بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» جاذبه های گردشگری کیش » جاهای دیدنی کیش » باغ پرندگان کیش با گونه های متنوع و خاص【ساعت بازدید+ قیمت】
باغ پرندگان کیش،‌ جاذبه رنگارنگ جزیره
جاهای دیدنی کیش

باغ پرندگان کیش با گونه های متنوع و خاص【ساعت بازدید+ قیمت】

۲۷ دی ۱۴۰۰ 20۰2,096

باغ پرندگان کیش یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی کیش به شمار می‌رود که گردشگران بسیاری از آن بازدید می‌کنند. جزیره کیش به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری در کشور ما دارای جاذبه‌ها و اماکن تفریحی و توریستی متنوعی است که می‌توانند سفری به یادماندنی و سرشار از خاطره را فراهم نمایند. باغ پرندگان کیش محلی فوق العاده زیبا و تماشایی است که در آن گونه‌های مختلف پرندگان زندگی می‌کنند و در معرض نمایش قرار دارند. این باغ سرسبز در مجموعه دلفیناریوم قرار گرفته و جزو محبوب‌ترین مراکز تفریحی و گردشگری کیش محسوب می‌شود.

در این مقاله از اقامت ۲۴ قصد داریم باغ پرندگان کیش را به صورت جامع و کامل بررسی کنیم. اگر می‌خواهید در سفر به کیش از این باغ منحصربفرد و جذاب بازدید نمایید، پیشنهاد می‌کنیم پس از رزرو هتل کیش تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

باغ پرندگان کیش کجاست؟

معرفی باغ پرندگان کیش

باغ پرندگان کیش با مساحتی در حدود ۳ هکتار در مجموعه دلفیناریوم و در جنوب شرقی جزیره واقع شده است. این باغ زیبا در سال ۱۳۸۰ توسط آقای حسین ثابت احداث شد و دارای کلکسیونی از ۵۷ گونه پرنده مختلف است. در این باغ زیبا گونه‌های گیاهی متنوعی نیز وجود دارند؛ برای اینکه محیط باغ شبیه محیط زندگی پرندگان شود، از درختان مختلفی مانند لور، نخل، اکالیپتوس، بنجامین و گلهای ختمی، کاکتوس و … استفاده شده است.

قدم زدن در فضای سرسبز و زیبای این مجموعه و تماشای پرندگان خاص و متنوع می‌تواند ساعاتی خوش و لحظاتی خاطره انگیز را برای گردشگرانی که به جزیره کیش سفر می‌کنند، فراهم آورد. همچنین وجود یک برکه آب کوچک در بخش میانی باغ پرندگان کیش باعث زیبایی بیشتر این مجموعه شده است. گردشگران می‌توانند پرندگان زیبا را در کنار این برکه و درحال تلاش برای ماهیگیری تماشا کنند و لذت ببرند.

بخش های باغ پرندگان کیش

باغ پرندگان کیش شامل دو بخش اصلی برای نگهداری پرندگان است. در بخش اول پرندگان درون قفس‌های مخصوصی قرار دارند که برای تماشای آنها باید از مسیری سرسبز از میان درختان و گیاهان عبور کنید. این قفس ها در امتداد این مسیر و دوطرف آن قرار گرفته‌اند و گردشگران می‌توانند با پای پیاده و یا با اتوبوس‌های قطاری از پرندگان داخل آنها دیدن کنند. اگر به دنبال اطلاعات تخصصی درباره پرندگان درون قفس‌ها هستید، می‌توانید تابلوهای مخصوصی که در محل هر قفس نصب شده است را مطالعه کنید. بر روی قفس‌ها اطلاعات لازم درباره اسم پرنده، گونه آن، زیستگاه، نوع تغذیه و … شرح داده شده است.

5b403d12 2a39 466d 9aca b93c51a00e3e

بخش دوم با وسعتی بیشتر محل نگهداری پرندگان آزاد است. در این محوطه قفسی وجود ندارد و فقط برای جلوگیری از فرار پرندگان در ارتفاع بسیار بالا یک توری بزرگ و سرتاسری قرار گرفته است. این بخش از باغ پرندگان کیش ۲ هکتار وسعت دارد و مشابه محل زندگی اصلی پرندگان و با شرایط مناسب زاد و ولد طراحی شده است. پرندگان می توانند در این بخش آزادنه پرواز کرده و جابجا شوند.

این قسمت از باغ پرندگان برای گردشگران و مخصوصا کودکان بسیار جذاب است. تماشای پرندگان زیبا و منحصربفردی همچون طاووس می‌تواند جالب و حیرت انگیز باشد.

گونه های مختلف باغ پرندگان کیش

باغ پرندگان کیش محل زندگی گونه‌های مختلف جانوری است. بیش از ۵ گونه پرنده بومی نقاط مختلف دنیا در این مجموعه وجود دارند که تماشای آنها بسیار لذت بخش است. برخی از پرندگان این باغ جزو گونه‌های نادر و کمیاب محسوب می‌شوند و شاید با دیدن آنها به یاد مستندهای تلویزیونی و برنامه‌های حیات وحش بیفتید. شما می‌توانید در این مجموعه پرندگان بومی آسیا، اروپا، آفریقا، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و دیگر نقاط جهان را مشاهده کنید.

باغ پرندگان در کیش

از مهمترین پرندگان باغ پرندگان کیش که در مجموعه دلفیناریوم این جزیره قرار دارد، می‌توان به فلامینگو، لک لک، کاسکو، درنای تاجدار، طوطی سبز، قرقاول، پلیکان و قو اشاره نمود. پرندگان این مجموعه تفریحی و گردشگری به موارد بالا ختم نمی‌شوند و گونه‌های جذاب دیگری نیز در این باغ زندگی می‌کنند. کاکاتو آلبا، توکان، مرغ شاخدار و پنگوئن‌های پا سیاه از جذابترین پرندگان این مجموعه به شمار می‌روند.

علاوه بر پرندگان مختلف، گونه‌های جانوری دیگری نیز در این باغ سرسبز و بزرگ زندگی می‌کنند. شما می‌توانید در کنار تماشای پرندگان جذاب و منحصر بفرد از تماشای تمساح‌های پوزه کوتاه یا همان گاندو شگفت زده شوید. همچنین میمون‌ها و آهوهای زیبا در این باغ به جذابیت هرچه بیشتر این مکان تفریحی و گردشگری می‌افزایند.

امکانات باغ پرندگان کیش

در این باغ زیبا و دیدنی برای رفاه حال بیشتر گردشگران و بازدیدکنندگان امکانات رفاهی مختلفی وجود دارد. از مهمترین این امکانات می‌توان به رستوران، کافی شاپ، محل استراحت، اتوبوس‌های قطاری، عکاسی و … اشاره نمود. باغ پرندگان کیش جزو مجموعه بزرگ دلفیناریوم کیش محسوب می‌شود که امکانات رفاهی متنوع و با کیفیتی را برای گردشگران ارائه می دهد.

ساعات بازدید

گردشگران و مسافران می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ از این باغ زیبا بازدید نمایند.

باغ پرندگان کیش

جاذبه های اطراف باغ پرندگان کیش

باغ پرندگان در مجموعه دلفیناریوم کیش قرار دارد که گردشگران می‌توانند علاوه بر تماشای پرندگان زیبا به سراغ دیگر جاذبه‌های این مجموعه بزرگ همچون آکواریوم و پارک دلفین بروند.

  • آکواریوم کیش

اگر از علاقمندان به دنیای زیرآب هستید اما امکان غواصی ندارید؛ می‌توانید از آکواریوم کیش که در نزدیکی این باغ قرار دارد، بازدید کنید. مجموعه آکواریوم کیش دارای دو بخش با حجم‌های ۵۰ هزار لیتر و ۲۰ هزار لیتر است که انواع ماهیان و آبزیان بزرگ و کوچک و جانوران دریایی کمیاب و زیبا در آنها نگهداری می‌شوند. علاوه بر ماهیان و جانوران دریایی مختلف، حیوانات تاکسیدرمی شده مانند تمساح، مار، پرنده و … نیز در آکواریوم مجموعه دلفیناریوم کیش به نمایش گذاشته شده‌اند.

ساعت بازدید از مجموعه آکواریوم کشتی از ۸ صبح الی ۸ شب می‌باشد. این مجموعه تفریحی در روزهای تعطیل مانند جمعه فعالیت نمی‌کند. شما می‌توانید بلیت آکواریوم کیش را جداگانه تهیه نمایید و یا با خرید بلیت مجموعه دلفیناریوم علاوه بر آکواریوم از بخش‌های دیگر مانند باغ پرندگان و پارک دلفین‌ها نیز بازدید نمایید.

  • پارک دلفین کیش

دلفیناریوم به عنوام اولین پارک دلفین در ایران شناخته می‌شود و در آن پستانداران دریایی مختلفی مانند دلفین، شیر دریایی، گراز دریایی، گربه دریایی و پنگوئن نگهداری می‌شوند. در مجموع ۲۱ پستاندار دریایى در استخرهایى با حجم ۱۸۰۰۰ متر مکعب پر شده از آب دریا نگهدارى می‌شوند.

یکی از بخش‌های جذاب این مکان تفریحی اجرای برنامه‌ها و حرکات دیدنی توسط دلفین‌ها با کمک مربیان است. تماشای هنرنمایی دلفین‌های بازیگوش می‌تواند برای گردشگران و مخصوصا کودکان بسیار جذاب و هیجان انگیز باشد. از دیگر بخش‌های مجموعه دلفین‌های کیش می‌توانیم به تونل خزندگان، آکواریوم آب شور، کلاسیک شو، رستوران، سالن آمفی تئاتر، بوفه و اقامتگاه اشاره کنیم.

دلفیناریوم کیش

باغ پرندگان کیش به عنوان یکی از جاذبه‌های تفریحی این جزیره توریستی نقش موثری در جذب گردشگران و رشد و توسعه صنعت گردشگری منطقه دارد. کیش دارای انواع مختلفی از مراکز تفریحی، خرید و جاذبه‌های گردشگری برای همه سلایق است و باغ پرندگان جزو جاهای دیدنی محبوب به شمار می‌رود. این باغ زیبا و سرسبز محیطی عالی برای سپری کردن لحظاتی خوش و مفرح در کنار خانواده محسوب می‌شود. در صورت سفر به کیش حتما بازدید از باغ پرندگان را در برنامه خود قرار دهید و سفری به یادماندنی برای خود و همراهانتان رقم بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×