بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» جاذبه های گردشگری کیش » جاهای دیدنی کیش » معرفی پارک دلفین کیش : آدرس و تصویر دلفیناریوم کیش
پارک دلفین ها در کیش
جاهای دیدنی کیش - جاذبه های گردشگری کیش

معرفی پارک دلفین کیش : آدرس و تصویر دلفیناریوم کیش

۸ دی ۱۳۹۵ 30۰5,393

مجموعه تفریحی پارک دلفین ها با مساحتی حدود ۱۰۰ هکتار در جنوب شرقی جزیره کیش قرار دارد. این مجموعه شامل فضای سبز با گونه های مختلف گیاهی و باغ پرندگان، به عنوان اولین دلفیناریوم در ایران شناخته می شود.

در این مجموعه تفریحی، گونه های مختلفی از پستانداران دریایی شامل دلفین، شیر دریایی شمالی، شیر دریایی جنوبی، گربه دریایی شمالی، گراز دریایی، پنگوئن و… نگهداری می شوند و مراجعه کنندگان قادر خواهند بود که هنرنمایی این حیوانات را که توسط مربیان ایرانی تربیت شده اند از نزدیک تماشا نمایند. در مجموع ۲۱ پستاندار دریایى در استخرهایى با حجم ۱۸۰۰۰ متر مکعب پر شده از آب دریا نگهدارى می‌شوند و مهیج ترین نمایش هایی که در دنیا بی نظیر  است را به اجرا در  می آورند.

بیشتر بخوانید : “آدرس و معرفی بهترین بازارها کیش

پارک دلفین ها در کیش
آدرس: قسمت جنوبی جزیره کیش، مجموعه بزرگ گردشگری و تفریحی پارک دلفین ها

فضای سبز پارک دلفین ها شامل بیش از یکصد گونه گیاهی از جمله هزاران درخت نخل، بنجامین های بسیار بزرگ، اوکالیپتوس، آکاسیا، مورد، کهور، گل ختمی، شیشه شور، تکوما، و گونه های مختلفی از کاکتوس و سایر گیاهان است که با توجه به مرجانی بودن خاک جزیره کیش در نوع خود بی نظیر می باشد. تاکنون هزاران درخت نخل در این پارک کاشته و مجموعه هایی از کاکتوس های استثنایی گردآوری شده است. در این مجموعه همچنین، جنگل باران های مصنوعی، کوه آتشفشان، دنیای ارکیده، باغ پروانه ها و رستوران های منحصر به فرد در دست ساخت و طراحی می باشد.

بیشتر بخوانید : “جاهای دیدنی کیش

پارک دلفین ها

شرایط در این مجموعه به قدری برای پستانداران دریایی فراهم است که ۳ شیر دریایی شمالی و جنوبی زاد و ولد کرده اند. یکی از برنامه هایی که در آینده در این مجموعه انجام خواهد شد شنا با دلفین ها بوده که می تواند بر جذابیت های این مجموعه افزوده و نیز روز خاطره انگیزتری را برای بازدید کنندگان رقم بزند. بر طبق گفته ها، تعدادی از دلفین های این مجموعه ، از آکواریوم های بزرگ از کشور ژاپن با یک پرواز اختصاصی به ایران آورده شده اند.

بیشتر بخوانید : “غذاهای محلی که در سفر به کیش نباید از دست داد

پارک دلفین ها در جزیره کیش

بازدیدکنندگان در مجموعه ، توسط اتوبوس قطاری ، به پارک پرندگان و سپس به دلفیناریوم هدایت می‌شوند. از جمله نکات قابل توجه در این پارک ، گردآوری گونه های مختلف از اقصی نقاط جهان از آمریکای جنوبی تا استرالیا و از شرق آفریقا می باشد. هم‌ اکنون حدود ۱۰هزار پرنده از ۵۹ گونه مختلف در باغ پرندگان پارک دلفین‌ها نگهداری می‌شود و قرار است با وارد کردن بخش دیگری از انواع پرندگان در فصول خنک، تعداد آنها به ۱۰۰هزار پرنده افزایش ‌یابد.

باغ پرندگان کیش

انواع پلیکان ، شتر مرغ ، طوطى ماکائو، طاووس، انواع لک لک، توکان، توراکو، قو، پنگوئن و انواع جانوران نادرى مثل کروکودیل ، در پارک دلفین های کیش وجود دارند که در چند قدمی تماشاگران بدون بند و حصاری آزادانه زندگی می کنند.

این پارک با سرمایه گذاری آقای حسین ثابت سرمایه دار بزرگ جزیره کیش و مالک هتل های داریوش ، هلیا ، لاله ، تماشا و… ساخته شده است. هتل های سیمرغ و شباویز و کوثر از جمله هتل هایی هستند که در نزدیکی این مجموعه دیدنی قرار دارند . بازار بین المللی مرجان نیز تنها بازار نزدیک به این مجموعه ارزشمند است. پارک دلفین های جزیره کیش بدون شک یکی از مراکز تفریحی جذاب جزیره کیش بوده که توانسته توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب نماید.

در صورتی که تمایل دارید به جزیره کیش سفر کنید حتما بازدید از این مکان دیدنی در این جزیره زیبا را در برنامه های خود قرار دهید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)
×