» راهنمای سفر به ایران » راهنمای سفر به هرمزگان » کیش » پارک ساحلی سیمرغ کیش کجاست؟ اطلاعات کامل همراه با تصویر
پارک ساحلی سیمرغ کیش
کیش

پارک ساحلی سیمرغ کیش کجاست؟ اطلاعات کامل همراه با تصویر

۳۱ فروردین ۱۴۰۱ 24۴3,491

پارک ساحلی سیمرغ کیش که در جنوب شرقی جزیره قرار دارد یکی از پارک‌های محبوب جزیره و جاهای دیدنی کیش است. جزیره کیش دارای سواحل بسیار زیبا و چندین پارک ساحلی بی نظیر است که محیطی آرامش بخش و مفرح برای گردشگران فراهم نمودند. پارک ساحلی سیمرغ جزو جذابترین پارک‌های ساحلی ایران به شمار می‌رود که از امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی برخوردار است. گردشگران می‌توانند در سفر به جزیره کیش، لحظات خوش و خاطره انگیزی را در این پارک ساحلی تجربه کنند. اگر به دنبال عکس پارک ساحلی سیمرغ کیش و کسب اطلاعات بیشتر درباره این پارک هستید و میخواهید بدانید پارک ساحلی سیمرغ کیش در کدام منطقه است، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب همراه اقامت ۲۴ باشید.

معرفی پارک ساحلی سیمرغ کیش

در قسمت جنوب شرقی جزیره کیش ساحلی زیبا با ماسه‌های درخشان مرجانی پوشیده شده که در زیر نور آفتاب با رنگ‌های زیبا جلوه‌ای بی نظیر دارد. در این ساحل پارکی به نام سیمرغ برای تفریح و استراحت گردشگران ساخته شده است که دارای امکانات رفاهی مختلف مانند آلاچیق، نیمکت، مسیر پیاده روی، مسیر دوچرخه سواری و … و همچنین امکانات تفریحی متنوع مانند تفریحات آبی می‌باشد.

پارک ساحلی سیمرغ جزیره کیش علاوه بر فضای دلنشین و دوست داشتنی خود به خاطر نزدیکی به مراکز خرید و چندین جاذبه و جای دیدنی جزیره از محبوبیت بالایی بین گردشگران برخوردار است. در این ساحل دیدنی‌های جذابی مانند مجسمه‌های عظیم وجود دارند که بسیار مورد استقبال گردشگران قرار گرفته‌اند. به همین دلیل جزو بهترین سواحل کیش نیز به شمار می رود.

پارک ساحلی سیمرغ کیش کجاست

شاید برای شما هم قبل از سفر به جنوب ایران برای تعطیلات این سوال پیش آید که پارک ساحلی سیمرغ در کجا قرار دارد؟ پارک ساحلی سیمرغ کیش استان هرمزگان در جنوب شرقی جزیره توریستی کیش و در مجاورت هتل سیمرغ واقع شده است. این پارک در محدوده بین جاده جهان و جاده دوچرخه سواری در زمینی به مساحت تقریبی ۱۵ هزار متر مربع و بطول ۳۰۰ متر در امتداد ساحل احداث شده است. برای دسترسی به آن می‌توانید از خودرو شخصی یا اجاره ای و همچنین تاکسی‌های جزیره استفاده کنید. همچنین اگر از علاقمندان به دوچرخه سواری باشید می‌توانید با دوچرخه به بازدید این پارک ساحلی بسیار زیبا بروید. کرایه موتورسیکلت‌های شهری نیز یکی دیگر از روش‌های رفتن به پارک ساحلی سیمرغ می‌باشد.

آدرس پارک ساحلی سیمرغ کیش: استان هرمزگان، ضلع جنوب شرقی جزیره کیش، بلوار مرجان، مرجان ۱۱، مجاور هتل مارینا پارک و هتل سیمرغ.

تفریحات پارک ساحلی سیمرغ کیش

امکانات و تفریحات پارک ساحلی سیمرغ کیش

پارک ساحلی سیمرغ به عنوان یکی از اصلی‌ترین سواحل تفریحی این جزیره شناخته می‌شود که علاوه بر گردشگران، ساکنین کیش نیز آن را به عنوان محلی برای تفریح و استراحت انتخاب می‌کنند. در این پارک امکانات تفریحی متنوعی در نظر گرفته شده است که می‌توانند لحظات به یاد ماندنی و شیرینی را رقم بزنند.

تفریحات آبی

اصلی‌ترین تفریح پارک ساحلی سیمرغ کیش را می‌توان تفریحات آبی نام برد. در این پارک ساحلی و نزدیک آن چندین کلوپ دریایی فعالیت می‌کنند که تفریحات متنوعی را به گردشگران ارائه می‌دهند. شما می‌توانید در پارک ساحلی سیمرغ تجربه لذت بخشی از قایق سواری و تماشای ماهیان رنگارنگ در آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس را داشته باشید.

افرادی که به دنبال تفریحات مهیج‌تری هستند می‌توانند به سراغ جت اسکی، پاراسل، بنانا، پاراگلایدر، شاتل، غواصی و … بروند. این تفریحات آبی جزو هیجان انگیزترین و پرطرفدارترین ورزش‌ها و تفریحات آبی جزیره کیش به شمار می‌روند.

زمین های ورزشی

از دیگر امکانات تفریحی پارک ساحلی سیمرغ کیش می‌توان به زمین‌های ورزشی اشاره نمود. شما می‌توانید در این ساحل انواع ورزش‌ها مانند تنیس، بدمینتون، پینگ پنگ، پیست اسکیت، پارک لوله، و … را در زمین‌های باکیفیت تجربه کنید. همچنین مسیرهای دوچرخه سواری مخصوصی که در این پارک ساحلی تعبیه شده اند و امکان کرایه کردن دوچرخه را گذاشته اند، جذابیت و محبوبیت این قسمت از جزیره را دوچندان نمودند.

مسیر پیاده روی

پیاده روی در سواحل شگفت انگیز جزیره کیش یکی از بهترین تفریحات محسوب می‌گردد. در پارک سیمرغ مسیرهای بسیار زیبایی برای پیاده روی ساخته شده است که می‌توانید در آنها قدم بزنید و از تماشای مناظر لذت ببرید. پیاده روی در نزدیکی دریا و از میان درختان و فضای سبز می‌تواند روز خوشی را برای شما به ارمغان آورد.

پیاده روی در پارک ساحلی سیمرغ

آلاچیق ها

با توجه به اینکه جزیره کیش آفتاب تند و تیز مخصوصا در فصل تابستان دارد، برای جلوگیری از آفتاب سوختگی و اذیت شدن گردشگران و مردم محلی، آلاچیق های زیادی در محوطه بیرونی این منطقه قرار داده اند.

پوشش گیاهی

پارک ساحلی سیمرغ با داشتن درختان بزرگ و متنوعی مثل نخل، کاکتوس، بنجامین، اکالیپتوس و انجیر پوشش گیاهی بسیار زیبایی ایجاد کرده که علاوه بر زیبایی این ساحل، باعث خنک شدن و وزش نسیم ملایم در فصل گرما نیز شده است. علاوه بر این شهرداری کیش دست به گل‌کاری‌های زیبایی هم زده که واقعا تحسین برانگیز بوده و جای قدردانی دارد.

ساحل زیبای مرجان

یکی دیگر از امکانات پارک ساحلی سیمرغ جزیره کیش می توان به ساحل زیبای مرجانی آن اشاره کرد که تنها ۱۰ دقیقه با ساحل سیمرغ فاصله دارد. این ساحل به دلیل مرجانی بودن در طول روز با تابش آفتاب رنگ زیبایی به خود می گیرند. همچنین ساحل مرجان کیش در شب با ظاهر فوق العاده زیبای مرجان ها و همچنین نورپردازی حرفه ای جزو بهترین جاهای دیدنی کیش محسوب می گردد.

پارک کودکان

تمام تفریحات پارک ساحلی سیمرغ برای بزرگسالان نیست. کودکان نیز می‌توانند در زمین‌های بازی اوقات خوشی داشته باشند. در این پارک ساحلی زمینی مخصوص برای بازی کودکان با وسایل متنوع و کاملا ایمن در نظر گرفته شده است. به خاطر وجود این زمین بازی کودکان پارک ساحلی سیمرغ یکی از گزینه‌های اصلی خانواده‌ها برای تفریح و سپری کردن ساعاتی خوش به شمار می‌رود.

مجسمه های پارک ساحلی سیمرغ کیش

مجسمه های پارک ساحلی سیمرغ کیش

اصلی‌ترین مشخصه پارک ساحلی سیمرغ در کیش مجسمه‌های عظیم و غول آسای آن است. در این پارک ساحلی چندین مجسمه زیبا در ابعاد بسیار بزرگی قرار دارند که تبدیل به جاذبه‌های پرطرفداری شده‌اند. بسیاری از گردشگران برای ثبت عکس با این مجسمه‌ها به بازدید پارک ساحلی سیمرغ می‌روند. یکی از این مجسمه‌ها مربوط به پرنده سیمرغ است که نام این پارک نیز برگرفته از همین مجسمه می‌باشد.

مجسمه جدیدتری که بیشتر مورد استقبال گردشگران قرار گرفته و جلوه خاصی به ساحل مرجانی پارک سیمرغ بخشیده، یک سردیس عظیم است. این سردیس سفید رنگ چهره مردی با ریش‌های بلند می‌باشد که برخی از افراد آن را شبیه شاعر بزرگ عطار نیشابوری می‌دانند. اگر از نیمرخ به این مجسمه نگاه کنید متوجه خواهید شد که موهای آن در باد رها شده و منظره‌ای تماشایی را خلق نموده است. ترکیب مجسمه پارک ساحلی سیمرغ کیش با دریا و هارمونی رنگ سفید و آبی منظره ای بی نظیر ایجاده کرده که بسیاری از گردشگران در کنار این اثر زیبا عکس‌های یادگاری ثبت می‌کنند. همچنین چندین مجسمه دیگر نیز در ساحل مشاهده می‌شوند که طرح کودکانه داشته و از جذابیت زیادی برخوردارند.

شنا در پارک ساحلی سیمرغ مجاز است؟

با اینکه بسیاری از گردشگران دوست دارند در دریای تمیز و زلال جنوب ایران شنا کنند و لحظات خوش و مفرحی را تجربه نمایند، امکان آب تنی در تمامی مناطق برای علاقمندان به شنا در سواحل نیلگون و جذاب خلیج فارس وجود ندارد. با این حال در سفر به جزیره کیش می توانید در ساحل سیمرغ با خیال راحت شنا کنید زیرا شنا در این ساحل مجاز است. پارک ساحلی سیمرغ در جزیره کیش با شن های نرم و درخشان خود و وجود کلوپ های دریایی و تفریحات آبی متنوع یکی از بهترین سواحل جزیره کیش برای شنا و لذت بردن از آب تنی در خلیج همیشه فارس محسوب می گردد.

رستوران های پارک ساحلی سیمرغ کیش

رستوران های پارک ساحلی کیش جزو بهترین رستوران های این جزیره توریستی محسوب می شوند که از فضایی دلنشین برخوردار بوده و انواع غذاهای با کیفیت را سرو می کنند. اگر در بازدید از ساحل سیمرغ هوش نوشجان کردن یک وعده غذای دلچسب را داشتید می توانید به سراغ رستوران های زیر بروید:

رستوران مارینا کیش

رستوران مارینا کیش

رستوران مارینا کیش که به عنوان یکی از بهترین رستوران های این جزیره محسوب می شود در داخل هتل مارینا پارک در مجاورت ساحل سیمرغ قرار دارد. در این رستوران که از محیطی بسیار دلباز و آرام برخوردار می باشد، انواع غذاهای ایرانی، بین المللی، دریایی، پیش غذا، دسر، ساالاد و نوشیدنی های دلچسب سرو می شوند.

از ویژگی های منحصربفرد رستوران مارینا کیش می توان به چشم انداز آن به دریا اشاره نمود که گردشگران می توانند حین صرف غذا دریا و قایق های لوکس را تماشا کنند و لذت ببرند. همچنین فضا سبز اطراف این رستوران موجب شده محیط آن جذابیت خاصی پیدا کند.

ساعت کاری این رستوران درجه یک از ساعت ۱۲ ظهر الی ۱ بامداد می باشد. فاصله رستوران مارینا کیش تا پارک ساحلی سیمرغ ۱.۷ کیلومتر معادل ۴ دقیقه است.

آدرس: کیش، بلوار مرجان، مرجان ۷، هتل مارینا پارک.

رستوران سیمرغ کیش

رستوران سیمرغ

از دیگر رستوران های پارک ساحلی سیمرغ جزیره کیش می توان به رستوران لوکس هتل سیمرغ اشاره نمود. این رستوران با ظرفیت بالا و چیدمان مجلل و شیک در وعده های غذایی صبحانه از ساعت ۷ الی ۱۰، ناهار از ساعت ۱۲:۳۰ الی ۱۵ و شام از ساعت ۱۹ الی ۲۳:۳۰ میزبان گردشگران است. شما می توانید پس از بازدید و تفریح در پارک ساحلی سیمرغ برای صرف انواع غذاهای لذیذ و با کیفیت ایرانی، فرنگی، دریایی و … که توسط بهترین سرآشپزان طبخ می شوند، رستوران هتل سیمرغ را انتخاب کنید. فاصله رستوران سیمرغ تا پارک ساحلی سیمرغ کیش ۷۵۰ متر معادل ۲ دقیقه است.

آدرس: کیش، بلوار مرجان، مرجان ۱۱، هتل سیمرغ.

رستوران شاندیز سرسبز کیش

رستوران شاندیز سرسبز کیش

رستوران شاندیز سرسبز با نمای دریا یکی از زیباترین رستوران های جزیره کیش است که در پارک ساحلی نیلوفر و در فاصله کمی از پارک ساحلی سیمرغ قرار دارد. این رستوران که از ساعت ۱۲:۳۰ ظهر الی ۱ بامداد میزبان گردشگران می باشد دارای محیطی فوق العاده زیبا و رویایی است. تجربه صرف یک وعده غذای با کیفیت و خوش طعم در محیط رستوران شاندیز سرسبز کیش به همراه گوش فرا دادن به موسیقی زنده می تواند لذت سفر شما به کیش را دوچندان کند.

در این رستوران لوکس انواع غذاهای ایرانی، فرنگی، دریایی و … سروم می شوند. اما اگر به دنبال بهترین شیشلیک در جزیره کیش هستید، قطعا شیشلیک رستوران شاندیز سرسبز رتبه اول را در بین تمام رستوران ها کسب می کند. فاصله رستوران شاندیز سرسبز کیش تا پارک ساحلی سیمرغ کیش ۶۵۰ متر معادل ۱ دقیقه است.

آدرس: کیش، ساحل سیمرغ، نرسیده به پارک نیلوفر.

کافه تویین کیش

کافه رستوران فلای بورد

کافه رستوران فلای بورد با چشم انداز بی نظیر و رویایی به ساحل دریا در طبقه فوقانی کلوپ درایی فلای بورد و در نزدیکی ساحل سیمرغ جزیره کیش قرار دارد. در این کافه رستوران جذاب با فضای دنج و دلنشین انواع غذاهای خاص و منحصربفرد مانند پاستا، استیک، برگر، پیتزا، ساندویچ های متنوع، نوشیدنی های سرد و موکتل های دلچسب سرو می شود. همچنین می توانید در ساعات مختلف روز برای صرف نوشیدنی های گرم و سرد مانند قهوه، چای، دمنوش، عرقیجان سنتی ایرانی، شربت های گوارا، انواع شیک و بستنی و … این کافه رستوران را انتخاب کنید. ساعت کاری کافه رستوران فلای بورد کیش همه روزه از ساعت ۹ الی ۲۳ می باشد. فاصله کافه رستوران فلای بورد تا پارک ساحلی سیمرغ ۵۰۰ متر معادل ۱ دقیقه است.

آدرس: کیش، بلوار مرجان، مرجان ۹. کلوب دریایی فلای بورد.

کفه رستوران تویین ساحل سیمرغ کیش

کافه تویین کیش

از دیگر کافه های درجه یک و عالی جزیره کیش که در نزدیکی ساحل سیمرغ قرار دارد می توان به کافه تویین اشاره نمود. این کافه رستوران لوکس از طراحی مدرن و بسیار شیک برخوردار بوده و محیطی فوق العاده خاص را برای میزبانی از گردشگران فراهم نموده است. ساعت کاری کافه توئین از ساعت ۹ صبح الی ۲۳:۵۹ شب می باشد و در آن انواع غذاهای ایرانی، فرنگی، دریایی، فست فود و … سرو می شود. تمامی غذاهای کافه تویین با استفاده از بهترین و مرغوبترین مواد غذایی و توسط سرآشپزان حرفه ای دارای مدرک بین المللی طبخ می شوند و از طعمی بی نظیر برخوردارند. فاصله کافه تویین تا پارک ساحلی سیمرغ ۱.۵ کیلومتر معادل ۳ دقیقه است.

آدرس: کیش، بلوار مرجان، پایین برج های دوقلو کیش.

دیدنی های نزدیک

در اطراف پارک ساحلی کیش جاذبه‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید از آنها نیز بازدید کنید. دلفیناریوم کیش که یکی از مهمترین جاهای دیدنی و تفریحی جزیره محسوب می‌شود در نزدیکی پارک سیمرغ قرار گرفته است. شما می‌توانید با تهیه بلیط در این پارک به تماشای دلفین‌ها و موجودات دریایی جذاب و دوست داشتنی بپردازید و لحظات ماندگاری را تجربه کنید.

همچنین باغ پرندگان نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی نزدیک پارک ساحلی سیمرغ محسوب می‌شود که در آن پرندگان کوچک و بزرگ رنگارنگی از بسیاری از نقاط جهان نگهداری شده و در معرض نمایش قرار دارند.

اگر به دنبال یک مرکز خرید مناسب هستید به شما مرکز خرید مرجان را معرفی می‌کنیم که در فاصله نزدیکی از پارک سیمرغ قرار گرفته است. بازار مرجان یکی از بهترین مراکز خرید جزیره کیش محسوب می‌گردد که در آن می‌توانید انواع محصولات مانند پوشاک، کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، سوغات و … را تهیه کنید.

از دیگر جاذبه های تاریخی، تفریحی و هیجانی اطراف پارک ساحلی سیمرغ کیش می توان به قلعه وحشت، صخره خرچنگ ها، برج ایفل کیش، شهر زیرزمینی کاریز و پارک آبی اوشن کیش اشاره کرد.

ساحل سیمرغ کیش

هتل های نزدیک

جزیره کیش به عنوان یکی از توریستی‌ترین مناطق ایران دارای هتل‌های مختلفی است که برخی از آنها جزو بهترین هتل‌های ایران محسوب می‌شوند. گردشگرانی که قصد دارند در سفر خود نزدیک پارک ساحلی سیمرغ کیش اقامت کنند، می‌توانند به سراغ رزرو هتل های کیش نزدیک این مجموعه تفریحی مثل سیمرغ، هتل شباویز و هتل مارینا پارک بروند. این هتل‌ها در فاصله کمی از ساحل سیمرغ قرار گرفته و دارای امکانات بسیار خوبی می‌باشند. با اقامت در این هتل‌ها و دسترسی راحت به پارک ساحلی سیمرغ می‌توانید سفری خاطره انگیز به جزیره کیش داشته باشید.

سؤالات متداول

هزینه ورودی پارک ساحلی سیمرغ کیش چقدر است؟

ورودی به این پارک ساحلی کاملا رایگان است. بنابراین نیازی به خرید پارک ساحلی سیمرغ کیش نیست. البته برای تفریحات پارک باید بلیط تهیه نمایید.

پارک ساحلی سیمرغ کیش چه روزهایی باز است؟

امکان بازدید و تفریح در این پارک ساحلی در ۲۴ ساعت شبانه روز امکان پذیر است و هر زمان سوژه های عکاسی خاص خودش را دارد.

مجسمه پارک ساحلی سیمرغ کیش کیست؟

یکی از مهمترین مجسمه های پارک ساحلی سیمرغ در جزیره کیش، سردیس سفید رنگ مردی با ریش های بلند است. طبق عقیده مردم محلی این سردیس متعلق به عطار نیشابوری است.

ساحل سیمرغ کیش کجاست؟

این ساحل در بخش جنوب شرقی جزیره کیش، بین مسیر دوچرخه سواری و جاده جهان قرار دارد.

۴.۵/۵ - (۴ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۴

  1. بهزاد

    سفر به کیش یه اشتباه بزرگ است

  2. بهزاد

    کیش یک مکان کاملا افتضاحی است برای ازبین بردن پولتان

  3. زهرا

    سلام
    بهترین رستوران از بین اینایی که معرفی کردید کدومه؟

    • علیرضا قانع

      از بین رستوران های نزدیک پارک ساحلی سیمرغ براساس ریویو و امتیازات داده شده، رستوران مارینا کیش گزینه بهتری هست. با این حال توصیه میکنم مقاله بهترین رستوران های کیش هم مطالعه بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×