بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» جهانگردی » کربلا » ۲۰ از بهترین بازارهای کربلا و مراکز خرید آن را بشناسید!
بازارهای کربلا و مهمترین مراکز خرید برای زائرین
کربلا

۲۰ از بهترین بازارهای کربلا و مراکز خرید آن را بشناسید!

۲۱ اسفند ۱۴۰۲ 75۷۳33,000

سفر زیارتی کربلا یکی از محبوب ترین سفرهای مذهبی در بین ایرانیان است که هر ساله عده زیادی از شیعیان برای زیارت اولین و سومین امام خود به عراق سفر می کنند. از آنجایی که ایرانی ها رسم خرید سوغاتی دارند، هنگام بازگشت از کربلا و نجف برای اقوام و دوستان خود خرید می کنند. به همین دلیل مسافران در کنار زیارت می توانند از بازارهای کربلا دیدن کنند. همراه ما باشید تا به معرفی بهترین نمونه های بازار کربلا بپردازیم.

فهرست این مطلب

لیست بهترین بازارهای کربلا

بازارهای کربلا تنوع بالایی دارند که از بازار خرید سرامیک و لوازم منزل گرفته تا مخصوص سوغاتی و صنایع دستی را شامل می شوند. در ادامه به لیستی از بازارهای معروف کربلا می پردازیم که برای شما زائرین عزیز کاربردی است. در ادامه با ما همراه باشید.

  • بازار سنتی کربلا (Traditional Bazaar of Karbala)

همانطور که از نام این بازار پیدا است. قدیمی ترین بازار شهر بوده که در نزدیکی حرم امام حسین علیه السلام قرار گرفته است و مکان مناسبی برای تهیه مایحتاج روزانه می باشد. شما می توانید سوغاتی های مورد نظر خود همچون جانماز، چادر، تسبیح، مهر، ظروف مسی، تربت کربلا، طلا و لباس را از این بازار قدیمی که یکی از بازارهای ارزان کربلا محسوب می شود، خریداری کنید. کربلا مراکز خرید زیادی ندارد که اجناس با کیفیت ارائه دهند؛ به همین دلیل به معرفی سایر مراکز خرید و اسم بازارهای کربلا می پردازیم.

بازار سنتی کربلا

  • مرکز خرید العفاف (AL afaaf) کربلا

این مرکز خرید در خیابان حی الحسین (محله الحسین) واقع شده است و شما می توانید در تمام روزهای هفته از ساعت ۸ صبح الی ۱ بامداد به این مرکز خرید مراجعه کنید. محیط آن به خوبی طراحی شده و کاملا تمیز می باشد. یک مکان مناسب برای خرید مایحتاج خود در کنار خانواده است. از امکانات این بازار می توان به پارکینگ رایگان، وای فای رایگان و رستوران اشاره کرد.

  • بازار یزال کربلا (Yazal market)

این بازار دارای رتبه ۱۱ در مراکز خرید کربلا است. شما می توانید در تمام روزهای هفته از ساعت ۸ صبح الی ۱ بامداد به آن مراجعه کنید. برخورد پرسنل مناسب بوده و شما می توانید تمام مایحتاج مورد نظر خود را از آنجا تهیه کنید. بازار یزال به خاطر قیمت مناسب اجناس در لیست بازارهای ارزان کربلا قرار دارد.

  • فروشگاه لباس ال سی وایکیکی در کربلا (LC Waikiki)

اگر شما اهل خرید از برندهای معروف هستید، بهتر است از این فروشگاه لباس دیدن کنید. در این مرکز خرید انواع لباس های زنانه، مردانه، بچگانه با قیمت های متوسط وجود دارد. این فروشگاه در خیابان سناتور کربلا در نزدیکی بانک TBI واقع شده است. ساعات کاری فروشگاه شامل تمام روزهای هفته از ساعت ۱۱ صبح الی ۲۴ می باشد. فروشگاه LC Waikiki را می توان بهترین فروشگاه و بازار لباس کربلا دانست که در استانبول مال ترکیه نیز شعبه دارد.

فروشگاه ال سی وایکیکی کربلا

  •  بازار سدره کربلا ( سوق السدره)

یکی از بازارهای قدیمی کربلا بوده که حال و هوای مدرنیته نیز دارد. در این بازار زیبا هر آنچه که نیاز دارید را می توانید پیدا کنید. در نظر داشته باشید که این مرکز خرید نسبتا شلوغ بوده و در تمام روزهای هفته از ساعت ۸ صبح الی ۲۳ باز می باشد. این بازار در خیابان السدره کربلا واقع شده است.

  • مجتمع عروسی خرید خانه (Wedding complex home shopping)

این مرکز خرید دارای دو طبقه مجزا بوده که در طبقه اول انواع شیرینی و در طبقه دوم انواع لباس های زنانه، مردانه، بچگانه، اسباب بازی، لوازم منزل و لوازم التحریر به فروش می رسند. این مرکز خرید در رشیدیه واقع شده و در تمام روزهای هفته به جز جمعه ها از ساعت ۷ صبح الی ۲۴ باز می باشد.

  • بازار امام صادق کربلا

یکی از بهترین بازارهای کربلا، بازار امام صادق است که از تنوع کالا و قیمت مناسبی برخوردار می باشد و جزو بازارهای ارزان کربلا نیز محسوب می گردد. شما می توانید در این بازار اسباب بازی های با کیفیت با نازل ترین قیمت را در طرح ها و مدل های مختلف مانند اسباب بازی های شارژی و الکترونیکی (هلیکوپتر کنترلی و …)، عروسک های گوناگون و غیره خریداری کنید. همچنین در بازار امام صادق کربلا چادرهای مشکی و رنگی برای بانوان، ظروف طرح نقره ای با نقوش اسلیمی، مهر و تسبیح با تربت پاک امام حسین (ع)، انگشترهای نقره با سنگ های تزئینی و لباس های سنتی عراقی جزو بهترین سوغاتی های کربلا محسوب می شوند.

  • بازار موبایل کربلا

در میان بازارهای خرید کربلا که متعدد و متنوع می باشند، بازار موبایل کربلا که در خیابان بین الحرمین و مجاورت هتل حسنین قرار دارد، به فروش انواع تلفن همراه و لوازم جانبی آن اختصاص یافته است. ساعت کاری این بازار که با نام حیلاوی (Hillawi) نیز شناخته می شود، از ساعت ۹ صبح الی ۱۰ شب می باشد. در این بازار بین الحرمین کربلا می توانید موبایل های مختلف اصلی از برندهای مطرح دنیا مانند آیفون، سامسونگ، هوواوی و … را تهیه کنید.

فروشگاه موبایل

  • بازار سناتور کربلا

بازار سناتور یکی دیگر از بازارهای معروف کربلا است که به دلیل قرارگیری در خیابان سناتور (شارع السناتر) به این اسم معروف است. اگر به دنبال بهترین مراکز خرید کربلا هستید می توانید تعدادی از آنها را در بازار سناتور یا همان خیابان سناتور بیابید. مجتمع تجاری کربلا یکی از اصلی ترین مراکز خرید بازار سناتور محسوب می شود که ساعت فعالیت آن از ۱۰ صبح الی ۱۱ شب می باشد. در این بازار می توانید کالاها و محصولات مختلف را با تنوع و کیفیت عالی و قیمت مناسب خریداری کنید.

همچنین از مهم ترین مراکز خرید کربلا و فروشگاه ها و مغازه هایی که در شارع السناتر به عنوان یک بازار خوب در کربلا قرار دارند، می توان به مرکز خرید لباس کربلا، مرکز خرید لباس زنانه آرینا، فروشگاه لباس کودکان پروانه، مرکز خرید حیات، مرکز خرید ال سی وایکیکی، پاساژ عفاف کربلا و فروشگاه لباس القریشی اشاره نمود.

  • مرکز خرید الدامارچی کربلا

این مرکز خرید وسعت زیادی ندارد و شما می توانید در تمام روزهای هفته از ساعت ۱۳ الی ۲۱ به آنجا مراجعه کنید. اغلب اجناس این مرکز از کیفیت خوبی برخوردار هستند و قیمت ها نسبتا زیاد می باشد. طراحی این فروشگاه شیک بوده و یک گل فروشی زیبا نیز دارد. این مجموعه جزو مراکز خرید بازار سناتر محسوب می گردد و از نظر بسیاری از مردم کربلا و همچنین مسافران به عنوان بهترین مرکز خرید کربلا نیز شناخته می شود.

  • مرکز خرید اسدی کربلا (Asadi Mall)

این مرکز خرید یکی از مراکز خوب برای خرید لوازم الکترونیکی از قبیل موبایل، لوازم برقی و سایر لوازم خانگی و مبلمان است. قیمت اجناس این مرکز خرید نسبت به بازار مناسب و معقول بوده و کالاها از کیفیت خوبی برخوردار هستند. ساعات کاری این مرکز هر روز هفته از ساعت ۸ صبح الی ۲۱:۴۵ می باشد.

  • بازار کفش کربلا

اگر در سفر به کربلا به دنبال یکی بازار خوب جهت خرید کفش هستید، می توانید به سراغ بازار کفش بروید که دارای مراکز خرید و فروشگاه های مختلف عرضه کننده انواع کفش ها می باشد. در این بازار که جزو بازارهای ارزان کربلا نیز به شمار می رود، قیمت اجناس مناسب و مقرون به صرفه است.

شما می توانید کفش های مختلف مردانه، زنانه، بچگانه، ورزشی و … را که از برندهای مختلف و با کیفیت های گوناگون در طرح ها و مدل های متنوع هستند، در این مرکز از مراکز خرید و فروشگاه های Halis، Beta و Nasser Sport Center خریداری کنید.

بازار کفش کربلا

  • مرکز خرید کوثر کربلا

اگر به دنبال یک بازار چادر در نجف و کربلا هستید می توانید به سراغ مرکز خرید کوثر که یک مرکز خرید محلی بوده مراجعه کنید و انواع لباس ها را از آنجا تهیه کنید. اگر به خرید لباس های محلی علاقه دارید این مرکز را که به عنوان بازار پارچه کربلا و یا بازار لباس کربلا نیز شناخته می شود، از دست ندهید. ساعات کاری این بازار هر روز هفته از ساعت ۹ صبح الی ۲۲ می باشد.

  • مجتمع الزورا کربلا

این مرکز خرید دارای ۳ طبقه مجزا است و می توانید انواع لوازم خانگی، پوشاک، لوازم آرایشی، لوازم آشپزخانه، لوازم التحریر و هر آنچه نیاز دارید را، در آن پیدا کنید. قیمت ها رقابتی بوده از این رو این بازار جزو بازارهای ارزان کربلا به شمار می رود و در تمام روزهای هفته از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۲۳:۳۰ آماده فروش به مشتریان است.

  • بازار آمریکایی کربلا

آن دسته از مسافرانی که به دنبال یک بازار معروف کربلا هستند، بازار آمریکایی را معرفی می کنیم. این بازار در خیابان البرید در نزدیکی حرم حضرت عباس (ع) واقع شده است؛ یک خیابان شلوغ که انواع لباس های نظامی عراقی و غیر عراقی در آن پیدا می شود. همچنین می توان انواع پوشاک زنانه و مردانه، کیف، کفش و تجهیزات تلفن همراه را از این بازار بین الحرمین کربلا تهیه کرد. پوتین های این بازار نسبتا معروف بوده و اغلب اجناس موجود در بازار آمریکایی ها از کیفیت مناسبی برخوردار هستند. بازار آمریکایی ها از نظر بسیاری از مسافران به عنوان بهترین بازار در کربلا شناخته می شود.

  • بازار الوارث کربلا

یکی دیگر از بازارهای خوب کربلا، بازار الوارث است که محصولات و کالاهای متنوعی در آن عرضه می شوند. شما می توانید در این بازار انواع لوازم خانگی در برندهای گوناگون، مواد غذایی کنسروی، خشکبار و شیرینی جات متنوع، میوه جات و سبزیجات و … را با کیفیت و قیمت مناسب تهیه کنید. همچنین در بازار الوارث قسمت کوچکی نیز برای سرگرمی و بازی کودکان اختصاص یافته است تا خانواده های دارای فرزند بتوانند به راحتی به امر خرید کردن بپردازند. ساعت کاری بازار الوارث کربلا همه روزه از ساعت ۸ الی ۲۳:۳۰ می باشد.

  • بازار امرالد کربلا

بازار امرالد که در خیابان حمزه الزقیر قرار دارد از دیگر بازارهای خوب در کربلا محسوب می شود. در این بازار که از ساعت ۸ صبح الی ۱:۳۰ دقیقه شب فعالیت می کند، محصولات و کالاهای متنوعی به فروش می رسد. شما می توانید انواع مواد غذایی از برندهای مختلف عرراقی و بین المللی را در بازار امرالد تهیه کنید. همچنین فروشگاه های لباس زنانه این بازار بهترین پوشاک مخصوص خانمها را در مدل های گوناگون با قیمت های مناسب ارائه می کنند. این بازار در حال حاضر بسته شده و فعالیتی ندارد.

  • بازار الاسدی کربلا

الاسدی یکی از بهترین مراکز خرید کربلا جهت تهیه انواع لوازم برقی و خانگی، موبایل، مبلمان و اثاثیه منزل است. فروشگاه های مختلفی در طبقات این مرکز خرید وجود دارند که شامل فروشگاه موبایل به صورت تکی و عمده با بهترین کیفیت و گارانتی، فروشگاه، وسایل اتاق خواب و اتاق کودک، فروشگاه اکسسوری و هدایا مانند ساعت و …، فروشگاه گل و گیاه، فروشگاه لوستر و انواع لامپ های تزئینی برای خانه و … می شود. ساعت کاری این بازار از ۸ صبح الی ۹:۴۶ شب می باشد.

  • بازار سید عقیل

مرکز خرید سید عقیل یکی دیگر از مراکز خرید مناسب جهت تهیه سوغات در کربلا محسوب می شود. شما می توانید انواع سوغات و صنایع دستی کربلا را از مرکز خرید سید عقیل که در خیابان شوادا قرار دارد تهیه کنید. همچنین لوازم زنانه متنوع و زیبایی نیز در سید عقیل عرضه می شوند. ساعت کار این بازار ۲۴ ساعته می باشد و در تمامی ایام باز است.

  • بازار ماکسی کربلا

اگر به دنبال بهترین پوشاک و لباس ها با کیفیت عالی هستید، بازار ماکسی که در خیابان مجمعات کربلا قرار دارد، مناسبترین گزینه محسوب می شود. کیفیت اجناس این بازار بسیار خوب و درجه یک می باشد و قیمت کالاها گرانتر از سایر بازارهای کربلا است. ساعت کاری این بازار از ۸ صبح الی ۱۲ شب می باشد و از فضایی زیبا برخوردار است.

سوغاتی سفر کربلا

خرید سوغاتی یکی از سنتی ترین رسوم ایرانی ها است که همچنان بسیاری از افراد آن را به جا می آورند. سوغاتی هایی که می توان از بازار کربلا و نجف تهیه کرد عبارت اند از: مهر، تسبیح، جانماز، دشداشه برای آقایان، لباس، ظروف مسی و نقره ای، انگشتر، تربت کربلا، در نجف، انواع چادرهای مشکی و رنگی برای خانم ها. 

احتمالا هنگام عبور از بازارها و مراکز خرید گوناگون، تعداد زیادی فروشگاه اسباب بازی مشاهده می کنید. اگر قصد خرید از آنها را دارید، دقت کنید که چینی نباشند و از کیفیت خوبی برخوردار باشند. پیشنهاد ما این است که اسباب بازی را به دلیل کیفیت پایین آن خریداری نکنید، چرا که با همان قیمت می توانید در ایران اسباب بازی های بهتری تهیه کنید.

سوغاتی سفر

نکات مهم هنگام خرید در بازارهای کربلا و سایر بازارهای عراق

  • امکان خرید با دینار، دلار و پول ایرانی در مراکز خرید عراق وجود دارد. البته فروشندگان بیشتر از دلار استقبال می کنند. و به دلیل کاهش ارزش ریال ایرانی، علاقه چندانی به دریافت پول ایران ندارند.
  • تعداد صرافی ها در عراق زیاد نیست. بنابراین ارز مورد نظر خود را از ایران تهیه کنید و با خود ببرید.
  • می توانید قبل از خرید از فروشنده سوال کنید که پول ایرانی دریافت می کند یا نه.
  • دقت داشته باشید کالای خریداری شده چینی و بی کیفیت نباشد.
  • بهتر است لباس و اسباب بازی را از عراق خریداری نکنید چرا که اغلب کیفیت مناسبی ندارند.
  • فروشگاه های کربلا یکی از بهترین مکان ها برای خرید سوغاتی بوده و قیمت مناسبی دارند.
  • به طور کلی پیشنهاد ما این است که وقت زیادی را صرف خرید نکنید چرا که اجناس با کیفیت تری در ایران وجود دارند که می توانید با قیمت مناسب آن ها را تهیه کنید. 

جاذبه های اطراف بازارهای کربلا

کربلا یک شهر مذهبی به حساب می آید که بازار سنتی آن در نزدیکی حرم امام حسین (ع) و بین الحرمین قرار گرفته است. همچنین بازار آمریکایی کربلا در نزدیکی حرم حضرت عباس (ع) قرار دارد. سایر مکان های دیدنی و زیارتی کربلا شامل: تل زینبیه، بین الحرمین کربلا، خیمه گاه امام حسین (ع)، حرم طفلان مسلم، مرقد حبیب ابن مظاهر، مرقد حر ابن ریاحی، چشمه امام علی (ع)، قصر عطشان، قلعه هندی، پل سفید، آرامگاه امیر کبیر، قصر نخیله و دریاچه رزازه می شود.

هتل های نزدیک بازارهای کربلا

هتل های زیادی در شهر کربلا و نجف آماده خدمت رسانی به زائران هستند. از جمله موارد مهم برای مسافران، نزدیکی هتل به حرم امام حسین (ع) و حرم حضرت عباس (ع) است. هتل هایی مانند هتل بارون، هتل عطا الحسین کربلا، هتل ریحان کربلا، هتل برج الاماره کربلا، هتل جنت المرتضی، هتل سفیر و هتل لارسا در نزدیکی این مکان ها قرار گرفته اند.

سؤالات متداول

بازار سنتی کربلا کجاست؟

بازار سنتی کربلا در نزدیکی حرم امام حسین (ع) قرار دارد و برای خرید سوغاتی و مایحتاج روزانه مناسب است.

بازار امام صادق کربلا کجاست و چرا مهم است؟

در نزدیکی حرم امام حسین (ع) است و شما می توانید بهترین و متنوع ترین اسباب بازی ها، انگشتر و مهر و تسبیح، لباس های سنتی عرقی و چادر مشکی و رنگی خریداری کنید.

بهترین بازار لباس کربلا کجاست؟

فروشگاه لباس ال سی وایکیکی (LC Waikiki) با بهترین برندهای لباس برای تمامی سنین و مردانه و زنانه، در خیابان سناتور کربلاست که از ساعت ۱۱ تا ۲۴ پذیرای شما هستند.

بهترین بازار پارچه و چادر در کربلا کدام است؟

مرکز خرید کوثر را می توان بهترین مرکز خرید چادر و پارچه در کربلا دانست.

۴.۸/۵ - (۵۰۱ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۷۳

  1. فاطمه

    سلام
    مرکز خرید دوچرخه در کربلا کجاست؟

    • علیرضا قانع

      سلام وقت بخیر در این خصوص اطلاعات خاصی در دسترس نیست.

  2. مریم

    سلام وقت بخیر
    بازار موبایل عراق کجا هست که همه نوع گوشی داشته باشه؟

    • علیرضا قانع

      بازار موبایل اربیل بهترین گزینه است.

  3. محمد

    سلام
    با توجه به این که میخوام گوشی ایفون بگیرم کدام شهر و کدام بازار را در عراق پیشنهاد میکنید؟؟
    و جایی باشه که مدل های به روز ایفون رو نات اکتیو داشته باشد

    • علیرضا قانع

      سلام وقت بخیر در این خصوص اطلاعات موثقی نداریم.

      • مریم

        در بغداد هم بازار موبایل ندارن ؟؟؟؟

        • علیرضا قانع

          در بغداد، شارع الربیعی میتونین بازار موبایل پیدا کنین که عمده فروش هستند. برای خرید تکی موبایل سمر سنتر استور و موبایل فروشی infinix رو سرچ کنین.

  4. رضا

    سلام
    بازار کشاورزی و خرید بذرها و سموم‌کشاورزی در‌کربلا و‌نجف کجاست
    سپاس

    • علیرضا قانع

      سلام وقت بخیر
      باب طویریج مقابل جامع الحسنی
      ۹۶۴۷۷۲۸۶۹۴۳۵۸+

  5. دتتنن

    سلام خوبین قیمت پی اس فایو تو کلابا چنده

    • علیرضا قانع

      سلام ممنونم
      قیمت PS5 در بخش کامنت ها گفته شده

      • حسین

        سلام وقت بخیر
        بنظر شما چه کالایی مقرن بصرفه هست از عراق بگیریم بیاریم داخل ایران بفروشیم که خرج سفرمون دربیاد؟
        وبشه از مرز خارج کرد؟

        • علیرضا قانع

          سلام اطلاعی ندارم.

      • خدا

        سلام خسته نباشید ببخشید من دنبال کنسول بازی هستم آیا آنجا کنسول بازی هم هست ؟
        و آن کجاست؟

        • علیرضا قانع

          سلام بله کنسول بازی هم به فروش میرسه که در کامنت ها آدرس سایت برای خرید آنلاین گفته شده.

  6. علی مخدوم زاده

    سلام دخانیات در کربلا کجا بخریم

    • علیرضا قانع

      سلام اطلاعی ندارم.

  7. Hannan Parhizkar

    سلام امشب به ادرسی که دادید برای بازار امرالد رفتیم اما اصن چیزی انجا نبود ! دقیق تر بگید کجا هستش ممنون

    • علیرضا قانع

      سلام انگار این فروشگاه به طور کامل بسته شده است. شماره تماس: ۹۶۴۷۷۰۶۰۹۲۲۲۹

  8. ناشناس

    سلام
    میخواستم بدونم در کربلا و کلا عراق طلای کشور
    مارو میخرند یا تعویض میکنند؟
    آیا کربلا طلا فروشی داره؟

    • علیرضا قانع

      سلام بله طلافروشی در کربلا هست اما برای خرید یا تعویض پیشنهاد نمیشه

  9. مجید لشنی

    سلام لباس ورزشی کجای کربلا دارد

    • علیرضا قانع

      سلم فروشگاه لباس ال سی وایکیکی مناسب هست

      • مجتبی شعبانی

        سلام خسته نباشین تولیدوپخش شلوار جین زنانه

        • علیرضا قانع

          سلام وقتتون بخیر
          معروف ترین اون فروشگاه ال سی وایکیکی بعد از اون بازار امرالد و سایر فروشگاه های خیابان سناتور هستند.

  10. علی اشرفی

    سلام وقت بخیر برای خرید ساعت کدوم بازار

    • علیرضا قانع

      سلام در حال حاضر بازار الاسدی کربلا رو سراغ دارم که در این مطلب معرفی شده.

  11. فاطمه

    با سلام من می‌خوام از کربلا با فرصت کمی که دارم عبای دخترانه بخرم …میشه آدرس بدین

    • علیرضا قانع

      سلام
      مرکز خرید لباس زنانه آرینا در خیابان سناتور، بازار امرالد کربلا و بازار سید عقیل و مخصوصا مرکز خرید الدامارچی کربلا در خیابان سناتور را پیشنهاد می کنم.

  12. رضا بیات

    سلام روز بخیر جناب من میخوام وسایل نقشه برداری بخرم مثل دوربین لایکا یا gps سه فرکانسه کجای کربلا برم ؟

  13. میلاد

    سلام ببخشید اقای قانع میشه بنده رو راه نمایی کنید
    بنده میخواستم بدونم کجای عراق سیسیتم صوتی میفروشن ممنون میشم راه نمایی کنید

    • علیرضا قانع

      سلام میلاد جان
      طبق بررسی های انجام شده دو فروشگاه آنلاین بسیار معروف در عراق هستند که من لینک رو براتون ارسال میکنم
      https://www.storeexpress.iq/speaker
      https://www.elryan.com/en/electronics/audio-devices/hi-fi-speaker.html
      کربلا – خیابان شیخ احمد – جنب بیمارستان امام زین العابدین
      شماره تماس :
      ۰۷۷۵۲۱۲۲۲۰۴
      از این آدرس و شماره تلفن هم میتونی استفاده کنی

  14. علی

    سلام برای خرید گوشی های آیفون از عراق مراکز معتبری هست ؟شهر بغداد بهتر هست یا کربلا

    • علیرضا قانع

      سلام معمولا شهر بغداد بهتر است. در بغداد میتونین از فروشگاه iCenter یا M Center در سلیمانیه خرید کنین.

  15. Exo.members.mom

    سلام ببخشید دنبال بازاری برای خرید لوازم عکاسی و فیلمبرداری و خرید دوربین هستم در کربلا ممنون میشم راهنمایی کنید🙏🏻

    • علیرضا قانع

      سلام وقتتون بخیر
      بازار خاصی نمیشناسم ولی الفنی للستلایت والکامیرات در خیابان شهدای کربلا و نزدیک دانشگاه کربلا مرکز معتبری طبق نظر کاربران و خریداران بوده است. آدرس این فروشگاه را می توانید با سرچ همین عبارت در نقشه گوگل جویا شوید.

  16. مسیح

    سلام دنبال کتابهای کمیاب چاپ قدیم هستم بازاری در عراق میشناسید؟

    • علیرضا قانع

      سلام خیر بازار خاصی نمی شناسیم شاید مؤسسه دارالکتب در کربلا برای شما مفید باشد.

      • یزدان

        سلام اقا کجای کربلا زنجیر عزا داری برنجی دانه ریز میفروشند

        • علیرضا قانع

          سلام اطلاعات خاصی در دست نیست اما به نظر میرسه که بازار امام صادق کربلا گزینه خوبی برای خرید وسایل عزاداری مثل زنجیر برنجی دانه ریز باشد.

          • سارا

            اصلا خرید در کربلا باصرفه است؟
            همون وسایلی که در ایران را چند برابر به ما نمی فروشند؟
            چه وسایلی ارزش داره که از اونجا بخریم که تو ایران یا نباشه یا کم باشه یا قیمتش بیشتر باشه

            • علیرضا قانع

              سلام
              معمولا انگشترهای عقیق، گوشی موبایل و لپ تاپ یا وسایل الکترونیکی بصرفه هستند با این حال توصیه میکنم از برگزار کنندگان تورهای کربلا سوال کنید.

  17. حنانه

    سلام بازار سیسمونی هم داره کربلا یا نجف اگه میدونید میشه بگید

    • علیرضا قانع

      سلام
      بازار سیسمونی در کربلا اطلاعی نداریم اما مرکز یزن للطفل نزدیک به فلکه التربیه که همون میدان تربیت به فارسی میشه یکی از مراکز خرید سیسمونی در کربلا هست. baby land karbala در خیابان سناتور هم فروشگاه دیگری برای خرید سیسمونی هست.

  18. Amir

    سلام اگر من بخوام برج ۵ برم کربلا و بخوام ps5 بخرم میتونم بدون هیچ مشکلی از روی مرز رد بکنم.
    اگر من بخوام با دینار ps5 بخرم به پول ایران چقدر میشه که تو همین ایران من دینار بخرم واسه ps5

    • علیرضا قانع

      سلام میتونید قیمت ها رو در سایتی که داخل کامنت ها اشاره کردم ببینید. با توجه به نوسانات ارزی نمی توان برای مرداد ماه قیمت دقیقی بیان کرد. در خصوص وارد کردن کنسول PS5 از کربلا به ایران و شرایط اون اطلاعی ندارم.

  19. مهسان

    سلام عطاری توگدوم محله ازکربلاس

    • علیرضا قانع

      سلام طبق نظرات ثبت شده در گوگل، ابن سینا للعطاره بهترین عطاری کربلا هست که با سرچ این عبارت در داخل گوگل مپ به راحتی آدرس قابل مشاهده است. ضمنا تا حرم امام حسین (ع) هم حدود ۱۵ دقیقه فاصله دارد.

  20. مجید

    سلام ps5 رو از کدوم بازار کربلا میتونم بخرم و در کدام خیابان است؟

    • علیرضا قانع

      سلام وقت شما بخیر
      فروشگاه های استوک فروشی مثل فروشگاه السوق المفتوح جنس نو و دسته دوم کنسول های ps5 را به فروش می رسانند که می توانید با سرچ این عبارت در گوگل اطلاعات دقیق تری پیدا کنین.

  21. مهدی

    سلام بالا شهر و جای لاکچری کربلا کجاست
    خیابان لاکچری و برای قدم زدن و کافی شاپ

    • علیرضا قانع

      سلام وقت بخیر
      اطلاعات موثقی در این زمینه پیدا نشد اما براساس تجربه مسافرین خیابان محمد الامین یکی از زیباترین خیابان های کربلا برای قدم زنی است. همچنین براساس بازخورد افرادی که به کافی شاپ های قهوه و کتاب کافیه و نای کافیه مراجعه کرده اند، کیفیت بسیار خوبی دارند.

  22. مهدیه

    سلام وقت بخیر
    برای خرید از برند های معروف و معتبر دنیا چه مراکزی در نجف و کربلا مناسب هست؟ مثل ورزشی و آرایشی

    • علیرضا قانع

      سلام وقت بخیر
      برای خرید لوازم ورزشی فروشگاه لوازم ورزشی Ali Kassab را توصیه می کنیم که نزدیک به حرم امام حسین بوده و کافیست همین اسم را در گوگل مپ جستجو کنید تا نزدیکترین مسیر را پیشنهاد دهد. برای لوازم آرایشی هم می توانید به مجتمع الزوار کربلا که در متن نیز اشاره شده مراجعه کنید اما برای اینکه مطمئن باشید از برندهای معتبر دنیا خرید می کنید فروشگاه کوزمتک علی إیفرشین (در گوگل مپ عین همین عبارت را جستجو کنید) و کوزمتک وصالون غیو الیاسری للتجمیل (در گوگل مپ عین همین عبارت را جستجو کنید) را پیشنهاد می دهیم که بهترین بازخوردها را از سوی خریداران داشته اند.

  23. احسان

    سلام برای خرید لوازم ورزشی از برندهای اورجینال در نجف و کربلا جایی هست بریم؟

    • علیرضا قانع

      سلام وقتتون بخیر
      علاوه بر مراکز خرید و فروشگاه های Halis، Beta و Nasser Sport Center در بازار کفش کربلا، برای خرید کلیه لوازم ورزشی از برندهای مختلف دنیا در کربلا به شما فروشگاه لوازم ورزشی Ali Kassab رو معرفی میکنیم که با توجه به بازخوردهای گرفته شده فروشگاه معتبری است. می توانید با جستجوی اسم مرکز علی کساب للتجهیزات الریاضیه در گوگل مپ به راحتی آدرس را پیدا کنید که در نزدیکی خیمه گاه امام حسین قرار دارد.

  24. لیلی

    سلام وقتتون بخیر
    مراکز خرید عمده چادرهای عربی و مدل دار در کربلا کجاها هستن !؟
    و اینکه قیمت چادرهاشون نسبت به اینجا بهتره ؟

    • علیرضا قانع

      سلام وقتتون بخیر
      در مرکز خرید کوثر، بازار امام صادق و پاساژ عفاف کربلا در سناتور می توانید انواع چادر را با قیمت مناسب تهیه کنید

  25. Alireza

    تمام بازار عراق تو کربلا نیست که هرچی من خوندم نوشته تو کربلا عراق شهرای مهمتری داره درباره اونا هیچی ننوشتی

    • علیرضا قانع

      سلام وقت شما بخیر
      این مطلب صرفا در مورد بازارهای کربلا هست. به دلیل اینکه کربلا مقصد زیارتی بسیاری از ایرانیان در طول سال مخصوصا در ایام خاصی نظیر محرم است جنبه خرید در این شهر با هدف سوغاتی و.. نیز اهمیت زیادی پیدا می کند بنابراین لیستی از معتبرترین مراکز خرید و بازارهای این شهر تهیه شدند.

    • سجاد

      سلام ، ممنون از راهنمایی هایی که کردین
      کجای کربلا میتونیم ادکلن اورجینال بخریم
      همینطور لوازم التحریر

      • علیرضا قانع

        سلام فروشگاه BK Store در خیابان حی الحسین برای عطر و ادکلن بسیار معروفه ولی اورجینال بودن اونها اطلاعاتی در دست نیست. برای لوازم التحریر هم Zaid Office در خیابان تربیت و شعبه اصلی Hassan al-Araji معروفترین هستند. با سرچ این اسامی در گوگل مپ آدرس دقیق رو پیدا می کنین.

  26. Ghadri

    سلام روزبخیر
    در حال حاضر چه ارزی مناسب هست زوار با خودشون ببرند؟ دینار یا دلار و آیا پول ایرانی رو به دلیل اینکه ارزشش اومده پایین قبول می کنند. اگر اطلاعاتی در این خصوص بفرمایید ممنون میشم

    • علیرضا قانع

      سلام وقتتون بخیر
      الان با توجه به نوسانات و تغییرات نرخ دلار بهترین راه حل اینه که اینجا دلار بخرید ‌و تو عراق تبدیل به دینار کنید اینجوری از لحاظ قیمتی براتون ارزونتر در میاد که از ایران دینار بخرید
      اونجا کلا دینار به کار میاد مگر اینکه بخواید هزینه هتل بدید که بعضی ها با دلار کار میکنن
      اگه هم دلار نخریدید ترجیحا از همینجا دینار بخرید چون اونجا بخواید چنج بکنید پول ایران ‌رو، به دینار خیلی گرون تر در میاد

  27. ماهان

    سلام

    قیمت ps4 و ps5

    الان در کربلا چه قیمت هستش

    • علیرضا قانع

      سلام وقتتون بخیر
      با توجه به اینکه تولید جهانی کنسول PS4 متوقف شده، شما می توانید در کربلا از فروشگاه های استوک فروشی مثل فروشگاه السوق المفتوح، جنس دست دوم با کیفیت آن را با قیمت ۳۸۰ هزار دینار عراق تا ۵۲۵ هزار دینار عراق که تقریبا معادل ۲۶۰ تا ۳۶۰ دلار هست بخرید. اما برای خرید کنسول PS5 نو و آکبند باید تقریبا هزینه ای در حدود ۹۳۰ هزار تا ۱ میلیون و ۲۴۱ هزار دینار عراق که تقریبا معادل ۶۳۷ تا ۸۵۰ دلار هست بپردازید.
      توجه داشته باشید که در زمان خرید براساس نوسان قیمت، هزینه ها متفاوت خواهند بود.

  28. masoud

    بهترین فروشگاه جهت خرید موبایل درکربلا یانجف که هم مطمئن باشه و هم قیمت های خوبی داشته باشه کجاست ؟

    • علیرضا قانع

      سلام بازار موبایل کربلا که در خیابان بین الحرمین و مجاورت هتل حسنین قرار دارد طبق بررسی های انجام شده بهترین فروشگاه برای خرید موبایل هست. با این حال بازار الاسدی هم گزینه بعدی برای شماست.

  29. سارا

    سلام و وقت بخیر
    غذای بسته بندی مرغ مینا و پرندگان را از کدوم بازار کربلا میشه خرید کرد؟

    • علیرضا قانع

      سلام بهترین فروشگاه غذا و لوازم پرندگان و حیوانات اهلی در کربلا، عیاده مملکه الحیوان که در خیابان الشکرجی (شارع الشکرجی) قرار دارد. شماره تلفن این فروشگاه ۷۷۳ ۵۰۸ ۹۸۱۰ ۹۶۴+ است. حدود ۷ دقیقه با حرم امام حسین (ع) فاصله دارد. در نزدیکی بازار خیابان سناتور کربلا قرار گرفته است.

      • مهدی

        سلام وقتتون بخیر اقوام برای اربعین راهی کربلا شدن اما اکوله پشتی گم‌شده. کدام بازار کربلا در ایام اربعین بازه که بتونن لباس های روزمره تهیه کنن. ممنون میشم جواب بدید

        • علیرضا قانع

          سلام وقتتون بخیر
          بازار یزال، بازار سنتی، بازار سدره، بازار امام صادق، بازار سناتور و بازار ماکسی را انتخاب کنید که آدرس و توضیحات هر یک داخل متن موجود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×