو با مشکل مواجه نکنن.

سفر های تابستونی

 

برای صبحونه فقط به میزان همون وعده، مواد غذایی بگیرید

بهتره برای صبحونه از بسته های پنیر و یا مربای کوچیک استفاده کرده و در همون وعده اونارو مصرف کنین تا هم مجبور نباشین باقی مونده رو با خودتون حمل کنین و همچنین نگران این باشین که در گرمای هوا، مواد غذایی باقی مونده خراب بشن. البته تخم مرغ هم گزینه خوبی برای صبحونه بشمار میاد بشرطی که بتونین اون رو درست حمل کنین و براتون دردسر ساز نشه وگرنه تخم مرغ اگه شسته نشده باشه تا ۲ روز توی هوای گرم موندگاری داره.

سفر های تابستونی

 

در سفر تابستانی نهار چه بخورید ؟

اگر در سفرهاتون برای نهار با خودتون غذاهای کنسروی بردین، بهتره اونا رو قبل از استفاده حتما مدت ۲۰ دقیقه بجوشونین و بعد استفاده کنین و سعی کنید چیزی از اون باقی نمونه، چون برای وعده بعدی دیگه قابل استفاده نیست.

اگر هم برای غذا خوردن به رستوران رفتین از غذاهایی استفاده کنین که بتونین از سلامتش مطمئن باشین و بجای خوردن سبزی و سالاد کنار غذا، از ماست استفاده کنین. چون هم از تمیزی و درست شسته شدن سبزی اطمینان ندارین و هم ماست در کنار غذا می تونه هم به هضم غذا کمک کنه و هم در فصل گرم تابستون، دمای بدن شما رو پایین تر نگهداره ؛ این نکته رو هم توجه کنین که حتما رستورانی رو انتخاب کنین که ظاهر تمیز تری داره تا بتونین به سلامتش اطمینان کنین.

سفر های تابستونی

 

شام سبک بخورید

برای وعده شام هیچ وقت از غذاهایی که از نهار مونده استفاده نکنین چون بدون شک در هوای گرم تابستون اونا فاسد شده و شمارو هم مریض می کنند. برای شام بهتره غذاهای سبک تر انتخاب کنین تا بتونین خواب راحتی رو تجربه کنین و برای فردا و ادامه سفر هم انرژی داشته باشین. توی فصل تابستون بهتره برای شام غذاهایی رو انتخاب کنین که نیاز به پخت و پز نداشته باشه و بتونین به راحتی اونا رو مصرف کنین. غذاهای سنتی و خوشمزه مثل نون، پنیر و گوجه می تونه یک شام عالی، سبک و خوشمزه باشه و یا می تونین جای گوجه رو با هندونه و یا میوه های تابستونی که میشه خورد عوض کنین.

سفر های تابستونی

 

از کم شدن میزان آب بدن جلوگیری کنید

در مسافرت مخصوصا سفر های تابستونی به دلیل اینکه تعادل میزان آب بدن اهمیت زیادی داره، بهتره در کنار غذاهاتون از مخلفات و چاشنی های شور پرهیز کنین، چرا که غذاهای شور باعث میشه تا آب بدن کاهش پیدا کرده و شما در طول سفر دچار کم آبی و تشنگی بشین.

 

چیپس و پفک رو با میوه های خشک عوض کنین

زمانی که در سفر هستین مخصوصا وقتایی که در جاده و درحال طی کردن مسیر سفرید، بهتره از میوه های خشک به عنوان تنقلات استفاده کنین و تا جایی که امکان داره از خوردن چیپس و پفک و همچنین تنقلات خیلی شور پرهیز کنین.

سفر های تابستونی

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

 

۲.۶/۵ - (۵ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×