بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» جهانگردی » استانبول » پارک گلخانه استانبول (پارک گولهانه) کجاست؟ آدرس، عکس و تفریحات
33
استانبول

پارک گلخانه استانبول (پارک گولهانه) کجاست؟ آدرس، عکس و تفریحات

۳۰ آذر ۱۴۰۱ 28۰1,930

حدود ۱۱۰ سال پیش یعنی در سال ۱۹۱۲ میلادی، سرانجام استانبول درهای پارک گلخانه استانبول را به روی عموم باز کرد. پارک گلخانه استانبول پارکی شهری است که از تاریخ گذر کرده است و تا به امروز با صلابت و استوار و هم ‌چنان زیبا و مملو از رز های معطر باقی مانده است. این پارک در مجاورت یکی از جاهای دیدنی استانبول یعنی قصر توپکاپی، مقر سیاسی امپراتوری عثمانی، واقع شده است و برای سال های متمادی به عنوان باغ بیرونی کاخ امپراتوری عثمانی به حساب می آمده است. برای آشنایی بیشتر با این پارک گولهانه استانبول در استانبول زیبا، با ما همراه باشید.

تاریخچه پارک گلخانه استانبول

پارک گلخانه در استانبول که نامش را از گل های رز موجود در باغ، به ترکی به معنی «باغ رز ها» گرفته است، محل تنظیم فرمان اصلاحات امپراتوری عثمانی بود. فرمانی که امپراتوری را به سمت مدرنیته پیش می برد و در آن قانون برابری شهروندان فارغ از مذهب را رقم می زد.

این پارک علاوه بر اینکه عنوان قدیمی ترین پارک شهری استانبول را از آن خود کرده است، باغی سلطنتی در دوران امپراتوری عثمانی ها و حتی بسیار قبل تر از آن به حساب می آمده است که اجازه بازدید برای عموم در آن وجود نداشته است. تا اینکه بعد از گذشت سال ها، در سال ۱۹۱۲ این پارک سلطنتی آغوشش را به روی جهانیان باز کرد.

این باغ باشکوه، علاوه بر گل های رز، درختان صد ساله گردو و بلوط را نیز در خود جای داده است و توسط بناهای تاریخی و موزه های بسیاری احاطه شده است که جلوه پارک و حس تاریخی بودن آن را دوچندان کرده است. ورودی جنوبی پارک به یکی از بزرگترین درهای کاخ می رسد.

پارک گلخانه استانبول

معرفی پارک گلخانه استانبول

پارک گلخانه که در منطقه Eminonu استانبول و در مجاورت قصر توپکاپی قرار دارد، یکی از پارک هایی است که بناهای تاریخی بسیاری را در خود گنجانده است و در ادامه آنچه تاکنون در این باغ رخ داده است را بررسی خواهیم کرد.

  • یکی از این بناهای تاریخی که در پارک گلخانه بنا شده است، بنای ستون گات ها (Column Of Goths) یا ستون پیروزی رومی است که به نشان برد رومیان در این پارک برافراشته شده است و متعلق به قرن سوم یا چهارم بعد از میلاد مسیح است. این ستون یک ستون مرمری به ارتفاعی حدود ۱۸ متر است و در ضلع شرقی پارک قرار گرفته است.
  • پارک گلخانه استانبول در بین ماه های مارس تا آوریل هر سال، در طول جشنواره لاله استانبول، میزبان میلیون ها گل های لاله خواهد بود که فضا و چشم انداز بسیار زیبا و دلنشینی را برای بازدیدکنندگان فراهم می کند.
  • پارک گلخانه استانبول فضای کافی برای پیاده روی و دویدن دارد. خبر خوب، برای افرادی که در نزدیکی پارک اقامت دارند، این است که می‌توانند در طول روز از این فضا استفاده کنند.
  • این پارک بارها بازسازی شده است. محوطه باغ وحش حذف شده و فضایی بیشتر برای برپایی پیک نیک اختصاص یافته است. سازه‌های بتنی نیز حذف شده است تا بتواند حال و هوای محیط باغ را درست مانند زمان ساخت آن زنده نگه دارد. با این کار، درختانی که در دهه ۱۸۰۰ نیز ساخته شده بودند، قابل رویت شده‌اند.
  • اولین مجسمه آتاتورک در سال ۱۹۲۶ در این مکان یعنی پارک گلخانه استانبول بنا شده است.

پارک گولهانه استانبول

پارک گلخانه استانبول کجاست؟

پارک گلخانه استانبول پارکی وسیع و زیبا است که در محله جان کورتاران واقع شده است. برای دسترسی به این پارک دلباز می توانید از سیستم حمل و نقل عمومی مانند تراموا و سیستم قطار کابلی استفاده کنید. اگر هم در محله سلطان احمد یا امینونو (Eminonu) اقامت دارید، می توان گفت تا پارک فاصله چندانی ندارید و به راحتی می توانید با پیاده روی چند دقیقه ای خود را به پارک برسانید.

  • قطار کابلی: اگر در تکسیم اقامت دارید، می توانید با قطار کابلی تکسیم-کاتاباش خود را به پارک گلخانه برسانید.
  • تراموا: تراموایی که در مسیر باگجیلار-کاباتاش است را سوار شده و در ایستگاه گلخانه پیاده شوید. به مقصد رسیدید!

نکته جالب این است که می توانید با دستگاه ایگرد (Segway) که نوعی اسکوتر شارژی است، توری هیجان انگیز در محدوده سلطان احمد تا داخل پارک و کاخ توپکاپی و مسجد سلیمانیه و نقاط اطراف این محدوده تفریحی-تاریخی داشته باشید. هزینه اجاره دستگاه برای هر نفر به مدت یک ساعت برابر با ۴۳.۱۷ دلار است.

آدرس پارک گلخانه استانبول: خیابان کندی (Kennedy Cd.)، محله جان کورتاران (CanKurtaran)، فاتح ۳۴۱۲۲، استانبول، ترکیه واقع شده است.

اطلاعات بازدید از پارک گولهانه استانبول

پارک ها بخشی از طبیعت هستند. بنابراین، اگر فردی هستید که سرمای هوا شما را آزرده نمی کند و از تفریح در هوای سرد سرشار از انرژی می شوید، بازدید در فصل سرد برای شما حال و هوای خاصی خواهد داشت. اگر هم برعکس، فردی هستید که از گرمای هوا در پوست خود نمی گنجید، بازدید در انتهای فصل بهار و تابستان برای شما مناسب خواهد بود.

اما در حالت کلی، بهار این پارک، بسیار دلبر و پوشیده از گل های زیبای لاله، بنفشه و گندم به همراه آواز پرندگان است. تابستان، خنکای آب روی برگ درختان و بویی که از چمن برمی خیزد و سایه درختان آسایشی بی نظیر دارد و حال آدمی را دگرگون می کند. لک لک ها در آوریل نمونه دیگری از زیبایی های این باغ هستند.

برای بازدید از پارک می توانید بین ساعات ۶ صبح تا ۱۰:۳۰ شب اقدام کنید و از فضای مطبوع آن لذت ببرید. هزینه ای برای ورودی دریافت نمی شود.

پارک گولهانه استانبول

خدمات پارک گولهانه

پارک از ابتدا مجهز به قهوه خانه و زمین بازی و تفریحی بود. سپس، باغ وحشی به آن اضافه شد. اما، باغ وحش دوباره حذف شد تا پارک شعار سلامتی را با گسترش مسیرهای راهپیمایی در خود بگنجاند. این پارک مجهز به نمازخانه است و  افراد توانمند که از ویلچر استفاده می کنند نیز به راحتی می توانند در این پارک به گشت و گذار بپردازند.

جاهای دیدنی نزدیک

پارک گلخانه استانبول در قلب بخش تاریخی استانبول واقع شده است. به همین دلیل، جاهای دیدنی بسیاری این پارک زیبا را احاطه کرده است. از جمله مهم ترین بناهای تاریخی نزدیک پارک به شرح زیر است.

هتل های نزدیک

اگر علاقه ویژه ای به بازدید از مکان های تاریخی دارید و اهل قدم زدن و پیاده روی هستید و تصمیم گرفته اید که از پارک گولهانه استانبول بازدید کنید، پیشنهاد می شود برای اقامت، از بین هتل های استانبول، هتلی را انتخاب کنید که نزدیک به این بافت تاریخی باشد تا هم بتوانید به مناطق بیشتری اشراف داشته باشید. هم هر زمان که دلتان خواست در پارک گولهانه استانبول قدمی بزنید و با خودتان خلوت کنید. برای رزرو هتل های استانبول و اقامت در نزدیکی پارک گلخانه استانبول می توانید از خدمات اقامت ۲۴ کمک بگیرید تا بهترین نحو شما را هدایت کنند.

  • هتل هرتون (Herton)
  • هتل رادیسون (Radison)
  • هتل گلدن پارک (Golden Park)

بازدید از جاذبه ها با تور استانبول

سفر به استانبول و بازدید از جاذبه های آن برنامه چند روزه نیاز دارد. شما می توانید با رزرو تور استانبول در هتل دلخواه خود اقامت داشته باشید و با یک برنامه ریزی دقیق از همه جاذبه های دیدنی و تفریحات استانبول دیدن کرده و بیشترین لذت را ببرید. ما در کنار شما هستیم تا بهترین و با کیفیت ترین تور استانبول را با قیمت مناسب اجرا کنیم.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×