بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» راهنمای سفر به ایران » راهنمای سفر به خراسان رضوی » مشهد » ۲۰ نوع از تفریحات مشهد با معرفی کامل و آدرس
پیست اسکیت روی یخ
مشهد

۲۰ نوع از تفریحات مشهد با معرفی کامل و آدرس

۲۹ فروردین ۱۳۹۷ 32۲8,577

تصوری که اکثر مسافران مشهد از این شهر زیارتی دارند این است که سفر به مشهد تنها به زیارت حرم و بازارهای تاریخی اطراف آن ختم می شود. این در صورتی است که سفر به این شهر می تواند همراه با تفریحات هیجان انگیز و لحظاتی فراموش نشدنی برای شما باشد. تنها کافیست که اطلاعات خود را در زمینه  مکان های تفریحی مشهد بالا برده و با اطلاع بیشتری به این شهر سفر کنید.

به همین دلیل تصمیم داریم در ادامه این مطلب، چند مکان تفریحی جذاب که می توانند سفر به مشهد را برای شما لذت بخش تر نمایند را معرفی کنیم. با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

تفریحات مشهد
سفر به مشهد علاوه بر زیارت، تفریحات هیجان انگیزی نیز دارد

پارک های مشهد

پارک ها همیشه جزو اصلی ترین مراکز تفریحی در هر شهری محسوب می شوند. مشهد به عنوان قطب گردشگری ایران دارای پارک های متنوع و بسیار زیبا با امکانات رفاهی و تفریحی مختلف است. گردشگران و زائرانی که به مشهد سفر می کنند می توانند لحظات شاد، مفرح و خاطره انگیزی در این پارک ها و شهربازی ها سپری کنند. از مهمترین پارک های مشهد می توان موارد زیر را معرفی نمود:

بنر تبلیغاتی رزرو هتل های مشهد با تخفیف

پارک ملت

پارک ملت

پارک ملت  یکی از بزرگترین پارک های مشهد است که ۷۲ هکتار وسعت دارد. در این پارک درختان بسیاری کاشته شده که برخی از آنها بسیار قدیمی می باشند. پارک ملت به دلیل قرار گیری در غرب شهر و در نزدیکی میدان آزادی دسترسی راحتی دارد و دارای چندین ورودی می باشد. تاریخچه ساخت این پارک عظیم به سال ۱۳۴۳ برمی گردد.

امکانات ورزشی، تفریحی و رفاهی مختلفی در پارک ملت در نظر گرفته شده است. از مهمترین این امکانات می توان به زمین های ورزشی، وسایل بدنسازی، استخر روباز، مسیرهای پیاده روی، شهربازی، دریاچه مصنوعی، صندلی و نیمکت، آب نما، پارکینگ و … اشاره نمود.

پارک کوهسنگی

پارک کوهسنگی

یکی دیگر از معروفترین پارک های مشهد پارک کوهسنگی نام دارد. وجه تسمیه این پارک بخاطر قرار گیری آن در محلی مرتفع و در حاشیه کوهی سنگی می باشد. این بخش از مشهد جزو قدیمی ترین نقاط شهر و خراسان محسوب می شود که شاهان مختلف مانند شاه عباس و ناصرالدین شاه به عنوان تفرجگاه از آن استفاده می نمودند. مهمترین جاذبه این پارک کوهی بلند است که چندین مسیر و پلکان مختلف به صورت طبیعی و مصنوعی برای صعود به آن وجود دارد.

تماشای شهر مشهد به ویژه در شبها از بالای این کوه می تواند خاطره ای فراموش نشدنی از سفر به مشهد برای گردشگران به وجود آورد. در پارک کوهسنگی امکانات مختلفی نظیر مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری، وسایل ورزشی، آب نما، رستوران سنتی، نمازخانه، پارکینگ، دریاچه مصنوعی، محوطه تئاتر روباز و … برای رفاه حال بیشتر بازدیدکنندگان وجود دارد.

پارک وکیل آباد

پارک وکیل آباد

یکی دیگر از قدیمی ترین تفرجگاه های مشهد پارک وکیل آباد یا همان باغ وکیل آباد می باشد. این پارک در سال ۱۳۴۸ توسط واقف بزرگ تاریخ معاصر کشور، حاج حسین ملک، وقف عموم شد و در اختیار شهرداری قرار گرفت. در پارک ۲۵۹ هکتاری وکیل آباد درختان بسیاری کاشته شده که تعدادی از آنها نشان از قدمت بالای این منطقه دارند.

فضاهای مختلف استراحت، رودخانه ای جاری در میان پارک، حوض و آب نما، آلاچیق های چوبی و زیبا، پل های بزرگ و جذاب، مسیرهای پیاده روی، پارکینگ، رستوران، کافی شاپ، زمین های بازی کودکان و … از مهمترین امکانات تفریحی و رفاهی این پارک به شمار می روند.

پارک علمی پروفسور بازیما

پارک علمی پروفسور بازیما

اگر در سفر به مشهد به دنبال مکانی خاص برای تفریح هستید به شما پارک علمی پروفسور بازیما را پیشنهاد می کنیم. این پارک منحصربفردترین پارک موضوعی در کشور محسوب می شود که مساحتی ۲۴۰۰ متر مربعی دارد. پارک بازیما در طبقه چهارم مجتمع وصال در منطقه گردشگری سپاد مشهد واقع شده و در آن از تکنولوژی و تجهیزات و دکوراسیون خاصی استفاده شده تا بازدیدکنندگان در حین تفریح و سرگرمی، مطالب آموزنده علمی را نیز فرا بگیرند.

بخش‌های مختلفی در پارک علمی پروفسور بازیما وجود دارد که مهمترین آنها عبارتند از: دنیای زیر آب، کشف اسرار بدن با عبور از داخل یک انسان غول پیکر، سیمیلاتور پرواز و بازی و آموزش پزشکی و پرستاری.

بوستان مینیاتوری

بوستان مینیاتوری

یکی از جذابترین مکان های تفریحی مشهد بوستان مینیاتوری واقع در منطقه الهیه است. در این پارک جذاب آثار معروف ایران مانند تخت جمشید، آرامگاه فردوسی، پل خواجو، باغ شاهزاده ماهان، سد کارون، آرامگاه عطار و … در مقیاس کوچک ساخته شده و در معرض نمایش قرار گرفته اند.

در بازدید از بوستان مینیاتوری مشهد می توانید آثار و جاذبه های گردشگری ایرانی و خارجی را به صورت یکجا ببینید و با آنها آشنا شوید. این پارک برای علاقه مندان به گردشگری می تواند بسیار جذاب و دوست داشتنی باشد.

پارک کارالند

پارک کارالند

یکی دیگر از مراکز تفریحی مشهد که مخصوص کودکان است پارک کارالند نام دارد. این پارک تفریحی و آموزشی موضوعی در برج آرمیتاژ در خیابان هفت تیر مشهد واقع شده است و جزو بهترین مکان های تفریحی و آموزشی برای کودکان محسوب می شود. در این پارک خاص آموزش شغل‌های مختلف به همراه بازی و هیجان در نظر گرفته شده است و کودکان می‌توانند در شهر مشاغل کارالند با شغل‌های مختلف مانند آتش نشانی، بانکداری، باغداری، دندانپزشکی، پلیس و … آشنا شوند.

هلیوم پارک

هلیوم پارک

اگر می خواهید در سفر به مشهد به سراغ تفریحی خاص و منحصربفرد بروید هلیوم پارک بهترین گزینه است. هلیوم پارک مشهد اولین پارک ورزش ها و تفریحات پرشی در ایران به شمار می رود که امکانات و فضای بسیار جالب و هیجان انگیزی دارد. شما می توانید در این پارک انواع تفریحات و ورزش ها را با ترامپولین انجام دهید و سفر خود را خاطره انگیزتر نمایید.

هلیوم پارک از دو طبقه تشکیل شده که در هر طبقه سالنی با بخش‌های متنوع وجود دارد. در هلیوم پارک قسمت‌هایی برای بازی کودکان، بازی نوجوانان، بازی جوانان و بزرگسالان در نظر گرفته شده است. همچنین تفریحات و امکانات دیگری نظیر صخره نوردی، بازی واقعیت مجازی، کافی شاپ و … نیز در این پارک وجود دارند. والیبال ترامپولین، بسکتبال ترامپولین، فوتبال ترامپولین، پرش آزاد، مسیر نینجا و … از بخش های این پارک جذاب و مهیج هستند.

پارک ملی چهل بازه

پارک ملی چهل بازه

پارک ملی چهل بازه یکی از جدیدترین پارک های مشهد است که وسعتی در حدود ۱۱۵ هکتار دارد. این پارک در کنار یک روخانه ساخته شده و دارای بخش های مختلفی می باشد. گردشگرانی که پارک چهل بازه را به عنوان یک مکان تفریحی مشهد انتخاب می کنند می توانند از امکانات مختلف آن مانند دریاچه مصنوعی، فضای سبز، مسیر دوچرخه سواری و پیاده روی، استراحتگاه، رستوران، کافی شاپ، زمین های ورزشی، زمین بازی کودکان، پارکینگ و … استفاده کنند.

باغ گیاه شناسی

باغ گیاه شناسی

یکی دیگر از پارک های موضوعی مشهد که جزو محبوبترین مکان های تفریحی این شهر نیز محسوب می شود، باغ گیاه شناسی است. مجموعه تفریحی و گردشگری باغ گیاه شناسی دارای مساحت تقریبی ۲۵ هکتار است و از چندین بخش تشکیل شده است. این پارک که در سال ۱۳۹۲ افتتاح شده، دارای محوطه چمن کاری، ۱۴۵۹۰ اصله درخت و درختچه، محوطه های گل دائمی با تنوع بسیار بالا و محوطه گل های فصلی است.

همچنین گردشگران می توانند در باغ گیاه شناسی مشهد از کلکسیون های باغ صخره ای، گیاهان دارویی و معطر، نهالستان و گلخانه های تولیدی، جشنواره گل های داوودی، باغ رز، باغ میوه های بومی ایران، بانک بذر و ژنوم گیاهی و بخش های آموزشی و نمایشی بازدید نمایند.

باغ ملی

باغ ملی

اگر می خواهید در سفر به مشهد از اولین پارک تفریحی این شهر بازدید کنید باید به سراغ باغ ملی بروید. باغ ملی مشهد در مرکز شهر و در یکی از شلوغ ترین و پرترددترین مراکز تجاری و مسکونی مشهد قرار دارد. قسمت های مختلف این پارک باصفا با انواع درختان کهن مانند چنار و گونه های مختلف گیاهی و گلکاری و چمن و فضای سبز مزین شده است.

این پارک در خیابان ارگ که از قدیمی ترین خیابان های مشهد به شمار می رود قرار دارد. شما می توانید همزمان با بازدید از این پارک ساختمان های قدیمی بسیار زیبایی را در اطراف آن ببینید و از قدم زدن در محله های قدیمی لذت ببرید. وسعت باغ ملی آنچنان بزرگ نیست اما محیطی دنج و دلنشین دارد و در فصل بهار گشت و گذار در میان درختان سرسبز و جوی های آب روان این پارک می تواند اوقات مفرح و لذت لخشی را فراهم کند.

پارک قائم

پارک قائم

پارک یا پردیس قائم یکی دیگر از بزرگترین پارک های مشهد می باشد که با داشتن انواع درختان و گیاهان و فضای سبز محیطی باصفا و دلنشین برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح محسوب می شود. در این پارک درختان متنوعی همچون صنوبر، چنار، سرو، زیتون، کاج، راش و افرا وجود دارند و فضایی جنگلی و زیبا خلق نمودند.

در پردیس قائم که در بلوار توس مشهد واقع شده است، امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی برای گردشگران و بازدیدکنندگان وجود دارد. از مهمترین این امکانات می توان به آلاچیق و استراحتگاه، بوفه، رستوران، کافی شاپ، آب نما، مسیرهای پیاده روی، زمین های بازی کودکان، محوطه ورزشی، مجموعه بازی های کامپیوتری، موزه اشیا قدیمی و تاریخی، پارکینگ و … اشاره نمود.

پارک هفت حوض

پارک هفت حوض

پارک هفت حوض یکی از خاص ترین پارک های مشهد می باشد زیرا در محیطی طبیعی احداث شده است. در واقع هفت حوض پارکی طبیعی به شمار می رود که در سالهای اخیر برای رفاه حال گردشگران امکانات مختلفی در این منطقه در نظر گرفته اند. این پارک منحصربفرد در ۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد و در میان کوه های خلج واقع شده است.

دلیل نام‌گذاری این پارک وجود گودال‌ها و حوضچه‌های طبیعی در این منطقه است که طی سالیان دراز در اثر جریان آب به وجود آمده‌اند. در بستر آهکی رودخانه‌ای که در این منطقه قرار دارد، بخاطر بارش باران و جریان آب، حوضچه‌هایی طبیعی به وجود آمده است که به صورت زنجیر به یکدیگر متصل هستند. آب در مسیر خود از یک حوضچه به حوضچه دیگری می‌ریزد و باعث خلق منظره‌ای بی نهایت زیبا می‌گردد.

این پارک طبیعی در مشهد ۵۰ هکتار وسعت دارد و از امکاناتی همچون مسیرها و معابر سنگ فرش شده جهت پیاده روی، آلاچیق و استراحتگاه های تابستانی و زمستانی، رستوران، پارکینگ، سوپرمارکت، پارکینگ، نمازخانه و … برخوردار است.

مجموعه تفریحی و گردشگری کوهسر

کوهسر یک مجموعه فرهنگی توریستی جذاب است که به خاطر موقعیت مکانی خاص خود، نمای فوق العاده ای از شهر را پیش روی شما قرار می دهد. جالب است بدانید که طراحی های به کار رفته در این بنا، از سبک معماری افتخار آمیز هخامنشیان الهام گرفته شده است. این مجموعه برای ارائه  خدمات بهتر در ۴ فاز طراحی شده که فاز اول شامل سالن های بیلیارد و اسنوکر، سالن بولینگ، سالن های ورزشی (بدنسازی و…)، گیم سنتر، تالارهای مجلل عروسی، همایش و مراسم مختلف، رستوران و کافی شاپ های تابستانی و زمستانی و همچنین زمین تنیس روباز برای ورزشکاران است. فاز دوم مجموعه شامل مجتمع عظیم تجاری و مجموعه آب درمانی می شود. فاز سوم به سالن ماساژ، سونا، استخر، جکوزی، سالن اسکواش و پارکینگ طبقاتی اختصاص یافته و فاز چهارم که در دست طراحی و مطالعات اولیه است مربوط به پروژه اقامتی کوهسر می شود. همانطور که ذکر کردیم این مجموعه با امکانات و تفریحاتی که در اختیارتان قرار می دهد می تواند لحظات خوشی را برایتان رقم بزند.

مقاله مرتبط : هتل های ارزان مشهد”

تفریحات مشهد
منظره شهر مقدس مشهد از بام هاشمیه

ییلاق تفریحی شاندیز

اگر از گشت و گذار در شهر و شلوغی مکان های تفریحی خسته شده اید، بهتر است سری به ییلاق های تفریحی اطراف مشهد بزنید و از طبیعت سرسبز و رودهای روان و مناظر فوق العاده ای که به وجود آورده اند لذت ببرید. یکی از این مناطق ییلاقی که به احتمال زیاد تعریف آن را شنیده اید، منطقه خوش آب و هوای شاندیز است. اگر برای میل کردن بهترین شیشلیک عمرتان آماده اید، رستوران های شاندیز بهترین گزینه هستند.

تفریحات مشهد
آدرس: مشهد، شاندیز، نرسیده به میدان دوم، رستوران ارم شاندیز

مقاله مرتبط : “لیست بازارهای مشهد”

شهربازی سرزمین بازی ها

شهربازی سرزمین بازی های مشهد که لقب بزرگترین مجموعه شهربازی سرپوشیده ایران را به خود اختصاص داده، با ارائه انواع و اقسام بازی های هیجان انگیز مانند پینت بال، تیر و کمان، فوتبال دستی، باشگاه بولینگ، بیلیارد و بیش از ۱۱۰ دستگاه بازی و همچنین سینمای ۵ بعدی، می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای سپری کردن یک روز هیجان انگیز در سفر به شهر مشهد باشد.

سرزمین شهر بازی ها
مشهد انتهای خیابان امام رضا – هسته مرکزی پایانه مسافربری – طبقه -۱

پیست اسکیت روی یخ

اگر می خواهید در سفر به مشهد، تفریح منحصر به فردی را تجربه کنید، مجموعه تفریحی توریستی پدیده با همکاری شرکت هلندی که طراحی این پیست را به عهده داشته، توانسته اند یکی از بزرگترین پیست های سرپوشیده اسکیت روی یخ در خاورمیانه و تنها پیست اسکیت روی یخ ایران را راه اندازی کنند.

پیست اسکیت روی یخ
مشهد – شاندیز – مجتمع تجاری و تفریحی پدیده

مقاله مرتبط : “آشنایی با جاهای دیدنی مشهد”

پارک های آبی مشهد

یکی از تفریحات معروفی که اکثر مسافرهای مشهد آن را تجربه کرده اند، پارک های آبی مشهد است که طرفداران بسیاری دارد. این مجموعه های آبی علاوه بر سرسره ها و تفریحات آبی مهیج، دارای حمام ترکی، سونا و جکوزی، رستوران، کافی شاپ و محل بازی کودکان و فروشگاه نیز هستند.

پارک های آبی مشهد

سرزمین موج های خروشان

سرزمین موج های خروشان که جدید ترین پارک آبی احداث شده در مشهد است، با مساحت ۳۰۰۰۰ متری خود، یکی از وسیع ترین پارک های آبی سرپوشیده در خاورمیانه محسوب می شود. ارتفاع سقف این مجموعه ۴۰ متر است و اگر از ارتفاع نمی ترسید می توانید از تجربه سقوط آزاد از سرسره های ۲۴ متری این مجموعه نهایت لذت را ببرید.

سرزمین موجهای خروشان
مشهد – ابتدای جاده شاندیز – سرزمین موج های خروشان

مقاله مرتبط : ” آشنایی با موزه های مشهد”

سرزمین موج های آبی

با ورود به سرزمین موج های آبی با انواع و اقسام تفریحات هیجان انگیز روبرو می شوید. از سرسره های آهسته، سرعتی، پیچ دار و موج دار گرفته تا چاله فضایی، رودخانه آرام و خروشان و… همه نوع حس هیجان را به شما منتقل می کنند. جالب است بدانید که سرسره « تاپسی توروی» این مجموعه در سال ۲۰۱۰، از طرف انجمن پارک های آبی جهان، برنده بهترین سرسره آبی شد.

سرزمین موج های آبی
مشهد – انتهای بلوار اندیشه – سرزمین موج های آبی

پارک آبی ایرانیان

پارک آبی ایرانیان همانند سایر پارک های آبی مشهد، امکانات و تفریحات هیجان انگیزی را به شما ارائه میدهد. از ویژگی های متمایز کننده این پارک آبی می توان به امکانات موج سواری و سینمای ۵ بعدی آن اشاره کرد.

پارک آبی ایرانیان
مشهد – بلوار حجاب – نبش حجاب ۸

پارک ساحلی آفتاب

این پارک جزء وسیع ترین پارک های آبی طبقاتی در جهان محسوب می شود. وجود تونل های سنگی و چشمه جوشان آب و امکان غواصی در عمق استخر ۱۲ متری این مجموعه، پارک ساحلی آفتاب را از رقیبانش متمایز می کند. این پارک آبی مجهز به استخر نمک، حمام آفتاب، سالن های یوگا، هیدروتراپی، آروماتراپی و سونای ماسه است.

پارک ساحلی آفتاب
آدرس : مشهد- انتهای بلوار خیام شمالی ،جنب مجتمع تجاری الماس شرق

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

۴.۲/۵ - (۱۹ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۲

  1. مصطفی

    فکر نمیکردم مشهد هم اسکی روی یخ داشته باشه.مرسی از مطلب عالیتون. توی مشهد خیلی ها جاهای دیدنیشو نمیشناسن.مرسی که خیلی کامل و عالی معرفی کردید

    • علیرضا قانع

      سلام مصطفی جان
      ممنونیم از نگاه پر مهر شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×