بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» جهانگردی » استانبول » استانبول مال ترکیه | معرفی و راهنمای خرید فروشگاه های مختلف
mall of istanbul
استانبول

استانبول مال ترکیه | معرفی و راهنمای خرید فروشگاه های مختلف

۱۲ خرداد ۱۴۰۱ 16۰2,123

استانبول مال ترکیه یکی از بهترین، بزرگترین و معروف ترین مراکز خرید این کشور است که گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. این مرکز خرید که به عنوان یکی از جاهای دیدنی استانبول ترکیه نیز شناخته می شود، از امکانات و تفریحات متنوع و مدرنی برخوردار است. استانبول مال با معماری و ظاهر شیک و حضور برندهای معتبر جهانی در فضایی وسیع می تواند بهترین مکان برای علاقمندان به خرید و تفریح محسوب گردد. اگر شما هم قصد سفر به ترکیه و بازدید از این مرکز خرید منحصربفرد و شگفت انگیز را دارید، پیشنهاد می کنیم تا انتها همراه اقامت ۲۴ باشید. در این مقاله به ارائه راهنمای خرید در استانبول مال ترکیه به طور جامع و کامل می پردازیم.

فهرست این مطلب

معرفی استانبول مال ترکیه

مرکز خرید رویایی استانبول مال که با عنوان موی (Moi) نیز شناخته می شود، مجموعه ای عظیم با ۱۵۶ هزار متر مربع است. این مجتمع تجاری مدرن و مجلل دارای فروشگاه های متنوع و امکانات تفریحی و رفاهی مانند رستوران، سینما، کافی شاپ و … است. فروشگاه استانبول مال ترکیه بزرگ ترین مرکز خرید، سرگرمی و زندگی بوده که به دستور شورای بین المللی مراکز خرید به عنوان بهترین مرکز خرید جهان معرفی شده که در منطقه توسعه یافته ترکیه قرار دارد.

در استانبول مال ۳۵۰ فروشگاه لوکس از هزاران برندها و مارک های مشهور و معتبر دنیا وجود دارد. در این مرکز خرید تنوع اجناس با کیفیت بسیار بالا بوده و هر چیزی که نیاز داشته باشید می توانید به آسانی در استانبول مال پیدا نموده و خریداری کنید. استانبول مال برای گردشگران و افراد عاشق خرید بهشت اجناس لوکس و برند محسوب می گردد. قطعا سپری کردن ساعاتی در این مجتمع شیک می تواند خاطرات خوشی از سفر به استانبول را برای هر گردشگری رقم بزند.

آنچه که باعث ارزشمند تر شدن مرکز خرید استانبول مال ترکیه شده، ارائه خرید، فرهنگ، هنر و سرگرمی در یک مجموعه است. شما می توانید در کنار مراکز خرید، ساعت ها در سینما و شهربازی این مجموعه وقت بگذرانید. همچنین نمایش های مختلف در کنار کنسرت هنرمندان بزرگ این کشور در استانبول مال ترکیه به اجرا در می آید. ۴ بلوک اقامتی، ۱ بلوک اداری، ۱ بلوک هتل و یک مجتمع مرکز خرید از بخش های مختلف این فروشگاه است. فضایی وسیع در راهرو ها و دیده شدن تمام فروشگاه ها در یک سطح یکسان نمونه ای از معماری مرکز خرید استانبول مال ترکیه است.

استانبول مال ترکیه

فروشگاه های استانبول مال ترکیه

اگر قصد دارید در سفر به ترکیه جهت خرید به استانبول مال مراجعه کنید، بهتر است یکسری اطلاعات درباره فروشگاه ها و برندهای مختلف آن بدست آورید. استانبول مال ترکیه یک مرکز خرید چهار طبقه است که در هر کدام از طبقات آن فروشگاه های متنوع ترکی و برندهای معروف بین المللی قرار دارند. این برندها در زمینه های مختلف پوشاک، کیف و کفش، جواهرات، لوازم آرایشی و بهداشتی و … اجناس لوکس و باکیفیتی برای آقایان، بانوان و کودکان ارائه می دهند. برای آشنایی بیشتر با فروشگاه های استانبول مال سعی نمودیم آنها را در دسته بندی های مشخص مورد بررسی قرار دهیم.

استانبول مال ترکیه کجاست؟

قطعا شما هم ترکیه را به مراکز خرید معروف آن می شناسید. اگر می خواهید بهترین مرکز جهان را در منطقه اروپایی استانبول ببینید. ابتدا باید خود را به باشاک شهیر در منطقه ایکی تللی برسانید. این مناطق جزء توسعه یافته ترین محله های ترکیه محسوب می شوند. در آخر از طریق بلوار سلیمان دمیرل، خود را به محله ماحموت بی برسانید. استانبول مال ترکیه پاساژی است که در این محله قرار دارد.

استانبول مال ترکیه از تکسیم به اندازه ۲۷/۴ کیلومتر و با خودرو حدود ۳۶ دقیقه فاصله دارد. بنابراین برای رسیدن به استانبول مال ترکیه بی اوغلو از میدان تکسیم که معروف ترین میدان شهر است باید سوار مترو شوید و باقی مسیر را با اتوبوس بروید. استانبول مال ترکیه بشیکتاش در یک محله معروف قرار گرفته که شما از هر جای ترکیه می توانید خود را به آنجا برسانید.

آدرس استانبول مال ترکیه: استانبول، باشاک شهیر، بلوار سلیمان دمیرل، محله ماحموت بی، مرکز خرید استانبول مال

چگونه به استانبول مال برویم؟

اگر شما هم برای خرید از ترکیه قصد دارید به بهترین مرکز خرید این شهر بروید؛ مال استانبول گزینه بسیار خوبی است. اما چگونه به این فروشگاه برویم. با توجه به آدرس این مرکز خرید می توانید خود را با مترو یا اتوبوس برسانید.

مترو

برای رسیدن به استانبول مال ترکیه با مترو کافی است خود را به ایستگاه مترو تکسیم برسانید. بعد از سوار شدن در خط M2 و گذشتن از ۴ ایستگاه، به ایستگاه ینی کاپی می رسید. بعد از ۵ دقیقه پیاده روی نیز به ایستگاه اتوبوس ینی کاپی مرمره رسیده و سوار اتوبوس ۱۴۶T یا Boğazköy می شوید. با گذشتن از ۱۶ ایستگاه، به ایستگاه نهایی یعنی Demirciler Sitesi می رسید و فقط باید ۴ دقیقه با خودرو این مسیر باقی مانده را طی کنید و به مرکز خرید استانبول مال ترکیه برسید.

اتوبوس

برای رسیدن به استانبول مال ترکیه با اتوبوس ابتدا به ایستگاه اتوبوس تکسیم بروید. سوار خط ۷۹T یا Kayabaşı Kiptaş شده و بعد از عبور از ۱۷ ایستگاه به Organize San.Sit برسید. سپس سوار اتوبوس ۹۸H یا Bakırköy شده و در ایستگاه بعدی یعنی Demirciler Sitesi از اتوبوس پیاده شوید. سپس مسیر ۴ دقیقه ای باقی مانده را با خودرو بروید و به این فروشگاه برسید.

امکانات تفریحی استانبول مال ترکیه

استانبول مال تنها یک فروشگاه لباس در استانبول نبوده و شما می توانید از تفریحات بی نظیر آن بهره مند شوید. هر یک از طبقات شامل امکانات تفریحی ویژه ای بوده که برای کودکان و بزرگسالان لذت بخش است. همچنین می توانید از خدمات رستوران ها و کافه های این مجموعه استفاده کنید.

moi park (موی پارک)

بزرگ ترین شهربازی سرپوشیده ترکیه در دو طبقه با مساحت ۱۲ هزار متر مربع در این مرکز خرید قرار دارد. طبقه اول مخصوص بزرگسالان بوده و طبقه دوم به کودکان ۴ تا ۱۰ سال اختصاص دارد. چرخ و فلک، ترن هوایی، شاتل پر سرعت و ماشین کوبنده از بازی های مهیج این پارک هستند.

cinetech (سینتک)

بزرگ ترین پردیس سینمایی ترکیه که در طبقه سوم مال استانبول با ۱۶ سالن و ۳۰۰۰ صندلی قرار دارد. تمام سیستم های به کار گرفته شده در این سینما از تجهیزات پیشرفته بوده و جدید ترین فیلم های ترکیه و جهان در حال پخش است.

flyzone (فلای زون)

پارک ترامپولین بی نظیری که در طبقه دوم این مجموعه قرار دارد. برای تمام گروه های سنی مناسب بوده و شامل تفریحات زیادی است.

wox oyuncak muzesi (موزه اسباب بازی وکس)

موزه ای از اسباب بازی های قدیمی که در طبقه دوم استانبول مال به نمایش گذاشته می شوند. بنابراین این اسباب بازی های قدیمی که در محفظه یا روی سکو هایی قرار دارند بهترین یادآور خاطرات کودکی های پدر مادر ها محسوب می شود که طبیعتا برای کودکان نیز جذاب است.

moisahne (موی صحنه)

اجرای کنسرت ها و نمایش های بین المللی در سالن همایشی بزرگ با ۷۰۰ صندلی و در طبقه سوم استانبول مال ترکیه صورت می گیرد.

atlantis bowling (بولینگ آتلانتیس)

برای سرگرمی گردشگران، بازی های متنوعی مانند بولینگ، بیلیارد، فوتبال دستی، ایر هاکی و بازی های کامپیوتری در طبقه سوم فروشگاه استانبول مال ترکیه قرار دارد.

smart play (اسمارت پلی)

بخش دیگری به نام smart play نیز در طبقه اول این مجموعه وجود دارد که شامل تفریحات مهیجی برای کودکان و به ویژه خردسالان به حساب می آید.

خدمات استانبول مال ترکیه

انواع خدمات مهمی در این مرکز خرید عرضه می شود که تامین رفاه مشتریان را به همراه دارد. این خدمات شامل دستگاه خودپرداز، اتاق بازی برای کودکان، ویلچر، بخش اطلاعات، صندوق امانات، صرافی برای تبدیل ارز، دسترسی به وای فای، مسجد، پارکینگ برای خودرو، ایستگاه تاکسی، خدمات حمل و نقل، پارکینگ دوچرخه، فضا هایی خانوادگی و .. است.

جوایز و افتخارات

این مرکز خرید استانبول نه تنها در ترکیه و اروپا، بلکه در تمام جهان توانسته موفقیت خود را ثبت کند. به گونه ای که در سال های اخیر جوایز و افتخارات زیادی را کسب کرده که شامل موارد زیر است:

۱) دریافت جایزه بهترین پروژه استفاده ترکیبی و بهترین پروژه توسعه مرکز خرید در جوایز املاک اروپا در سال ۲۰۱۱

۲) کسب جایزه پروژه های دستاورد های برجسته آینده در جوایز جهانی RLI در سال ۲۰۱۱

۳) دریافت افتخار بهترین مرکز خرید در جایزه نشان شهر ۲۰۱۵

۴) کسب جایزه بهترین مرکز خرید جهان در بخش مرکز خرید فوق العاده بزرگ توسط شورای بین المللی مراکز خرید و ثبت موفقیت خود در عرصه جهانی

برندهای پوشاک اختصاصی بانوان استانبول مال ترکیه

در این مرکز خرید بزرگ و شگفت انگیز بیش از ۳۰ فروشگاه به عرضه پوشاک بانوان می پردازند که جزو برندهای خاص محسوب می شوند. اکثر این فروشگاه ها در طبقات اول و دوم واقع شده و فقط پوشاک اختصاصی بانوان را به فروش می رسانند. نمایندگی استرادیواریوس در استانبول و نمایندگی ویکتوریا سکرت در استانبول در این فروشگاه وجود دارد. اگر به دنبال مجموعه ای برای فروش ویکتوریا سکرت در استانبول هستید؛ کافی است سری به مغازه های مال استانبول بزنید. فروشگاه های زیادی نمایندگی محصولات ویکتوریا سکرت ترکیه را بر عهده دارند که مجموعه ای از آن ها را می توانید در این مرکز خرید مشاهده کنید. از مهم ترین برند های پوشاک اختصاصی بانوان این فروشگاه می توان موارد زیر را نام برد:

  • ویکتوریا سکرت Victoria’s Secret
  • منگو Mango
  • رومن Roman
  • گاستو Gusto
  • آدل Adl
  • استرادیواریوس Stradivarius
  • توییست Twist

پوشاک بانوان استانبول مال

برندهای پوشاک اختصاصی آقایان استانبول مال ترکیه

آقایان شیک پوش که به دنبال خرید بهترین پوشاک از برندهای جهانی و ترکی هستند می توانند به سراغ فروشگاه های زیر بروند. این برندها در طبقات اول و دوم واقع شده اند و تنوع جنس بالایی دارند.

  • پیر کاردین Pierr Cardin
  • جک اند جونز Jack & Jones
  • سوآری Suvari
  • رامسی Ramsey
  • کاچارل Cacharel

پوشاک آقایان استانبول مال

برندهای پوشاک آقایان و بانوان استانبول مال ترکیه

علاوه بر فروشگاه های اختصاصی، در این مجموعه فروشگاه های دیگری نیز هستند که هر دو نوع پوشاک آقایان و بانوان را ارائه می دهند. نمایندگی اچ اند ام در استانبول را می توانید در این مرکز خرید مشاهده کنید. این فروشگاه ها که جزو برندهای مشهور و شناخته شده می باشند و در طبقات همکف، اول و دوم قرار دارند عبارتند از:

  • ال سی وایکیکی LC Waikiki (جالب اینکه این برند در بین بازارهای کربلا نیز حضور دارد)
  • زارا Zara
  • اچ اند ام H & M
  • ماسیمو دیوتی Massimo Dutti
  • کوتون Koton
  • دفاکتو Defacto
  • لیوایز Levi’s

پوشاک آقایان و بانوان استانبول مال

برندهای پوشاک کودکان

گردشگرانی که با خانواده و فرزندان خود به ترکیه سفر می کنند، می توانند برای خرید پوشاک کودکان به استانبول مال مراجعه نمایند. در این مرکز خرید بیش از ۱۵ فروشگاه پوشاک کودکان از برندهای معتبر وجود دارد که در طبقه همکف واقع شده اند. از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • چیکو Chicco
  • گپ کیدز Gap Kids
  • پانچو Panco
  • ویکو Vicco

استانبول مال پوشاک کودکان

برندهای پوشاک و وسایل ورزشی

فروشگاه های لباس ورزشی جزو جذابترین فروشگاه های استانبول مال ترکیه به شمار می روند. در طبقات همکف و دوم این مرکز خرید می توانید انواع پوشاک و وسایل ورزشی برندهای معروف را خریداری کنید. اگر شما هم به دنبال نمایندگی پوما در استانبول یا نمایندگی آدیداس در استانبول هستید؛ بهتر است سری به مغازه های بهترین مرکز خرید ترکیه بزنید. البته دکتلون ترکیه نیز از برند هایی است که محصولات آن در این فروشگاه ها دیده می شود. بهترین این برندها عبارتند از:

  • آدیداس Adidas
  • نایکی Nike
  • آندر آرمر Under Armour
  • پوما puma
  • دکتلون Decathlon

نمایندگی آدیداس استانبول مال

برندهای ساعت و عینک

اگر از علاقمندان به ساعت های لوکس و عینک های مارک هستید باید به سراغ فروشگاه های اختصاصی این محصولات در طبقات همکف و اول استانبول مال ترکیه بروید. برندهایی که بخاطر کیفیت بالای محصولات و طراحی بی نظیر در سطح جهان شناخته شده هستند.

  • جی شاک G-Shock
  • سواچ Swatch
  • فن اپتیک Fenn Optik

فروشگاه های برند استانبول مال ترکیه

برندهای لوازم آرایشی و بهداشتی

شاید بتوان گفت برندهای لوازم آرایشی و بهداشتی جزو فروشگاه های پرطرفدار استانبول مال ترکیه به شمار می روند. در این مرکز خرید بیش از ۲۰ فروشگاه از برندهای معتبر جهانی در طبقات همکف، اول و دوم انواع این محصولات را ارائه می دهند. فروشگاه هایی در این مجموعه وجود دارند که نمایندگی ایوروشه در استانبول هستند.

  • راسمن Rossmann
  • مک Mac
  • گلدن رز Golden Rose
  • ایوروشه Yves Rocher

بزرگترین مرکز خرید ترکیه

برندهای جواهرات و اکسسوری

گردشگرانی که در سفر به ترکیه قصد خرید بهترین و زیباترین جواهرات و اکسسوری ها هستند، می توانند به فروشگاه های برند استانبول مال مراجعه کنند. از مهمترین برندهای جهانی جواهرات که در طبقات همکف، اول و دوم این مرکز خرید واقع شده اند، می توان موارد زیر را نام برد:

  • زن Zen
  • ماوی گلد Mavi Gold
  • آتاسای Atasay
  • پاندورا Pandora

موی استانبول

برندهای کیف و کفش

در استانبول مال ترکیه بیش از ۳۰ فروشگاه اختصاصی کیف و کفش قرار دارد. این فروشگاه ها که بهترین و شناخته شده ترین برندهای بازارهای جهانی هستند در طبقات همکف، اول و دوم این مرکز خرید قرار دارند. فروشگاه هایی در این مجموعه وجود دارند که نمایندگی کفش اکو در استانبول و کیف الدو در ترکیه هستند. بنابراین بهترین نمایندگی اکو در استانبول همین مال استانبول است. از مشهورترین آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • اسکچرز Skechers
  • اکو Ecco
  • آلدو Aldo
  • دایکمن Deichmann

نمایندگی کفش اسکچرز

برندهای لوازم دیجیتال

اگر در استانبول مال ترکیه به دنبال خرید بهترین لوازم دیجیتال هستید باید به طبقه همکف این مجموعه مراجعه کنید. در این مرکز خرید بیش از ۲۰ فروشگاه این محصولات که برندهای شاخص در سطح دنیا می باشند انواع لوازم دیجیتال را ارئه می دهند.

  • سامسونگ Samsung
  • ال جی LG
  • بوش Bosch
  • زیمنس Siemens
  • بکو Beko
  • سونی Sony

لوازم خانگی استانبول مال

فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای استانبول مال ترکیه

علاوه بر برندهای مطرح دنیا در استانبول مال چندین فروشگاه بزرگ و زنجیره ای معروف نیز وجود دارد که محصولات متنوعی را عرضه می کنند. می توانید در این هایپرمارکت ها انواع کالاها مانند مواد غذایی، لوازم آشپزخانه، محصولات نساجی، مبلمان و لوازم منزل و … را خریداری کنید. از مهمترین این فروشگاه می توان میگروس Migros، کوچتاش Koctas، بوینر Boyner و اوزدلیک Ozdelik را نام برد.

ساعات کار استانبول مال ترکیه

ساعت کار این مرکز خرید در روزهای یکشنبه تا پنج شنبه از ساعت ۱۰ الی ۲۲ و در روزهای جمعه و شنبه از ساعت ۱۰ الی ۲۲:۳۰ می باشد. روزهای آخر هفته و تعطیلات ازدحام بازدید کنندگان و خریداران در استانبول مال بالا بوده و این مجموعه تجاری و تفریحی بسیار شلوغ است. بهترین زمان بازدید آن روزهای وسط هفته می باشد.

تلفن: ۹۰۲۱۲۸۰۱۱۰۰۰+

استانبول مال

دیدنی های نزدیک استانبول مال ترکیه

اگر در سفر به ترکیه استانبول مال را برای خرید و تفریح انتخاب نمودید، پیشنهاد می کنیم از جاهای دیدنی استانبول در نزدیکی این مرکز خرید نیز بازدید کنید. استانبول مال در منطقه اروپایی شهر استانبول و در منطقه باشاک شهیر واقع شده است. در این منطقه که به ایکی تلی نیز شناخته می شود جاذبه های گردشگری مختلفی وجود دارد.

مسجد سلطان احمد

یکی دیگر از جاذبه های نزدیک استانبول مال، مسجد سلطان احمد در منطقه فاتیح است. این مسجد که جزو آثار تاریخی مشهور ترکیه به شمار می رود، روبروی مسجد ایاصوفیه قرار دارد و از معماری خیره کننده ای برخوردار است.

مسجد ایاصوفیه

این مسجد تاریخی که از معماری شگفت انگیزی برخوردار است در بخش اروپایی استانبول قرار دارد. استانبول مال در فاصله نزدیکی از این جاذبه واقع شده و گردشگران می توانند با طی مسافتی در حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با ماشین از مسجد ایاصوفیه بازدید کنند.

جاذبه های نزدیک استانبول مال

آب انبار باسیلیکا

در فاصله ۱۸ کیلومتر استانبول مال یک سرداب باستانی با قدمت ۱۵۰۰ سال وجود دارد که متعلق به دوران امپراتوری روم است. آب انبار باسیلیکا یا باسیلیکا سیسترن با طراحی و معماری خیره کننده خود یکی از مقاصد جذاب گردشگری در نزدیکی استانبول مال محسوب می گردد.

کاخ توپکاپی

اگر به تاریخ و مخصوصا دوران عثمانی علاقمند هستید پیشنهاد می کنیم از کاخ توپکاپی بازدید نمایید. این کاخ تاریخی و پر ماجرا در فاصله ۲۵ کیلومتری استانبول مال واقع شده و در حال حاضر یکی از بهترین موزه های ترکیه محسوب می گردد.

از دیگر جاهای دیدنی و تفریحی نزدیک به استانبول مال ترکیه می توان به شهربازی موی، غار یاریم بورگاز، موزه مادام توسو و شهربازی بابالو اشاره کرد که لحظات خوبی را برای شما و خانواده رقم خواهند زد.

هتل های نزدیک به استانبول مال ترکیه

به دلیل توریستی بودن  استانبول هتل های متعدد و متنوعی در این شهر وجود دارد. آن دسته از گردشگرانی که قصد دارند در نزدیکی مرکز خرید استانبول اقامت کنند تا از دسترسی راحتی به این مرکز خرید برخوردار گردند، می توانند هتل های با کیفیتی رزرو کنند. از مهمترین و بهترین هتل های نزدیک به استانبول مال می توان به هتل وست ساید ارجان بای روتانا، هتل کلاریون محمود بی، هتل زنون، هتل ویندهام گرند اروپا، هتل کورتیارد ماریوت تیرپورت، هتل هامپتون، هتل آپارتمان مال آف استانبول، هتل آپارتمان باغچه شهیر و هتل آپارتمان موی اشاره نمود.

هتل های نزدیک استانبول مال

استانبول مال ترکیه یکی از بهترین مراکز خرید و جاهای دیدنی شهر استانبول محسوب می شود. گردشگران می توانند علاوه بر خرید از فروشگاه و برندهای مختلف با کلاس جهانی از امکانات تفریحی و رفاهی این مجموعه نیز بهره ببرند و اوقات خوشی را سپری کنند.

سؤالات متداول

[toggle title=”استانبول مال ترکیه کجاست؟” state=”close”]باشاک شهیر، بلوار سلیمان دمیرل، محله ماحموت بی، مرکز خرید استانبول مال[/toggle]

[toggle title=”چه روزها و ساعت هایی استانبول مال باز است؟” state=”close”]مرکز خرید استانبول مال ترکیه همه روزه باز است و در طول هفته از یکشنبه تا پنج شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب و جمعه و شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ و نیم شب فعالیت دارند.[/toggle]

[toggle title=”بهترین زمان بازدید استانبول مال چه موقعی است؟” state=”close”]اواسط هفته به دلیل خلوت تر بودن، بهترین موقع برای گشت و گذار و خرید است.[/toggle]

[toggle title=”چه کالاهایی در فروشگاه استانبول مال ترکیه به فروش می رسند؟” state=”close”]پوشاک آقایان و بانوان، پوشاک کودکان، لوازم دیجیتال، لوازم آرایشی – بهداشتی، وسایل ورزشی، ساعت و عینک، جواهرات و اکسسوری، کیف و کفش به فروش می رسند.[/toggle]

۴/۵ - (۱۰ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×