» راهنمای سفر به ایران » راهنمای سفر به خراسان رضوی » مشهد » هلیوم پارک مشهد تفریحی جذاب و متفاوت به سبک ترامپولین
بازی های سالن طبقه چهارم
مشهد

هلیوم پارک مشهد تفریحی جذاب و متفاوت به سبک ترامپولین

۱۱ بهمن ۱۴۰۰ 23۰3,682

مشهد به عنوان قطب اصلی گردشگری کشور علاوه بر حرم مطهر امام رضا (ع)، جاهای دیدنی متعدد دیگری نیز دارد. هلیوم پارک مشهد به عنوان یکی از جدیدترین و جذاب‌ترین تفریحات در این شهر و حتی سطح کشور شناخته می‌شود. گردشگران داخلی و خارجی بسیاری هر سال در فصول مختلف به مشهد سفر می‌کنند و در کنار زیارت امام هشتم (ع) از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و تفریحی بازدید می‌نمایند. در سال‌های اخیر مراکز تفریحی مختلفی برای جذب گردشگران در مشهد ساخته شده است که هلیوم پارک نمونه بارزی از آنها محسوب می‌شود.

هلیوم پارک مشهد که نخستین پارک پرشی کشور و اولین پارک ترامپولین مشهد به شمار می‌رود، محیطی امن و پر هیجان را برای همه اقشار سنی فراهم نموده است. شما می‌توانید پس از رزرو هتل مشهد رفتن به این پارک را در برنامه خود قرار دهید. از تفریحات متنوع این پارک بزرگ و پیشرفته استفاده کنید و لحظاتی شاد و مفرح و خاطراتی به یادماندنی داشته باشید.

در این مقاله قصد داریم این پارک پرشی مهیج را معرفی کنیم. برای آشنایی بیشتر با هلیوم پارک مشهد و بخش‌های جذاب آن با اقامت ۲۴ همراه باشید.

بنر تبلیغاتی رزرو هتل های مشهد با تخفیف

هلیوم پارک مشهد

معرفی هلیوم پارک مشهد

هلیوم پارک مشهد اولین پارک ترامپولین یا پارک پرشی ایران است که در سال ۱۳۹۷ افتتاح گردید. پس از بررسی‌ها و پژوهش‌های لازم توسط کارشناسان مشخص شد که تعداد اماکن تفریحی-ورزشی در سطح کشور بسیار کم می‌باشد. اکثر فضاهای تفریحی دارای دستگاه‌های دیجیتالی هستند و اماکنی با تفریحات حرکتی و ورزشی بسیار محدود می‌باشند. از این رو تصمیم بر آن شد که اولین پارک ترامپولین ایران مبتنی بر بازی‌ها و تفریحات پرشی و مهیج در مشهد احداث گردد.

هلیوم پارک مشهد دارای بخش‌های مختلف و ورزش‌ها و بازی‌های متنوعی است که می‌توانند سطح بالایی از هیجان را فراهم کنند. کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان می‌توانند در هلیوم پارک مشهد اوقات خوشی داشته و هیجان متفاوتی را تجربه کنند. این پارک پرشی جدید از دو طبقه تشکیل شده و در برج مروارید گوهرشاد مشهد قرار دارد. در هر کدام از طبقات که مساحتی ۱۵۰۰ متر مربعی دارند، بخش‌های متنوعی در نظر گرفته شده است که بانوان و آقایان می‌توانند به صورت همزمان از آنها استفاده کنند.

همچنین در این مجموعه تفریحی امکانات رفاهی مختلفی مانند کافی شاپ، محل استراحت، پارکینگ و … نیز برای رفاه حال بیشتر بازدیدکنندگان فراهم شده است. ترامپولین‌ها و دیگر وسایل بازی در تمامی بخش‌های هلیوم پارک مشهد از امنیت بسیار بالایی برخوردارند.

k 6.jpg optimized

بخش های مختلف هلیوم پارک مشهد

هلیوم پارک مشهد دارای دو سالن بزرگ است که در هر کدام از آنها آیتم‌ها و بازی‌های متنوعی فراهم شده است. هر سالن به سه بخش کودکان، نوجوانان و بزرگسالان تقسیم بندی شده است. محوطه اصلی پارک هلیوم که در هر دو سالن وجود دارد، به عنوان بخشی برای پرش آزاد در نظر گرفته شده است. در این قسمت از پارک بیش از ده ترامپولین پیشرفته و ایمن قرار گرفته‌اند که می‌توان بر روی آنها به پرش و جست و خیز پرداخت. این ترامپولین‌ها به یکدیگر متصل بوده و در اطراف آنها نیز محافظ‌هایی تعبیه شده است.

همچنین در هر دو سالن علاوه بر بخش‌های پرشی، می‌توان هیجان و لذت را با بازی‌های متفاوت دیگری مانند بازی‌های جذاب واقعیت مجازی (VAR) تجربه نمود. بخش بازی کودکان نیز که در هر دو سالن وجود دارد، محیطی مناسب برای بچه‌های زیر ۹ سال است. در این بخش آنها می‌توانند بازی کنند، بالا بروند و جست و خیز نموده و در تفریحات متنوع سهیم باشند. این زمین بازی مخصوص کودکان و با توجه به فیزیک بدنی و توانایی‌های آنها طراحی شده است و می‌تواند لحظات شادی بخشی را برای کودکان فراهم کند.

ترامپولین هلیوم پارک

بازی های هلیوم پارک مشهد

بازی های مجموعه هلیوم پارک مشهد چندین مدل هستند. برخی از آنها اختصاصی بخش ساحلی در طبقه چهارم و بخشی هم اختصاصی بخش جنگلی در طبقه پنجم برج مروارید است. برخی از بازی های هلیوم پارک نیز بین دو بخش ساحلی و جنگلی مشترک هستند و فرقی نمی کند در کدام طبقه باشید.

بازی های سالن طبقه چهارم یا بخش ساحلی

سالن A واقع در طبقه چهارم دارای فضایی بسیار زیبا با طراحی جذابی است. برای دکوراسیون و فضاسازی این سالن با الهام از اقیانوس، از تم رنگی آبی استفاده شده است که بازی‌های مربوط به آن عبارتند از:

محوطه صخره نوردی

یکی از مهیج‌ترین ورزش‌های جهان صخره نوردی است و افراد زیادی به این رشته علاقه مند می‌باشند. در هلیوم پارک مشهد بخشی برای انجام این ورزش در نهایت امنیت فراهم شده است تا کودکان و نوجوانان و بزرگسالان تجربه‌ای جدید و لذت بخش از صخره نوردی را داشته باشند.

در این محوطه انواع مختلفی از صخره نوردی براساس ارتفاع، شکل، نوع و حتی متریال طراحی شده است. هنگام صخره نوردی در هلیوم پارک اصلا نگران افتادن نباشید، زیرا گودالی پر از اسفنج‌های نرم در پایین دیواره تعبیه شده است.

VB 03.jpg optimized

محوطه والیبال ترامپولین (باسابال)

باسابال یک نوع والیبال است که بر روی صفحات بادی و ترامپولین صورت می‌گیرد. شما می‌توانید در محوطه والیبال هلیوم پارک مشهد در قالب دو تیم با یکدیگر مسابقه هیجان انگیزی داشته باشید و پرش‌های بلند و حرفه‌ای را برای انداخت توپ در زمین حریف تجربه نمایید.

بازی های مهیج

شما می‌توانید در طبقه چهارم برج مروارید گوهرشاد مشهد که سالن A هلیوم پارک در آن واقع شده است، بازی‌های مهیجی را تجربه کنید که آدرنالین بدنتان را بالا می‌برند. یکی از این بازی‌ها گلادیاتور نام دارد که شما باید در مقابل حریف خود بر روی تیغه‌ای ایستاده و آن را با استفاده از سلاح مخصوصی به داخل گودالی از اسفنج پرتاب کنید. طناب تعادل دیگر بازی مهیج این قسمت از سالن طبقه چهارم هلیوم پارک است که باید بر روی طناب راه بروید و با حفظ تعادل از آن عبور کنید. در صورت لغزش بر روی بالشی بزرگ و نرم خواهید افتاد و سقوطی مهیج را تجربه خواهید کرد.

اگر دوست دارید مانند ژیمناستیک کاران حرفه‌ای انواع حرکات پرشی را تجربه کنید باید به سراغ بخش ژیمناستیک بازی‌های مهیج هلیوم پارک مشهد بروید. شما می‌توانید در محیطی امن در هوا پشتک و وارو بزنید و یا چرخ و فلک اجرا نموده و تمام مهارت‌های خود در ژیمناستیک را اجرا نمایید.

وایپ اوت نیز دیگر بازی این بخش است که باید مسیری را از میان بازوهای بادی چرخ گردان بدون لغزش و سقوط عبور کنید. شما می‌توانید از ترامپولین برای پریدن و عبور از روی این بازوها استفاده کنید و برنده شوید.

بسکتبال ترامپولین

محوطه بسکتبال ترامپولین

در این بخش از سالن اول هلیوم پارک مشهد می‌توانید مانند بازیکنان حرفه‌ای بسکتبال پرش‌های بلند داشته باشید. ارتفاع سبدهای بسکتبال برای سنین مختلف متفاوت است. این بخش به عنوان یکی از جذابترین قسمت‌های این پارک پرشی محسوب می‌شود که طرفداران بسیاری دارد.

مسیر نینجا

شاید شما هم مانند خیلی از افراد دوست داشته باشید مانند فیلم‌های نینجا و پارکور حرکات مختلف و هیجان انگیزی را انجام دهید. در هلیوم پارک مشهد این امکان برای شما فراهم شده است تا بتوانید این حرکات را تمرین نموده و از آنها لذت ببرید. محوطه نینجا کورس مسیری متشکل از مراحل مختلف است که باید برای عبور از آن چالش‌های گوناگونی مانند پرش، پرواز، رد شدن از موانع و … انجام دهید.

مسیر نینجا قدرت، تعادل و چالاکی شما را می‌آزماید و فضایی رقابتی برای تجربه هیجانی وصف نشدنی را فراهم می‌کند. این قسمت از هلیوم پارک مشهد نیز از جذابیت بسیاری برخوردار است و محبوبیت خاصی دارد.

مسیر نینجا در هلیوم پارک

بازی های سالن طبقه پنجم یا بخش جنگلی

این طبقه از هلیوم پارک مشهد که به سالن B نیز شناخته می‌شود، طراحی چشم نوازی با الهام از جنگل دارد. برای فضاسازی این سالن از رنگ سبز استفاده شده و بازی‌های متنوع و مفرحی در آن قرار گرفته‌اند.

محوطه دوج بال ترامپولین

در این بخش شما می‌توانید بر روی ترامپولین‌ها به جست و خیز پرداخته و توپی را به همراه خود در هر سه بعد به حرکت درآورید. شیرجه زدن و جاخالی دادن در زمین‌های فوق پیشرفته ترامپولین و پرش بین زمین و دیوار می‌تواند بسیار لذت بخش باشد.

محوطه فوتبال ترامپولین

فوتبال به عنوان جذاب‌ترین ورزش دنیا طرفداران بسیاری دارد. در هلیوم پارک مشهد نیز برای علاقه مندان به فوتبال بخش ویژه‌ای در نظر گرفته شده است که چالش جدیدی را پیش روی قرار می‌دهد. شما می‌توانید چالش کنترل توپ و زدن ضربه دقیق در حالت پرشی و عدم تعادل را تجربه کنید. در این بخش لباسی بادی و مخصوص نیز باید بپوشید که هیجان و سختی بازی را دوچندان می‌کند.

محوطه فوتبال ترامپولین

محوطه کیک بال ترامپولین

این بازی شبیه بسکتبال ترامپولین است اما با این تفاوت که دو نفره باید انجام بگیرد. شما باید بدون وارد شدن به زمین حریف بر روی ترامپولین پریده و با ضربه‌ای دقیق توپ را در سبد بیندازید. در مقابل حریف نیز می‌تواند با پرش‌های مختلف جلوی شما را بگیرد. برنده بازی کسی است که بیشترین توپ را در سبد حریف انداخته باشد.

بیلیارد با پا

یکی از خاص‌ترین بخش‌های هلیوم پارک مشهد که در سالن طبقه پنجم قرار دارد، محوطه بیلیارد با پا است. شما باید در این قسمت کار عجیبی انجام دهید و با پا بیلیارد بازی کنید.

ایربگ ترامپولین

در محوطه ایربگ ترامپولین شما می‌توانید بپرید و پشتک و وارو بزنید و در کیسه هوای بزرگی سقوط کنید. پرش داخل کیسه هوای بزرگ از روی ترامپولین می‌تواند هیجانی وصف نشدنی را برایتان به همراه داشته باشد.

M 02.jpg optimized

هلیوم پارک مشهد کجاست؟

هلیوم پارک در شهر مشهد و خیابان جانباز، بین جانباز ۵ و ۷، طبقه چهارم و پنج برج مروارید گوهرشاد قرار دارد.

اطلاعات بازدید

آقایان و خانم‌ها می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۰ شب از این مجموعه تفریحی استفاده کنند. در روزهای زوج سالن طبقه پنجم برای خانم‌ها و سالن طبقه چهارم برای آقایان و در روزهای فرد به صورت بالعکس می‌باشد.

هتل های نزدیک به هلیوم پارک مشهد

مشهد به عنوان اصلی‌ترین مقصد سفر در ایران دارای هتل‌های بسیاری است که برخی از آنها جزو بهترین هتل‌های کشور محسوب می‌شوند. با اینکه اکثر هتل‌های مشهد در نزدیکی حرم مطهر امام رضا (ع) قرار دارند، اما باز هم تعدادی از این هتل‌ها در سطح شهر واقع شده‌اند. از بهترین هتل های نزدیک به هلیوم پارک مشهد می‌توان به هتل هما ۲ با فاصله ۱.۸ کیلومتر، هتل توریست توس با فاصله ۴ کیلومتر، هتل هما ۱ با فاصله ۶.۱ کیلومتر، هتل پردیسان با فاصله ۶.۵ کیلومتر و هتل الغدیر با فاصله ۶.۸ کیلومتر اشاره نمود.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×