بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» جاذبه های گردشگری کیش » غذاهای محلی که در سفر به کیش نباید از دست داد
مجبوس لحم
جاذبه های گردشگری کیش - جاهای دیدنی کیش - غذاهای سنتی کیش

غذاهای محلی که در سفر به کیش نباید از دست داد

۶ خرداد ۱۳۹۷ 24۱4,857

جزیره زیبای کیش به عنوان یکی از جذاب ترین مناطق توریستی ایران، پر شده است از مدرن ترین مناطق تفریحی، رستوران ها، مراکز خرید و هتل های لوکسی که این جزیره را به مکانی عالی برای سفر و خوشگذرانی تبدیل کرده اند.

در این میان از تاریخ غنی و قدمت چند هزارساله این جزیره نمی توان چشم پوشی کرد. اصالتی که در گوشه کنار جاذبه های تاریخی جزیره و به خصوص در فرهنگ و سنت های مردم بومی منطقه حفظ شده است. اگر می خواهید در طول سفرتان به کیش، در میان این شهر مدرن، با فرهنگ و سبک زندگی مردم جزیره آشنا شوید، بهتر است برای شروع، امتحان کردن غذاهای محلی و بومی جزیره را از دست ندهید.
ما در این مطلب تصمیم داریم شما را با غذاهای محلی که در طول سفر به جزیره زیبای کیش، نباید از دست داد آشنا کنیم. با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

هر شهری با توجه به ذائقه و فرهنگ مردم بومی و محلی اش، غذاهای سنتی و خاص خودش را دارد که اتفاقا برای اکثر گردشگرها، غذاهای سنتی بخشی از خوشمزه ترین جاذبه های سفر به هر شهر محسوب می شوند.
غذاهای سنتی کیش نیز، بخشی از سنت و فرهنگ مردم این منطقه را در میان جاذبه های مدرن، هتل ها و رستوران های لوکس و پر زرق و برق، به شما تزریق می کنند و می توانند به یکی از منحصر به فردترین تجربه های سفرتان تبدیل شوند. پس اگر مسافر این جزیره مدرن هستید، پیشنهاد می کنیم که تجربه های سفرتان را با غذاهای اصیل و سنتی کیش پربارتر کنید.

مقاله مرتبط : “هتل های ساحلی کیش

غذاهای محلی که در سفر به کیش نباید از دست داد

سمک مشوی

اکثر ساکنین بومی جزیره کیش را عرب های جنوب کشورمان تشکیل می دهند، به همین دلیل غذاهای عربی در این جزیره جزو اصیل ترین و پر طرفدارترین غذا ها هستند. سمک مشوی نیز یک غذای عربی پر طرفدار است که مهترین قسمت آن را ماهی های خوشمزه خلیج فارس تشکیل می دهند. ماهی این غذا بسته به نوع سفارش شما می تواند سرخ شده یا کبابی باشد که در ترکیب بی نظیری از ادویه های تند عربی، طعم فوق العاده ای دارد.

سمک مشوی

مرگوگ و یا مرقوق

برای امتحان کردن مرگوگ یا مرقوق باید سری به رستوران های محلی کیش بزنید. مرگوگ یک غذای فوق العاده خوشمزه است که در پخت آن مواد تازه ای از انواع سبزیجات و گوشت استفاده می شود. این مخلفات شامل بادمجان، گوجه فرنگی، فلفل سبز، سیب زمینی، گوشت های استخوان دار، پیاز و سیر و ادویه های مخصوص است که به صورت جداگانه پخته و سپس ترکیب می شوند، در انتها با اضافه شدن خمیر های دایره شکلی از آرد سنگک داخل این خورشت سنتی، می توانید یکی از خوشمزه ترین غذاهای جزیره را تست کنید.

مرقوق

محمر

لذت بردن از غذای محمر کاملا به ذائقه شما بستگی دارد، اگر طرفدار غذاهای شیرین هستید، محمر می تواند یکی از بهترین انتخاب های شما در بین غذاهای محلی کیش باشد. محمر، برنجی شیرین است که به طور معمول به همراه ماهی سرو می شود و قطعا تجربه ای متفاوت از ترکیب مزه هاست.

محمر

مضروبه

یکی دیگر از طعم های متفاوت ماهی های خلیج فارس را می توان با امتحان کردن مضروبه چشید. مضروبه یکی از غذاهای پر طرفدار جزیره است که ترکیب ماهی سرخ شده و یا کبابی به همراه سیر و نوعی سبزی است و طعمی متفاوت را در رستوران های محلی جزیره به شما هدیه می کند.

مقاله مرتبط : “جاهای دیدنی کیش

هریسه

اگر شما هم یکی از طرفدارهای پر و پا قرص حلیم هستید، قطعا عاشق طعم فوق العاده هریسه خواهید شد. هریسه نوعی حلیم عربی است که در بین غذاهای سنتی کیش، طرفدارهای مخصوص خودش را دارد.

هریسه

مجبوس لحم

اصلی ترین غذای محلی جزیره کیش را می توان مجبوس لحم دانست. این غذای خوشمزه از پخته شدن برنج با ادویه های عربی، نخود و کشمش درست می شود و همرا با گوشت، مرغ و یا ماهی سرو می شود. جالب است بدانید که مجبوس لحم یکی از مهمترین غذاهای مجالس و مهمانی های بومیان جزیره کیش محسوب می شود.

مقاله مرتبط: همه چیز درباره حمل خودرو به کیش

محبوس یکی از غذاهای مشهور و محبوب عربی حاشیه خلیج فارس است. علاوه بر گوشت و برنج که جزو مهم‌ترین مواد اولیه این غذا به حساب می‌آیند باید به ادویه‌های محبوس هم اشاره کنیم. برای مثال انواع فلفل‌های سفید، سیاه و قرمز، تخم گشنیز، زردچوبه، دارچین، میخک، هل و زیره سیاه در محبوس به کار می‌روند. ممکن است برای برخی از افراد این غذا مورد پسند نباشد چرا که طعم مختلفی از ادویه‌ها احساس می‌گردد.

مجبوس لحم

قلیه ماهی

یکی از بهترین غذاهای محلی که حتماً باید در جزیره کیش امتحان کنید، قلیه ماهی است. قلیه ماهی در منطقه جنوبی ایران به روش‌های مختلف طبخ می‌گردد. پیشنهاد می‌کنیم در جزیره کیش هم این غذای خوشمزه را امتحان کنید. مواد اولیه این غذا شامل ماهی، گشنیز، جعفری، سیر، تمبر هندی واست که با آن‌ها خورشی تهیه می‌شود. این خورش با یک برنج ساده یا زعفرانی سرو می‌گردد. قطعاً طعم قلیه ماهی خانگی بسیار بهتر از غذای رستوران می‌باشد.

مقاله مرتبط : بهترین هتل کیش

به دلیل وجود گزینه های متنوع برای رزرو هتل کیش، برای سفر به این جزیره، مشکلی برای پیدا کردن هتل مناسب با بودجه اتان نخواهید داشت و می توانید از طریق سامانه اقامت ۲۴، با مقایسه هزینه رزور هتل های مختلف و خدماتشان، بهترین گزینه را برای سفرتان انتخاب و رزرو کنید.

۴.۹/۵ - (۱۵ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۱

  1. پیمان

    سلام

    حالا دیگه نفر اصلی که سرویس سفارش آنلاین غذا در کیش رو راه اندازی کرده بود یه سامانه جدید با اسم “دوستم” رو ایجاد کرده که سرویس های خدماتی متنوعی داره. دوستم فود / دوستم سفارش / دوستم بازار / دوستم دلیوری / دوستم استاد / دوستم املاک و …. .من از سایت دوستم فود سفارش غدا دادم. چقدر سریع و محترمانه برام آوردند ازشون خیلی راضی هستم. حمایتشون کنید که سرویساشون ادامه داشته باشه
    دوستم سفارششون خیلی جالبه، هر چی لازم اشته باشی براشون مینویسی و خودشون میرن تهیه میکنند و میارن به آدرسم. خریدهاشون طبق فاکتور مغازه و با یه هزینه پیک معقول دریافت میکنند

    آدرس سایتشون Dustam دات کام هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×