» راهنمای سفر به ایران » راهنمای سفر به هرمزگان » کیش » باغ راه ایرانی کیش | معرفی کامل دیدنی ها به همراه آدرس
باغ راه ایرانی کیش
کیش

باغ راه ایرانی کیش | معرفی کامل دیدنی ها به همراه آدرس

۱۲ مرداد ۱۴۰۱ 32۰2,045

جزیره کیش یکی از قطب های گردشگری ایران است که به دلیل جاذبه های گوناگون، عده ی زیادی از گردشگران را به سوی خود جذب می کند. جاهای دیدنی کیش و جذابیت های آن تمام شدنی نیست. یکی از جاهای دیدنی کیش، باغ راه ایرانی کیش است. همراه ما باشید تا به معرفی این پروژه عظیم تفریحی و تاریخی بپردازیم.

معرفی باغ راه ایرانی کیش

حتما شما هم درباره زیبایی های ایران و شهرهای مختلف آن زیاد شنیده اید. اگر فردی هستید که زیاد به مسافرت علاقه ندارید یا به هر دلیلی نتوانستید از شهرهای زیبا و معروف بازدید کنید. باغ راه ایرانی کیش بهترین مکان برای شما خواهد بود. چرا که با بازدید از آن می توانید نمایی از تمام شهرهای ایران را یک جا به چشم ببینید.

باغ راه ایرانی یک باغ بزرگ به مساحت ۳۲ هکتار است که در جزیره کیش واقع شده است. هدف از ساخت این باغ راه، به تصویر کشیدن معماری و هنر اصیل ایرانی به همراه فرهنگ مردم، به گردشگران است. داخل این باغ که یکی از طولانی ترین باغ های ایران به حساب می آید، جاذبه های تاریخی و هنری زیادی وجود دارد. در واقع از شهرهای مختلف یک اثر معروف و نماد شهر برداشته شده و طرحی از آن در باغ راه ایرانی کیش قرار گرفته است. به همین دلیل در بالا اشاره کردم که با دیدن این باغ، کل ایران را تماشا کرده اید.

جاذبه های تاریخی و ماکت ها

بخش های مختلف باغ راه ایرانی کیش

این باغ زیبا فقط دارای جاذبه های تاریخی نیست بلکه جاذبه های طبیعی نیز در دل خود دارد که زیبایی آن را دو چندان می کند. باغ راه ایرانی کیش دارای یک رودخانه به طول ۴۰۰ متر، ۱۱ آبنما، ۴۰۰ جوی آب، هشت باغ ایرانی و ۹ نقاشی دیواری که از فرهنگ ایرانی و اسلامی برگرفته شده است، وجود دارد. وجود رودخانه و جوی آب باعث ملایم شدن هوا در این ناحیه شده است. هنگام پیاده روی در باغ با ایران و سبک معماری آن به خوبی آشنا خواهید شد.

علاوه بر موارد گفته شده، در این مجموعه گردشگری، ۹ دروازه مختلف از شهرهای متفاوت ایران وجود دارد که حتی اگر آن ها را از نزدیک ندیده باشید، احتمالا اسم آن ها را شنیده اید. این دروازه ها و آثار تاریخی عبارت اند از: دروازه قرآن شیراز، پل دختر لرستان، دروازه سی و سه پل اصفهان، دروازه هارونیه مشهد، دروازه رق آباد کرمان، دروازه ارگ علیشاه تبریز، دروازه طاق بستان کرمانشاه، دروازه های شمیران و سردر باغ ملی تهران. تمامی این دروازه ها که جزیی از آثار ارزشمند تاریخی ایران هستند، شبیه سازی شده و در باغ راه ایرانی قرار گرفته است.

نماد باغ راه ایرانی 

باغ راه ایرانی کیش دارای یک نماد است. این اثر هنری توسط هنرمند خوش ذوق به نام مجید پازوکی ساخته شده است. این اثر زیبا حدود ۹۰ سانتی متر ارتفاع و ۳۵ سانتی متر عرض دارد. برای ساخت آن از برنز استفاده شده و حدود ۲۵ کیلومتر وزن دارد چرا که نماد به صورت تو پر ساخته شده است. ۹ عدد از نماد در باغ وجود دارد که جلوی هر یک از دروازه ها نصب شده و زیر هر کدام توضیح کوتاهی درباره دروازه مربوطه داده شده است.

نماد باغ راه ایرانی کیش

باغ راه ایرانی کیش در کجا قرار دارد؟

این باغ زیبا در قسمت جنوبی بلوار ولایت، بین میدان سعدی و میدان هرمز قرار گرفته است و شما با مراجعه به آن می توانید از جاذبه های طبیعی و تاریخی موجود در باغ لذت ببرید.

جاذبه های مشابه باغ راه ایرانی

جالب است بدانید به غیر از باغ راه ایرانی موجود در جزیره کیش، دو جاذبه ی دیگر نیز وجود دارند که تلاش خود را کرده اند تا فرهنگ، معماری و سبک زندگی مردم ایران را به گردشگران نشان دهند و نمایی از کل ایران را یک جا جمع کنند. در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

پارک مینیاتوری مشهد

پارک مینیاتوری مشهد به مساحت ۸ هکتار در سال ۱۳۹۵ به بهره برداری رسید. در این پارک می توانید ماکت های جذابی ببینید که به طرز هنرمندانه ای از آثار تاریخی و جاذبه های دیدنی شهرهای ایران ساخته شده اند. در پارک مینیاتوری مشهد، ۵۸ سمبل مذهبی و فرهنگی وجود دارد که می توانید همه ی آن ها را یک جا ببینید.

پارک مینیاتوری مشهد

باغ موزه هنر ایرانی تهران

باغ موزه هنر ایرانی تهران دارای فضای سبز دلنشین است که در میانه آن ماکت هایی از آثار هنری و جاذبه های گردشگری ایران به چشم می خورد. این باغ به دوران پهلوی بازمی گردد و از سال ۱۳۸۴ به باغ موزه هنر ایران تغییر کاربری داد. مساحت آن حدود یک هکتار می باشد و ماکت هایی از کاخ چهلستون، سی و سه پل، برج آزادی، هشت بهشت، برج میلاد و … وجود دارد.

باغ موزه هنر ایرانی تهران

پارک مینیاتورک استانبول

پارک مینیاتورک استانبول که در سال ۲۰۰۳ افتتاح شده که ۶۰ هزار متر مربع زیربنا دارد و ۱۵ هزار متر مربع آن به ماکت جاذبه های مختلف کشور ترکیه اختصاص پیدا کرده است. در این پارک ۱۲۸ جاذبه دیدنی را خواهید دید که ۵۹ ماکت مربوط به جاهای دیدنی استانبول و مابقی مربوط به سایر شهرهای این کشور است.

جشنواره ها در باغ راه ایرانی

یکی دیگر از ویژگی های باغ راه ایرانی، برگزاری جشنواره و مسابقه است که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. در این جشنواره ها موسیقی سنتی ایرانی اجرا می شود. همچنین صنایع دستی به همراه شیرینی های محلی از شهرهای مختلف ایران به فروش می رسد. علاوه بر این ها برنامه های شاد به همراه مسابقه های گوناگون هر شب در این منطقه اجرا می شود که سرگرم کننده هستند. از برنامه های اجرا شده می توان به برگزاری مسابقه تقلید صدا، جنگ کودک، استندآپ کمدی و … اشاره کرد.

جشنواره در باغ راه ایرانی

جاذبه های نزدیک 

کیش پر از جاهای دیدنی و تفریحات گوناگون است علاوه بر آن مکان مناسبی برای خرید است. جاذبه هایی که نسبتا در نزدیکی این باغ قرار دارند عبارت اند از: اسکله بزرگ تفریحی کیش، مجتمع توریستی پنگوئن، تله کابین میکا مال، آب انبار تاریخی جزیره کیش، ساحل دامون، برج ایفل کیش، شهر زیرزمینی کاریز، پاراسل کیش، پارک شهر و ساحل اهورا. 

هتل های نزدیک

همانطور که می دانید جزیره کیش، یکی از قطب های گردشگری ایران است که طرفداران زیادی دارد. برای اقامت در این جزیره، هنگام رزرو هتل های کیش باید به نزدیکی آن به جاذبه های گردشگری نیز دقت کنید. هتل هایی که نسبتا به باغ راه نزدیک هستند عبارتند از: هتل گلدیس، هتل امیرکبیر، هتل لوتوس و هتل فانوس. در سفر به جزیره کیش رزرو هتل با کیفیت حرف اول را می زند.

۳.۷/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×