» راهنمای سفر به ایران » استان اصفهان » اصفهان » کویر ورزنه نزدیک ترین کویر به اصفهان
varzane desert
اصفهان

کویر ورزنه نزدیک ترین کویر به اصفهان

۷ آبان ۱۳۹۷ 28۰3,962

بیابان ها و کویر ها مکان های آرامش بخش و ساکتی هستند که به دلیل برخورداری از پهنه وسیع و چشم اندازهایی بکر و دست نخورده همچنین شب هایی پاک و پر ستاره، مخاطبان بسیاری داشته و همه روزه افراد بسیاری به کویر های گوناگون در کشور سفر می کنند، کویر ورزنه یکی از کویر های زیبا ایران بوده که در دل استان اصفهان یکی از مناظق پرگردشگر کشور قرار دارد.

اگر میخواهید با کویر ورزنه آشنا شوید، با وبلاگ اقامت ۲۴ در معرفی این کویر زیبا همراه باشید.

مقاله مرتبط : ” بهترین کویر های ایران برای کویر نوردی

مقاله مرتبط : ”  انارک ستاره کویر

کویر ورزنه
آدرس : ۱۰۰ کیلومتری شرق اصفهان و ۱۵۰ کیلومتری غرب یزد

کویر ورزنه کجاست؟

کویر ورزنه یکی از کویر های استان اصفهان بوده که در میانه راه اصفهان و یزد واقع شده و با اصفهان ۱۰۰ کیلومتر و با یزد ۱۵۰ کیلومتر فاصله داشته و نزدیک ترین آبادی به کویر ورزنه روستای قهی است.

این کویر با باتلاق گاو خونی، زاینده رود و شهرستان ورزنه در همسایگی بوده و وسعتی در حدود ۱۷۰۰۰ هکتار از این منطقه را به خود اختصاص داده است.

کویر ورزنه
کویر ورزنه از ریگزارهای واران تشکیل شده و مملو از رمل ها و تپه های ماسه است

کویر ورزنه نزدیک کویر به اصفهان

در استان اصفهان کویر های بسیاری وجود داشته و در هر نقطه از آن می توان به کویری بکر و زیبا دسترسی پیدا کرد.

اما نزدیک ترین کویر به شهر اصفهان، کویر ورزنه بوده و فاصله نزدیک این کویر به اصفهان سبب شده تا افراد بسیاری از ساکنین اصفهان نیز همه روزه به این کویر سفر کنند.

همین نزدیکی به محبوبیت کویر ورزنه نسبت به سایر کویر های استان افزوده و این کویر همه روزه شاهد گردشگران بسیاری است.

کویر ورزنه از ریگزارهای واران تشکیل شده و مملو از رمل ها و تپه های ماسه بوده و لذت ویژه ای را به هر کسی که بر روی آنها گام بر می دارد انتقال می دهد.

کویر ورزنه
کویر ورزنه درای تفریحات فراوانی است

تفریحات و جاذبه های دیدنی کویر ورزنه

با سفر به کویر ورزنه می توان تفریحات بی نظیری را تجربه و کرده و مکان ها و دیدنی های فراوانی را نیز مشاهده کرده و خاطرات بیاد ماندنی خلق کرد.

در سفر به کویر ورزنه می توان مدت زمان طولانی را به شرط آشنایی به منطقه و یا همراه داشتن راهنما به کویر پیمایی و قدم زدن بر روی شن های صحرا اختصاص داده، بر بلندای رمل ها و شن های صحرا نشسته و از سکوت سرشار بر محیط لذت برد.

همچنین می توان سکوت کویر را با صدای غرش خودروهای سافاری شکسته و با بالا و پایین رفتن از روی تیپه های کویر به اوج هیجان و لذت رسید.

در کویر ورزنه تعدادی موتر های چهار چرخ فراهم شده تا گردشگران و بتوانند با استفاده از آنها در صحرا به پیش رفته و تجربه ای متفاوت از گشت زنی در کویر را کسب کنند.

شتر سواری از دیگر تفریحات موجود در کویر ورزنه بوده و مسافران می توانند سوار بر شتر گام به گام مسیر را پشت سر ساربان طی کرده و به دل صحرا بزنند.

پرواز تفریحی و زیپ لاین از دیگر تفریحات ایجاد شده در کویر ورزنه بوده و مسافران می تواند از این طریق پهنه گسترده این کویر را از فراز ابرها مشاهده کنند و خاطراتی تکرار نشدنی را به ثبت برسانند.

کویر ورزنه
نکات ایمنی سفر به کویر ورزنه

نکات ایمنی سفر به کویر ورزنه

کویر در اوج آرامش و سکوت خود بسیار خطرناک و خشن بوده و هرگز نباید بدون آگاهی و آشنایی و بدون راهنما و به تنهای به آن سفر کرد.

در سفر به کویر نکات ایمنی را رعایت کرده و لوازم ضروری و مورد نیاز کویر نوردی را به همراه داشته باشید.

بهترین فصل سفر به کویر ورزنه

به دلیل اینکه در فصل پاییز و زمستان از گرمای هوا در کویر کاسته می شود، بهترین زمان سفر به کویر بویژه کویر ورزنه این روزها از سال بوده و اگر قصد سفر به کویر را داریئ و از دسته علاقه مندان به کویر نوردی بمشار می آیید، بهتر است پاییز و زمستان را برای این کار انتخاب کننید.

مسیر دسترسی به کویر ورزنه از تهران

برای دسترسی به کویر ورزنه از تهران باید وارد بزرگراه خلیج فارس در جنوب تهران به‌سمت قم شده و پس از  عبور از شهرهای کاشان و اردستان از ورودی شهر نائین از جاده کمربندی به‌سمت تنگستان حرکت کنید و وارد ورودی جاده ورزنه در سمت چپ جاده شوید. در ادامه مسیر، ابتدا به روستای ورزنه خواهید رسید و کویر ورزنه را در فاصله کوتاهی از جنوب روستای ورزنه پیدا خواهید کرد.

مسیر دسترسی به کویر ورزنه از اصفهان

برای رفتن به کویر ورزنه از اصفهان در حدود ۱۱۷ کیلومتر مسیر را باید طی نمایید که ۲ ساعت طول می کشد. می توانید از جاده آبشار در شرق اصفهان، به‌سمت کمربندی بروید و بزرگراه را تا جاده اصفهان-ورزنه ادامه دهید. همچنینی می توانید در ورودی شهر از میدان آزادی به‌سمت خیابان بهشتی بروید و خیابان را تا انتها ادامه دهید تا به جاده دستجرد-ورزنه برسید. در جاده دستجرد-ورزنه به‌سمت راست بپیچید تا چند کیلومتر جلوتر به کویر ورزنه برسید.

منبع: وبلاگ اقامت۲۴

۴.۱/۵ - (۷ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×