بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» راهنمای سفر به ایران » راهنمای سفر به خراسان رضوی » مشهد » بام مشهد یا پارک خورشید مشهد کجاست؟ تفریحات و امکانات
نمایی از بام مشهد در زمستان
مشهد

بام مشهد یا پارک خورشید مشهد کجاست؟ تفریحات و امکانات

۲۸ آذر ۱۴۰۱ 55۴3,850

به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی مشهد در شب می‌توان به پارک کوهستانی خورشید اشاره کرد. پارک خورشید مشهد از چشم انداز خاص و منحصر به فردی برخوردار بوده و مکان مناسبی برای تفریح و گردش است. در ادامه کوهستان پارک خورشید مشهد استان خراسان رضوی را به طور کامل معرفی کرده و شما را برای بازدید از بام مشهد راهنمایی می‌ کنیم. یکی از بهترین جاهای دیدنی مشهد بوده که فضای خوبی برای بازدید گردشگران به حساب می آید.

بام مشهد کجاست؟

پارک خورشید به عنوان بام مشهد شناخته شده و پاتوق جذابی برای مردم این شهر است و یقینا جزو بهترین پارک های مشهد به حساب می آید. همچنین دارای محیطی فوق العاده بوده و برای گردش و تفریح در کنار خانواده یا دوستان مکان مناسبی است. این پارک در انتهای بلوار وکیل آباد یا هاشمیه قرار داشته و بر روی کوه های کوهسر واقع شده است. همچنین آلاچیق های دنج و زیبایی داشته و برای پیک نیک و سفر های درون شهری بهترین گزینه است. شما عزیزان می‌ توانید از طریق ماشین های شخصی به این پارک وارد شده و تفریحات متنوعی را تجربه کنید. آدرس کوهستان پارک خورشید دقیق و مشخص بوده و این پارک در انتهای خیابان هاشمیه واقع در منطقه کوهسر است.

آدرس پارک خورشید (بام مشهد): مشهد، انتهای بلوار وکیل آباد (هاشمیه)، هاشمیه ۹۱، منطقه کوهسر

بنر تبلیغاتی رزرو هتل های مشهد با تخفیف

امکانات پارک خورشید در مشهد

این پارک در تمام فصل های سال میزبان گردشگران زیادی بوده و در زمان تعطیلات بهار و تابستان بسیار شلوغ است. همچنین مجهز به امکانات متعددی بوده و زمینه راحتی و رفاه کامل گردشگران را فراهم کرده است. برای مثال دارای سرویس بهداشتی بوده و مجهز به پارکینگ با ظرفیتی در حدود ۳ هزار خودرو است. همچنین یک زمین بازی مخصوص کودکان طراحی کرده و از نورپردازی بسیار زیبا و چشم نوازی برخوردار است.

از دیگر امکانات این مجموعه می‌ توان به اختصاص دادن بخشی از پارک برای قدم زدن اشاره کرد. به طور کلی این پارک به کافه ها و رستوران های اطراف نزدیک بوده و از موقعیت مکانی بسیار خوبی برخوردار است. بنابراین شما عزیزان می‌ توانید با رفتن به کافه های دنج کوهستان پارک خورشید هاشمیه از طعم بی نظیر قهوه لذت برده و با قدم زدن در ارتفاعات، خاطرات خوشی را برای خود و دیگر عزیزانتان به ارمغان بیاورید. پارک خورشید مشهد علاوه بر امکانات نام برده شده دارای زمین فوتبال، پیست دوچرخه سواری، زمین کبدی، کافی شاپ، بوفه و آبخوری بوده و با داشتن منقل یا باربیکیو امکان تهیه غذای مورد علاقه شما را فراهم کرده است.

چه زمانی به پارک کوهستانی خورشید برویم؟

شما عزیزان می‌ توانید بدون محدودیت زمانی در پارک کوهستانی خورشید مشهد به گشت و گذار پرداخته و در هر زمان از زیبایی های آن بهره مند شوید. البته توجه داشته باشید که بازدید از بام مشهد در هنگام شب لذتی دو چندان داشته و بسیار دلچسب و دلپذیر است. پارک خورشید مشهد در فصل های بهار و تابستان، آب و هوای مطبوعی داشته و در فصل های پاییز و زمستان اندکی سرد است.

نمای کلی بام مشهد یا پارک کوهستانی خورشید

بنابراین بهترین زمان برای بازدید از این مکان تماشایی و دیدنی، شب های خوش آب و هوا در فصل های بهار و تابستان است. همچنین بازدید از بام مشهد در فصل پاییز، خالی از لطف نبوده و امکان لذت بردن از نسیمی خنک را فراهم می‌ کند. بنابراین در صورتی که قصد بازدید از مشهد بام هاشمیه در فصل های پاییز یا زمستان را دارید تا حد امکان پیش از غروب آفتاب حرکت کرده و پوشیدن لباس های گرم را فراموش نکنید.

تفریحات بام مشهد را از دست ندهید!

شما عزیزان می‌ توانید تفریحات متنوعی را از طریق بازدید از بام مشهد پارک خورشید تجربه کرده و اوقات خوشی را در کنار خانواده یا دوستان خود سپری کنید. در ادامه تفریحات جذاب بام هاشمیه مشهد را معرفی کرده و با بررسی لوکیشن بام مشهد شما را برای بازدید از این مجموعه زیبا و تماشایی راهنمایی می‌ کنیم.

تفریحات ورزشی

شما عزیزان می‌ توانید در پارک خورشید مشهد به فعالیت های ورزشی پرداخته و مسابقات دو برگزار کنید. همچنین می توانید دوچرخه سواری را تجربه کرده و یا با انجام بازی های گروهی مثال فوتبال، والیبال و… شادی و نشاط خود را چندین برابر کنید.

گشت و گذار با خانواده

کوهستان پارک خورشید در مشهد به دلیل وجود امکانات متعددی همچون آلاچیق، باربیکیو، زمین بازی و… برای پیک نیک و وقت گذراندن در طبیعت به همراه خانواده بسیار مناسب بوده و محیطی امن است.

سرسره های پارک کوهستانی خورشید

تجربه بادبادک بازی

شما عزیزان می‌ توانید در اواخر هفته به همراه کودکان خانواده به بام مشهد در هاشمیه رفته و بادبادک های رنگارنگ خود را به هوا بفرستید.

کافه گردی و لذت بردن از مناظر شهر

با رفتن به کافه های بام مشهد می توانید در آرامش خلوت کرده و از مناظر زیبای شهر لذت ببرید. همچنین می توانید با نوشیدن یک قهوه خوش طعم، حس خوبی را تجربه کرده و خاطرات خوشی را برای خود و دیگر عزیزانتان به ارمغان بیاورید.

عکس گرفتن

یکی دیگر از تفریحات جذاب بام مشهد، تجربه عکاسی در مناظر زیبا و تماشایی پارک است. شما عزیزان می‌ توانید در هر زمان از شبانه روز به عکاسی پرداخته و لحظات ماندگار خود را به ثبت برسانید. همچنین می‌ توانید برای گرفتن عکس های هنری، بام مشهد شب را انتخاب کرده و به وسیله یک دوربین حرفه ای تصاویر زیبایی را خلق کنید.

چشم اندازی فوق العاده از شهر

بام شهر مشهد مکانی رویایی برای وقت گذراندن با افرادی است که دوستشان داریم. این مکان چشم اندازی خاص و زیبا به مناظر شهر داشته و برای قدم زدن بسیار مناسب است. همچنین دارای نور پردازی منحصر به فردی بوده و باعث ایجاد خاطرات به یادماندنی می شود.

عکس بام مشهد در شب

موقعیت مکانی کوهستان پارک خورشید و راه های دسترسی به آن

آدرس کوهستان پارک خورشید مشهد مشخص و دقیق بوده و بام مشهد در استان خراسان رضوی، شهر مشهد و انتهای بلوار هاشمیه واقع شده است. از طرفی این پارک از موقعیت مکانی بسیار خوبی برخوردار بوده و دسترسی به آن از طریق خودروی شخصی یا وسایل نقلیه عمومی امکان پذیر است. شما عزیزان می‌ توانید با وسیله نقلیه شخصی به بلوار وکیل آباد رفته و با تغییر مسیر به سمت خیابان هفت تیر به پارک خورشید مشهد برسید. همچنین می توانید در ایستگاه مترو پارک ملت پیاده شده و در پایانه آزادی با سوار شدن بر خط اتوبوس ۹۱ در روبروی پارک پیاده شوید.

ساعت کاری بام مشهد و هزینه بازدید از آن

آدرس بام مشهد کاملا واضح بوده و این مجموعه تا ۱ بامداد میزبان گردشگران عزیز است. همچنین هزینه ورودی بسیار کم است. برای ورود خودرو شخصی و استفاده از پارکینگ، پرداخت مبلغی مشخص لازم و ضروری است. بنابراین شما عزیزان می‌ توانید در هر ساعت از شبانه روز به پارک خورشید مشهد رفته و در قسمت های مختلف آن به تفریح و گشت و گذار بپردازید.

چه امکاناتی به بام مشهد اضافه می شوند؟

شهرداری این منطقه برای کوهستان پارک خورشید مشهد فازهای مختلفی را در نظر گرفته و در آینده ای نه چندان دور، امکانات متعددی را به آن اضافه می‌ کند. برای مثال امکان گردش هوایی با تله کابین بام مشهد و لذت بردن از مناظر طبیعی بکر و سرسبز اطراف را فراهم کرده و به احداث باغ وحش و گودال حیوانات می‌ پردازد. همچنین با راه اندازی موزه اساطیر، امکان تجربه بازدید از جاذبه های تاریخی را فراهم کرده و قصد افتتاح شهر غذا را دارد.

تله کابین در بام مشهد

به عنوان دیگر امکانات رفاهی و تفریحات هیجان انگیز این پارک در آینده می‌ توان به شهر برفی، باغ خاطره، دره گل های وحشی، باغ پرندگان، پارک پینت بال، پردیس هیجان، باغ کودکان، پارک طبیعت و خانواده، پروانه گلایدر، پلانتاریوم و سورتمه اشاره کرد. بولینگ بام مشهد نیز طرفداران خاص خودش را داشته و ممکن است در برنامه های آینده به این مجموعه اضافه شود.

آب و هوای خوب بام هاشمیه مشهد

بام خورشید مشهد به دلیل قرار گرفتن در ارتفاعات از آب و هوای دلپذیر و مطبوعی برخوردار بوده و برای گردش و تفریح انتخاب بسیار مناسبی است. به طور کلی بام استان مشهد در تمام فصل ها میزبان گردشگران زیادی است که با تور مشهد یا بدون آن عازم مشهد شده اند هر چند هنگام بهار و تابستان شلوغ تر است. بام هاشمیه مشهد در شب های فصل تابستان، بسیار خنک بوده و مکانی مناسب برای رهایی از گرمای شهر است. بنابراین شما عزیزان می‌ توانید با اطلاع از آدرس کوهستان پارک خورشید در مشهد برای پیک نیک و گشت و گذار در طبیعت یا مشاهده مناظر زیبا و وسیع شهر در زمان های مختلفی از سال از این مجموعه بازدید کرده و اوقات خوشی را به همراه دوستان یا خانواده خود سپری کنید.

دیدنی های نزدیک

بعد از کمی گردش در بام مشهد ممکن است بخواهید کمی استراحت کنید و از نو دیدنی های مشهد را ببینید. اگر زیاد حوصله تو راه بودن و دور شدن را ندارید؛ کافی است به سمت کوه پارک مشهد، چشمه ماهور و غار زکریا حرکت کنید. اما اگر هنوز اول سفرتان است و به زیارت حرم مطهر نرفتید باید مسیر این جای دیدنی مشهد را در ۲۹ دقیقه با خودرو طی کنید. همچنین کوهسنگی یکی از دیدنی ترین جاذبه های این منطقه است که در فاصله ۲۰ دقیقه ای از بام مشهد قرار دارد.

از دیگر جاهای دیدنی نزدیک به بام مشهد می توان به موزه بزرگ خراسان، غار پروانه های مشهد، پارک موزه زمین شناسی، موزه ژوراسیک و آرامگاه عرفا کوهسنگی اشاره کرد.

هتل های نزدیک

اگر به دنبال هتلی در نزدیکی این پارک هستید باید کمی دور شوید. اما باز هم در فاصله هایی متوسط از پارک خورشید مشهد هتل هایی وجود دارند. هتل مشهد در نزدیکی این جاذبه دیدنی شامل هتل آبان مشهد، هتل پردیسان، هتل آبان، هتل هما ۲، هتل بین المللی هما ۱، هتل سی برگ و هتل پارس مشهد  است. هتل سی نور نیز در فاصله ۳۰ دقیقه ای از این پارک قرار دارد. شما می توانید برای رزرو هتل مشهد از تخفیفات اقامت ۲۴ بهره مند شوید.

سؤالات متداول

بام مشهد برای نشستن جای مناسبیه؟

بله مناسبه شما می توانید از فضای آلاچیق و باربیکیو کنارش استفاده کنید.

پارک خورشید مشهد تا چه ساعتی باز است؟

معمولا ۲۴ ساعته است.

بام مشهد پارکینگ هم دارد؟

بله پارکینگ بام مشهد تقریبا ظرفیت ۳۰۰۰ ماشین را دارد.

چه امکانات تفریحی در بام مشهد وجود دارد؟

مسیرهای مخصوص دوچرخه سواری، کوهنوردی و پیاده روی، بادبادک بازی، پیک نیک خانوادگی و لوکیشن های عکاسی بکر.

۲.۸/۵ - (۵۵ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۴

  1. حیدر بختیاری

    سلام لطفا در رابطه با زمینهای دشت حصار واقع در بام مشهد اطلاعات بدهید ممنون

  2. فرزانه

    تمام مطالبش اشتباه درج شده نوشتن بام۲۴ ساعته باز هست ولی راس ساعت یک شب تعطیل میکنن
    ورودی هم میگیرن درسته مبلغش کمه ولی اینکه گفتن رایگان دروغه

    • علیرضا قانع

      سلام ممنونیم از اینکه به پربارتر شدن این مقاله کمک کردین
      حتما اصلاح میشه

    • حیدر بختیاری

      سلام اگر دوباره متن را بخوانید متوجه میشوید هیچ منافاتی با فرموده های شما ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×