بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» راهنمای سفر به ایران » راهنمای سفر به خراسان رضوی » مشهد » چالیدره مشهد | معرفی کامل با قیمت تفریحات در ۱۴۰۲
ش 2
مشهد

چالیدره مشهد | معرفی کامل با قیمت تفریحات در ۱۴۰۲

۲۱ فروردین ۱۴۰۱ 59۱15,244

چالیدره مشهد یکی از معروف‌ترین اماکن گردشگری استان خراسان رضوی است که از تفریحات و امکانات بسیار مهیج و کاملی برخوردار است. این مجموعه تفریحی که در منطقه ییلاقی طرقبه مشهد واقع شده است، می‌تواند برای زائران و مسافران گزینه‌ای ایده آل جهت سپری کردن اوقاتی خوش محسوب گردد. مشهد مقدس علاوه بر حرم مطهر رضوی، جاذبه‌های متعدد دیگری نیز دارد که چالیدره با محیطی منحصربفرد، مناظر زیبا، امکانات رفاهی و تفریحات متنوع و جذاب یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی مشهد به شمار می‌رود.

اگر قصد دارید در سفر به مشهد از چالیدره بازدید نموده و سفری خاطره انگیز را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم پس از رزرو هتل مشهد تا انتهای این مطلب همراه اقامت ۲۴ باشید. در این مقاله قصد داریم به معرفی کامل مجموعه، تاریخچه و جاهای دیدنی چالیدره مشهد بپردازیم.

عکس از چالیدره مشهد

فهرست این مطلب

معرفی چالیدره مشهد

چالیدره مجموعه تفریحی و توریستی بزرگی است که در فاصله ۳۰ کیلومتری مشهد قرار دارد و فاصله آن تا حرم حدود ۳۵ کیلومتر (۴۵ دقیقه) است. این مجموعه تفریحی و توریستی در مجاورت دریاچه سد چالیدره قرار دارد. این مکان تفریحی از ۱۶۰ هکتار وسعت برخوردار بوده و امکانات رفاهی و تفریحات متنوعی برای آن در نظر گرفته شده است. پس از احداث سد چالیدره در سال ۱۳۸۱ بر روی رودخانه جاغرق در منطقه طرقبه، دریاچه ای پشت آن و در میان کوه‌ها ایجاد شد. این دریاچه پتانسیل‌های بالایی برای امور گردشگری داشت، از این رو پروژه ساخت مجموعه چالیدره کلید خورد.

بنر تبلیغاتی رزرو هتل های مشهد با تخفیف

مجتمع تفریحی چالیدره مشهد دارای مساحتی بالغ بر یک صد و شصت هکتار است که ۱۵ هکتار آن یعنی ده درصد کل مساحتش را دریاچه و نود درصد بقیه را زمین‌ های این مجموعه تفریحی تشکیل می‌ دهند. در دریاچه چالیدره، انواع و اقسام تفریحات آبی در دسترس گردشگران قرار دارد. منطقه تفریحی چالیدره مشهد امکانات رفاهی و تفریحی ممتازی برای سلایق و گروه های مختلف سنی گردشگران دارد تا اوقات خوشی را تجربه کنید.

این مجموعه که با بودجه ای چندین میلیاردی ساخته شده است، دارای بخش‌های مختلف و امکانات و تفریحات متنوعی همچون رستوران، کافی شاپ، تله سیژ، قایق سواری و … می‌باشد. چالیدره در سال‌های اخیر و با افتتاح فاز دوم به یکی از پربازدیدترین اماکن تفریحی مشهد مقدس تبدیل شده است و سالانه گردشگران داخلی و خارجی زیادی از آن بازدید می‌کنند. عکس چالیدره مشهد روایت سرسبزی و تفریحات دل انگیز در فاصله ای کوتاه با مرکز مشهد مقدس است.

تاریخچه چالیدره مشهد

کار ساخت سد چالیدره در منطقه کوهستانی غرب مشهد در سال ۱۳۷۶ آغاز شد. در آن زمان شهرداری طرقبه و شرکت آب منطقه ای خراسان جهت رفع اختلافات توزیع آب، حفظ محیط زیست، تامین آب مورد نیاز بخش کشاورزی و … تصمیم به ساخت یک سد بر روی رودخانه جاغرق گرفتند. این سد خاکی با هسته رسی در مدت زمان ۵ سال ساخته شد و در سال ۱۳۸۱ افتتاح گردید.

روستای جاغرق در گذشته در مسیر راهی کوهستانی و مالرو قرار داشت و مسافرانی که  قصد رفتن به شهرهای نیشابور، مشهد و تابران توس را داشتند از این روستا عبور می‌کردند. نام این روستا در ابتدا جاقرق بوده و پس از گذشت سال‌ها به جام غرق تغییر پیدا کرده است. این نام که کنایه از میزان آبی است که این رودخانه داشته و جام پادشاهی در آن غرق شده است. در نهایت نام جاغرق را روی این روستا می‌گذارند که به میزان آب رودخانه و سیل هایی که به خود دیده اشاره دارد.

سد چالیدره و دره‌ای که کنار کوه بود به‌تدریج دریاچه‌ای بالای کوه به وجود آورد. این دریاچه پتانسیل‌های گردشگری بالایی داشت و به سرعت توجه‌ها را به خود جلب کرد و سرانجام در سال ۱۳۷۶پروژه ساخت مجموعه گردشگری چالیدره با کمک شهرداری طرقبه و خراسان رضوی کلید خورد.

رفته رفته مجموعه گردشگری چالیدره را گسترش داده و امکانات رفاهی و تفریحی متعددی را در این منطقه ایجاد کردند. فاز دوم مجموعه گردشگری چالیدره نیز در سال های اخیر افتتاح شد.

در حال حاضر مجتمع تفریحی چالیدره یکی از مهم ترین مجموعه های گردشگری در شرق ایران محسوب می شود و سالانه صدها هزار زائر هشتمین امام همام (ع)، از امکانات تفریحی این منطقه در طول مدت اقامت در مشهدالرضا استفاده می کنند. جاهای دیدنی چالیدره بسیار است و در ادامه این گفتار اقامت۲۴، شماری از ظرفیت های گردشگری این منطقه فرح بخش را مرور می کنیم.

قیمت تفریحات چالیدره در سال ۱۴۰۲

تفریحات چالیدره مشهد قیمت تفریحات
فیش اسپا یا مجموعه دکتر فیش فاز ۱ قیمت ۱۵۰ هزار تومان و فاز ۲ قیمت ۹۰ هزار تومان
ترن کوهستان رفت و برگشت ۴۰۰ هزار تومان
زیپ لاین مسیر کوتاهتر ۱۲۰ هزار تومان و مسیر طولانی ۲۵۰ هزار تومان
قایق سواری مدل پدالی ۷۵ هزار تومان و مدل موتوری ۸۵ هزار تومان
ماهیگیری نیازمند عضویت سالانه در کلوپ با هزینه ۲.۵ میلیون تومان
کشتی شناور روی بام بسته به نوع خدمات درخواستی متفاوت است
تله سیژ ۱۳۰ هزار تومان
بانجی جامپینگ بسته به وزن افراد بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان
سافاری در کوهستان با لندکروز ۵۰۰ هزار تومان
کارتینگ ۲۲۰ هزار تومان
باگی سواری نفری ۴۰۰ هزار تومان
موتور ATV ۲۲۰ هزار تومان
تونل وحشت ۱۲۰ هزار تومان

امکانات رفاهی و جاهای دیدنی چالیدره مشهد

عکس های چالیدره مشهد روایت گر اوج زیبایی منطقه سرسبز چالیدره طرقبه با مناظر دیدنی برای گردشگران مشهد است. دریاچه چالیدره مشهد در واقع نخستین مکانی است که در کانون توجه مراجعه کننده قرار می گیرد و حس و حال سفر به یک منطقه خوش آب و هوا در سرزمین های شمال ایران عزیز را به مسافران می‌دهد. البته چالیدره گردشگری مشهد در نیمه نخست سال، به دلیل وضعیت آب و هوای عالی منطقه، با تراکم شدید گردشگران مواجه می شود.

این منطقه به عنوان یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های مشهد میزبان مسافران و زائران بسیاری می‌باشد. از این رو در مجموعه گردشگری چالیدره برای رفاه حال مسافران و بازدیدکنندگان امکانات متنوعی فراهم شده است. خانواده‌ها می‌توانند چالیدره را به عنوان مقصدی مناسب برای استراحت و تفریح انتخاب کنند. استراحت در کنار دریاچه سد چالیدره و استفاده از امکانات رفاهی روز خاطره انگیزی را برای گردشگران به ارمغان خواهد آورد. با این حال برای بهره مندی از امکانات تفریحی جذاب و امنی که برای گردشگران در طرقبه فراهم شده، باید نسبت به خرید بلیط همان وسیله اقدام کرد. قیمت بازی های چالیدره مشهد متناسب با وسیله مورد نظر، فرق دارد. بازی های چالیدره بیش از ۱۰ مورد است که هر یک، لحظات خوشی را برای گردشگران در گروه های مختلف سنی  در مرکز تفریحی چالیدره رقم می زند.

از مهمترین امکانات رفاهی چالیدره مشهد می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

لمکده و چایخانه چالیدره مشهد

یکی از جذاب‌ترین امکانات رفاهی که در مجتمع چالیدره مشهد مشاهده می‌شود، لمکده‌ها و چایخانه‌ها هستند. اگر در سفر به مشهد به دنبال مکانی آرامش‌بخش و زیبا برای صرف عصرانه و استراحت نیمروزی هستید، این چایخانه‌ها بهترین گزینه محسوب می‌شوند. لمکده‌های چالیدره با فضایی دلنشین و چشم انداز دریاچه بهترین مکان برای استراحت و صرف چای و دورهمی‌های خانوادگی در روزهای گرم تابستان به شمار می‌روند. زیرا در این منطقه آب و هوا بسیار خنک و مطبوع می‌باشد. لمکده و چایخانه‌های چالیدره هزینه ورودی نداشته و به همین دلیل در فهرست قیمت بلیط های چالیدره قرار ندارد.

ماساژ ماهی چالیدره مشهد (دکتر فیش)

از دیگر امکانات مجموعه تفریحی توریستی چالیدره مشهد می‌توان مراکز ماساژ را نام برد. در این مراکز انواع ماساژ در فضایی کاملا بهداشتی و توسط متخصصان به گردشگران ارائه می‌شود. یکی از معروفترین ماساژهای مجموعه چالیدره مجموعه دکتر ماهی است. حوضچه‌های مخصوصی در مرکز ماساژ چالیدره ساخته شده است که در آنها نوعی ماهی به نام «گارای قرمز» وجود دارد. این ماهی‌ها پوست پا را مکیده و بافت‌های مرده را جدا می‌کنند و پاکسازی طبیعی لذت‌بخش و مفیدی صورت می‌گیرد. اگر به دنبال کسب آرامش هستید و می‌خواهید یک تجربه خاص از ماساژ داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم ماساژ ماهی چالیدره در زمستان را از دست ندهید.  هزینه ماساژ ماهی چالیدره در فاز ۱ مجموعه فیش اسپا برای هر نفر ۱۵۰ هزار تومان و در فاز ۲ برای هر نفر ۹۰ هزار تومان است.

ترن کوهستان چالیدره مشهد

چالیدره طرقبه مشهد در میان دو کوه قرار گرفته است، از این رو برای رسیدن به آن از محوطه پارکینگ می‌توان از پلکان استفاده نمود و یا با ترن کوهستان خود را به بالای کوه و ورودی مجموعه رساند. برای سنین بالا و کودکان و کسانی که توانایی پیمودن مسیر شیبدار و کوهستانی ندارند، ترن کوهستان بهترین گزینه است. ترن کوهستان قطاری کوچک و جذاب است که با سرعت آرامی گردشگران به بالای کوه و ورودی مجموعه می‌برد. ترن کوهستان چالیدره در طول سال به گردشگران سرویس می دهد. قیمت بلبط ترن کوهستان چالیدره ۱۴۰۲ نفری ۴۰ هزار تومان است.

ترن چالیدره مشهد

از دیگر امکانات رفاهی این مجموعه می‌توان سوئیت های اقامتی، مسجد چالیدره مشهد، نمازخانه، پارکینگ، سوپرمارکت و … را نام برد.

تفریحات چالیدره مشهد

مجموعه گردشگری چالیدره را می‌توان یکی از مفرح‌ترین مکان‌های مشهد مقدس دانست. در این مجموعه بزرگ انواع تفریحات برای سنین مختلف در نظر گرفته شده است. دریاچه، یکی از بهترین تفریحات منطقه چالیدره مشهد است. دریاچه چالیدره درست در منطقه چالیدره طرقبه واقع شده و در انتهای بلوار در جاده عنبران، یکی از بزرگ ترین دریاچه های استان خراسان رضوی را شاهد خواهید بود. چالیدره مشهد در ایام کرونا هم تقریبا باز بود.

گردشگران می‌توانند در چالیدره مشهد تفریحات هیجان انگیزی را تجربه نموده و خاطرات خوشی از سفر به این مکان توریستی داشته باشند. این تفریحات شامل موارد زیر در مجموعه تفریحی چالیدره مشهد می‌شوند:

زیپ لاین چالیدره مشهد

یکی از تفریحات خاص و مهیج چالیدره مشهد زیپ لاین است که می توانید لحظات خاطره انگیزی را با آن تجربه کنید. در زیپ لاین شما با استفاده از طناب ها و کابل های مخصوص که از تمامی استانداردها و ایمنی برخوردارند از بالای کوه و ارتفاع زیاد با سرعت و هیجان بسیار به سمت پایین به صورت معلق در هوا سرازیر خواهید شد. قیمت زیپ لاین چالیدره مشهد ۱۴۰۲ هم ۱۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر است و در صورتی که مسیر طولانی تر را انتخاب کنید، ۲۵۰ هزار تومان خواهد بود. البته زیپ لاین چالیدره مشهد به نسبت تله کابین چالیدره مشهد، با استقبال گسترده همراه نیست که طبیعی هم هست! به هر حال این ها امکانات چالیدره مشهد است که مراجعه کننده با توجه به علایق و اولویت های خود، از آن استفاده می کند.

در محل فرود آمدن زیپ لاین نیز یک دوربین عکاسی حرفه ای تعبیه شده تا در لحظه تجربه اوج هیجان از شما عکاسی کند. می توانید پس از استفاده از این تفریح عکس خود را با قیمت مشخص شده جهت یادگاری دریافت کنید.

قایق سواری چالیدره مشهد

شما می‌توانید از تفریحات آبی مختلف مانند قایق سواری دریاچه سد چالیدره استفاده کنید و خاطرات به یاد ماندنی رقم بزنید. در این دریاچه قایق پارویی، پدالی قو، پدالی فولکسی، پدالی خانوادگی، پدالی کابین دار، پدالی دوچرخه‌ای، قایق موتوری، قایق وی آی پی و قایق کودکان برای گردش در آب فراهم است. دریاچه چالیدره مثل دریاچه خلیج فارس تهران که بزرگ ترین دریاچه مصنوعی خاورمیانه به شمار می رود، فرصت های بسیاری برای ورزش های آبی در اختیار گردشگران عاشق هیجان می دهد که قایق سواری یکی از آن ها است. پیش از استفاده از قایق چالیدره مشهد، حتما آن را ارزیابی و بررسی کیفی کلی کنید تا در زمان تحویل، با مشکلی روبرو نشوید.

مجموعه گردشگری چالیدره مشهد دارای لنج های تفریحی با سقف سرپوشیده است که در طی ۴ فصل سال می توانید سوار آن ها شده و گشتی دریایی را داخل دریاچه منطقه تجربه کنید. آن طور که در بالا هم گفتیم، قایق های  تک نفره و چند نفره نیز در دسترس گردشگران قرار دارد.

قیمت بلیط قایق سواری چالیدره مشهد ۱۴۰۲ از نوع پدالی به ازای هر ۱۰ دقیقه، ۷۵ هزار تومان و در نوع موتوری ۸۵ هزار تومان است.

غواصی چالیدره مشهد

از دیگر تفریحات آبی مجموعه چالیدره مشهد می‌توان به غواصی کردن در دریاچه اشاره کرد. برای غواصی آموزشات لازم در کمترین زمان توسط مربیان حرفه‌ای به شما داده خواهد شد و می‌توانید به دنیای زیر آب بروید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید.

دریاچه چالیدره مشهد

البته لازم به ذکر است که چالیدره مشهد در زمستان به دلیل پایین بودن دمای هوا، برخی از خدمات را ارائه نمی کند. مثل غواصی و اسکی. البته این دو سرویس در سال ۱۴۰۲ کلا ارائه نمی شود. یعنی امکانات غواصی در زمستان تعطیل می شود. اما تله کابین و تله سیژ چالیدره مشهد در طول ۴ فصل سال باز و پذیرای خیل عظیمی از گردشگران در نیمه دوم سال است. هوای بعضا برفی و منطقه سفید پوش چالیدره در زمستان، مناظر چشم نوازی را در معرض دید گردشگران منطقه قرار می دهد.

ماهیگیری چالیدره مشهد

یکی از فعالیت‌های محبوب گردشگران و حتی مردم مشهد و منطقه طرقبه، ماهیگیری در دریاچه سد چالیدره است. حتی افرادی که تجهیزات ندارند نیز می‌توانند وسایل و تجهیزات ماهیگیری را از مجموعه چالیدره اجاره نموده و به ماهیگیری مشغول شوند. دریاچه چالیدره مشهد مملو از ماهی های گوناگون است. از آنجایی که جریان رودخانه در دریاچه وجود دارد، با یک طبیعت غیر مصنوعی روبرو هستیم. به همین دلیل ماهی گیری از محبوب ترین فعالیت های گردشگران در این منطقه تفریحی به شمار می رود.

برای ماهیگیری در دریاچه چالیدره مشهد به تجهیزات ماهیگیری نیاز دارید که می توانید این تجهیزات را از غرفه های اجاره به صورت انفرادی یا گروهی تهیه کرده و استفاده کنید. ماهی گیری یک مهارت است و نیاز به حوصله دارد. نکته بسیار مهم این است که ماهیگیری فقط برای افراد که عضو کلوپ باشند و حق عضویت سالانه ۲.۵ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ را بپردازند مجاز است.

اسکی روی آب چالیدره مشهد

یکی از جذاب‌ترین تفریحات آبی منطقه تفریحی چالیدره اسکی روی آب است. شما می‌توانید تجربه‌ای تکرار نشدنی را با اسکی روی آب در دریاچه سد چالیدره در مشهد داشته باشید. همچنین علاوه بر اسکی روی آب گردشگران می‌توانند از تفریحات دیگری همچون شاتل و بنانا سواری نیز استفاده کنند. اسکی روی آب یکی از بازی‌های محبوب چالیدره مشهد است. طبق اعلام مجموعه گردشگری چالیدره مشهد، خدمات اسکی روی آب در سال ۱۴۰۲ ارائه نمی شود.

زورب بال چالیدره مشهد

اگر در مشهد به دنبال تفریحی متمایز و خاص هستید به شما زورب بال سد چالیدره را پیشنهاد می کنیم. در این تفریح جدید باید وارد توپ های بزرگ شده و با دوستان و همراهان خود به بازی و مسابقه مشغول شوید. این توپ ها در واقع حباب های بزرگی از جنس پلاستیک بوده که دو لایه هستند و در لایه وسط آنها هوا قرار گرفته است. توپ‌های بزرگ دولایه که لایه وسطی‌ ان ها هوا است، زورب بال نامیده می شود و در اکثر مواقع، گردشگران را یاد مشماهای حباب‌ دار به طرح توپ می‌ اندازد. به هر حال، زورب بال مشهد ورزش مفرح برای همه گروه های سنی است و کاملا  امن. خلاصه زورب بال مثل شهربازی چالیدره لحظات خوشی را برای گردشگران رقم می زند.

نکته: خدمات زورب بال تا اردیبهشت هر سال تعطیل است. در سال ۱۴۰۲ نیز تا شهریور تعطیل است.

کشتی شناور چالیدره مشهد

اگر به دنبال مکانی زیبا و آرامش بخش در سد چالیدره مشهد هستید می توانید به سراغ کشتی شناور بروید. این کشتی بزرگ که جزو جاهای دیدنی چالیدره مشهد محسوب می شود، درون دریاچه سد قرار گرفته و دارای طراحی مدرن و جذابی است. داخل این کشتی دو طبقه رستوران و کافی شاپ به همراه منوی متنوع و با کیفیت تعبیه شده که می توانند لحظات خوش و خاطره انگیزی را برای گردشگران رقم بزنند. برای استفاده از کشتی شناور باید بلیط تهیه کنید.

از مزیت های این کشتی داشتن چشم انداز فوق العاده زیبا از محوطه دریاچه سد و موسیقی زنده است. شما می توانید برای برگزاری جشن ها و دورهمی های مختلف نیز این کشتی را انتخاب کنید. اگر دوست دارید لحظات دل انگیز غروب آفتاب چالیدره را تجربه کنید، گشت شبانه کشتی شناور، چالیدره مشهد در شب را برایتان روایت خواهد کرد تا شکارهای خوبی برای ثبت در شبکه های اجتماعی خود داشته باشید.

نکته: در سال ۱۴۰۲، کشتی شناور در دریاچه خدمات رسانی ندارد و کلا روی بام خدمات داده می شود.

لنج سواری چالیدره مشهد

در دریاچه مجموعه گردشگری چالیدره مشهد لنج‌های تفریحی با سقف سرپوشیده وجود دارند که گردشگران را برای گشت دریایی و آبی به داخل دریاچه می‌برند. سوار شدن در این لنج‌ها و دور زدن در محیط دریاچه مخصوصا در شب می‌تواند بسیار مفرح و جذاب در منطقه توریستی چالیدره است. یادآور لنج سواری های خاطره انگیز در سواحل خلیج همیشه فارس ایران.  قیمت بلیط لنج سواری چالیدره در سال ۱۴۰۲، به ازای هر ۱۰ دقیقه، ۸۰ هزار تومان است.

تله کابین چالیدره مشهد

تله سیژ چالیدره مشهد و تله کابین چالیدره مشهد

یکی دیگر از امکانات چالیدره تله کابین روبازی است که به نام تله سیژ شناخته می‌شود. تله سیژ دارای صندلی‌های دو نفره است و گردشگران را از مسیری زیبا بر فراز کوه، دره و دریاچه به قسمت غربی مجموعه تفریحی چالیدره می‌رساند. تله سیژ طرقبه مشهد یکی از با حال ترین تفریحات دو نفره چالیدره به شمار می رود و برای رمانتیک گردها، فرصت خوبی برای عکاسی در ارتفاع نیز محسوب می شود!

قیمت بلیط تله سیژ چالیدره ۱۴۰۲ برای هر رفت و برگشت، ۱۳۰ هزار تومان است. خرید بلیط تله کابین چالیدره مشهد فقط برای همان روز خریداری شده اعتبار دارد. بلیط چالیدره مشهد برای استفاده های گروهی، تخفیف دارد. برای اطلاع از قیمت ورودی چالیدره و خرید بلیط تله کابین و دیگر تفریحات این منطقه، بهتر است که از طریق سایت های تخفیف گروهی اقدام کنید.

تله سیژ چالیدره مشهد دست کمی از تله سیژهای سایر استان های کشور ندارد. در چالیدره مشهد قیمت بلیط به صورت سالانه تعیین و اعلام می شود. به هر حال خرید بلیط چالیدره مشهد را به صورت اینترنتی از سایت های تخفیف گروهی توصیه می کنیم که برای سفر خانوادگی به صرفه است.

تله کابین دویست و هفتاد متری چالیدره در مسیر خود به سمت کوه می‌رود و هم چنین از روی دریاچه چالیدره هم عبور می کند. تله سیژ چالیدره هم از نظر کاربردی خیلی شبیه تله کابین است. یعنی شما را تا کوه می برد و باز می گردند. تله کابین شاندیز مشهد مثل تله کابین نمک آبرود، شما را بر فراز مناظر رویایی می برد.

فرق تله کابین چالیدره با تله سیژ چالیدره مشهد آن است که در تله سیژ، فضای اطراف شما به صورت کامل باز است و می توانید از فضای دل انگیز بهاری و تابستانی و پاییزی و زمستانی، با مناظر چشم نواز، بیش تر لذت ببرید، اما در تله کابین، در یک فضای بسته قرار می گیرید.

بانجی جامپینگ چالیدره مشهد

یکی از خاص‌ترین و هیجان‌انگیزترین تفریحات مجموعه چالیدره که تجربه آن کار هرکسی نیست، بانجی جامپینگ می‌باشد. پرش از ارتفاع را فقط افراد شجاع و عاشق هیجان و آدرنالین انجام می‌دهند. گردشگران می‌توانند با رعایت کامل موارد ایمنی این ورزش و تفریح جذاب را در چالیدره تجربه کنند. بانجی جامپینگ یکی از خاص ترین بازی های مکان تفریحی چالیدره مشهد محسوب می شود. اگر مشکل قلبی و تنفسی دارید، حتما از انجام این تجربه خودداری کنید. کودکان هم اجازه بانجی جامپینگ در چالیدره شاندیز ندارند.

قیمت بلیط بانجی جامپینگ چالیدره ۱۴۰۲ هم ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان است. این قیمت شامل آموزش توسط مربی و کلیه تجهیزات ایمنی  است که در اختیار مراجعه کننده قرار می گیرد.

سافاری چالیدره مشهد

اگر از علاقمندان به ماشین و سرعت و هیجان هستید پیشنهاد می کنیم سافاری چالیدره مشهد را از دست ندهید. در اطراف سد محوطه ای کوهستانی با جاده های خاکی وجود دارد که بهترین گزینه برای سافرای است. شما می توانید سوار ماشین های آفرودی پرقدرت و مخصوص شده که از رانندگان مجرب و حرفه ای برخوردارند و با سرعت زیاد بر روی تپه ها حرکت کنید. قیمت سافاری چالیدره ۱۴۰۲ نفری ۵۰۰ هزار تومان است. ماشین بازی چالیدره مشهد حتما یکی از مهیج ترین کارهایی است که در این مقصد گردشگری محبوب مشهدی ها می توان تجربه کرد.

پیست کارتینگ چالیدره مشهد

یکی از بازی های چالیدره مشهد که از تفریحات مفرح در منطقه گردشگری طرقبه مشهد محسوب می شود، پیست کارتینگ است. اگر عاشق تجربه مسابقات ماشین فرمول ۱ هستید این امکان در این پیست برای همه فراهم شده است. شما می توانید به صورت گروهی به همراه خانواده و یا دوستان خود رانندگی با سرعت زیاد در پیستی پر پیچ و خم با ماشین های جذاب انجام دهید.

بلیط کارتینگ چالیدره مشهد را از سایت های تخفیف گروهی خریداری کنید. میزان مجاز استفاده از کارتینگ چالیدره مشهد، ۵ دور است و کل مسیر زیر نظر دوربین های حفاظتی بوده و مراجعه کننده بایستی دستورات ایمنی ماموران حاضر در محوطه را رعایت کند. هزینه کارتینگ منطقه نمونه گردشگری و تفریحی چالی دره مشهد تا آخر سال ۱۴۰۲، مبلغ ۲۲۰ هزار تومان است.

عاشقان سرعت و آدرنالین گردها، کارتینگ چالیدره در طرقبه را در نظر  داشته باشند که با استقبال کارتینگ بازهای اینستاگرام نیز مواجه شده است.

باگی سواری چالیدره مشهد

از دیگر وسایل چالیدره مشهد، باگی سواری است.رانندگی باگی می تواند تجربه ای بی نظیر و به یادماندنی برای هرکسی باشد. در مجموعه گردشگری و تفریحی سد چالیدره مشهد امکان رانندگی باگی که نوعی موتور چهار چرخ می باشد فراهم شده است. این موتور یا ماشین مخصوص جهت حرکت در مسیرهای ناهموار و تپه های خاکی طراحی شده و هیجان خاصی را ایجاد می کند. باگی چالیدره مشهد در واقع موتور چهار چرخ است و با کارتینگ فرق می کند. باگی سواری در چالیدره یکی از فوق العاده ترین تجربه های گردشگری در این منطقه خوش منظره اطراف مشهد است که برای جوانانی که گروهی سفر می کنند، گاها انتخاب اول است.

قیمت بلیط باگی چالیدره ۱۴۰۲، نفری ۴۰۰ هزار تومان است.

موتور ATV چالیدره مشهد

برای علاقه مندان به موتورهای چهارچرخ پرقدرت در سد چالیدره امکان سواری با موتور ATV فراهم شده است. یک پیست خاکی مخصوص در محوطه ای بزرگ ایجاد گردیده که شما می توانید به همراه دوستان یا خانواده یک مسابقه موتورسواری خاص و منحصربفرد را در چالیدره در خراسان رضوی تجربه کنید. پیست موتور چهار چرخ مشهد از جمله بازی های مفرح چالیدره است. نگران سقوط و چپ شدن این موتور کوچک چهار چرخ نباشید. قابلیت چهار چرخ سبب می شود که پایداری موتور بالا بوده و در همه سطوح، به راحتی برانید. امکان بروز حادثه خیلی کم است. البته پوشیدن کلاه ایمنی الزامی است. هزینه تفریح موتور ATV چالیدره مشهد در سال ۱۴۰۲، ۲۲۰ هزار تومان است.

نکته: طبق اعلام مجموعه، این سرویس در سال ۱۴۰۲ تا مرداد ماه به دلیل تعمیرات موتورها ارائه نمی شود.

عکاسخانه سنتی چالیدره مشهد

اگر به فرهنگ، آداب و رسوم و نوع پوشش مردم منطقه خراسان علاقه دارید پیشنهاد می کنیم حتما به عکاسخانه سد چالیدره مشهد سری بزنید. در این عکاسخانه شما می توانید انواع لباس های زیبا و رنگارنگ محلی را بپوشید و عکس های جذابی ثبت کنید. فضای این عکاسخانه کاملا سنتی طراحی شده و دکوراسیون آن حال و هوای خاصی به عکس های شما می بخشد. عکاسخانه سنتی در واقع یکی از  ظرفیت های ثبت حضور شما در عکس چالیدره در مشهد است.

تونل وحشت چالیدره مشهد

تونل وحشت چالیدره یکی از بهترین امکانات تفریحی منطقه است. تونل های وحشت، عضو ثابت مکان های توریستی در نقاط مختلف جهان است و چالیدره طرقبه نیز مستثنی نیست. تونل وحشت چالیدره مشهد از محبوبیت بسیاری برخوردار است و به نظر می رسد طراحی آن با استاندارد های جهانی همراه است. هزینه استفاده از تونل وحشت ۱۲۰ هزار تومان است.

پارک بازی کودکان چالیدره مشهد

در منطقه گردشگری سد چالیدره همه تفریحات مختص بزرگسالان نیست. پارک چالیدره مشهد یکی از بهترین پارک های بازی کودکان است که از انواع وسایل مختلف با بهترین کیفیت و استاندارد و ایمنی بالا برخوردار می باشد. گردشگران و مسافرانی که به صورت خانوادگی و همراه با فرزندان خود چالیدره را برای تفریح و گردش انتخاب می کنند می توانند برای ساختن لحظات شاد و به یاد ماندنی برای کودکان خود، به سراغ این پارک بازی بروند.

شهربازی چالیدره مشهد محبوب گردشگران زیر ۱۸ سال است تا یکی از شادترین لحظات خود را در مشهد گردی تجربه کنند. از دیگر امکانات و تفریحات چالیدره می‌توان به تونل وحشت، شهربازی چالی ۱، پل معلق، قطار U شکل، ورزش راپل و ژیمناستیک، اشاره نمود. پس یکی از جاهای دیدنی مشهد چالیدره است که لحظات دوست داشتنی را برای کودکان دلبند رقم خواهد زد. برای کودکان نیازی به تهیه ورودی چالیدره مشهد مقدس نیست.

پل معلق چالیدره مشهد

چالیدره مشهد یک امکان تفریحی فراموش نشدنی اما ترسناک دارد که به گردشگران این  امکان را می دهد تا هیجان را با قدم زدن روی پل معلق، تجربه کنند! البته ایمنی گردشگران تضمین می شود و هیچ مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد. اما اگر ناراحتی قلبی دارید، توصیه می شود که از انجام این تفریح، اجتناب کرده و از دیگر فرصت های گردشگری منطقه بهره مند شوید.

اگر ترس از ارتفاع دارید توصیه شده که به سراغ این پل معلق چالیدره نروید. هنگام قدم برداشتن روی پل معلق چالیدره، اگر به زیر پای خود نگاه کنید، با عمق دره ای که بر روی آن قرار دارید مواجه شده و این احتمال وجود دارد که با سرگیجه و سردرد مواجه شوید.

چالیدره مشهد کجاست؟

چگونه به چالیدره مشهد برویم؟ برای دسترسی به چالیدره از طریق وسیله نقلیه شخصی باید در شهر مشهد از میدان آزادی وارد بلوار وکیل آباد شده و تا انتها بروید. سپس به سمت طرقبه از بلوار امام رضا (ع) ادامه مسیر دهید و وارد کمربندی امام خمینی طرقبه شوید. پس از رسیدن به میدان شهر طرقبه، با توجه به تابلوهای راهنما، وارد جاده کنگ و نغندر شده و پس از طی ۳ کیلومتر به مجموعه تفریحی گردشگری چالیدره می‌رسید. طرقبه چالیدره دو نام خاطره انگیز برای گردشگران مشهد به خصوص در روزهای گرم نیمه اول سال به شمار می رود. فاصله مشهد تا چالیدره ۲۸.۴ کیلومتر و ۵۳ دقیقه رانندگی نیاز دارد. فاصله چالیدره تا شاندیز نیز ۱۴.۳ کیلومتر و ۲۵ دقیقه رانندگی نیاز دارد.

لذا ورودی چالیدره مختلف است. یکی راه آن است که با یک تاکسی از مرکز مشهد، به طرقبه که در ۳۰ کیلومتری این شهر است آمده و از طرقبه با تاکسی دیگری عازم طرقبه مشهد چالیدره شوید.

برای رفتن به چالیدره استان خراسان رضوی می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس‌های شرکت واحد و یا تاکسی‌های بیرون شهری و آنلاین نیز استفاده کنید. ورود به چالیدره رایگان است اما در صورت استفاده از پارکینگ و یا تله سیژ و ترن کوهستان باید هزینه لازم را پرداخت نمائید. قیمت وسایل چالیدره مشهد به طور کامل در بخش مربوطه آورده شد.

عزیمت به چالیدره مشهد با مترو هم آسان  است. اگر قصد دارید تا از خطوط مترو مشهد برای عزیمت به چالیدره طرقبه استفاده کنید، بایستی وارد خط ۱ مترو مشهد شده و در ایستگاه وکیل آباد از مترو خارج شده و ادامه مسیر را با تاکسی یا اتوبوس طی کنید. اگر قصد دارید مستقیم از حرم سلطان خراسان (ع) عازم چالیدره شوید، بایستی به ایستگاه مترو بسیج که نزیک ترین ایستگاه مترو به حرم مطهر هست مراجعه کنید. اگر از مترو برای عزیمت به چالیدره استفاده کنید، سفر شما کم تر از ۶۰ دقیقه به طول خواهد انجامید. فاصله چالیدره مشهد تا حرم در نیمه اول و نیمه دوم سال به دلیل ترافیک، متفاوت است. اما یکساعت به صورت میانگین است.

هزینه عزیمت به چالیدره طرقبه مشهد با مترو در سال ۱۴۰۲ هم حدود  ۱۵۰۰ تومان است. خط ۱ مترو مشهد، شما را مستقیم به ایستگاه وکیل آباد می رساند و نیازی به تغییر خط ندارید. توصیه می شود که اگر خودرو شخصی ندارید، فاصله حرم تا چالیدره را به صورت ترکیبی (مترو-اتوبوس-تاکسی) طی کنید.

اگر قصد دارید با اتوبوس، عازم چالیدره شوید، ابتدا باید خود را به ترمینال وکیل آباد مشهد برسانید. همان طور که در بالا گفتیم، خط ۱ مترو مشهد شما را مستقیما به وکیل آباد می برد. با خط اتوبوس ۱۱۱ طرقبه، به ایستگاه مسجد رفته و از ایستگاه تا  ورودی چالیدره حدود ۱۵۰۰ متر پیاده روی دارید. یادتان باشد که چالیدره، بلیط ورودی ندارد.

آدرس چالیدره مشهد: طرقبه، کیلومتر ۲ جاده نغندر.

رستوران چالیدره مشهد

بهترین زمان بازدید از چالیدره مشهد

آب و هوای چالیدره به دلیل اینکه منطقه‌ای ییلاقی است و در میان کوه‌ها قرار گرفته، در پاییز و زمستان بارش باران و برف در این منطقه رخ می‌دهد و هوا سرد است. بهترین زمان بازدید از چالیدره و استفاده از امکانات تفریحی آن فصل بهار می‌باشد. در این فصل منطقه چالیدره سرسبز و پوشیده از گیاهان و گل‌های زیبا شده و آب و هوای مطبوعی دارد. در تابستان نیز به دلیل وجود دریاچه و موقعیت کوهستانی هوای چالیدره خنک و دل‌انگیز است. مشهد چالیدره برای گردشگری و طبیعت گردی در روزهای گرم نیمه اول سال، توصیه تورلیدرهای مشهد به خانواده هاست.

دقت کنید که فاصله چالیدره تا حرم امام رضا حدود ۴۵ دقیقه است. چالیدره تا مشهد، حدود ۳۰ کیلومتر فاصله دارد و تا حرم امام رضا حدود ۳۵ کیلومتر. 

هوای چالیدره مشهد در تابستان یکی از بهترین زمان ها را برای گردشگران فراهم می کند. به ندرت گرما بیش از ۳۲ درجه خواهد بود. کلیه ورزش ها در تابستان برگزار می شود.

چالیدره مشهد در پاییز امکان غواصی و بانجی جامیپنگ را برای گردشگران فراهم نمی کند. البته این سرویس ها کلا در سال ۱۴۰۲ ارائه نمی شود. آب و هوای چالیدره مشهد در پاییز، نسبتا سرد است. دمای هوا در روزهای پاییزی چالیدره، بین ۱۳ تا ۲۵ درجه سانتی گراد و در شب ها، بین ۴ تا منفی ۴ درجه سانتی گراد خواهد بود. هر مقدار به انتهای پاییز نزدیک می شویم، هوا سرد تر می شود.

هوای چالیدره مشهد در زمستان هم کاملا سرد است. تقریبا هوای زیر صفر درجه سانتی گراد در شب ها تجربه می شود و روزهای زمستانی چالیدره نیز دارای درجه حرارتی بین ۲ تا ۷ درجه سانتی گراد است. بانجی جامپینگ و زورب بال در زمستان تعطیل می شود.

اطلاعات بازدید سد چالیدره مشهد

در ایام کرونایی چالیدره مشهد باز است که ساعت کار همه روزه از ساعت ۹ الی ۲۲ است. یعنی این مقصد توریستی محبوب مشهدی ها، همواره تا پاسی از شب، میزبان شایسته گردشگران مشکل پسند در شهر مشهد است. به ساعت کاری چالیدره مشهد دقت کنید تا مدیریت بهتری به زمان خود داشته و از زمان محدود خود در زمان اقامت در این شهر مذهبی، نهایت استفاده را ببرید.

شما می توانید در این محدوده زمانی به سد چالیدره مشهد مراجعه نموده و از این مکان شگفت انگیز و امکانات و تفریحات آن استفاده کنید. اگر با ماشین شخصی قصد رفتن به چالیدره را داشته باشید می توانید با پرداخت هزینه مشخصی (۳ هزار تومان) از پارکینگ مجموعه بهره ببرید. خلاصه چالیدره در مشهد یکی از بهترین فرصت های گردشگری در این سرزمین مقدس به خصوص در نیمه اول سال است که شاهد تراکم گردشگر به مشهدالرضا هستیم.

گزینه های ورود به مجموعه نیز ترن کوهستان و یا تله سیژ هستند که باید بلیط آنها را از باجه مورد نظر در مجموعه تفریحی چالیدره تهیه نمایید.

قیمت بلیط چالیدره مشهد ۱۴۰۲

اگر قصد عزیمت به چالیدره و استفاده از کلکسیون خدمات رفاهی و تفریحی مجموعه گردشگری چالیدره طرقبه را دارید، هیچ نیازی به پرداخت ورودی ندارید. در واقع ورود شما به مجموعه، مشمول پرداخت هزینه ای نیست. البته توقف خودرو در پارکینگ مجموعه، مشمول پرداخت هزینه ها به ازای هر ساعت توقف است. اما اگر قصد دارید به بخش های مختلف منطقه کوهستانی بروید، باید از تله کابین یا تله سیژ استفاده کنید که قیمت بلیط های آن را در بخش مربوطه ارائه کردیم.

البته شما می توانید از طریق پله های تعبیه شده بر روی کوه نیز به صورت رایگان به مجموعه چالی دره مشهد دسترسی داشته باشید. قیمت تفریحات چالیدره متناسب با نوع وسیله و مدت زمان استفاده از آن فرق می کند.  

برای کسب اطلاعات قیمت بلیط تله کابین چالیدره مشهد ۱۴۰۲ می توانید این صفحه را بوک مارک کرده تا در جریان به روز رسانی قیمت ها و فرصت های گردشگری جدید مجموعه باشید. ارتباط با مجموعه چالیدره از طریق شماره تلفن های زیر امکان پذیر است:

شماره چالیدره مشهد: ۰۵۱۳۱۴۲۴ – ۰۹۳۹۴۰۰۴۰۰۲- ۰۵۱۳۴۲۲۷۱۲۵

همچنین شما می توانید جهت رزرو چالیدره مشهد و خرید بلیط چالیدره مشهد به سایت این مجموعه و یا سایت های ارائه دهنده بلیط مانند آژانس های مسافرتی، هتل ها و … مراجعه کنید.

جاهای دیدنی نزدیک چالیدره مشهد

مشهد به عنوان یکی از اصلی ترین مقاصد سفر در کشور دارای جاهای دیدنی متعدد و اماکن و جاذبه های متنوع است. شما می توانید پس از بازدید از چالیدره و استفاده از تفریحات و امکانات منحصربفرد آن به سراغ جاهای دیدنی نزدیک این مجموعه نیز بروید. از مکان های دیدنی چالیدره مشهد که در نزدیکی آن هستند می توان به موارد زیر اشاره کرد که انتخابی عالی برای طبیعت گردی به نظر می رسد و در فاصله کمی از سد چالیدره مشهد قرار دارند:

اشاره نمود.

رستوران‌ های چالیدره مشهد

چالیدره مشهد خراسان رضوی دارای دو رستوران باکیفیت و خاص است که می‌توانید تجربه نوش جان کردن انواع غذاهای لذیذ را در آنها داشته باشید. رستوران چالی با دکوراسیون چوبی بسیار زیبا و به شکلی سنتی است که نیمی از آن بر روی آب قرار دارد. دیوارهای این رستوران شیشه ای بوده و می‌توانید هنگام صرف غذا از تماشای طبیعت و مناظر چشم نواز دریاچه و کوه‌های اطراف آن لذت ببرید. در این رستوران انواع غذاهای ایرانی مانند شیشلیک، ماهیچه، دیزی، کباب و … در غذاکده های مجتمع گردشگری چالیدره مشهد سرو می‌شوند که محبوب شکم گردها و فودبلاگرهای مشهدی بوده و در عکس های چالیدره شاهد هستیم. شکم گردی بخشی از امکانات چالیدره مشهد است. کافی شاپ چالیدره مشهد نیز از فرصت های شکم گردی برای تجربه قهوه و چای دمی  است.

رستوران دیگر چالیدره در برج گردان این مجموعه قرار دارد. برجی با ارتفاع ۴۰ متر در این مکان توریستی و تفریحی ساخته شده است که صرف غذا در رستوران آن و در ارتفاع بالا می‌تواند تجربه ای تکرار نشدنی برای گردشگران باشد. علاوه بر رستوران در برج گردان کافی شاپ نیز وجود دارد و به عنوان مکانی ایده آل برای برگزاری دورهمی‌های دوستانه و یا برگزاری جشن‌ها و مراسمات مانند تولد و سالگرد ازدواج شناخته می‌شود.

عکسهای چالیدره مشهد

هتل های نزدیک به چالیدره مشهد

مجموعه تفریحی و گردشگری چالیدره در منطقه ییلاقی طرقبه قرار گرفته است. از بهترین هتل های نزدیک به چالیدره که دارای امکانات و خدمات مناسبی، هستند می‌توان هتل سحاب، هتل پارک حیاط و متل بام را نام برد. این مراکز اقامتی در منطقه طرقبه قرار دارند و از فاصله کمی تا مجموعه چالیدره برخوردار می‌باشند. بنابراین می توانید با رزرو هتل های مشهد که نزدیک به این جاذبه هستند دسترسی بسیار راحتتری داشته باشید.

سؤالات متداول

هزینه بازدید از مجموعه چالیدره مشهد چقدر است؟

دسترسی به مجموعه از طریق پله ها رایگان است اما اگر بخواهید از ماشین، تله سیژ یا ترن کوهستان استفاده کنید باید هزینه بپردازید.

بهترین زمان بازدید از چالیدره طرقبه چه زمانی است؟

با توجه به اینکه در منطقه کوهستانی قرار گرفته، بهار و تابستان بهترین زمان برای بازدید از این مجموعه و استفاده از امکانات مختلف است.

چالیدره تا ساعت چند بازه؟

۹ صبح تا ۲۴ بامداد

فاصله چالیدره مشهد تا حرم امام رضا چقدر است؟

فاصله حرم امام رضا تا چالیدره زیاد نیست و در ۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد و بسته به میزان ترافیک بین ۴۵ تا ۶۰ دقیقه رانندگی نیاز است. فاصله چالیدره مشهد تا حرم تا بخشی با مترو هم امکان پذیر است.

آیا چالیدره مشهد باز است؟

در ایام کرونا با رعایت اصول و پروتکل ها و ضوابطی که در مجموعه وجود دارند باز است.

۴.۱/۵ - (۸۰۹ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×