بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» راهنمای سفر به ایران » استان تهران » تهران » پارک نهج البلاغه تهران، آدرس، امکانات تفریحی، رفاهی و دیدنی ها
p8
تهران

پارک نهج البلاغه تهران، آدرس، امکانات تفریحی، رفاهی و دیدنی ها

۲۶ بهمن ۱۴۰۰ 35۱3,612

پارک نهج البلاغه تهران جزو بهترین مکان‌ها برای فرار از هیاهو و شلوغی شهر تهران است که لحظاتی آرامش‌بخش را برای استراحت پایتخت نشینان فراهم می‌کند. این پارک یکی از باصفاترین و دیدنی‌ترین پارک‌های تهران محسوب می‌شود که دارای امکانات رفاهی و تفریحی و محیطی دوست داشتنی است. پایتخت نشینان در ایام هفته و مخصوصا تعطیلات آخر هفته این پارک را به عنوان محلی برای گذراندن اوقات فراغت و سپری کردن لحظاتی مفرح انتخاب می‌کنند.

با اقامت ۲۴ همراه شوید تا بیشتر با پارک نهج البلاغه از جذاب‌ترین جاهای دیدنی تهران آشنا شویم. در این مقاله قصد داریم این پارک زیبا را به طور جامع و کامل بررسی کنیم.

پارک نهج البلاغه تهران در غرب

معرفی پارک نهج البلاغه تهران

پارک نهج البلاغه تهران را می‌توان بزرگترین بوستان دره‌ای ایران نامید. زیرا در میان دره فرحزاد در منطقه غرب تهران واقع شده است و به خاطر محیط جذاب و فضای دلنشین در بین ساکنین تهران محبوبیت زیادی دارد. این پارک بزرگ در آذرماه سال ۱۳۸۸ افتتاح شده و دارای چهار فاز است. فاز اول آن که ۳۵ هکتار مساحت دارد، در محدوده شمال بزرگراه شهید همت تا بلوار همیلا قرار گرفته است.

فاز دوم با مساحتی ۶۵ هکتاری در سال ۱۳۹۲ در محدوده شمال بزرگراه حکیم تا بزرگراه همت به بهره برداری رسید. فاز سوم و چهارم این پارک بزرگ نیز در انتظار بهره برداری هستند که در محدوده بزرگراه‌های اشرفی اصفهانی و هاشمی رفسنجانی (نیایش سابق) قرار دارند.

به دلیل موقعیت جغرافیایی بوستان نهج البلاغه تهران و قرار گیری در فضای دره‌ای، بخش‌های مختلف آن به صورت طبقاتی طراحی شده است. این پارک در امتداد رودخانه شکل گرفته و این رود زیبا پارک را به دو قسمت مجزا تقسیم نموده است. برای دسترسی به دو طرف پارک پلی معلق ساخته شده که به عنوان اولین پل معلق تهران و دومین پل معلق ایران شناخته می‌شود.

پارک نهج البلاغه دارای 4 فاز

امکانات تفریحی پارک نهج البلاغه تهران

در این بوستان بزرگ و دلنشین تفریحات مختلفی برای تمامی گروه‌های سنی در نظر گرفته شده است. وجود بازی‌ها و سرگرمی‌های متنوع باعث شده است روزهای آخر هفته این بوستان به یکی از گزینه‌های پرطرفدار پایتخت نشینان برای تفریح تبدیل گردد. از مهمترین امکانات تفریحی بوستان نهج البلاغه می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سینما ۶ بعدی و سینما گیم ۷ بعدی
  • آمفی تئاتر و باغ هنر
  • سه مجموعه بازی کودکان
  • شهربازی بیلینو و سرزمین شگفت انگیز
  • بانجی جامپینگ
  • لانگچر و سوئینگ
  • راپل هوایی
  • قایق پرش در آب
  • زمین اسکیت
  • وسایل ورزشی و بدنسازی
  • فضای ورزش همگانی به مساحت ۱۸۰۰ مترمربع
  • مسیرهای مختلف دوچرخه سواری به همراه خانه‌های دوچرخه با ظرفیت ۱۲۰ دوچرخه
  • مسیرهای پیاده روی عرضی ۳۰۰ متری و مسیرهای پیاده روی طولی ۱۲۰۰ متری

امکانات تفریحی و رفاهی متعدد بوستان نهج البلاغه

امکانات رفاهی پارک نهج البلاغه تهران

این بوستان در سال‌های اخیر بسیار مورد استقبال ساکنین تهران قرار گرفته و خانواده‌ها در ایام مختلف برای گذراندن اوقات فراغت خود این فضا را انتخاب می‌کنند. از این رو امکانات رفاهی متعددی در پارک نهج البلاغه در نظر گرفته شده است. بوفه و رستوران، پارکینگ، مسجد، آلاچیق، نیمکت، سیستم روشنایی، سرویس بهداشتی و … از مهمترین امکانات رفاهی بوستان نهج البلاغه تهران به شمار می‌روند.

دیدنی های پارک نهج البلاغه تهران

اصلی‌ترین دیدنی‌های بوستان نهج البلاغه فضاهای سرسبز و چشم اندازهای تماشایی آن هستند که می‌توانند لحظاتی دلنشین و به یادماندنی را فراهم کنند. علاوه بر محیط باصفای پارک شما می‌توانید از جاذبه‌های دیگری همچون پل معلق، یادمان شهدا و تونل نوری بازدید نمایید.

پل معلق آسمان در پارک نهج البلاغه یادآور پل معلق مشگین شهر

پل معلق

احتمالا شما هم نام پل معلق مشگین شهر را شنیده باشید که اولین و بزرگترین پل معلق ایران است. قدم زدن بر روی پل‌های معلق یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات محسوب می‌شود که ساکنین تهران می‌توانند آن را در پارک نهج البلاغه تجربه کنند. پل معلق آسمان که تبدیل به نماد بوستان نهج البلاغه شده است، ۲۸۵ متر طول و ۲ متر عرض دارد. ارتفاع این پل ۶۵ متر بوده و پارک نهج البلاغه را به بوستان پردیسان متصل می‌کند.

قدم زدن بر روی این پل عظیم و خاص و تماشای منظره شهر می‌تواند خاطره‌ای تکرارنشدنی از پارک نهج البلاغه تهران را برایتان به ارمغان بیاورد. اگر قصد سفر به پایتخت را دارید پیشنهاد می‌کنیم فرصت قدم زدن از روی پل معلق آسمان و ثبت عکس یادگاری با آن را از دست ندهید. این پل در فاز دوم پارک نهج البلاغه تهران واقع شده و تماشای منظره شبهای تهران از فراز این پل به عنوان یکی از محبوبترین تفریحات شناخته می‌شود.

یادمان شهدا در بوستان نهج البلاغه

یادمان شهدا

از دیگر دیدنی‌های پارک نهج البلاغه تهران می‌توان به یادمان شهدای گمنام اشاره نمود. این قسمت از پارک حال و هوای متفاوتی نسبت به سایر قسمت‌ها دارد و از آرامش و حس خوبی برخوردار است. در سال ۱۳۸۹ پیکر سه شهید گمنام جنگ تحمیلی که در عملیات والفجر چهار به شهادت رسیده بودند، در این بخش به خاک سپرده شدند. سازه‌ای زیبا نیز در این قسمت طراحی و ساخته شده که دیدن آن خالی از لطف نیست. همچنین در این مکان از بوستان نهج البلاغه مراسمات و برنامه‌های مختلف مذهبی به مناسبت‌های گوناگون برگزار می‌گردد.

تونل نوری 260 متری در کشور

تونل نوری

یکی از قشنگترین بخش‌های پارک نهج البلاغه تونل نوری است. این تونل جذاب که در فروردین سال ۱۴۰۰ طراحی و اجرا شده، ۲۶۰ متر طول دارد. تونل نوری بوستان نهج البلاغه تهران به عنوان بزرگترین تونل نوری کشور نیز شناخته می‌شود و دارای نورپردازی بسیار زیبایی است.

برای کسانی که علاقمند به عکاسی هستند این بخش از بوستان جذابیت خاصی دارد. پیشنهاد می‌کنیم در بازدید از پارک نهج البلاغه حتما به سراغ تونل نوری نیز بروید و عکس‌های یادگاری و خاطره انگیزی از ترکیب نورها و رنگ‌ها در شب ثبت کنید.

دسترسی به پارک نهج البلاغه تهران

این بوستان بزرگ از موقعیت جغرافیایی خوبی برخوردار است و دسترسی به آن از چندین مسیر امکان پذیر است. برای دسترسی از طرف شرق می‌توانید از بزرگراه یادگار امام جنوب و بلوار ایوانک غربی استفاده کنید. بزرگراه اشرفی اصفهانی و بلوار همیلا مسیرهای دسترسی به پارک نهج البلاغه تهران از سمت غرب می‌باشند.

اگر قصد دارید از مترو برای رسیدن به پارک و بازدید از آن استفاده کنید، می‌توانید خط هفت مترو تهران را انتخاب کنید. سپس در میدان صنعت پیاده شده و با تاکسی‌های درون شهری به سمت پارک بروید. همچنین ایستگاه صادقیه خط ۲ مترو نیز به بوستان نهج البلاغه نزدیک است. می‌توانید بعد از رسیدن به این ایستگاه با اتوبوس‌های بی آر تی خط ۱۰ به ایستگاه باغ فیض رفته و ادامه مسیر تا پارک را پیاده روی کنید.

هتل های نزدیک تهران به بوستان نهج البلاغه

هتل های نزدیک به پارک نهج البلاغه تهران

گردشگرانی که می‌خواهند در سفر به پایتخت دسترسی راحت به پارک نهج البلاغه داشته باشند، می‌توانند در هتل‌های نزدیک به این بوستان اقامت کنند. هتل‌های مختلفی در سطح شهر تهران با درجات و امکانات و خدمات مختلف وجود دارند. بهترین هتل تهران نزدیک به پارک نهج البلاغه تهران می‌توان به هتل آپارتمان پردیس، هتل آپارتمان تاوریژ، هتل چهار ستاره اسکان الوند و هتل پنج ستاره هما اشاره نمود.

۴.۶/۵ - (۸ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۱

  1. سیمین گزانی

    پارک بی خودیه
    همه پارک های خوب زمان شاه درست شدند
    پارک فرح
    پارک ساعی
    پارک شاهنشاهی
    پارک شهر
    حتی یدونه پارک درست و حسابی زمان این ها درست نشد!
    این نهج البلاغه اصلاً پارک نیست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×