» راهنمای سفر به ایران » استان اصفهان » اصفهان » باغ بهادران اصفهان کجاست؟ | تفرجگاهی زیبا در مسیر زاینده رود
1 4
اصفهان

باغ بهادران اصفهان کجاست؟ | تفرجگاهی زیبا در مسیر زاینده رود

۱۵ فروردین ۱۴۰۱ 42۰6,966

باغ بهادران اصفهان یکی از جاذبه‌های طبیعی نصف جهان است که کمتر شناخته شده می‌باشد. شاید با شنیدن نام اصفهان در ذهن اکثر افراد آثار تاریخی و مساجد و خانه‌های قدیمی تداعی گردد، اما جاذبه‌های نصف جهان به این موارد محدود نمی‌شود. باغ بهادران شهری کوچک در جنوب غربی اصفهان است که به لطف زاینده رود، از طبیعتی بسیار زیبا و آب و هوایی دلپذیر برخوردار می‌باشد.

اگر قصد دارید سفر متفاوتی به اصفهان داشته باشید و لحظات خوشی را در کنار جاهای دیدنی اصفهان تجربه نمایید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله اقامت ۲۴ را همراهی کنید. در این مطلب قصد داریم باغ بهادران اصفهان را به طور کامل و جامع به شما عزیزان معرفی کنیم.

باغ بهادران اصفهان

فهرست این مطلب

باغ بهادران اصفهان، بهشت کوچک

باغ بهادران که با نام‌های دیگری همچون باغ آذران، باغ باباداران؛ باغ بادران و باغ وردان نیز شناخته می‌شود، در ۶۰ کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد. این شهر کوچک که از توابع زرین شهر محسوب می‌گردد، به خاطر مجاورت با زاینده رود از طبیعتی زیبا و محیطی دلنشین برخوردار است. وجود باغات کشاورزی و آب و هوایی مطبوع باغ بهادران اصفهان را به مقصدی عالی برای علاقمندان به طبیعتگردی تبدیل نموده است.

استان اصفهان دارای اقلیمی خشک و معتدل است اما باغ بهادران مانند خطه شمالی کشور می‌باشد. این منطقه یکی از تفرجگاه‌های محبوب اصفهانی‌ها به شمار می‌رود و در ایام مختلف گردشگران و خانواده‌های بسیاری برای تفریح و استراحت به باغ بهادران سفر می‌کنند.

4 5

باغ بهادران اصفهان کجاست؟

باغ بهادران در ۶۰ کیلومتری اصفهان و ۴۰ کیلومتری شهرکرد قرار دارد. برای بازدید از این منطقه خوش آب و هوا باید خود را به زرین شهر برسانید. اگر مبدا شما نصف جهان است، باید برای دسترسی به باغ بهادران از اصفهان وارد بزرگراه ذوب آهن شده و از شهر فلاورجان عبور کنید. پس از گذر از فولادشهر به سمت ورودی زرین شهر ادامه مسیر دهید. بعد از مدت کوتاهی و گذر از روستای چمگردان به باغ بهادران خواهید رسید. شما می‌توانید برای بازدید از باغ بهادران اصفهان از خودرو شخصی و یا اتوبوس‌ها و تاکسی‌های بین شهری استفاده کنید.

جاهای دیدنی باغ بهادران اصفهان

جاذبه اصلی باغ بهادران اصفهان طبیعت بکر و زیبای آن است. اما گردشگران می‌توانند علاوه بر آن از پتانسیل‌های فرهنگی، تاریخی و اماکن گردشگری دیگری نیز در این منطقه بازدید نمایند. باغ بهادران چندین اثر تاریخی در خود جای داده است که می‌تواند برای علاقمندان بسیار جذاب باشد.

باغ بهادران در مسیر زاینده رود

زاینده رود

مهمترین و اصلی‌ترین جای دیدنی باغ بهادران زاینده رود است. شما می‌توانید در کنار زاینده رود و در میان باغ‌های سرسبز و زیبا قدم بزنید و یا به استراحت بپردازید. تماشای رودخانه و سپری کردن اوقاتی خوش در آب و هوایی دلپذیر می‌تواند خاطراتی به یادماندنی برایتان به جای بگذارد. حتما در سفر به باغ بهادران از عکاسی غافل نشوید. می‌توانید عکس‌های بسیار شگفت انگیزی را در این منطقه ثبت کنید.

اگر به دنبال تفریحات مهیج هستید می‌توانید اسب سواری، آفرود سواری، دوچرخه سواری و از همه جذابتر قایق سواری یا همان رفتینگ را در این منطقه تجربه کنید.

7 3

قلعه کافر

در یک کیلومتری باغ بهادران اثری تاریخی متعلق به دوران ساسانی وجود دارد که تماشای آن را از دست ندهید. قلعه کافر که در حال حاضر بقایای از آن مانده سازه ای مرتفع و زیبا است که در دوران ساسانیان به عنوان آتشکده و محل عبادت مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

6 4

قلعه چهار برج

یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی باغ بهادران اصفهان قلعه چهار برج است که در جنوب این منطقه قرار دارد. این قلعه متعلق به دوران صفوی بوده و یک دژ نظامی محسوب می‌شود. به خاطر وجود چهار برج مدور، این قلعه به نام چهار برج شهرت یافته است. این اثر تاریخی در سال ۱۳۸۷ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

روستای مورکان

مورکان یکی از روستاهای بسیار زیبای این منطقه و در ده کیلومتری باغ بهادران اصفهان است. این روستا دارای مسجدی زیبا با ستون‌های آجرکاری شده و به سبک طاق ضربی می‌باشد. همچنین بقایای قلعه ای به نام قلعه حیدرخان نیز در مورکان وجود دارد که می‌تواند برای علاقمندان جذاب باشد. بافت قدیمی روستا و حال و هوای آن گردشگران را به وجد می‌آورد و لحظات خوشی را برای آنها رقم می‌زند.

از دیگر جذابیت‌های این روستا می‌توان به هنر قالی بافی بانوان آن اشاره نمود. اگر به مورکان سفر کنید می‌توانید بانوان را در حال بافتن قالی‌ها و قالیچه‌های رنگارنگ و منحصربفرد ببینید.

مجموعه تفریحی باغ بهادران اصفهان

مجموعه فرهنگی تفریحی

یکی دیگر از جاهای دیدنی و مهم باغ بهادران مجموعه فرهنگی تفریحی آن است. این مجموعه دارای رستوران و سالن‌های غذاخوری، سالن‌های کنفرانس، سوئیت‌ها و مراکز اقامتی مناسب و فضاهای استراحت و تفریح است. مجتمع تفریحی و فرهنگی باغ بهادران محل مناسبی برای برگزاری مراسمات مختلف محسوب می‌شود که در کنار رودخانه و در محیطی بسیار زیبا احداث شده است.

چشم انداز این مجموعه بسیار تماشایی است و گروه‌های مختلف بویژه تورهای گردشگری با نفرات بالا می‌توانند از خدمات آن بهره مند گردند.

امامزاده شاهزاده ابراهیم

از مهمترین مکان های مذهبی باغ بهادران اصفهان می توان به آرامگاه امامزاده شاهزاده ابراهیم اشاره نمود.

امامزاده شاهزاده ابوالقاسم

اگر می خواهید در سفر به باغ بهادران اصفهان با یک تیر دو نشان زده و هم یک مکان مذهبی را زیارت نموده و هم از یک بنای تاریخی بازدید کنید می توانید به سراغ امامزاده شاهزاده ابوالقاسم بروید. بنای این آرامگاه قدمتی بیش از ۴۰۰ سال دارد و در تاریخ ۱۶ خرداد ۱۳۵۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

زیارتگاه قرآن در روستای سعید آباد

از دیگر جاهای دیدنی باغ بهادران اصفهان می توان به زیارتگاه قرآن اشاره نمود. این مکان محل دفن یا آرامگاه شخص خاصی نیست و فقط به خاطر وجود یک قرآن خطی منسوب به حضرت علی (ع)، جایگاه ویژه ای بین مردم محلی بدست آورده و به عنوان مکانی مقدس جهت بازدید و زیارت شناخته می شود.

روستای گردشگری و کبوترخانه کرچگان

در هشت کیلومتری باغ بهادران روستایی فوق العاده زیبا به نام کرچگان قرار دارد که به خاطر واقع شدن در منطقه کوهستانی از آب و هوایی دلپذیر برخوردار است. این روستا جزو کوهپایه های زاگرس محسوب می شود و مزارع سرسبز، باغات مختلف و جلگه های آن بسیار تماشایی می باشند. همچنین یک بنای تاریخی به نام کبوترخانه نیز در این روستا وجود دارد که قدمت آن به بیش از ۱۰۰۰ سال بازمی گردد.

قنات حسین آباد دره شاهی و قنات حاجی آباد

از دیگر جاذبه های تاریخی باغ بهادران می توان به دو قنات اشاره نمود که قدمتی دیرینه دارند. این قنات ها در گذشته به عنوان مهمترین سیستم های آبرسانی منطقه شناخته می شده و آب مورد نیاز مردم را تامین می نمودند.

پارک ساحلی باغ بهادران

پارک ساحلی

یکی از بهترین مکان ها در باغ بهادران برای مسافرانی که قصد دارند یک روز عالی را سپری کنند، پارک ساحلی می باشد. این پارک زیبا که در کنار زاینده رود واقع شده دارای امکانات مختلف مانند پارکینگ، فضای استراحت، آلاچیق، پارک بازی کودکان، ویلاها و سوئیت های اقامتی و … است.

منطقه گردشگری برنجگان و چشمه کبکی در روستای برنجکان

یکی از روستاهای تاریخی و البته دیدنی که در اطراف زاینده رود و در منطقه باغ بهادران اصفهان قرار دارد، روستای برنجکان می باشد. این روستا از قدمتی ۳۰۰ ساله برخوردار بوده و به خاطر داشتن زمین های حاصلخیز و آب فراوان از گذشته های دور مردم آن به کشت برنج می پرداختند. مرغوبیت بالای محصول برنج این روستا موجب نامگذاری آن به برنجکان شده است.

بقایای قلعه ترکی

اگر از علاقمندان به آثار تاریخی هستید می توانید در سفر به باغ بهادران برای بازدید از یک قلعه باستانی به روستای چم رود بروید. بقایای قلعه ترکی جزو خاص ترین جاهای دیدنی باغ بهادران محسوب می شوند که متعلق به دوران مغول هستند.

آبشار شاهلولاک باغ بهادران

آبشار شاهلولاک

یکی از زیباترین جاهای دیدنی منطقه باغ بهادران اصفهان آبشار شاهلولاک است. این آبشار دائمی که در نزدیکی شهر چرمهین قرار دارد، به نام های شالوار، شاهلورا و شالوران نیز شناخته می شود. ارتفاع این آبشار ۷۰ متر بوده و از روی قندیل های عظیم آهکی پوشیده شده از خزه به پایین می ریزد.

پیر چنار روستای خشوییه و روستای قدیمی خشوییه

از دیگر روستاهای زیبا و توریستی باغ بهادران اصفهان می توان به روستای خشوییه اشاره نمود. این روستا دارای جاذبه های تماشایی مختلفی است که از مهمترین آنها می توان یک درخت چنار کهنسال با قدمتی ۱۰۰۰ ساله را نام برد. همچنین بافت سنتی و تاریخی روستا با خانه های قدیمی، دالان های باریک، حمام قدیمی و … از دیدنی های روستای خشوییه محسوب می شوند.

ارگ روستای حاجت آقا

روستای حاجت آقا در بخش باغ بهادران اصفهان یکی از قدیمی ترین روستاهای این منطقه است که محله ای قدیمی به نام ارگ در قسمت شمالی آن وجود دارد. در این محله قدیمی یا همان ارگ بقایای بناهای مختلفی همچون یک حمام عمومی، مسجد و خانه های کهن مشاهده می شود. با توجه به نشانه ها و آثار بدست آمده قدمت این ارگ به ۳۰۰ سال پیش باز می گردد.

پل کله

روستای پل کله که قدمت ساخت آن به زمان صفویه بازمی گردد از دیگر روستاهای توریستی باغ بهادران اصفهان است. نام این روستا از پلی سنگی که بر روی رودخانه زاینده رود در همین منطقه ساخته شده گرفته شده است. این پل تاریخی در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده و جزو جاهای دیدنی تاریخی باغ بهادران محسوب می گردد.

پل کله لنجان

مجموعه روستای چم ها

در نزدیکی باغ بهادران روستاهایی با نام های چم علیشاه، چم کهریز، چم نور، چم طاق و چم یوسف علی قرار دارند که به مجموعه روستای چم ها شناخته می شوند. این روستاها با داشتن طبیعت سرسبز و بسیار زیبا جزو جاهای دیدنی باغ بهادران اصفهان به شمار می روند. همچنین در این منطقه کوه های کم ارتفاعی وجود دارد که به تازگی بر روی صخره های آنها سنگ نگاره هایی کشف شده است.

وجه تسمیه باغ بهادران اصفهان

باغ بهادران یکی از مناطق بسیار قدیمی در استان اصفهان محسوب می‌شده است. از گذشته تا کنون به خاطر مجاورت این منطقه با زاینده رود باغ بهادران از اهمیت خاصی برخوردار است. طبق گفته محققین و کارشناسان نام اصلی آن باغ آذران به معنای باغ آتشکده است. اما این نام به مرور زمان به باغ بادران و باغ بهادران تغییر یافته است.

در گذشته این منطقه به خاطر وجود آتشکده‌ها و قلعه‌های مختلف به عنوان محلی مهم برای پرستش و عبادت محسوب می‌شده است. به همین دلیل بومیان منطقه درباره نامگذاری آن معتقدند که باغ بادران از سه کلمه بغ (خدای بزرگ)، باد (نگهبان) و ران (محل) تشکیل شده است که به معنای خدای بزرگ نگهبان محل است.

سوغات باغ بهادران

سوغات باغ بهادران اصفهان

اگر به باغ بهادران سفر کردید از سوغات این شهر کوچک غافل نشوید. سوغات اصلی باغ بهادران نوعی شیرینی کوچک به نام پولکی رسی است. پولکی رسی با طعم‌های مختلف تولید می‌شود و در اصفهان به عنوان همراه همیشگی چای محسوب می‌گردد. علاوه بر پولکی شما می‌توانید از محصولات متنوع و با کیفیت باغ‌های این منطقه نیز بهره ببرید. گردو و بادام‌های باغ بهادران بسیار معروف هستند و طعم لذیذی دارند.

رستوران های باغ بهادران اصفهان

گردشگرانی که منطقه باغ بهادران را برای سفر انتخاب می کنند می توانند برای صرف انواع غذاهای خوشمزه به سراغ رستوران های بسیار باکیفیت و متنوعی بروند. بهترین و مهمترین رستوران های باغ بهادران اصفهان شامل موارد زیر می شوند:

رستوران بهروز

رستوران بهروز

در میان رستوران های باغ بهادران رستوران بهروز به عنوان یکی از بهترین ها شناخته می شود. شما می توانید در این رستوران که از فضایی دلنشین با دکوراسیون سنتی برخوردار است، انواع غذاهای ایرانی و محلی را سفارش دهید. از شاخص ترین غذاهای رستوران بهروز می توان به انواع کباب ها اشاره نمود.

آدرس: اصفهان، باغ بهادران، خیابان وشمندجان، نبش کوچه نهالستان.

تلفن: ۰۳۱۵۲۵۰۶۱۰۱

رستوران رسول

اگر دوست دارید در محیطی دوست داشتنی و با چشم انداز باغ ها و درختان سرسبز یک وعده غذای باکیفیت نوش جان کنید، بهترین گزینه رستوران رسول است. در منطقه باغ بهادران رستوران های متعدد و متنوعی وجود دارند که رستوران رسول زبانزد عام و خاص می باشد. در این رستوران انواع غذاهای ایرانی، فرنگی، سنتی و محلی سرو می شوند.

آدرس: اصفهان، باغ بهادران، خیابان ابوذر غفاری.

تلفن: ۰۹۱۳۸۰۰۴۵۸۵

رستوران زنده رود

رستوران زنده رود به عنوان یکی از بهترین و زیباترین رستوران های سنتی باغ بهادران اصفهان شناخته می شود. استراحت بر روی تخت های سنتی در فضایی آرامش بخش و نوش جان کردن انواع غذاهای سنتی مانند کباب و بریانی و … به همراه چای با سماور ذغالی می توانید خاطره ای به یادماندنی از سفر به اصفهان برایتان رقم بزند.

آدرس: اصفهان، باغ بهادران، خیابان شهید بهشتی.

تلفن: ۰۳۱۵۲۵۰۶۴۴۵

رستوران چشم انداز

یکی دیگر از بهترین رستوران های باغ بهادران رستوران چشم انداز می باشد. این رستوران سنتی از طراحی و دکوراسیون منحصربفردی برخوردار بوده و فضایی آرام و دلنشین دارد. در این رستوران شما می توانید انواع غذاهای ایرانی، سنتی، محلی و فست فود را سفارش دهید. همچنین بخشی از رستوران چشم انداز به چایخانه سنتی اختصاص یافته که سرو انواع قلیان و نوشیدنی های گرم و سرد در آن صورت می گیرد.

آدرس: اصفهان، باغ بهادران، خیابان شهید بهشتی، نرسیده به فلکه شهید نادعلی ترکی.

تلفن: ۰۳۱۵۲۵۰۳۴۸۸

رستوران سنتی چشم انداز

رستوران فرهمند

رستوران فرهمند یا احسان از دیگر رستوران های با کیفیت باغ بهادران به شمار می رود که میزبان گردشگران و مسافران می باشد. در این رستوران انواع غذاهای لذیذ و خوش طعم ایرانی مانند انواع کباب ها، انواع خورش ها، دیزی، ماهی و … سرو می شوند.

آدرس: اصفهان، باغ بهادران، شهرداری، خیابان وشمندجان.

رستوران میزبان

رستوران میزبان با فضایی شیک و مدرن و چیدمانی کلاسیک یکی از بهترین رستوران های منطقه توریستی باغ بهادران محسوب می شود. شما می توانید در این رستوران انواع غذاهای با کیفیت ایرانی و فرنگی را که توسط بهترین سرآشپزان طبخ می شوند، نوش جان کنید. کیفیت بالا، محیط لوکس، خدمات و امکانات کامل از مهمترین مزایای رستوران میزبان به شمار می روند.

آدرس: اصفهان، باغ بهادران، خیابان شهید بهشتی.

تلفن: ۰۳۱۵۲۵۰۶۶۱۱

بهترین فصل سفر به باغ بهادران اصفهان

سفر به باغ بهادران در هر فصلی جذابیت خاص خودش را دارد اما به دلیل پر آب بودن و آب و هوای خنک و مطبوع دو فصل بهار و تابستان را می توان بهترین زمان برای بازدید از این منطقه زیبا در نظر گرفت. با اینکه در فصل پاییز خنک هوا بیشتر شده و رو به سردی می رود اما به خاطر تغییر رنگ درختان و زرد و قرمز شدن برگها می توانید مناظر خیره کننده ای را در باغ بهادران تماشا نموده و لذت ببرید.

جاهای دیدنی نزدیک باغ بهادران اصفهان

اگر قصد دارید در سفر به باغ بهادران از جاهای دیدنی نزدیک آن نیز دیدن کنید، گزینه های مختلفی پیش رو خواهید داشت. از مهمترین جاذبه ها و اماکن تماشایی در فاصله نزدیک از منطقه توریستی باغ بهادران اصفهان می توان به پارک ملی تنگه صیاد، چشمه بک بک، آبشار سمیرم، دره قلا، گردنه رخ و … اشاره نمود.

اقامت در باغ بهادران اصفهان

هتل های نزدیک به باغ بهادران اصفهان

اگر قصد دارید در سفر به باغ بهادران در این منطقه خوش آب و هوا اقامت داشته باشید، گزینه‌های مختلفی پیش رو دارید. می‌توانید از سوئیت‌ها و واحدهای اقامتی مجموعه تفریحی اقامتی باغ بهادران استفاده کنید و یا ویلاهای دنج و شیک و را انتخاب کنید. همچنین هتل آپارتمان نگین زاینده رود نیز یکی از بهترین مراکز اقامتی این منطقه به شمار می‌رود که خدمات و امکانات مناسبی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. به آن دسته از گردشگرانی که قصد دارند در هتل‌های چندین ستاره اقامت داشته باشند نیز می‌توانیم هتل‌ های اصفهان را پیشنهاد دهیم.

سؤالات متداول

[toggle title=”باغ بهادران اصفهان کجاست؟” state=”close”]باغ بهادران در ۶۰ کیلومتری اصفهان، ۴۰ کیلومتری شهرکرد و در ورودی زرین شهر قرار گرفته است.[/toggle]

[toggle title=”نام بهترین روستاهای اطراف باغ بهادران؟” state=”close”]روستای مورکان، روستای گردشگری و کبوترخانه کرچگان، روستای خشوئیه، روستای حاجت آقا و مجموعه روستای چم ها از مهمترین روستاهای اطراف باغ بهادران اصفهان هستند.[/toggle]

[toggle title=”سوغاتی از باغ بهادران اصفهان چی بخریم؟” state=”close”]نوعی شیرینی کوچک به نام پولکی رسی معروفترین سوغاتی باغ بهادران است. گردو و بادام این منطقه هم معروف است.[/toggle]

[toggle title=”بهترین رستوران های اطراف باغ بهادران اصفهان کدامند؟” state=”close”]رستوران بهروز، رستوران زنده رود، رستوران چشم انداز، رستوران رسول، رستوران فرهمند و رستوران میزبان بهترین رستوران های نزدیک باغ بهادران اصفهان هستند.[/toggle]

۴.۵/۵ - (۲۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×