» راهنمای سفر به ایران » راهنمای سفر به هرمزگان » کیش » کارتینگ کیش تجربه ماشین سواری خاص در بزرگترین کارتینگ خاورمیانه
کارتینگ کیش
کیش

کارتینگ کیش تجربه ماشین سواری خاص در بزرگترین کارتینگ خاورمیانه

۲۱ خرداد ۱۴۰۱ 25۰1,967

جزیره کیش یکی از جزایر گردشگری ایران می باشد که با داشتن تفریحات گوناگون و جذاب آبی و غیرآبی توانسته علاقه مندان زیادی را به خود جذب کند. کارتینگ کیش یکی از جاهای دیدنی کیش است، که بر پایه اتومبیل رانی بوده و یکی از ورزش های پرهیجان به حساب می آید. همراه ما باشید تا در این مقاله به معرفی کارتینگ کیش بپردازیم.

کارتینگ کیش چیست؟

کارتینگ در واقع یک نوع ورزش پر هیجان است که بر پایه اتومبیل رانی حرفه ای شکل گرفته است. این ورزش برای اولین بار در آمریکا شکل گرفت و در آن از خودروهای چرخ باز استفاده می شود. به خودروهایی که چرخ آن ها بیرون از بدنه قرار گرفته باشد، اصطلاحا چرخ باز می گویند. این خودروهای چرخ باز دارای فرمان، چرخ و صندلی کوچکی هستند که فقط یک نفر می تواند سوار آن شود و پیست های مخصوص به خود را دارند. این پیست ها در دو نوع سرپوشیده و سرباز هستند.

نام دیگر خودروهای چرخ باز، کارت می باشد که به گونه ای طراحی شده اند که در بدترین حالت ممکن است دور خود بچرخند و نهایتا از مسیر منحرف شوند و هرگز واژگون نمی شوند. این ورزش با توجه به نام خودروهای آن، کارتینگ نام گذاری شده است. 

خودروهای کارت فقط به منظور تفریح و ورزش ساخته شده اند و تنها در پیست های مخصوص قابل استفاده هستند. کارت های دو نفره به منظور آموزش و در کارتینگ کودکان مورد استفاده قرار می گیرند. 

معرفی کارتینگ کیش

کیش همیشه در امکانات تفریحی و رفاهی پیشقدم بوده است به گونه ای که بسیاری از تفریحات برای اولین بار در کیش به کار گرفته شده اند و بعد از آن با توجه به استقبال مردم، در سایر جاها نیز استفاده شده اند. کارتینگ کیش نیز یکی از همین تفریحات می باشد که در سال ۱۳۷۸ توسط ساسان جیربندی ( اولین وارد کننده و سازنده پیست موتورهای ATV و ماشین های باگی در ایران)، به عنوان اولین و بزرگترین پیست کارتینگ ایران ساخته و شروع به فعالیت کرد. پیست کارتینگ کیش با طول ۸۰۰ متر و عرض ۷ متر به عنوان بزرگترین کارتینگ خاورمیانه شناخته می شود. این پیست بهترین امکانات رفاهی همچون خودروهای کارت حرفه ای و زمانگیر کامپیوتری را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد و مجهز به خودروهای کنترل از راه دور می باشد.

پیست کارتینگ کیش

همانطور که قبلا اشاره کردیم پیست کارتینگ به دو صورت روباز و سرپوشیده وجود دارد. پیست کارتینگ کیش از نوع روباز است. این پیست میزبان اولین دوره مسابقات کارتینگ قهرمانی کشور بوده است که بدین وسیله قدم مهمی برای نزدیک شدن به سطح استانداردهای جهانی برداشته است.

انواع کارت های پیست کارتینگ کیش

قبلا هم اشاره کردیم که به خودروهای چرخ باز، کارت گفته می شود. کارتینگ کیش انواع این کارت ها را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد. از جمله آنها می توان به کارت های یک موتوره و کارت های دو موتوره اشاره کرد. تفاوت این دو در سرعت و قدرت آن ها است. اگر برای اولین بار است که سوار خودروهای چرخ باز می شوید، در ابتدا کارت یک موتوره در اختیار شما می گذارند. اگر توانستید یک راند را در کمتر از مدت زمان مشخصی به پایان برسانید، حق استفاده از کارت دو موتوره را پیدا می کنید. 

نکاتی که برای استفاده از کارتینگ کیش باید به آن ها توجه کنید

  • خانم ها و آقایان به طور همزمان می توانند از پیست استفاده کنند.
  • کودکان زیر ۱۰ سال نمی توانند از کارتینگ استفاده کنند.
  • حداقل قد شرکت کنندگان باید ۱۴۰ سانتی متر باشد.
  • برای شرکت کنندگان زیر ۱۶ سال حضور والدین الزامی است.
  • افرادی که خیلی قد بلند هستند و یا وزن زیادی دارند، نمی توانند از کارتینگ استفاده کنند.
  • داشتن حجاب و رعایت شئونات برای خانم ها و آقایان الزامی است.
  • برای استفاده از کارت ها نیازی به داشتن گواهی نامه نمی باشد.
  • توجه داشته باشید که از لباس های راحت و ورزشی استفاده کنید تا دچار مشکل نشوید.
  • بلیط های خریداری شده قابل استرداد نیستند.
  • شما می توانید بلیط کارتینگ کیش را به صورت آنلاین خریداری کنید.
  • برای شرکت در کارتینگ باید یک مدرک شناسایی معتبر مانند کارت ملی، شناسنامه یا گواهی نامه ارائه دهید.
  • مکان مخصوصی برای نگهداری کودکان وجود ندارد بنابراین بهتر است کودکان را همراه خود نیاوردید.
  • دوربین هایی در پیست تعبیه شده اند که از شما در لحظات بازی عکس می گیرند، اگر علاقه داشته باشید می توانید با پرداخت هزینه جداگانه این عکس ها را دریافت کنید.

کارتینگ کیش یکی از هیجان انگیزترین تفریحات

امکانات کارتینگ کیش

پیست کارتینگ در کیش یکی از مجهزترین پیست های کارتینگ کشور به شمار می رود که دارای تجهیزات پیشرفته و ابزارهای کامپیوتری مانند سیستم زمان گیری است. این تجهیزات باعث شده اند مجموعه کارتینگ در کیش چندین دوره به عنوان میزبان مسابقات کشوری انتخاب شود.

اگر بعد از یک مسابقه هیجان انگیز کارتینگ هوس خوردن یک غذای باکیفیت و خوش طعم را کردید می توانید به رستوران مجموعه سر بزنید. همچنین یک کافی شاپ مدرن با سرو انواع نوشیدنی های سرد و گرم و دسرهای لذیذ می تواند میزبان لحظات خوش شما قبل یا بعد از مسابقه باشد.

اطلاعات بازدید کارتینگ کیش

کارتینگ کیش هر روزه از ساعت ۱۹ الی ۲ بامداد آماده خدمت رسانی بوده و شما می توانید با خرید بلیط کارتینگ کیش یک مسابقه هیجان انگیز را با دوستان یا اعضای خانواده خود تجربه کنید. اما قیمت کارتینگ کیش به دو عامل، مدت زمان استفاده و نوع خودرو بستگی دارد. در کارتینگ، خودروهای یک موتوره و دو موتوره وجود دارد که برای افرادی که تجربه ندارند و اولین بار است از کارت استفاده می کنند، کارت های یک موتوره به آنها داده می شود که از سرعت و امنیت خوبی برخوردار است و هزینه کمتری نسبت به نوع دوم دارد. اگر شرکت کننده بتواند یک راند را در کمتر از ۴۸ ثانیه تمام کند حق استفاده از خودرو دو موتوره را نیز پیدا می کند و می تواند بلیط کارتینگ کیش کارت دو موتوره را که هزینه آن بیشتر است تهیه کند.

عامل بعدی مدت زمان استفاده از خودرو می باشد. اغلب خودروها را در زمان های ۶ دقیقه ای و ۱۰ دقیقه ای در اختیار علاقه مندان می گذارند. اگر زمان بیشتری نیاز داشته باشید باید هزینه آن را بپردازید. برای استفاده از کارت های تک موتوره به مدت ۶ دقیقه ۳۰ هزار تومن و ۱۰ دقیقه ۴۰ هزار تومن باید پرداخت کنید.

شماره تلفن کارتینگ کیش: ۴۴۴۲۲۲۲۵-۰۷۶

کارتینگ کیش کجاست؟

بدون شک این مجموعه یکی از هیجان انگیزترین مراکز تفریحی است که می توانید انرژی خود را به وسیله آن تخلیه کرده و یک روز خاطره انگیز برای خود بسازید. برای دسترسی به کارتینگ کیش می توانید از تاکسی هایی جزیره، تاکسی های اینترنتی و خودروهای اجاره ای استفاده کنید. اگر قصد دارید شخصا با خودرو به کارتینگ بروید، باید ابتدا خود را به بلوار خلیج فارس برسانید. سپس در ادامه به سمت میدان امیرکبیر حرکت کرده و در اواسط بلوار می توانید کارتینگ جزیره کیش را مشاهده کنید.

آدرس کارتینگ کیش: میدان امیرکبیر، بلوار خلیج فارس.

عکس کارتینگ کیش

دیدنی های نزدیک

کیش یکی از قطب های گردشگری ایران به حساب می آید که به دلیل تفریحات آبی و غیرآبی و جاذبه های دیدنی که دارد، نظر طرفداران را به خود جلب می کند. یکی از این تفریحات جذاب، کارتینگ کیش می باشد که درباره آن صحبت کردیم. جاذبه های نزدیک به ورزش کارتینگ در کیش شامل: پارک دلفین کیش، اسکله بزرگ تفریحی کیش، پارک شهر، پارک هنگام، باغ پرندگان کیش، صخره خرچنگ ها، قلعه وحشت، تله کابین میکا مال کیش، برج ایفل کیش، هایلند کیش، مجموعه ارم دلفین، بولینگ مریم، و مجتمع توریستی پنگوئن می شود.

هتل های نزدیک

هتل هایی که در نزدیکی کارتینگ کیش قرار دارند عبارت اند از: هتل ایران، هتل کیش، هتل پارسیان، هتل صدف، هتل کوروش، هتل ستاره کیش، هتل ارم و هتل شایگان. تمامی هتل های نام برده کمتر از ۱۰ دقیقه با این مرکز تفریحی فاصله دارند. برای رزرو هتل های کیش با بهترین قیمت می توانید به اقامت ۲۴ اعتماد کرده و رزرو هتل خود را به ما بسپارید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×