بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » پیست های اسکی ایران – بخش دوم
پیست اسکی آبعلی
گوناگون

پیست های اسکی ایران – بخش دوم

۲۷ خرداد ۱۳۹۷ 10۰1,702

اگر  شما هم عاشق هیجان اسکی کردن روی قله های بلند پوشیده از برف هستید و با نزدیک شدن تابستان تصمیم دارید در این فصل گرم، سردی زمستان را تجربه کنید، می توانید برای آشنایی بیشتر با پیست های اسکی ایران و رزرو هتل در این مجموعه هادر ادامه این مطلب با ما همراه باشید .

با توجه به افزایش محبوبیت اسکی، به عنوان یکی از هیجان انگیزترین ورزش ها، همانطور که در “قسمت اول آشنایی با پیست های اسکی ایران بیان کردیم، در شهرهای مختلف ایران نیز، پیست های اسکی پرطرفداری وجود دارند که در ادامه این مطلب به شما معرفی خواهیم کرد. با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

 

پیست اسکی آبعلی

قدیمی ترین پیست اسکی ایران در نزدیکی شهر آبعلی است که در جاده هراز قرار گرفته. جالب است بدانید که افتتاح دستگاه های بالابر آن به سال ۱۳۳۲ باز می گردد.  آبعلی دارای ۵ پیست، تله کابین، تله اسکی بشقابی، تله سیژ و تله چکشی است و بهترین پیست برای مبتدی ها و مردم عادی به شمار می رود. این پیست به دلیل داشتن آب وهوای مطلوب ، آبگرم و امامزاده، نسبت به پیست های دیگر جذابیت بیشتری برای مسافران دارد. بهترین فصل اسکی از اواسط دی ماه تا اواسط اسفند ماه است. این  مجموعه در تابستان نیز هوای بسیار خوب و مطلوبی دارد، بنابراین پیشنهاد می کنیم در این فصل برای لذت بردن از اسکی، سوارکاری و تنیس، پیست آبعلی را انتخاب کنید. این پیست همه ی امکانات رفاهی از جمله ۱ هتل و ۶ رستوران دارد و برای چند روز دور ماندن از شلوغی های شهر گزینه مناسبی است.

پیست اسکی آبعلی
آدرس: ایران – تهران – آبعلی ۵۷ کیلومتری شرق تهران

 

پیست اسکی شمشک

پیست شمشک بعد از دیزین دومین پیست اسکی بزرگ ایران به شمار می رود که در ۵۷ کیلومتری شمال شرق تهران نزدیک روستای شمشک واقع شده است. این پیست در سال ۱۳۳۷ افتتاح شد و بعد از پیست دیزین موفق شد از طرف فدراسیون جهانی، عنوان پیست بین المللی را کسب کند. این مجموعه تفریحی دارای دو دستگاه تله سیژ، دو تله اسکی بشقابی و دو تله اسکی چکشی است. پیست شب شمشک دارای نور افکن های زرد است که این امکان را به شما می دهد تا لذت اسکی کردن در دل تاریک شب را نیز تجربه کنید. این مجموعه دارای دو هتل و ۴ رستوران است که یکی از این رستوران ها روی  قله قرار دارد که شما می توانید در بلندی این قله سفید و برفی، از غذا خوردن در یک منظره متفاوت با چشم اندازی زیبا لذت ببرید .بهتر است برای رفتن به این پیست، اوایل آذر تا اواسط فروردین را انتخاب کنید.

پیست اسکی شمشک
پیست شمشک بعد از دیزین دومین پیست اسکی بزرگ ایران به شمار می رود

 

مقاله مرتبط : ” معرفی هتل های تاپ تهران ” 

 

پیست اسکی توچال

پیست توچال شلوغ ترین و پر شورترین پیست تهران است که در سال ۱۳۵۵ راه اندازی شد که در انتهای خیابان ولنجک قرار دارد. این مجموعه تقریبا همه ی ورزش های هیجانی و تفریحی را در خود جای داده است، به عنوان مثالباشگاه پینت بال و بانجی جامپینگ، باشگاه تنیس و تیر کمان ، جذابیت این مجموعه را چندین برابر کرده اند. همچنین شما می توانید از کوهنوردی و پیاده روی در کنار سایر تفریحات این مجموعه نیز لذت ببرید. این پیست دارای ۳ تله کابین،۳تله سیژ و یک خط تله اسکی است که در مجموع طول آن به ۷۵۰۰ متر می رسد و با طولانی ترین تله کابین های دنیا رقابت دارد. در توچال ۱ هتل و ۲ رستوران وجود دارد و اسکی بازان و کوهنوردان می توانند در تمام ایام سال به توچال بروند و حس هیجان توام با لذت را از این قله مرتفع و پر برف کسب کنند.

پیست اسکی توچال
آدرس: ایران – تهران – تهران بزرگراه چمران، خیابان ولنجک، انتهای ولنجک

 

مقاله مرتبط : ” آشنایی با کوه توچال” 

 

پیست اسکی کاکان

اگر اهل جنوب ایران هستید بهترین پیست اسکی با کمترین هزینه پیست کاکان است. دل را به دامنه های پر مهر سفید زاگرس و قله دنا بسپارید و به پیست اسکی کاکان سفر کنید تا بتوانید دور از مشغله های روزمره، یک روز برفی پر هیجان را تجربه کنید. این پیست در استان کهگیلویه و بویراحمد در نزدیکی دهستان زیبا و سرسبز کاکان قرار دارد. فعالیت این مجموعه از اویل دی ماه تا اواخر اسفند است. جالب است بدانید که گاهی بیشینه ی عمق برف در پیست کاکان، به ۳/۵ متر می رسد. این پیست دارای تله اسکی بشقابی، خوابگاه و رستوران است که در آن میتوان از اسکی کردن و تیوپ سواری نیز لذت برد. پیشنهاد می کنیم بعد از اسکی در دامنه زاگرس و گذراندن یک روز برفی، سری بزنید به باغ چشمه بلقیس چرام. باغی زیبا در دره ای کهن که مدت هاست بیدهای مجنون را حیران خود کرده است.

پیست اسکی کاکان
آدرس: ایران، کهگیلویه و بویر احمد، یاسوج، پیست اسکی کاکان

 

پیست اسکی آلوارس

برای داشتن یک تجربه متفاوت به آلوارس سفر کنید. روستای گون های انبوه و لاله های سرخ و بعد از لذت بردن از طبیعت حیرت انگیز و زیبای آلوارس خودتان را برای اسکی در دامنه های برفی و مرتفع  سبلان آماده کنید. پیست اسکی آلوارس با داشتن امکانات تفریحی از جمله بالابر و تله سیژ، امکان اسکی دلپذیری را برای شما فراهم می کند. با وجود گرمای بالای تابستان اردبیل، این پیست همچنان خنک است و به فعالیتش ادامه می دهد. پیست اسکی آلوارس که در طول سال های ۸۴ و ۸۵ افتتاح شده است در ۱۲ کیلومتری روستای آلوارس که از توابع شهر سرعین اردبیل است قرار دارد.

پیست اسکی آلوارس
آدرس: اردبیل٬ سرعین٬ روستای آلوارس، پیست اسکی آلوارس

 

بیشتر بخوانید : “آلوارس، بهشت گمشده اردبیل

پیست اسکی دربندسر

این پیست اسکی که در نزدیکی پیست‌های دیزین و شمشک واقع شده است، با فاصله ۵۰ کیلومتری از تهران یکی از بهترین و مهمترین پیست اسکی‌های ایران به شمار می‌رود که میزبان علاقه‌مندان زیادی می‌باشد. ارتفاع پیست اسکی دربندسر ۲۰۰ متر از سطح دریا است و به عنوان اولین و بزرگترین پیست اسکی بین المللی ایران شناخته می‌شود که با تلاش جمعی از علاقه‌مندان، پیشکسوتان، قهرمانان اسبق تیم ملی و اهالی منطقه در سال ۱۳۶۱ به بهره‌برداری رسید.

از مهمترین امکانات این پیست بین‌المللی می‌توان به تله سیژ چهارنفره به طول ۱۷۲۰ متر، تله سیژ چهار نفره به طول ۸۰۰ متر، تله سیژ دو نفره به طول ۱۱۱۰ متر، تله اسکی بشقابی به طول ۷۰۰ متر، تله کابین ۱۲ نفره با ۵۷ کابین به طول ۱۸۳۰ متر، تله اسکی چکشی، دستگاه برفساز و دستگاه‌های برف کوب اشاره نمود.

در پیست دربندسر امکانات رفاهی از جمله رستوران، کافی شاپ، بهداری، مدرسه اسکی، کافه و فروشگاه نیز برای رفاه حال بیشتر گردشگران و ورزشکاران در نظر گرفته شده است. بهترین زمان سفر به پیست اسکی دربندسر از اواخر آذر تا اواخر اسفند می‌باشد. ساعات کاری این پیست نیز ۸ صبح تا ۳ بعد از ظهر در پیست روز و ساعت ۳ بعد از ظهر تا ۸ شب نیز برای پیست شب است.

پیست اسکی شازند

پیست اسکی شازند با نام دیگر پاکل در استان مرکزی و ۲۵ کیلومتری شهرستان شازند قرار گرفته است. این پیست اسکی در ارتفاعات پلنگ در و در نزدیکی به روستای پاکل و در ۵۵ کیلومتری اراک واقع شده است. پیست اسکی به طول ۶۰۰ متر با سه دستگاه تله‌سیژ، رستوران، تجهیزات برفروبی و ساختمان اداری فضای ورزشی و تفریحی به همراه بارش برف زود هنگام این پیست اسکی را در لیست یکی از بهترین پیست‌های اسکی ایران قرار داده است. ارتفاع آن، ۲۷۶۰ متر از سطح دریا بوده و در فصل زمستان و بهار قابل استفاده است.

پیست اسکی خور

پیست اسکی خور با ارتفاع ۳۰۰۰ متری از سطح دریا در روستای خور از توابع ساوجبلاغ هشتگرد قرار دارد که یکی از پیست‌های اصلی استان البرز و از جاهای دیدنی کرج محسوب می‌شود. این پیست که در نزدیکی سد کرج واقع شده در اوایل دهه ۵۰ شمسی افتتاح گردیده است و پس از انقلاب و تعطیلی طولانی مدت با مدیریت جدید مجددا شروع به کار نمود.

پیست خور دارای دو مسیر ۱۸۵۰ متری و ۳۵۰ متری می باشد که ظرفیت ۱۳۰۰ نفر را در روز دارد. از امکانات این پیست می‌توان یک دستگاه تله اسکی بشقابی، یک دستگاه برف کوب، رستوران، بخش تیوپ سواری و سرسره بازی، فروشگاه و کافی شاپ اشاره نمود. ساعت کار پیست در ایام هفته: ۸:۳۰ الی ۱۳:۰۰ و در ایام تعطیل و پنج‌شنبه و جمعه ۸:۳۰ تا۱۴:۳۰ است.

پیست اسکی تاریک دره

پیست بین‌المللی تاریک دره با طول ۱۶۰۰ متر در دامنه کوه‌های الوند و جنوب غربی جاده گنجنامه همدان واقع شده است. این پیست مطرح دارای تله سیژی به طول ۱۶۰۰ متر با ظرفیت جابجایی ۱۰۰ نفر می‌باشد و از امکانات رفاهی دیگری همچون پناهگاه، مهمانسرا، خوابگاه، رستوران و مدرسه اسکی برخوردار است.

پیست چمن این مجموعه نیز با مساحت ۵۰۰۰ متر مربع به دلیل آب و هوای خوب این منطقه در تابستان، تاسیس شده است که میزبان برگزاری مسابقات مختلف نیز می‌باشد. برای این پیست اسکی روی چمن نیز یک تله سیژ مجهز به ۵۰ صندلی در نظر گرفته شده است.

پیست اسکی نسار

این پیست بین‌المللی که در نزدیکی بیجار قرار دارد یکی از مهمترین پیست‌های اسکی غرب کشور به شمار می‌رود که از قابلیت اسکی روی برف و چمن را برخوردار می‌باشد. از مزایای این پیست می‌توان به فاصله کم آن با شهر، هزینه پایین و برگزاری دوره‌های آموزشی مناسب اشاره نمود. برای ر فاه حال گردشگران در این پیست علاوه بر یک دستگاه تله سیژ امکاناتی نظیر پارکینگ، هتل، رستوران، فروشگاه و … در نظر گرفته شده است.

پیست اسکی چلگرد

این پیست اسکی در ۸۵ کیلومتری شهرکرد در دامنه کوه‌های زاگرس قرار دارد و یکی از شناخته‌شده‌ترین پیست های اسکی ایران و منطقه زاگرس می‌باشد که در سال ۱۳۵۴ ساخته شده است. به دلیل اقلیم منطقه چهارمحال بختیاری و بارش فراوان برف و هوای سرد این پیست اسکی میزبان گردشگران و ورزشکاران زیادی در فاصله شمانی آذر ماه تا اسفندماه می‌باشد.

پیست اسکی چلگرد ۸۰۰ متر طول و شیب ۲۰ درصدی دارد و دارای دو دستگاه بالابر ویژه آقایان و خانم‌ها و یک دستگاه بالابر آموزشی با طول ۲۰۰ متر و سه محوطه تفکیکی برای خانواده‌ها، آقایان و بانوان است. از امکانات این پیست خوب می‌توان به رستوران، هتل، پارکینگ و … اشاره نمود.

پیست اسکی سهند

آذربایجان شرقی از جمله استان‌های کشور است که به واسطه موقعیت خاص جغرافیای و شرایط ویژه جوی دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای توسعه ورزش‌های زمستانی و به‌ویژه اسکی است. از این رو بزرگترین پیست اسکی شمال غرب کشور به نام پیست بین‌المللی سهند در ۲۷ کیلومتری تبریز ساخته شده است.

این پیست پر برف از امکاناتی همچون تله اسکی، مدرسه اسکی برای خانم‌ها و آقایان، آشیانه برف کوب، ۱۲ دستگاه بالابر، هتل ویلایی، سرویس‌های بهداشتی و اجاره وسایل اسکی برخوردار است که حدود ۶ ماه از سال گردشگران و ورزشکارن را به خود جذب می‌کند. از پیست سهند برای برگزاری مسابقات داخلی، قهرمان کشوری و بین‌المللی در رده‌های مختلف سنی مخصوصا جوانان و نوجوانان بسیار استفاده می‌شود.

پیست اسکی شیرباد

قله شیرباد بلندترین قله رشته‌کوه بینالود و بلندترین ارتفاعات در سه استان خراسان است و در دامنه شمال شرقی قله پیست اسکی شیرباد واقع شده است که به دره دولت‌آباد منتهی می‌شود. پیست اسکی شیرباد به عنوان تنها پیست اسکی شرق کشور در سال ۱۳۸۸ در منطقه ای به مساحت ۵۰۰ هکتار تاسیس شد و در سال‌های اخیر کمک بسیاری به توسعه ورزش‌های زمستانی در شرق کشور نموده است.

این پیست ۱۲۰۰ متری که در ۳۸ کیلومتری مشهد و در دامنه کوه‌های روستای دولت آباد واقع شده است شامل سه مسیر برای اسکی‌بازان مبتدی، اسکی‌بازان متوسط و اسکی‌بازان حرفه‌ای می‌شود. از مهمترین امکانات این پیست اسکی می‌توان تله اسکی با طول ۹۰۰ متر، رستوران، کافی شاپ، سوئیت، فروشگاه و مدرسه اسکی را نام برد. بهترین زمان سفر به پیست اسکی شیرباد از اواسط آذر تا اواسط فرودین می‌باشد.

پیست شیرباد در روز‌های یکشنبه تا پنجشنبه فعالیت دارد و در روزهای دوشنبه بسته است. ساعات کار این مجموعه از ۹ صبح آغاز می‌شود تا ۳ بعد از ظهر ادامه می‌یابد. روزهای جمعه نیز این پیست به‌صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کند.

 

برای رزرو هتل در هر کدام از شهر های نزدیک به پیست اسکی مورد نظرتان، می توانید در هر ساعت از شبانه روز، به سامانه اقامت ۲۴، به عنوان اولین مرکز ملی رزرواسیون هتل ها و اماکن اقامتی کل کشور مراجعه کنید و به راحتی هتل دلخواهتان را انتخاب و رزرو کنید.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×