بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» استان اصفهان » جاذبه های گردشگری اصفهان » جاهای دیدنی اصفهان » ۴۰+ مقصد جذاب برای سفر یک روزه اطراف اصفهان
isfahan 10 jpg
جاهای دیدنی اصفهان - جاذبه های گردشگری اصفهان

۴۰+ مقصد جذاب برای سفر یک روزه اطراف اصفهان

۲۹ بهمن ۱۳۹۹ 69۶52,022

سفر یک روزه اطراف اصفهان پیشنهادی است که به راحتی قلب گردشگران را به تپش وامی‌دارد. اصفهان زیبا علاوه بر آثار تاریخی و ابنیۀ تماشایی از طبیعتی ناب و منحصر به فرد نیز برخوردار است. کویرها، آبشارها و روستاهای اطراف این شهر هر کدام به نحوی جذاب و در نوع خود بی‌نظیر هستند. تمام این طبیعت بکر در اطراف اصفهان جای دارد و اصولاً فاصلۀ زیادی از شهر نخواهد داشت. بنابراین مشتاقان سیر و سیاحت در حوالی شهر اصفهان می‌توانند در قالب سفر یک روزه این طبیعت چشم‌نواز را ببینند. اگر برای شما هم این پرسش مطرح شده که اطراف اصفهان کجا بریم، این گفتار، توصیه های ارزشمندی دارد. اقامت ۲۴ قصد دارد به معرفی بهترین مقاصد طبیعت‌گردی در اطراف شهر اصفهان بپردازد. از شما یاران مهربان دعوت می‌کنیم در این سیر و سفر با ما همراه باشید تا جاهای دیدنی اطراف اصفهان را با عکس در تمامی فصول سال ببینید.

فهرست این مطلب

بهترین جاهای دیدنی اطراف اصفهان در بهار

اطراف اصفهان در بهار کجا بریم؟ جاهای زیادی پیش روی گردشگران خوش ذوق قرار دارد. جاهای دیدنی اطراف اصفهان در بهار، جای خوبی برای کمپینگ اطراف اصفهان هم هست. فرصت مناسبی برای خرید  لبنیات تازه و گلاب و عسل و گیاهان دارویی هم به شمار می رود. سفرهای یک روزه اطراف اصفهان خوب است که هدفمند باشد و شما را با صنایع دستی و سوغات و طبیعت نصف جهان نیز آشنا کند تا به اقتصاد گردشگری در مناطق غیر شهری هم کمک شود.

جاهای گردشی اطراف اصفهان، محبوب بهارگردهای خوش ذوق است. اگر در جست و جوی تور گردشگری اطراف اصفهان با خانواده هستید، تماشای طبیعت بکر و خرید محصولات کشاورزی اصفهان را در تور های یک روزه اصفهان در نظر داشته باشید. مناطق گردشگری اصفهان در خارج این ابرشهر، دیدنی های باورنکردنی دارد که در ادامه این گفتار به آن پرداخته ایم. 

بنر تبلیغاتی رزرو هتل های اصفهان با تخفیف

یکی از دشت های اطراف اصفهان، دشت گلستان کوه خوانسار است. به همین خاطر، عسل فوق العاده ای دارد. هم چنین گیاهان دارویی از کنگر تا مرزنجوش که خرید آن ها برای سبک زندگی سبز توصیه می شود. در ادامه، به شماری از مقصدهای گردشگری بهاری اطراف مرکز نصف جهان و برخی از شهرهای دیدنی اطراف اصفهان اشاره می شود تا به فهرستی از مکانهای تفریحی اطراف اصفهان دسترسی داشته باشید. 

دهکده تفریحی زاینده رود

مناطق دلپذیر برای گردش در اطراف اصفهان فراوان است. یکی از جذاب‌ ترین انتخاب‌ ها برای تجربۀ سفر یک روزه به روستاهای اطراف اصفهان، بازدید از دهکده های تفریحی نصف جهان خواهد بود. در کنار سد چادگان و در ساحل دریاچه، درست پشت سد، دهکده‌ ای تفریحی و دلبرانه وجود دارد که با نام دهکده تفریحی زاینده رود شناخته می‌ شود و از جاهای دیدنی اطراف اصفهان محسوب می شود.

رودخانه نزدیک اصفهان رودخانه زاینده رود است که از سد چادگان تا روستای چم طاق در انتهای غربی باغ بهادران کشیده می شود و ۷۴ کیلومتر طول دارد. به هر حال طبیعت اطراف اصفهان دلربا است. رودخانه اطراف اصفهان همین است. این دهکده تفریحی از جاهای دیدنی اطراف اصفهان در نوروز هم هست. 

این دهکده گردشگری اطراف اصفهان، آب و هوای خوش و مناظر طبیعی چشم‌نوازی دارد. در دهکده تفریحی زاینده رود، تفریحات هیجان‌ انگیز و امکانات رفاهی زیادی ایجاد شده است که عبارتند از: باشگاه سوارکاری، اسکله قایقرانی، زمین ورزش، و استخر به همراه مجموعه تجاری، رستوران، و چایخانه سنتی. خلاصه یکی از تفریحگاه های اطراف اصفهان همین دهکده دوست داشتنی است. واقعا جای خوش آب و هوا اطراف اصفهان در نظر بگیرید. جنگل های اطراف اصفهان در حومه این دهکده گردشگری قابل مشاهده خواهد بود. 

جاهای دیدنی اطراف اصفهان

  • آدرس دهکده تفریحی زاینده رود: اصفهان، ۱۳۱ کیلومتری غرب اصفهان (حاشیه رودخانه زاینده رود) – ۲ کیلومتری شهر چادگان. 
  • فاصله دهکده تفریحی زاینده رود تا اصفهان: ۱۳۱ کیلومتر – ۱ ساعت و ۴۶ دقیقه ساعت رانندگی

آبشار پونه زار

اما اگر قصد تجربۀ سفر یک روزه در اطراف شهر اصفهان و قصد آشنا شدن با جاهای دیدنی اصفهان را دارید می‌توانید در غرب شهرستان فریدون شهر ۲۵ کیلومتر پیش بروید. از جاهای تفریحی اطراف اصفهان بوده و مقصد خوبی برای آبشار گردی بهاری و تابستانی. در گردشگری اصفهان طبیعت زیبای آن را فراموش نکنید!

شاید بپرسید چرا برای دیدن این آبشار باید چنین راه طولانی و دشواری را طی کنید! این آبشار ششمین آبشار مرتفع ایران زمین است و آب جاری در آن از رشته کوه‌های زاگرس مرکزی نشأت می‌گیرد. در اطراف آن انواع و اقسام خزه‌های سبز و زرشک‌ های وحشی و مخصوصاً پونه‌های کوهی روییده‌اند و فضایی سبز و معطر و باطراوت ایجاد کرده‌ اند و از مناطق سرسبز اصفهان هستند که از دیدنی های اطراف اصفهان در بهار دل انگیز به شمار می رود. 

البته شاید بعد از عبور از این همه راه دشوار برای رسیدن به چنین آبشار زیبایی یک روز اقامت واقعاً اندک به نظر برسد. بنابراین شاید بهتر باشد برنامۀ سفر یک روزه خودتان را تغییر دهید. تا به جای یک روز کمی بیشتر در این نواحی بمانید تا بتوانید بیشتر و بهتر از طبیعت ناب آن لذت ببرید. بد نیست بدانید که آبشار پونه زار بهشت گمشده اصفهان نیز هست. خلاصه طبیعت زیبای اطراف اصفهان، محبوب خاص و عام است. 

  • آدرس آبشار پونه زار: اصفهان، ۲۵ کیلومتری غرب شهرستان فریدون شهر- روستای چیقورت. 
  • فاصله آبشار پونه زار تا اصفهان: ۱۸۰ کیلومتر- ۲ ساعت و ۵۰ دقیقه رانندگی

isfahan 2 1

آبشار لادر

برای سفر یک روزه اطراف اصفهان می‌توانید آبشار و چشمه لادُر را نیز انتخاب کنید. این آبشار که از دیدنی های اطراف اصفهان است، در ۳۰ کیلومتری خمینی شهر واقع شده و طبیعت بی‌ نظیری ایجاد کرده است. آب جاری در این آبشار از چند چشمه نشأت می‌گیرد که همه با هم یکی می‌شوند و از فراز تخته سنگ‌ ها و صخره‌ ها به سمت زمین فرو می‌ ریزند. آبشار لادر یکی از جاذبه های طبیعی اصفهان است که طراوت، حیات و زیبایی را به زمین اطراف خودش هدیه داده است. آبشار لادر از دیدنی های اصفهان در بهار و تابستان است. 

فاصله خمینی شهر تا اصفهان ۲۳ کیلومتر است و طبیعت نزدیک اصفهان به شمار می رود. خلاصه دریاچه های اطراف اصفهان مثل چشمه ها و آبشارهایش، دیدنی و چشم نواز خواهد بود.در سفر به مناطق تفریحی استان اصفهان، حتما نظافت محیط زیست را در نظر داشته باشیم. 

آبشار لادر اطراف اصفهان
  • آدرس آبشار لادر: اصفهان – ۵ کیلومتری شمال غرب خمینی شهر – جاده کمربندی خمینی شهر-نجف آباد، بلوار چهار باغ لادر (بعد از دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر)
  • فاصله آبشار لادر تا اصفهان: ۳۰.۷ کیلومتر – ۳۱ دقیقه رانندگی

آبشار طامه

از مکان های تفریحی اطراف اصفهان، نام یکی از ناب‌ ترین انتخاب‌ ها در میان جاهای دیدنی اطراف اصفهان به چشم می خورد. این آبشار اطراف اصفهان، تماشایی و دلربا بوده و در شهرستان نطنز و در روستایی به نام طامه واقع شده است. شاید جالب باشد بدانید که آب این آبشار از دل کوه‌های کرکس سرچشمه می‌گیرد. سپس در قالب آبشاری پرخروش با هیاهوی بسیار به سمت زمین فرو می‌ ریزد و طراوت را به ارمغان می‌ آورد. یکی از جاذبه های گردشگری اطراف اصفهان همین آبشار طامه است. چشمه های اصفهان مثل چشمه های کردستان و لرستان، مقصد طبیعت گردهای مشکل پسند در نیمه اول سال به شمار می رود.  آبشار های نزدیک اصفهان ده ها مورد را شامل می شود. 

پس مکان های دیدنی استان اصفهان صرفا به بناهای تاریخی محدود نمی شود و می توان از طبیعت دوست داشتنی و فرح بخش نصف جهان در ۴ فصل سال لذت برد. 

  • آدرس آبشار طامه: اصفهان، نطنز، جاده کاشان به اصفهان – دامنه کوهستان کرکس 
  • فاصله آبشار طامه تا اصفهان: ۱۲۸ کیلومتر – ۱ ساعت و ۳۵ دقیقه رانندگی

isfahan 12

دشت های لاله های واژگون

از جاهای دیدنی نزدیک اصفهان دشت لاله های زیبای واژگون خوانسار است. دشت های لاله واژگون فقط در درود لرستان نیست. می توان در اطراف اصفهان هم به تماشای لاله های واژگون زیبا رفت که نقاش چیره دست طبیعت نصف جهان آن را برای گردشگران این منطقه به ارمغان آورده است. گنجینه ای ارزشمند از طبیعت اصفهان بوده و تجربه فراموش نشدنی برای اصفهان گردهای عاشق طبیعت بهاری. اینجا یکی از دل انگیز ترین دشت های لاله های واژگون در ایران است. یکی از شهرهای اطراف اصفهان برای مسافرت، خوانسار است که گزینه خوبی برای عاشقان عسل های خوشمزه با خلوص بالا است. خوانسار یکی از بهترین مکان های تفریحی اطراف اصفهان به شمار می رود. 

isfahan 8

خوانسار از شهرهای گردشگری نزدیک اصفهان بوده و فقط ۳۰ کیلومتر تا این دیار سرسبز و پر برکت فاصله دارید. برخی از مناطق ییلاقی اطراف اصفهان در حوالی خوانسار واقع شده است. 

  • آدرس دشت لاله های واژگون گلستان کوه: اصفهان، نجف آباد، خوانسار، گلستان کوه
  • فاصله دشت لاله های واژگون دره گلستان کوه خوانسار تا اصفهان: بسته به مسیر از ۱۵۹ تا ۱۷۳ کیلومتر – بسته به مسیر ۲ ساعت ۷ تا ۲ ساعت و ۳۳ دقیقه رانندگی. 

دشت لاله های واژگون بید فریدن

isfahan 1

از دیگر مکان های دیدنی اطراف اصفهان باید به فریدن اشاره کرد. دشت لاله های واژگون بید فریدن هم از دیگر جاهای دیدنی اطراف اصفهان است. این دشت پر از لاله میزبان شما در یک فرش قرمز پهناور بوده و بهار دیدنی دارد. این روستای سرسبز بهاری شهرستان فریدن مقصد عالی عکاسی در طبیعت است. روستاهای دیدنی اطراف اصفهان حتما در نظر گردشگران خوش ذوق باشد. این دیدنی اطراف اصفهان لوکیشن عالی برای عکاسی در طبیعت هم هست. 

روستای بید فریدن از روستاهای گردشگری اصفهان به شمار می رود پس اگر به دنبال جاهای خاص اطراف اصفهان گردشگری آن هستید لاله های واژگون برای عکاسی بهاری فراموش نشود. از جاهای دیدنی سرسبز اصفهان همین دره بید بوده که از جاهای باصفا اطراف اصفهان است. 

جاهای تفریحی اصفهان در بهار به نوعی با گل و گیاه مرتبط بوده و این پتانسیل اصفهان گردی در بهار زیبای ایران زمین است. تماشای جاهای دیدنی طبیعت اصفهان در نخستین فصل سال را همواره در برنامه گردشگری داخلی خود قرار دهید. روستاهای سرسبز اصفهان در بهار از آن جمله هستند. جای سرسبز اطراف اصفهان یکی همین دره بید است. لذا طبیعت گردی اصفهان در بهار دشت لاله های واژگون را فراموش نکنید. 

  • آدرس دشت لاله های واژگون بید فریدن : اصفهان، دره بید. دشت لاله های واژگون
  • فاصله دشت لاله های واژگون بید فریدن تا اصفهان: ۱۵۸ کیلومتر – ۲ ساعت رانندگی 

کاشان گردی در فصل گلاب گیری

isfahan 9 jpg

اگر علاقمند هستید تا یکی از زیباترین ظرفیت های گردشگری اطراف شهر اصفهان را تماشا کنید و با شیوه و اصول گلاب گیری این مایع خوش بو و پر خاصیت آشنا شوید، به کاشان بروید. قمصر کاشان، جایی برای تماشای این رویداد است. البته هر شهر استان اصفهان، رویه خود را در گلاب گیری دارد. تور یک روزه از اصفهان معمولا شامل گلاب گیری قمصر و کاشان می شود. مناطق گردشگری اصفهان در بهار و نوروز بسیار است که یکی از آنها، آشنایی با آئین های سنتی مردمان این دیار در قمصر و کاشان است. 

مرغوب ترین خوش عطر ترین گل های محمدی برای گلاب گیری انتخاب می شود و فضایی عطرآگین و دلپذیر را به تصویر می کشد. کاشان، قمصر، نیاسر و مشهد اردهال را در نظر داشته باشید. فاصله کاشان تا اصفهان از طریق آزاد راه کنار گذر اشرفی اصفهان، حدود ۲۰۸ کیلومتر و ۲ ساعت رانندگی نیاز دارد. لذا این دسته از جاهای دیدنی اطراف اصفهان با آدرس را در نظر داشته باشید. کاشان از جاهای دیدنی استان اصفهان در بهار است. مقصد های گلاب گیری از مکان های دیدنی اطراف اصفهان در بهار هستند که خاص ترین آن کاشان است.

پس شهرهای نزدیک به اصفهان را در برنامه تور یک روزه خارج مرکز اصفهان قرار دهید. از نظر برخی از گردشگران، از بهترین مکان گردشگری اطراف اصفهان همین تماشای مراسم گلاب گیری است. اصفهان گردی در بهار آن هم در کاشان! هم فال است و هم تماشا. 

سفر یک روزه اطراف اصفهان در بهار بهتر است که شامل تماشای برنامه گلاب گیری باشد. از جاهای سرسبز اطراف اصفهان همین ۴ مقصدی است که در بالا اشاره کردیم. جاهای گردشگری استان اصفهان همه ساله پذیرای میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی است. 

ابیانه گردی بهاری

isfahan 11 jpg

کجا بریم اطراف اصفهان؟ توصیه ما روستای ابیانه است! از جاهای دیدنی اطراف اصفهان، شهر تاریخی و پلکانی ابیانه است که یکی از روستاهای دیدنی اطراف اصفهان بوده و یادآور روستاهای پلکانی غرب ایران است. مثل تصویر بالا، کوچه پس کوچه گردی هایش، روایتی از پوشش اقوام پر افتخار ایرانی است.

این روستا محبوبیت جهانی دارد. در دامنه کوه کرکس واقع شده و معماری چشم نوازی را در معرض دید گردشگران هنر دوست قرار می دهد. بهار گردی در کوچه پس کوچه های ابیانه در اردیبهشت و خرداد را در نظر داشته باشید که هر ورقش دفتری است. روستای ابیانه از روستاهای زیبای اطراف اصفهان، در نطنز قرار دارد. روستاهای دیدنی اصفهان را در برنامه اصفهان گردی مخصوصا در فصل بهار قرار دهید.

ابیانه از روستاهای گردشگری اصفهان، لوکیشن خوبی برای گردشگری سینمایی آژانس های خلاق سینمایی هم می تواند باشد. از روستاهای دیدنی نزدیک اصفهان همین ابیانه بوده و مقصد نهایی عاشقان معماری قدیمی است. اطراف اصفهان برای گردشگری در بهار می تواند ابیانه از روستا های دیدنی اصفهان هم باشد.

روستاهای زیبا اطراف اصفهان از مقصدهای توریستی جذاب برای گردشگران داخلی و بین المللی به شمار می رود. روستاهای اطراف اصفهان معمولا یکی از پاتوق های توریسم بلاگرها و مستندسازهای تلویزیونی نیز محسوب می شود چون از جاهای قشنگ اصفهان به شمار می روند. ابیانه، در لیست بهترین روستاهای خوش آب و هوای اطراف اصفهان هم قرار دارد. اما جالب تر اینکه بدانید ابیانه یکی از بهشت گمشده های کاشان نیز هست.

  • آدرس ابیانه: اصفهان، شهرستان نطنز، ۴۰ کیلومتری جاده اصفهان به نطنز. 
  • فاصله ابیانه تا اصفهان: ۱۸۵ کیلومتر – ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه رانندگی | مسیر بدون عوارضی است!

قنات گردی در مزد آباد

قنات مزدآباد اصفهان

از جاهای دیدنی اطراف اصفهان در فصل بهار، قنات مزدآباد است. شاهکار مهندسی ایرانیان در عصر باستان که ثبت جهانی شده و دارای سه سد زیرزمینی و دو رشته آب سرد و گرم است و یکی از پر آب ترین قنات ها در ایران و جهان به شمار می رود. فاصله برخوار تا مرکز اصفهان حدود ۳۰ کیلومتر است. خلاصه طبیعت اطراف اصفهان هم دیدنی است و هم شنیدنی های فراوان دارد. این جای تفریحی اطراف اصفهان را مد نظر داشته باشید. جاذبه های دیدنی اطراف اصفهان فراوان است و یکیش هم همین قنات گردی است. این قنات از مناطق دیدنی استان اصفهان بخش میمه است. 

گردشگری اصفهان اطراف شهرستان هم فرصتی برای تماشای زیبایی های طبیعی و هم ذخایر حیات وحش منطقه است. قنات های فعال از دیدنیهای اصفهان در بهار هستند که فقط توریست ها و تورلیدرهای حرفه ای به آن دقت می کنند چرا که فرصتی عالی برای گردشگری نزدیک اصفهان هستند. 

  • آدرس قنات مزدآباد: اصفهان، شهرستان برخوار و میمه، بخش میمه،
  • فاصله قنات مزدآباد تا اصفهان: ۱۰۶ کیلومتر – ۱ ساعت و ۲۳ دقیقه رانندگی

تنگه های اطراف اصفهان

آبشار تنگه رود قر اصفهان از مقصدهای تابستان گردی اطراف اصفهان، جایی است که مهمانانش را با طبیعت دل انگیز و صدای غرش آب و مناظر زیبای تنگه ، میزبانی می کند. یکی از بهترین تنگه های اطراف اصفهان بوده و این تنگه در جوار روستای ماندگان در منطقه پادنای سفلی از توابع سمیرم واقع شده است.

Untitled

نیمه اول سال، بهترین فصل برای گردش در تنگه رود قر است. فاصله مرکز اصفهان تا این روستا که تصویری از زمستان آن را در عکس بالا مشاهده می کنید، حدود ۲۴۰ کیلومتر است و نیاز به حدود ۳ ساعت رانندگی دارد. این روستا در شمال شهر باسوج قرار گرفته است. اطراف اصفهان طبیعتی شگفت انگیز دارد. اینجا یکی از مناطق گردشگری اصفهان در تابستان هم  هست. 

سلیمان دشت اصفهان

soleyman jpg

از جاهای تفریحی شهر  اصفهان، مجموعه تفریحی و ماهیگیری سلیمان دشت، اقامتگاهی بی نظیر برای ماهیگیری است. دریاچه سلیمان دشت اصفهان نخستین دریاچه مصنوعی اصفهان است که فرصتی عالی برای تمرین ورزش ماهیگیری و ماهیگیری به صورت تفریحی است. اقامتگاه های خوبی هم در این منطقه در دسترس گردشگران قرار دارد. آموزش صید تفریحی و ورزشی از دیگر خدماتی است که در سلیمان دشت ارائه می شود و انتخاب خوبی برای تابستان گردی هیجان انگیز در نصف جهان است. سلیمان دشت اصفهان از مناطق دیدنی اصفهان در بهار است.

جاذبه های گردشگری نزدیک اصفهان برای علاقمندان به ماهیگیری همین جا است که از جاهای دیدنی اصفهان در فصل بهار هم به شمار می آید. برای نوروز گردهای اصفهان، اطراف اصفهان برای گردش در بهار همین مجموعه تفریحی و ماهیگیری سلیمان دشت است که فاصله چندانی با مرکز استان هم ندارد. 

  • آدرس سلیمان دشت: اصفهان. کیلومتر هشتم جاده اصفهان شیراز
  • فاصله سلیمان دشت تا اصفهان: ۳۹.۹ کیلومتر – ۴۰ دقیقه 

شهر زیرزمینی کرد علیا

شهر زیرزمینی کرد علیا

اطراف اصفهان، کلکسیونی از ظرفیت های گردشگری تاریخی و طبیعی است. یکی از مقصد های گردشگری بهاری اطراف اصفهان، شهر زیرزمینی کرد علیا است. مثل شهر زیرزمینی نوش آباد، مکانی فوق العاده برای سفر به تاریخ نصف جهان. از جاهای دیدنی اطراف اصفهان برای علاقمندان به باستان شناسی و ایران شناسی بوده و شما را به دوره اشکانیان می برد. حدود ۲۰ هزار متر مربع وسعت داشته و چند سال پیش کشف شد. واقعا از نقاط دیدنی اطراف اصفهان است. 

دالان های تو در تو و عریض و طویل، یادگار اشکانیان برای ایرانیان عصر مدرن است. از جاهای بکر اطراف اصفهان به نظر می رسد. جاهای دیدنی در اطراف اصفهان شما را به عمق تاریخ این مرز و بوم هم می برد. خلاصه یکی از شهرهای نزدیک اصفهان برای مسافرت همین شهرستان تیران و کرون به نظر می رسد. تماشای شهرزیرزمینی از جاذبه های دیدنی اطراف اصفهان برای همه گروه های سنی است. 

جاهای دیدنی شهرهای اطراف اصفهان بسیار بوده و یکی از آنها هم همین شهر زیرزمینی تیران و کرون است. از این مکان دیدنی اصفهان و حومه حتما بازدید فرمائید. 

  • آدرس شهر زیرزمینی کرد علیا: اصفهان، شهرستان تیران و کرون، روستای کرد علیا،
  • فاصله شهر زیرزمینی کرد علیا تا اصفهان: ۱۱۰ کیلومتر – ۱ ساعت و ۳۴ دقیقه رانندگی

جاهای دیدنی اطراف اصفهان در تابستان

آبشار آب ملخ یا تخت سلیمان (فوق العاده ترین مکان برای سفر اصفهان)

یکی دیگر از جاهای گردشگری اطراف اصفهان، آبشار آب ملخ است. از پیشنهادهای جالب توجه برای تجربۀ سفر یک روزه آبشار خطرناک، تماشایی، منحصر به فرد آب ملخ یا تخت سلیمان است. شاید جالب باشد بدانید که این آبشار در آب خود ترکیبات خاصی دارد که به شکل مؤثری می‌تواند به عنوان یک آفت‌کُش عمل کند. آبشار آب ملخ به طرز ویژه‌ای ملخ‌ های مهاجم به نواحی اطراف خود را از بین می‌برد. از این جهت برای کشاورزی در آن نواحی بسیار مهم و مفید به شمار می‌ رود. دیدنی های اطراف اصفهان در تابستان فرصتی برای لذت بردن از هوای خنک بهشت های گمشده  نصف جهان بوده و از جاهای دیدنی بکر اصفهان به شمار می رود. 

در سفر یک روزه اطراف اصفهان در تابستان حتما لوازم و تجهیزات کمپینگ را با خود همراه داشته باشید. آبشار آب ملخ از آبشارهای اطراف اصفهان بوده و سالانه پذیرای خیل عظیمی از گردشگران داخلی است. برخی از چشمه های دیدنی اصفهان در این منطقه جاری است. 

اما این ظرفیت طبیعت گردی اطراف اصفهان ، در کنار فایدۀ منحصر به فردی که دارد بسیار خطرناک محسوب می‌شود. چون موقعیت جغرافیایی خاص خودش را دارد و برای رسیدن به آن لازم است مسیری یک ساعته را به صورت پیاده طی شود. البته شاید هم نسبت‌ دادن صفت خطرناک به این آبشار به دلیل وجود ترکیبات خاص در آب آن باشد. لذا از جاذبه های اطراف اصفهان است. جای باصفا نزدیک اصفهان در تابستان، از پارک خوانسار تا بهادران و آبشار آب ملخ که در این گفتار معرفی کردیم را شامل می شود. 

اگر در جست و جوی مسافرت یک روزه اطراف اصفهان هستید، آبشارگردی توصیه ما در روزهای گرم نیمه اول سال است. یکی از جاهای دیدنی و سرسبز اصفهان را در عکس زیر مشاهده می کنید. 

 اطراف اصفهان -آبشار آب ملخ

  • آدرس آبشار ملخ: اصفهان، ۲۱۸ کیلومتری جنوب غربی اصفهان، ۵۴.۹ کیلومتری سمیرم (جاده سمیرم به یاسوج). بعد از روستای چهار راه. روستای آب ملخ- آبشار آب ملخ. 
  • فاصله آبشار ملخ تا اصفهان: ۲۱۸ کیلومتر – ۲ ساعت و ۵۳ دقیقه رانندگی 

آبشار شاه لولاک

یکی دیگر از مکانهای دیدنی اطراف اصفهان، با نام آبشار شاه لِولاک شناخته می‌ شود. این آبشار ۷۰ متر ارتفاع دارد. برای تماشای این آبشار دلبرانه لازم است به شهرستان لنجام بروید. مردم محلی آن منطقه این آبشار را با نام هولوکی نیز می‌ شناسند. در فصل بهار در همین حوالی آبشار دیگری جریان می‌یابد که بیش از ۹۰ متر ارتفاع دارد؛ این آبشار که از مناطق خوش آب و هوای اصفهان است، آبشاری پرخروش است و در فصل سرد به خواب زمستانی فرو می‌رود و با قندیل‌های سخت و بلندش منظرۀ تحسین‌ برانگیزی می‌آفریند. در فهرست آبشارهای اطراف اصفهان باید حتما به آبشار شاه لولاک اشاره کرد. یکی از خنک ترین جای اصفهان در تابستان در جوار همین آبشارهای نزدیک اصفهان است. 

از جاهای دیدنی اطراف اصفهان همین آبشار شاه لوکاک است. جایی در زرین شهر. آبشار کمتر شناخته شده که برای تابستان گردی عالی به نظر می رسد. منطقه اطراف آبشار لولاک، هوایی دلپذیر دارد.  این آبشار در پنج کیلومتری جنوب شهر چرمیهن قرار دارد. فاصله چرمیهن تا اصفهان حدود ۶۷ کیلومتر است و از مناطق گردشگری نزدیک اصفهان به شمار می آید.  آبشار و چشمه جاهای دیدنی اطراف اصفهان در زرین شهر در نظر داشته باشید. جای تفریحی نزدیک اصفهان همین جا است. برای مسافرت دو روزه اطراف اصفهان خوب است آبشارگردی هم در برنامه سفر شما قرار بگیرد که از جاهای دیدنی استان اصفهان در تابستان است. 

تماشای یکی از زیباترین آبشارهای اطراف اصفهان را توصیه می کنیم که از دیدنیهای اطراف استان اصفهان معرفی شده است. یادتان باشد که ارتفاعات زاگرس از مناطق خنک اطراف اصفهان است. در صورتی که در جست و جوی ییلاق اطراف اصفهان هستید، ارتفاعات زاگرس گزینه خوبی برای تابستان گردی خواهد بود. این آبشار نزدیک اصفهان در نیمه اول سال خروشان است. آبشارهای نزدیک اصفهان در سالهای کم آبی اخیر، خروش کمتری نسبت به یک دهه قبل داشتند. 

بازدید از این جای دیدنی اطراف اصفهان را توصیه می کنیم چرا که بهترین نمونه از جاهای دیدنی بیرون شهر اصفهان به انتخاب گردشگران داخلی است. اگر در جست و جوی جای خنک اطراف اصفهان در تابستان هستید، کافی است به چشمه ها و آبشارهای معرفی شده در این گفتار مراجعه کنید. 

طبیعت گردی در اصفهان نیازمند لوازم طبیعت گردی حرفه ای است.

  • آدرس آبشار شاه لولاک: اصفهان، شهرستان لنجان، ۵ کیلومتری جنوب غربی شهر چرمهین – منطقه گردشگری شاه لولاک 
  • فاصله آبشار شاه لولاک تا اصفهان: ۷۳.۵ کیلومتر- ۱ ساعت و ۳ دقیقه رانندگی. 

آبشار نیاسر

از مکان های گردشگری اطراف اصفهان، باید به جاذبه های نیاسر اشاره کرد. یکی دیگر از پرطرفدارترین جاذبه های طبیعی و جاهای دیدنی اطراف اصفهان با نام آبشار نیاسر شناخته می‌شود. یکی از جاهای سرسبز نزدیک اصفهان بوده و این آبشار پرهیاهو از چشمه‌ای به نام تالار جاری می‌شود. در مسیر پر طول و دراز خود از فراز سنگ‌هایی آهکی و رسوبی عبور می‌کند و سرانجام در مکان آبشار نیاسر از جوار آسمان به سمت زمین سرازیر می‌شود. پیمودن این مسیر پرحاشیه در گذر زمان سبب شده است که در بدنۀ آبشار استالاکتیت‌ ها و استالاگمیت‌ ها ایجاد شوند و زیبایی طبیعت اطراف آبشار را بیش از پیش به رخ بکشند. اینجا یکی از جاهای دیدنی سرسبز اطراف اصفهان است. اگر به دنبال مکان های خوش آب و هوای اطراف اصفهان هستید حتما آبشار نیاسر را در برنامه طبیعت گردی خود در نظر داشته باشید که از جاهای دیدنی استان اصفهان در تابستان محسوب می شود. 

اگر اطراف اصفهان برای گردش می روید، آبشار گردی و چشمه گردی در روزهای گرم نیمه اول سال فراموش نشود! لذا شهرهای دیدنی اطراف اصفهان را در فهرست روستاگردی و طبیعت گردی خود قرار دهید. تورهای یکروزه از اصفهان معمولا گشتی در نیاسر دارند. 

آبشار نیاسر اطراف اصفهان

  • آدرس آبشار نیاسر: اصفهان. نیاسر، محله قدیمی سرکمر (شهید بهشتی) 
  • فاصله آبشار نیاسر تا اصفهان: ۲۰۶ کیلومتر – ۲ ساعت و ۵ دقیقه 

آبشار طرزه اطراف اصفهان

abshar jpg

اطراف اصفهان یک روزه جاهای زیادی برای گشت و گذار دارد. دیگر از بهترین انتخاب‌ ها برای داشتن سفر یک روزه سیر و سیاحت در آبشار طرزه خواهد بود. این آبشار ۴۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و از کوه‌های زاگرس مرکزی منشاء می‌ گیرد. از جاهای دیدنی و تفریحی اطراف اصفهان همین آبشار طرزه است که در فهرست مکان های بکر اصفهان جای دارد. جاهای دیدنی خنک اطراف اصفهان را همیشه در برنامه تابستان گردی خود در نظر داشته باشید که یکیش همین طرزه است. این آبشار نزدیکترین آبشار به اصفهان است. حتما از جاهای تفریحی اصفهان در تابستان هم هست. یکی از جاهای دیدنی نزدیک اصفهان در تابستان همین آبشار  طرزه است. 

  • آدرس آبشار طرزه: اصفهان، فریدون شهر، رشته کوه های زاگرس
  • فاصله آبشار طرزه تا اصفهان: ۲۴۱ کیلومتر- ۲ ساعت و ۳۶ دقیقه رانندگی

تابستان گردی در سمیرم

شهرستان سمیرم یکی از جاهای دیدنی اصفهان در زمان تابستان است. شهری تاریخی که روایت فراز و نشیب تاریخ ایران و اصفهان در طی اعصار است. آب و هوای دلچسب تابستانی داشته و چند مقصد تابستان گردی آن را در ادامه در نظر داشته باشید. برای تور گردشگری اصفهان یک روزه بد نیست که سمیرم گردی هم مد نظر باشد. مخصوصا اگر در پی تفریح اطراف اصفهان هستید. سنگ نوشته ها و کتیبه های تاریخی سمیرم از مکانهای دیدنی استان اصفهان است. 

آبشار سمیرم

از جاذبه های دیدنی تابستانی اطراف شهر اصفهان است. آبشار سمیرم از بالای کوهی سرچشمه گرفته و پایین آبشار، حوضچه بزرگ با آبی زلال خلق شده است. صخره های مملو از خزه، فضایی دل انگیز را به تصویر کشیده تا مسافران تابستانی اصفهان، لذت ببرند. فاصله سمیرم تا مرکز اصفهان حدود ۱۷۰ کیلومتر است. از جاهای باصفای اصفهان همین آبشار سمیرم در تابستان است. آبشار سمیرم یکی از دیدنی ترین آبشارهای اطراف اصفهان است. روستاهای اطراف سمیرم یکی از بهترین جاهای تفریحی اطراف اصفهان نیز محسوب می شود. 

  • آدرس آبشار سمیرم اصفهان: اصفهان، ۵ کیلومتری شرق سمیرم.
  • فاصله آبشار سمیرم تا اصفهان: ۱۶۷ کیلومتر – ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه رانندگی

روستای سیور: روستای دیدنی اصفهان

isfahan 15

از جاهای دیدنی اطراف اصفهان در تابستان، روستای سیوَر است که گزینه خوبی برای عاشقان روستاگردی تابستانی است. روی کوهپایه زاگرس واقع شده و طبیعتی بکر دارد. مملو از جاذبه های طبیعی و اقامتگاه هایی برای اسکان موقت و چند روزه. مناطق تفریجی اطراف اصفهان جاهای خوبی برای عکاسی و خرید صنایع دستی هم هست. این مکان دیدنی اطراف اصفهان فاصله کمی تا مرکز این استان دارد. سیور واقعا از روستاهای زیبای اطراف اصفهان است. 

سیور از روستاهای گردشگری اطراف اصفهان، کشاورزی خوبی به خصوص زنبورداری موفق دارد. سیور یکی از روستاهای دیدنی نزدیک اصفهان بوده و به دلیل نزدیکی به سمیرم، می توانید از پتانسیل های گردشگری تاریخی این منطقه نیز دیدن کنید. دیدنی های نزدیک اصفهان در شهرستان سمیرم نیز در دسترس گردشگران طبیعت گرد و تاریخ گرد قرار دارد. این روستا از مکان های دیدنی اصفهان در بهار نیز به شمار می رود. طبیعت جاهای دیدنی اطراف اصفهان فرصتی برای آشنایی با سبک زندگی مردمان این خطه از کشور عزیزمان است. سیور روستای گردشگری اصفهان برای کمپ های بهاری و تابستانی توصیه می شود. 

  • آدرس روستای سیور: اصفهان، ۶۰ کیلومتری جنوب شهرستان سمیرم.
  • فاصله روستای سیور تا اصفهان: بسته به نوع مسیر انتخابی، ۲۲۳ تا ۲۴۳ کیلومتر – ۳ ساعت تا ۳ ساعت و ۱۸ دقیقه رانندگی

چشمه ناز ونک

isfahan 13 1

چشمه ناز ونک از جاهای دیدنی اطراف اصفهان بوده و مقصدی شایسته برای تابستان گردی در نصف جهان. آب سرد و گوارا در تابستان داشته و می توان لذت آب تنی را تجربه کرد. در اطراف این چشمه نزدیک اصفهان، سرویس بهداشتی و فروشگاه هم در دسترس گردشگران قرار دارد. چشمه ناز ونک در فاصله ۳۵ کیلومتری غرب سمیرم واقع شده است. آبشار و چشمه جاهای دیدنی اطراف اصفهان در شهر ونک سمیرم حتما در دستور کار اصفهان گردی قرار دهید. این چشمه اطراف اصفهان جای خوبی برای آب تنی و لذت بردن از پوشش گیاهی منطقه و پیک نیک است. 

این چشمه از جمله نزدیکترین چشمه به اصفهان به شمار می رود. مکان های گردشگری نزدیک اصفهان را طیف متنوعی از امکانات تشکیل می دهد و پاسخگوی هر سلیقه ای بوده و جای سرسبز در اصفهان است. جاهای دیدنی حومه اصفهان گزینه های خوبی برای اصفهان گردی در روزهای گرم نیمه  اول سال نیز هست. دقت کنید که نزدیک ترین دریا به اصفهان، دریای خزر است که حدود ۵۷۰ کیلومتر فاصله دارد بنابراین این چشمه و آبشارهای آن غنیمت هستند.

  • آدرس چشمه ناز ونک: اصفهان، سمیرم، شهر ونک
  • فاصله چشمه ناز ونک تا اصفهان: ۲۰۳ کیلومتر – ۲ ساعت و ۴۶ دقیقه رانندگی 

مجموعه تفریحی سد خمیران نجف آباد

isfahan 12 1

از محبوب‌ترین جاهای دیدنی اطراف اصفهان در تابستان است. اگر در جست و جوی یکی از جا های دیدنی اطراف اصفهان هستید، حتما مجموعه تفریحی سد خمیران نجف آباد را به عنوان مقصد تابستان گردی در نصف جهان در نظر داشته باشید. امکاناتی مثل کیش در انتظار شما است: جت اسکی، قایق سواری، واتربال، دراگون بت، غواصی و شاتل و بنانا و والیبال ساحلی. بوفه و دوش آب گرم هم در دسترس است. یکی از جاهای خوش آب و هوای اصفهان به شمار می رود. از مناطق گردشگری استان اصفهان همین منطقه  است. 

  • آدرس مجموعه تفریحی سد خمیران نجف آباد: جاده اصفهان به نجف آباد، اتوبان نجف آباد تیران، روستای خمیران،
  • فاصله مجموعه تفریحی سد خمیران نجف آباد تا اصفهان: ۶۵  کیلومتر – ۴۰ دقیقه رانندگی 

پارک ساحلی زرین شهر

isfahan 11 1

پارک ساحلی زرین شهر برای سفر به اطراف اصفهان با خانواده و دوستان، حتما انتخابی دلپذیر است. چشم انداز دل انگیز و آب و هوای خنک و امکانات رفاهی و تفریحی زیاد، از جمله ظرفیت های پارک ساحلی زرین شهر است. دریاچه مصنوعی ۳۰ هزار متر مربعی هم فرصتی برای قایق سواری کودکان و نوجوانان فراهم کرده است. مثل باغ هشت بهشت و باغ انگوران در شهر اصفهان، زرین شهر هم شماری از باغ های اطراف اصفهان را در خود جای داده است. صنعت گردشگری استان اصفهان، ظرفیت های بالایی برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی دارد. 

 اگر با تماشای این دریاچه، دلتان هوای تماشای ماهی های دریاچه ها و اقیانوس ها کرده، به آکواریوم اصفهان بروید. یکی از نزدیکترین جای تفریحی به اصفهان آکواریوم اصفهان است که در منطقه جنگلی ناژوان و در نزدیکی زاینده رود قرار دارد. این آکواریوم در فاصله هفت کیلومتری جنوب غربی مرکز شهر اصفهان واقع شده است. همه جاهای اطراف اصفهان خیلی هم دور نیست! در سفر یک روزه به اصفهان این مقصدهای توریستی را نیز در نظر داشته باشید.  

  • آدرس پارک ساحلی زرین شهر: زرین شهر، به سمت فلکه مرکزی شهر، بعد از چهار راه سعدی.
  • فاصله پارک ساحلی زرین شهر تا اصفهان: ۴۷.۸ کیلومتر – ۴۶ دقیقه رانندگی 

باتلاق گردی تابستانی در گاوخونی

isfahan 9 2

باتلاق گاوخونی، یکی از معروف ترین باتلاق های ایران است. جاذبه طبیعی اصفهان که از جاهای دیدنی اطراف اصفهان در تابستان محسوب می شود. در دل کویر ورزنه واقع شده و نگین کویر اصفهان است. پناهگاه هزاران پرنده مهاجر در فصل سرما بوده و طبیعتی زیبا و چشم نواز دارد. یکی از مکان های دیدنی نزدیک اصفهان همین گاوخونی است. بیرون شهر اصفهان، هم چشمه و آبشار دل انگیز دارد هم باتلاق بین المللی. 

اگر در پی دریاچه اطراف اصفهان هستید، باتلاق گاوخونی یکی از آنهاست اگر چه در فهرست تفرجگاه های اصفهان برای اقامت نیست. تور گردشگری یک روزه اصفهان معمولا گاوخونی گردی ندارد و از نظر طرفداران محیط زیست، برای حفظ اکوسیستم منطقه، بهتر است که شاهد محدود شدن سفر گردشگران به این نقطه باشیم. به هر حال مناطق طبیعی اطراف اصفهان را باید حراست کرد. ما وارثان این طبیعت بکر هستیم. 

  • آدرس باتلاق گاوخونی: اصفهان، شهرستان ورزنه.
  • فاصله باتلاق گاوخونی تا اصفهان: ۱۳۶ کیلومتر – ۲ ساعت و ۲ دقیقه رانندگی

روستای هونجان

isfahan 8 1

از روستاهای دیدنی اطراف اصفهان، روستای هونجان طبیعتی بکر و زیبا دارد و از جاهای دیدنی اطراف اصفهان برای تابستان گردی طبیعت گردها به شمار می رود. مملو از چشمه و آبشار و کوچه های زیبا و سر سبز و بقایای قلعه تاریخی (غازیان). خلاصه این شما و هونجان و چشمه جاهای دیدنی اطراف اصفهان و نصف جهان گردی هیجان انگیز! بازدید از روستای دیدنی اصفهان در همه فصول سال توصیه می شود. تعداد روستاهای زیبای اطراف اصفهان بسیار بوده و یکی هم همین هونجان از روستاهای گردشگری اطراف اصفهان است. 

در شهرستان شهررضا، شماری از جاهای دیدنی نزدیک اصفهان در دسترس بوده که فرصت های طبیعت گردی و گردشگری سلامت است. هونجان مثل خوانسار، از تفرجگاه های اطراف اصفهان است. یکی از جاهای قشنگ اطراف اصفهان همین جاست. اگر در جست و جوی زیباترین روستاهای اطراف اصفهان هستید، هونجان ، اطراف دیدنی اصفهان را فراموش نکنید. 

  • آدرس روستای هونجان: اصفهان، شهرستان شهررضا، بخش مرکزی دهستان اسفرجان،
  • فاصله روستای هونجان تا اصفهان: ۱۴۱ کیلومتر – ۱ ساعت و ۴۶ دقیقه رانندگی 

پارک سرچشمه خوانسار

isfahan 6 1

پارک سرچشمه خوانسار از دیدنی های اطراف اصفهان است. پارکی سرسبز با امکانات رفاهی مناسب گردشگران تابستانی در وسعتی به مساحت ۱۵ هکتار. دو چشمه طبیعی به نام پیر و مرزنگشت در پارک سرچشمه خوانسار وجود دارد. حتما گشت و گذار در طبیعت های اطراف اصفهان را در برنامه توریستی خود قرار دهید. تماشای چشمه جاهای دیدنی اطراف اصفهان فراموش نشود!

از مکان های سرسبز اطراف اصفهان همین جاست. برخی از تورهای یک روزه از اصفهان، خوانسار گردی را در برنامه توریستی خود قرار داده اند. طبیعت گردی اصفهان در پارک سرچشمه با خانواده، سفری خاطره انگیز را برای شما رقم خواهد زد. 

  • آدرس پارک سرچشمه خوانسار: اصفهان، خوانسار، خیابان سرچشمه.
  • فاصله پارک سرچشمه خوانسار تا اصفهان: ۱۵۸ کیلومتر – ۲ ساعت و ۸ دقیقه رانندگی

تابستان گردی در بهادران

باغ بهادران اصفهان

باغ بهادران از بهشت های گمشده اصفهان و یکی از دیدنی های اطراف نصف جهان است. جاذبه دلپذیر که در فصل تابستان، شما را از گرمای هوا خلاص می کند. منطقه گردشگری برنجگان و باغ بهادران، در مسیر ارتباطی اصفهان به شهرکرد واقع شده است. از مقصدهای طبیعت گردی اصفهان در تابستان همین جا است. از مکانهای گردشگری اطراف اصفهان همین باغ بهادران است اصفهان مثل شیراز، باغ های بسیار دارد. 

بنابراین جاهای دیدنی اصفهان صرفا به بناهای معروف نصف جهان خلاصه نمی شود و هزار و یک مقصد گردشگری داخل و اطراف اصفهان پیش روی شما قرار دارد. بهادران از جاهای دیدنی اصفهان در فصل تابستان است. برای گردشگرانی که سوال می کنند سفر یک روزه کجا بریم، باغ بهادران گردی پیشنهاد می شود. 

  • آدرس باغ بهادران: اصفهان، مسیر اصفهان به شهرکرد.
  • فاصله باغ بهاداران تا اصفهان: ۶۴.۹ کیلومتر – ۵۳ دقیقه رانندگی 

چشمه مرغاب عسگران

isfahan 4 1

چشمه مرغاب عسگران از جاهای دیدنی اطراف اصفهان و مقصد تابستانی گردی در نصف جهان است. طبیعتی سبز و با طراوت و دل انگیز داشته و گزینه خوبی برای پیک نیک است. آلاچیق و سرویس بهداشتی هم در دسترس گردشگران قرار دارد. خلاصه یکی از جاهای بکر اطراف اصفهان همین چشمه است. لذا چشمه های اطراف اصفهان را در برنامه گردشگری خود بگنجانید. جاهای سرسبز اصفهان برای طبیعت گردی تابستانی عالی است. یکی از طبیعت زیبا نزدیک اصفهان همین چشمه مرغاب است. 

این چشمه از نزدیک ترین چشمه به اصفهان بوده و اتفاقا از جاهای زیبای اطراف اصفهان به شمار می رود. دریاچه های اصفهان در سال های اخیر به دلیل خشکسالی، کم آب شده اند. 

  • آدرس چشمه مرغاب عسگران: اصفهان، شهرستان تیران و کرون، اتوبان تیران، داران، عسگران، چشمه مرغاب
  • فاصله چشمه مرغاب عسگران تا اصفهان: ۹۸ کیلومتر – ۱ ساعت و ۲۸ دقیقه رانندگی 

چادگان گردی در تابستان

isfahan 14 jpg

چادگان از جاهای دیدنی اطراف اصفهان، از زیباترین شهرهای نصف جهان محسوب می شود. شهری تاریخی که بقایای آثار تاریخی و باستانی هزاران ساله در آن دیده می شود. آب و هوای مطبوع و خاک حاصل خیز داشته و سالانه افراد زیادی به سمت آن می آیند. سد چادگان و دهکده گردشگری زاینده رود، از دیدنی های چادگان است. از جاهای خوش آب و هوا اطراف اصفهان است. برخی از روستاهای دیدنی اصفهان نیز در اطراف این منطقه توریستی واقع شده است. 

تور طبیعت گردی اصفهان یک روزه بهتر است که شامل چادگان گردی هم باشد. اطراف اصفهان گردش گروهی را در نظر داشته باشید. مناطق خوش آب و هوا اطراف اصفهان فراوان است به خصوص در تابستان برای تورهای یک روزه اصفهان گردی. آبشار چادگان هم در نظر داشته باشید که نزدیک ترین آبشار به اصفهان محسوب میشود. 

  • فاصله اصفهان تا چادگان: ۱۱۸ کیلومتر – ۱ ساعت و ۴۱ دقیقه رانندگی

سفر یک روزه اطراف اصفهان در پاییز

اگر برای شما هم  این پرسش مطرح شده که پاییز اصفهان کجا بریم، توصیه ما کویرگردی است که از مکان های تفریحی نزدیک اصفهان به شمار می رود. اطراف اصفهان برای گردش در پاییز رمانتیک ها و مشکل پسندها، بسیار است و در ادامه به شماری اشاره می کنیم. طبیعت گردی اصفهان در پاییز بهتر است با وسایل کامل همراه باشد تا از جاهای دیدنی استان اصفهان در پاییز لذت ببرید. مکان های تفریحی اطراف اصفهان در پاییز را کلکسیونی از امکانات کمپ گردی و روستاگردی و کویرنوردی و تاریخ گردی شامل می شود. 

کویر ورزنه یک مکان خاص برای سفر به اصفهان

پاییز اطراف اصفهان بدون کویرنوردی، صفایی ندارد! یکی دیگر از دیدنی‌های اطراف اصفهان با نام کویر ورزنه شناخته می‌شود. البته این کویر محبوب علاوه بر این نام، با نام خارا نیز شهرت دارد. از جمله ویژگی‌های قابل توجه کویر ورزنه فاصلۀ کوتاه آن با شهر اصفهان است. این کویر از شهر فقط به اندازۀ ۱۱۰ کیلومتر فاصله دارد. بنابراین در طی زمان تقریباً کوتاهی امکان سفر به ماسه‌زار یا کویر ورزنه وجود خواهد داشت. کوریر ورزنه از مناطق دیدنی اطراف اصفهان در پاییز است. شب های کویر ورزنه از مناطق بکر اطراف اصفهان است. بازدید از مکان های دیدنی اطراف اصفهان مخصوصا برای کویرگردها در فصل پاییز بهترین تفریح حساب می شود. یکی از مناطق کمپینگ اطراف اصفهان همین کویر ورزنه است که محبوب کورنوردها در  شب های پاییزی است. 

مطلب مرتبط: کویر ورزنه نزدیکترین کویر به اصفهان

کویر ورزنه یا خارا در حدود ۱۷۰۰۰ هکتار وسعت دارد. در این وسعت که بسیار وسیع و قابل توجه به نظر می‌رسد انواع و اقسام تفریحات مدرن و پرهیجان به همراه تفریحات قابل تأمل ایجاد شده است که به خوبی می‌ توانند زینت‌ بخش سفر یک روزه شما به کویر ورزنه باشند. از جملۀ تفریحات ناب رایج در لوکیشن کویر ورزنه می‌توانیم به شتر سواری، سافاری، موتور های چهار چرخ و زیپ‌لاین اشاره کنیم. در کنار این تفریحات لازم است از جاذبه‌ های طبیعی اصفهان در این منطقه نیز یاد شود که عبارتند از: تپه‌ های متعدد شنی و ماسه‌ای به همراه کویر تماشایی و دلبرانه؛ موزۀ مردم‌ شناسی کویر، قلعۀ قورتان، برج‌ های کبوتر اژیه و پل تاریخی که از جاذبه های دیدنی اطراف اصفهان در پاییز است. برای تور اصفهان گردی یک روزه کویر گردی را توصیه می کنیم. این ها از جاهای دیدنی اطراف اصفهان در پاییز است. 

حتما جاهای تفریحی اطراف اصفهان با آدرس را در برنامه سفر خود یادداشت کنید. کویرنوردی از جاذبه های گردشگری استان اصفهان است. عین یزد. آسمان پرستاره شب کویر، از دیدنی های اصفهان در پاییز است. دریاچه نمک در منطقه خارا در نزدیکی ورزنه را نگین شرق اصفهان می دانند و از جاهای دیدنی شرق اصفهان به شمار می آید. 

کویر ورزنه اطراف اصفهان

  • آدرس کویر ورزنه: اصفهان، شرق اصفهان، ۱۱۷ کیلومتری جاده اصفهان- ۵۳۰ کیلومتری جاده تهران اصفهان. 
  • فاصله کویر ورزنه تا اصفهان: ۱۱۶ کیلومتر – ۱ ساعت و ۴۹ دقیقه 

کویر مرنجاب

طبیعت دیدنی اطراف اصفهان، حتما کویر است. یکی دیگر از پیشنهادهای قابل توجه برای سفر یک روزه اطراف اصفهان بدون شک کویر مرنجاب خواهد بود. در این کویر زیبا علاوه بر شکوه کویر می‌توانید شاهد چاه تاریخی دستکن در قسمت شرقی کویر و همچنین قلعه مرنجاب و قنات آن باشید. البته ناگفته نماند که تفریحات پرطرفداری از قبیل شترسواری و موتور چهار چرخ نیز در کویر مرنجاب دایر و امکان‌پذیر است.  از جاهای دیدنی اطراف اصفهان در فصل پاییز همین مرنجاب است. طبیعت های بکر اصفهان در پاییز هزار رنگ هزار نقش، چشم نواز است. مثل شب های مرنجاب و آسمان پرستاره اش. در سفر یک روزه به اطراف اصفهان، حتما مرنجاب گردی را در نظر داشته باشید. سفر اطراف اصفهان باید با تجهیزات کامل به خصوص در روزهای بارانی و برفی نیمه دوم سال همراه باشد. پس برای کمپینگ اطراف اصفهان کویر مرنجاب را در نظر داشته باشید که آسمان شب پرستاره اش، محبوب خاص و عام است. 

  • آدرس کویر مرنجاب: استان اصفهان، شهر کاشان، آران و بیدگل، بلوار ارتش، جاده مرنجاب، کویر مرنجاب
  • فاصله کویر مرنجاب تا اصفهان: ۲۳۳ کیلومتر – ۲ ساعت و ۴۴ دقیقه ساعت رانندگی 

ارگ تاریخی مورچه خورت

ارگ ها و خانه های تاریخی مثل مساجد و کلیساها، از دیدنی های استان اصفهان هستند. از جاهای دیدنی اطراف اصفهان برای روزهای خنک پاییزی اصفهان است. نماد پرابهت فرهنگ و تاریخ و هنر معماری ایران زمین. دومین قلعه مسکونی در ایران بوده و قدمتش به عصر صفوی باز می گردد. مورچه خورت اصفهانی ها، معماری هنرمندانه داشته و نمادی از فرهنگ و هنر صفویان است. دیدار از این ارگ تاریخی را هم توصیه می کنیم. فاصله مرکز اصفهان تا ارگ تاریخی مورچه خورت حدود ۵۰ کیلومتر است. یعنی کم تر از یک ساعت رانندگی نیاز دارد. جاهای دیدنی اصفهان در پاییز می تواند به ارگ گردی هم مربوط شود. 

  • آدرس ارگ تاریخی خشتی مورچه خورت: اصفهان، شاهین قلعه، قلعه تاریخی مورچه خورت
  • فاصله ارگ تاریخی خشتی مورچه خورت: ۵۴.۹ کیلومتر – ۴۷ دقیقه 

پارک ملی کلاه قاضی

تفریحگاه اطراف اصفهان زیاد است که یکی همین پارک ملی کلاه قاضی است. از جاهای دیدنی نزدیک به اصفهان. اگر در پاییز هزار رنگ و هزار نقش ایران، عازم نصف جهان بودید، حتما پاییز گردی در پارک ملی کلاه  قاضی را در نظر داشته باشید که یکی از دیدنی های اطراف اصفهان است. شما را به تماشای گله های آهو و خرگوش می برد. پلنگ هم در این پارک ملی دیده شده است. تنوع گیاهی بی نظیری دارد. بخشی از پتانسیل طبیعت بکر اطراف اصفهان در کلاه قاضی نمایان می شود. 

خلاصه برای مسافرت اطراف اصفهان، کلاه قاضی، هم فال است و هم تماشا. 

  • آدرس پارک ملی کلاه قاضی: اصفهان، جاده اصفهان به شیراز، مجاور شهر جدید بهارستان، پارک ملی کلاه قاضی. 
  • فاصله پارک ملی کلاه قاضی تا اصفهان: ۱۰۰ کیلومتر – ۲ ساعت 

روستاهای پاییزی اطراف اصفهان 

Untitled

عاشقان پاییزی گردی ،همواره به دنبال رمانتیک گردی در کوچه پس کوچه های پوشیده از برگ های رنگارنگ و مناظر چشم نواز هزار رنگ هستند. اصفهان، مقاصد روستاگردی شگفت انگیزی در فصل خزان دارد. روستاهای پاییزی در اطراف اصفهان بسیار است:

روستای ابیانه سرخ ترین روستای ایران، یکی از آنهاست. ابیانه در نطنز است. روستای هونجان در ۱۴۰ کیلومتری جنوب استان از دیگر مقصدهای پاییزی گردی است. هونجان در شهرستان شررضا واقع شده است. روستای کردعلیا از مقصدهای روستاگردی پاییزی اصفهان، سفری به دوران اشکانیان است. گفتیم که این روستا در شهرستان تیران و کرون است. روستای قهی در ۸۸ کیلومتری مرکز اصفهان در بخش جلگه، از دیگر مقصدهای پاییزی گردی اصفهان به شمار می رود که روستای سرسبز اطراف اصفهان در نیمه نخست سال هم هست. 

اگر تور یک روزه اصفهان گردی پیدا کردید که روستاگردی پاییزی داشت، از آن استفاده کنید. 

سفر یک روزه اطراف اصفهان در زمستان

در زمستان اصفهان کجا بریم؟ این ها نمونه پرسش هایی است که گردشگران نصف جهان در فصل زمستان مطرح می کنند. جاهای زیادی در فهرست انتخاب شما قرار دارد. اطراف اصفهان، کلکسیونی از روستاهای دیدنی است. حتی زمستان آن ها هم تماشایی است. انتظار هوای همیشه برفی و یخبندان نداشته باشید. مخصوصا در سال های خشکسالی اخیر! زیباترین روستاهای اصفهان در زمستان را باید روستای ابیانه، در شهرستان نظنز، روستای قهی در بخش جلگه دهستان امام زاده عبدالعزیز دانست.

روستای خمیران در شهرستان تیران و کرون در دهستان ورپشت نیز از مقصدهای جذاب روستاگردی در زمستان نصف جهان است. روستای حجت آباد شهرستان چادگان هم اگر چه طبیعت سردی در زمستان دارد، اما اقامتگاه های خوبی برای اسکان گردشگران نصف جهان گرد دارد. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سفر به اردستان، دیار جاذبه‌ های تاریخی بی نظیر

اگر در زمستان، قصد سفر به جاهای دیدنی اطراف اصفهان دارید، اردستان را در نظر داشته باشید. یکی از شهرهای تاریخی و دیدنی نصف جهان است. در فهرست جذاب ترین مناطق گردشگری اصفهان بوده و کلکسیونی از بناهای تاریخی و کهن دارد. اردستان از مناطق گردشگری اصفهان و حومه به شمار می رود. 

  • آدرس اردستان: اصفهان، شهرستان اردستان. 
  • فاصله اردستان تا اصفهان: ۱۲۲ کیلومتر – ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه رانندگی 

مسجد جامع اردستان

isfahan 7

یکی از مناطق گردشگری مذهبی دیدنی شهرستان اردستان اصفهان است. معماری باشکوه عصر ساسانیان داشته و برای عاشقان مسجدگردی، انتخاب عالی به نظر می رسد. نخستین مسجد دوطبقه و دومین مسجد چهار ایوانی در تاریخ اسلام بوده و شما را با یک گالری خطاطی و گچ بری دوست داشتنی، آشنا می کند. کتیبه های قرآن با خط کوفی در کنار گنبد دوپوششه، بخشی از زیبایی های این بنای تاریخی اردستان را روایت می کند. 

مکان تفریحی نزدیک اصفهان نیست اما ارزش دیدن دارد. شهرستان های دیدنی اصفهان که مساجدی تاریخی دارند، فراوان است. از اردستان و برخوار، تا خمینی شهر و خوانسار و کاشان و گلپایگان و مبارکه و نطنز. اردستان از شهرهای گردشگری اصفهان به شمار می رود. در اردستان، تولید انواع فرآورده های کنجدی هم انجام می شود. خلاصه سفر به اطراف اصفهان شما را با تاریخ و فرهنگ این سرزمین بهتر آشنا خواهد کرد. 

  • آدرس مسجد جامع اردستان: اصفهان، اردستان، مرکز محله محال
  • فاصله مسجد جامع اردستان تا اصفهان: ۱۲۴ کیلومتر- ۱ ساعت و ۲۳ دقیقه رانندگی 

قنات دو طبقه مون اردستان

قنات دوطرفه

از مراکز تفریحی اطراف اصفهان که از مهم ترین ظرفیت های گردشگری اطراف اصفهان هم به نظر می رسد، قنات های اصفهان است. اگر چه یزد، دیار قنات و قنوت و قناعت است، اما نصف جهان ایران هم، جایی برای تماشای قنات های تاریخی کشور محسوب می شود. از خاص ترین جاهای دیدنی اطراف اصفهان همین قنات دو طبقه مون است. روایتی از توان مهندسی ایرانیان دوران کهن. این قنات، بیستمین اثر ایرانی در ثبت جهانی است. این شاهکار معماری ایرانی، ۴۰ حلقه چاه داشته و ۴ کیلومتر است. اگر به دنبال تور یک روزه اطراف اصفهان بودید، قنات گردی هم در نظر داشته باشید. 

در تور یک روزه اصفهان به سمت اردستان، دیدار از قنات های استان را هم در نظر داشته باشید. اردستان یک جای گردشگری اصفهان است. سوغات عالی هم دارد. جاذبه های دیدنی استان اصفهان بخشی به تماشای آثار تاریخی این خطه مربوطه است. مثل همین قنات. 

  • آدرس قنات دو طبقه مون اردستان: اصفهان، اردستان، خیابان شهید فائق، مقابل اداره ثبت اسناد. 
  • فاصله قنات دو طبقه مون اردستان تا اصفهان: ۱۲۵ کیلومتر – ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه رانندگی

پیست اسکی فریدون شهر

isfahan 5

از جاهای تفریحی نزدیک اصفهان در زمستان، مرتفع ترین پیست اسکی در ایران، پیست اسکی فریدون شهر اصفهان است. یکی از جاهای دیدنی لذت بخش اطراف اصفهان، پیست اسکی است که در طول سال، مخاطبان بسیاری را به سمت خود می کشاند. از تله اسکی تا بالابر ویژه اسکی بازان، در این پیست در دسترس است. پیست اسکی فریدون شهر غرب نصف جهان قرار دارد. خلاصه یکی از جاهای دیدنی اطراف اصفهان در زمستان همین پیست اسکی محبوب اصفهانی است. اطراف اصفهان برای گردش در زمستان همین پیست اسکی فریدون شهر است. 

اگر به دنبال مناظر دیدنی اطراف اصفهان هستید، پیست اسکی فریدون شهر را توصیه می کنیم که از دلپذیر ترین مناطق اطراف اصفهان در زمستان است و در تورهای یک روزه اصفهان در زمستان گردی اطراف نصف جهان در نظر  داشته باشید. پاسخی به سوال: زمستان اصفهان کجا بریم! خلاصه طبیعت گردی اصفهان در زمستان هم حال و هوای خوبی برای اسکی بازها دارد. گردشگری اصفهان در زمستان نیازمند تجهیزات کامل است. 

مناطق گردشگری اصفهان در زمستان، صرفا منحصر به این پیست اسکی نیست. بلکه کوهستان گردی و روستاگردی در آخرین فصل سال نصف جهان، دیدنی های بسیاری برای گردشگران دارد. فریدون شهر از جاذبه های اصفهان در زمستان است. 

  • آدرس پیست اسکی فریدون شهر: اصفهان، کیلومتر شش غرب شهر فریدون شهر، ارتفاعات گردنه روستای چغیورت.
  • فاصله پیست اسکی فریدون شهر تا اصفهان: ۱۸۵ کیلومتر – ۲ ساعت و ۳۴ دقیقه رانندگی 

ارگ شیخ بهایی نجف آباد

ارگ شیخ بهایی

از دیگر جاهای دیدنی اطراف اصفهان در زمستان گردی، ارگ شیخ بهایی است. به آن برج خارج نجف آباد هم گفته می شود. بنای منحصر به فرد عصر صفوی بوده و سازه آن در باغی سه هزار متر مربعی واقع شده و میزبان گردشگران با ۷ برج ۱۴ متری است. کافه هم در این ارگ قدیمی، در دسترس شما قرار دارد. برای سفر دو روزه اطراف اصفهان انتخاب خوبی خواهد بود. دیدنیهای استان اصفهان به قدری زیاد بوده که ماه ها برای اصفهان گردی، وقت نیاز است. 

اگر علاقمند به تماشای جاهای تفریحی اصفهان و اطراف اصفهان هستید، توصیه ما به شما، تنظیم برنامه سفر بر اساس بودجه و زمان خود و همراهان است. اطراف اصفهان جاهای دیدنی بسیار دارد که نجف آباد از آن جمله است. مکان های تفریحی اطراف اصفهان در زمستان، هم شامل ورزش های زمستانی و هم تاریخ گردی می شود. بخشی از مناطق تفریحی اطراف اصفهان را همین مقصدهای تاریخ گردی تشکیل می دهد. 

  • آدرس ارگ شیخ بهایی : اصفهان، نجف آباد، محله جوی خارون، بلوار بهارستان
  • فاصله ارگ شیخ بهایی تا اصفهان: ۳۲.۵ کیلومتر – ۴۱ دقیقه رانندگی 

چشمه آبگرم ورتون

isfahan 3

یکی از تفریحات اطراف اصفهان، آبگرم است. از جاذبه های طبیعی اطراف اصفهان و از مقصدهای زمستان گردی اطراف این شهر تاریخی، چشمه آبگرم ورتون با خاصیت درمانی است. اگر عازم اصفهان شدید، بازدید از این منطقه گردشگری زمستانی را توصیه می کنیم. در این منطقه، مثل سرعین اردبیل، حمام های عمومی و اختصاصی نیز احداث شده است. ورتون روستایی از توابع بخش سیستان شهرستان کوهپایه اصفهان بوده که در فاصله ۳۶ کیلومتری کوهپایه و ۶۴ کیلومتری مرکز استان واقع شده است. 

اطراف اصفهان تفریحی می خواهید؟ این چشمه آبگرم را توصیه می کنیم! دقت کنید که دریاچه نزدیک اصفهان دریاچه زیبای نمک خور است که در فهرست جاهای زیبا اطراف اصفهان قرار دارد. یکی از جاهای دیدنی اصفهان در زمستان همین آبگرم ورتون است. یکی از جاهای تفریحی اطراف اصفهان در زمستان قطعا همین چشمه آبگرم است. فرصتی برای تماشای نائین که یکی از شهرهای زیبای اصفهان هست. اصفهان گردی در زمستان، به نسبت مناطق پر برف کشور مثل اردبیل، سخت نیست. به هر حال از دیدنی های اطراف اصفهان در زمستان محسوب می شود. در سفر کوتاه اطراف اصفهان، آبگرم را در نظر داشته باشید. 

  • آدرس چشمه آبگرم ورتون: اصفهان، به سمت نائین، ده کیلومتری روستای ورتون.
  • فاصله چشمه آبگرم ورتون: ۷۴.۸ کیلومتر – ۱ ساعت و ۱۱ دقیقه رانندگی 

کاروانسرای صفوی سجزی (سگزی، Sagzi)

isfahan 2

بخشی از جاهای دیدنی اطراف استان اصفهان به روستاهای زیبای این دیار مرتبط است. از دیگر مقصدهای زمستان گردی اطراف اصفهان، کاروانسرای سگزی است. سازه ای تاریخی متعلق به عصر صفوی. عصر صفوی، عصر رونق هنری معاصر نصف جهان است. این سازه، قرینه ساخته شده و ۴ ایوان و ۶ اتاق دارد و ۴ برج در چهار گوشه آن. روستای سگزی در  ۳۵ کیلومتری اصفهان واقع شده است. فاصله اصفهان تا نائین هم ۱۵۵ کیلومتر است. 

از جاهای تفریحی اصفهان در زمستان همین کاروانسری سگزی است. 

  • آدرس کاروانسرای سجزی: اصفهان، ۴۲ کیلومتری جاده نائین، روستای سگزی.
  • فاصله کاروانسرای سجزی تا اصفهان: ۴۶.۷ کیلومتر – ۴۵ دقیقه رانندگی 

نائین گردی در زمستان

از جاهای دیدنی اطراف اصفهان در زمستان، شهرستان تاریخی نائین است که لوکیشن بسیاری از فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی چند دهه اخیر بوده است. هزاران سال قدمت داشته و تورهای گردشگری بسیار دارد. زیباترین روستاهای اطراف اصفهان در زمستان، نزدیک نائین هم هست. 

  • فاصله نائین تا اصفهان: ۱۴۸ کیلومتر – ۱ ساعت و ۵۱ دقیقه رانندگی

خانه فاطمی های نائین 

isfahan 1

از جمله مقصدهای گردشگری جذاب در شهرستان تاریخی و زیبای نائین، خانه فاطمی ها است. مثل خانه طباطبایی های کاشان، روایتی از سبک زندگی فاخر و شکوه معماری ایران در عصر قجر. شما را به تماشای معماری دیدنی و گچ بری های ظریف و پنجره های مشبک می برد. این خانه از اماکن دیدنی اطراف اصفهان است. خانه فاطمی های نائین، مکان گردشگری اطراف اصفهان است. نائین یکی از روستاهای گردشگری اطراف اصفهان است. 

نائین از شهرهای گردشگری اطراف اصفهان محسوب می شود. 

  • آدرس خانه فاطمی های نائین: اصفهان، نائین، محله نوآباد، مقابل بازار تاریخی شهر نائین.
  • فاصله خانه های فاطمی های نائین تا اصفهان: ۱۴۷ کیلومتر – ۱ ساعت و ۵۴ دقیقه 

موزه مردم شناسی کویر اصفهان

خانه پیرنیا اصفهان

از مناطق دیدنی نزدیک اصفهان ، موزه مردم شناسی کویر است. نائین، یکی از بهترین شهرهای ایران برای موزه گردی است. موزه مردم شناسی کویر یا خانه پیرنیا از جمله مناطق موزه گردی شهرستان نائین اصفهان است. گچ بری ظریف و معماری با ابهت، بخشی از توانمندی های این موزه است که در ده بخش، شما را با اشیای تاریخی مختلف نائین آشنا می کند. لذا از این مکان تفریحی اطراف اصفهان هم دیدن کنید که از جاهای دیدنی استان اصفهان است. 

طبیعت نائین، طبیعت زیبا اطراف اصفهان است. دیدنی های اصفهان و حومه در نائین و کاشان و قمصر در دسترس گردشگران گرامی قرار دارد. مکانهای تفریحی استان اصفهان بی شمار است و اگر شما هم مقصد خاصی مد نظر دارید در بخش کامنت به اشتراک بگذارید. 

  • آدرس موزه مردم شناسی کویر: اصفهان، نائین، خیابان مسجد جامع نائین، روبروی مسجد جامع
  • فاصله موزه مردم شناسی کویر تا اصفهان: ۱۴۶ کیلومتر – ۱ ساعت و ۵۲ دقیقه رانندگی

سؤالات متداول

 سفر یک روزه اطراف اصفهان در بهار کجا بریم؟

دشت لاله های واژگون گلستان کوه و دره بید فریدن، لادر خمینی شهر، قنات مزدآباد، دهکده تفریحی زاینده رود، روستاهای ابیانه و طامه، آبشار پونه زار، زر چشمه و شهر زیر زمینی کرد علیا بهترین جاهای دیدنی اطراف اصفهان در فصل بهار هستند.

 سفر یک روزه اطراف اصفهان در تابستان کجا بریم؟

آبشارهای نیاسر و شاه لولاک و آب ملخ، چادگان، روستای سیور، سمیرم، پارک های سرچشمه خوانسار و ساحلی زرین شهر، روستای هونجان، باغ بهادران، باتلاق گاوخونی، چشمه مرغاب عسگران و چشمه ناز ونک و همچنین مجموعه تفریحی سد خمیران از بهترین جاهای دیدنی اطراف اصفهان در فصل تابستان هستند.

 سفر یک روزه اطراف اصفهان در پاییز کجا بریم؟

کویرهای مرنجاب و ورزنه، دریاچه نمک آران و بیدگل و ارگ تاریخی مورچه خورت از بهترین جاهای دیدنی نزدیک اصفهان در فصل پاییز هستند.

 سفر یک روزه اطراف اصفهان در زمستان کجا بریم؟

اردستان، پیست اسکی فریدون شهر، چشمه آبگرم ورتون، کاروانسرای سجزی یا سگزی، ارگ شیخ بهایی، شهرستان نایین و قلعه تاریخی آن و قنات دو طبقه مون، از زیباترین جاهای دیدنی و تفریحی اطراف اصفهان برای فصل زمستان هستند.

بهترین روستاهای اطراف اصفهان کدامند؟

روستاهای طامه، ابیانه، سیور، هونجان، قهی، خمیران، حجت آباد، ورتون، سگزی یا سجزی، آب ملخ و کرد علیا از زیباترین مقاصد روستاگردی اطراف اصفهان هستند.

بهترین و زیباترین آبشارهای اطراف اصفهان کدامند؟

ما برای تور یک روزه اطراف اصفهان دیدن آبشارهای نیاسر، طرزه، سمیرم، پونه زار، لادر، طامه، آب ملخ یا تخت سلیمان و شاه لولاک را توصیه می کنیم.

۴.۱/۵ - (۱۹۴ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۶

  1. sboagen

    I am genuinely grateful to the holder of this web site who has shared this wonderful
    post at here.

  2. علی گلپایگانی

    سلام متاسفانه از سنگ نگاره های ۷۰۰۰ساله گلپایگان سدهای بزرگ مناره ۲هزارساله مسجد جامع و بازار ۷۰۰ساله و منطقه تفریحی کوچری گلپایگان هیچ سخنی نگفتید

  3. کوثر

    تشکر لذت بردم

    • علیرضا قانع

      ممنون از نظر لطفتون

  4. علیرضا

    همه ی این ابشارها و دریاچه هایی که نوشتید الان دیگه خشک و بی آب هستند. همشون شدن مثل همون کویر خارا

    • خرید سیم کارت همراه اول اعتباری ارزان

      واقعا چقدر حیف که دیگه نمیشه این جاهای قشنگ و دید ،بی ابی همه جاهای زیبارو خراب کرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×