بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» استان اصفهان » معرفی جاذبه های طبیعی اصفهان
جاذبه های طبیعی اصفهان
استان اصفهان - جاذبه های گردشگری اصفهان - جاهای دیدنی اصفهان

معرفی جاذبه های طبیعی اصفهان

۲۸ اسفند ۱۳۹۷ 20۰13,566

دلایل انتخاب نصف جهان برای سفر و خوشگذرانی بسیار زیاد می باشد و از بناهای بسیار باشکوه تاریخی گرفته تا جاذبه های طبیعی اصفهان همگی شرایط بسیار مناسبی را برای جذب گردشگر فراهم نموده اند. جاذبه های طبیعی اصفهان و شرایط موجود در هر یک و هر آنچه که لازم است درباره ی آنها بدانید را در ادامه معرفی خواهیم کرد.


برای سفر کوتاه به جاذبه های طبیعی اصفهان در ادامه با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

مقاله مرتبط : “مراکز تفریحی اصفهان

بنر تبلیغاتی رزرو هتل های اصفهان با تخفیف

مقاله مرتبط : “غذاهای سنتی اصفهان

جاذبه های طبیعی اصفهان

جاذبه های طبیعی اصفهان؛ پارک ها

برای مرور و معرفی جاذبه های طبیعی اصفهان سری به باغ ها و پارک های آن میزنیم که همگی در سطح شهر قرار گرفته و فاصله ی کمی با سایر جاذبه های تاریخی این شهر دارند.

باغ های قدیمی اصفهان

وجود باغ های قدیمی که در آنها نشانه هایی از دوره ی حکومت صفویان و غیره به چشم میخورد، از جمله مواردی می باشد که به این شهر چهره ای زیبا و عالی در تمام فصول بخشیده است. از جمله جاهای دیدنی اصفهان که سرسبزی و نشاط در آنها به چشم میخورد می توان به چهارباغ عباسی، انگورستان ملک، باغ خوشبختی آباد و باغ محمد علی خان اشاره نمود. هر یک از این مکان ها نه تنها دارای درختان و گیاهان متنوع می باشند، بلکه عمارت های بسیار باشکوهی در اغلب آن ها دیده میشود که متعلق به سالیان دور می باشد. به عبارت دیگر، با انتخاب باغ های قدیمی این شهر در واقع با یک تیر دو نشان زده اید و طبیعت گردی را در کنار سفر به تاریخ تجربه خواهید کرد.

پارک های اصفهان

علاقه به حیات وحش در بسیاری از افراد؛ مخصوصا جوانان وجود دارد و به همین خاطر در فصل و ماه های توریستی بازدید از پارک ها و مناطق محافظت شده تقاضای زیادی دارند. در بین جاذبه های طبیعی اصفهان نمونه های معروفی از مناطق محافظت شده وجود دارد که تنوع جانوری منحصر به فردی در آن ها به چشم میخورد.
پارک ملی کلاه قاضی با داشتن گونه های متنوع گیاهی و جانوری و منطقه محافظت شده گلستان کوه در شهر خوانسار از بهترین نمونه های موجود در بین جاذبه های طبیعی اصفهان می باشند که بازدید از آنها خالی از لطف نخواهد بود. بهترین زمان انتخاب این دو پارک اردیبهشت ماه و فصل گل دادن لاله های واژگون می باشد که چهره ای فوق العاده زیبا خواهند داشت.

جاذبه های طبیعی اصفهان

جاذبه های طبیعی اصفهان؛ کویرها

پاییز و زمستان یکی از بهترین زمان های سفر برای آن دسته از افرادی می باشد که به دنبال کویرنوردی می باشند و خوشبختانه در بین جاذبه های طبیعی اصفهان نمونه های بسیار شناخته شده و کمیابی از کویر دیده میشود. از معروف ترین کویرهای این شهر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کویر مصر

در بین تمام کویرهای ایران، مصر بخاطر داشتن آرامش، رمل و تپه های شنی و داشتن شرایط مناسب برای شترسواری و سافاری از شهرت بسیاری برخوردار می باشد. این کویر در ۴۵ کیلومتری شهر خندق قرار گرفته و بخاطر داشتن فاصله ی کوتاه با روستای مصر شرایط ایده آلی برای استراحت کویرنوردان در آن وجود دارد. پیاده روی بر روی شن های نرم، عکاسی های خلاقانه، رصد ستارگان، سافاری، موتور سواری و شترسواری از جمله تفریحاتی می باشد که می توانید در کویر مصر تجربه و روزهای فوق العاده هیجان انگیزی را در آن سپری کنید.
علاوه بر کویرنوردی و تجربه ی تفریحات موجود در این منطقه، پیشنهاد می کنیم کمی به اطراف این منطقه بروید و از زیبایی های دریاچه نمک خور، تخت عباسی، تخت عروس، نیزار مصر، تل خاکستری و تپه ی چیل کُنده بازدید کنید.

کویر مرنجاب

کویر مرنجاب یکی دیگر از جاذبه های طبیعی اصفهان می باشد که شباهت زیادی با مصر دارد، اما اصلی ترین ویژگی که باعث شده است این کویر را منحصر به فرد کند، وجود کاروانسرای شاه عباسی در آن می باشد. این کاروانسرا در حال حاضر به عنوان یکی از اقامتگاه های سنتی شرایط بسیار مناسبی را برای استراحت و شب مانی کویرنوردان فراهم نموده است و می توانید از آب های شیرین که از قنات این مجموعه استخراج میشود رفع تشنگی کنید. از جمله جاذبه های نزدیک به این کویر می توان به دریاچه نمک آران و بیدگل، جزیره سرگردان و چاه دستکن اشاره نمود.
سافاری و آفرود، موتور سواری، پیاده روی، شترسواری و عکاسی از جمله تفریحاتی می باشد که می توانید در کویر مرنجاب تجربه کنید. بخاطر ناشناخته بودن محیط و شرایط نامناسب در برخی از قسمتهای آن پیشنهاد می کنیم بدون راهنما و افراد آشنا به مرنجاب، تصمیم به کویرنوردی نگیرید.

جاذبه های طبیعی اصفهان

جاذبه های طبیعی اصفهان؛ آبشارها

شاید برایتان جالب باشد که در اصفهان همان طور که میتوانید از زیبایی های کویر لذت ببرید، آبشارها نیز در اطراف این شهر جلوه گری میکنند و از اصلی ترین جاذبه های طبیعی این شهر محسوب میگردند. معروف ترین آبشارهای اصفهان عبارتند از:

آبشار آب ملخ

قطعا نمی توانید انتظار داشته باشید که آبشارها در داخل شهر وجود داشته باشند، بلکه برای بازدید از هر یک باید کمی از شهر فاصله گرفته و به مناطق کوهستانی و ییلاقی این شهر بروید. آبشار آب ملخ یا تخت سلیمان نیز یکی از معروف ترین جاذبه های طبیعی اصفهان می باشد که برای لذت بردن از زیبایی های آن و تماشای آبشار با ارتفاع ۵۰ متر باید به ۶۰ کیلومتری شهرستان سمیرم بروید. این آبشار از دو بخش اصلی تشکیل شده که شامل سرچشمه ی آبشار و طاقدیس های سبز رنگ می باشد. جالب است بدانید که آب این آبشار نوعی آفتکش طبیعی برای از بین بردن ملخ ها محسوب میشود.

آبشار شاه لولاک

آبشار لولاک یا هولوکی یکی از زیباترین آبشارهای اصفهان می باشد که در روستای چرمهین در شهرستان لنجام واقع شده است. این آبشار ۷۰ متر ارتفاع دارد و یکی از اصلی ترین دلایل شهرت آن، قندیل های بسیار بزرگی می باشد که سراسر آن را فرا میگیرد. بهترین زمان برای بازدید از لولاک فصل بهار می باشد، چون بارش های این فصل باعث بوجود آمدن آبشار دیگری به ارتفاع ۹۰ متر در فاصله ی بسیار کوتاه با آن میشود.

آبشار پونه زار

ششمین آبشار مرتفع ایران در فاصله کوتاه با روستای چیقورت در شهرستان فریدون شهر قرار گرفته و یکی از بهترین جاذبه های طبیعی اصفهان برای سفرهای بهاری محسوب میگردد. همان طور که از نام این آبشار مشخص است، با قدم گذاشتن در این منطقه و نزدیک شدن به مسیر ریزش آب، پوشش سبز رنگ از پونه توجهتان را جلب خواهد کرد.
آبشار طامه، لادار، نیاسر و آبشار طرزه از دیگر آبشارهای بسیار زیبا در اطراف اصفهان می باشند که هر یک خوبی های خاص خودشان را دارند.

جاذبه های طبیعی اصفهان

جاذبه های طبیعی اصفهان؛ غارها

از دیگر گزینه هایی که دوستداران طبیعت گردی می توانند در اصفهان انتخاب کنند، غارنوردی می باشد و برای این انتخاب، دو مورد پیش رو خواهند داشت که عبارتند از:

غار پریان

زیبایی های روستای ابیانه در تمام طول سال باعث جذب بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی میشود و بعد از قدم زدن در کوچه های این روستای تاریخی و منحصر به فرد، کافیست ۸ کیلومتر فاصله بگیرید تا به یکی از غارهای زیبای اصفهان به نام غار پریان برسید. این غار دارای ۱۱ تالار بوده و ورود به آن نیاز به دانش و تخصص غارنوردی دارد.

غار فریدون

غار فریدون از تاریخی ترین غارهای ایران به شمار می رود و از اصلی ترین دلایلی که این غار را به شهرت رسانده است، تونل دست کن آن می باشد که نشانه هایی از دوره ی باستان در آن به چشم میخورد. این غار در ۸ کیلومتری روستای پیکان در ۱۷ کیلومتری جنوب شرقی اصفهان واقع شده و مانند پریان پیمودن آن کمی سخت بوده و نیاز به داشتن تجربه ی کافی در این زمینه دارد.

کوه صفه 1

جاذبه های طبیعی اصفهان؛ کوه‌ها

اطراف اصفهان کوه‌های زیبایی دارد که بهشت علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی و کوهنوردی محسوب می‌شود.

کوه صفه

کوه صفه از دیگر جاهای دیدنی اطراف اصفهان محسوب می‌شود که نزدیک به اصفهان است و امکانات تفریحی، ورزشی و رفاهی خوبی  دارد. وقتی بالای کوه صفه می‌روید تمام شهر اصفهان را زیرپایتان می‌توانید تماشا کنید. کوه صفه در جنوب غرب اصفهان قرار دارد و به خاطر برخورداری از ارتفاع مناسب و طبیعت بکر انتخاب خوبی برای دوستداران پیاده‌روی، کوهنوردی و سنگ‌نوردی بشمار می‌رود. از دیگر تفریحات کوه صفه تله کابین صفه است که با ۵۰ کابین چهار نفره امکان رسیدن به بام صفه را آسان کرده است.

دهکده گلستان کوه

گلستان کوه یکی از دیدنی‌های اطراف اصفهان است که در جاده خوانسار-اصفهان و مقابل سد خاکی باغکل قرار دارد. اگر در فصل بهار به این منطقه سفر کنید می‌توانید لاله‌های واژگون معروف را هم ببینید. دهکده گلستان کوه اصفهان دارای امکاناتی از قبیل هتل، ویلاهای اجاره‌ای، پارک آبی، استخر، سونا، جکوزی، زمین‌های ورزشی، انواع رستوران، پارک، بازارچه و بازی‌های تفریحی است.

گلستان کوه

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

۴.۸/۵ - (۱۱۷ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×