» راهنمای سفر به ایران » استان اصفهان » اصفهان » ۹ از جاهای تفریحی اصفهان با آدرس و عکس
پارک ناژوان از جاهای تفریحی اصفهان
اصفهان

۹ از جاهای تفریحی اصفهان با آدرس و عکس

۲۹ مرداد ۱۳۹۷ 36۱7,613

اصفهان مهد جاذبه های تاریخی ایران بوده و با برخورداری بیش از ۶ هزار بنای تاریخی، به نصف جهان شهرت پیدا کرده است. جاهای دیدنی اصفهان فقط تاریخی و مذهبی نیست، بلکه مکان های تفریحی بسیاری نیز داشته که سبب شده اصفهان به یکی از بهترین مقاصد سفر و گردشگری بدل شود. با وبلاگ اقامت ۲۴ در معرفی و آشنایی با جاهای تفریحی اصفهان همراه باشید.

باغ گلها اصفهان

باغ بزرگ گل ها، یکی از نقاط دیدنی و تفریحی اصفهان بوده و در میدان بزرگمهر، ابتدای خیابان سلمان فارسی و در مجاورت رودخانه زاینده رود واقع شده است.

این جاذبه وصف ناپذیر، در دهه ۷۰ تاسیس و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

باغ گل های اصفهان با کاربری چندگانه تفریحی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی، دارای قسمت هایی مختلف از قبیل پاویون ورودی، باغ صخره ای، آبشار باغ، محوطه مخصوص کودکان، محوطه باغ، باغ گیاهان دارویی و خوراکی، آب نماها با عناصر معماری سنتی و مدرن است.

باغ گلها اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان بزرگمهر، ابتدای خیابان سلمان فارسی و در مجاورت رودخانه زاینده رود

بیشتر بخوانید : “درباره باغ گلها اصفهان

باغ پرندگان اصفهان

یکی از جاذبه های توریستی، گردشگری و تفریحی اصفهان باغ پرندگان بوده که داری مساحتی بالغ بر ۵۵۰۰۰ مترمربع است.

این باغ که جلوه گر آفرینش است توسط شهرداری اصفهان در مرداد سال ۱۳۷۵ تاسیس و هم اکنون زیر نظر سازمان رفاهی تفریحی شهرداری فعالیت می کند.

در محوطه داخلی باغ با مساحت ۱۷۰۰۰ مترمربع، بیش از ۵۰۰۰ گونه مختلف پرنده از ایران و دیگر کشورهای جهان گردآوری شده است.

باغ پرندگان که از زیباترین باغ های خاورمیانه بشمار می آید، در ۴ کیلومتری غرب پل وحید، در حاشیه زاینده رود و انتهای پارک جنگلی ناژوان واقع گردیده است.

باغ پرندگان اصفهان
آدرس: ۴ کیلومتری غرب پل وحید، در حاشیه زاینده رود و انتهای پارک جنگلی ناژوان

بیشتر بخوانید : “آشنایی با باغ پرندگان اصفهان

پارک ناژوان

یکی از فضاهای سبز بکر و دست نخورده اصفهان که چون نگینی سبز در غرب این شهر خودنمایی می کند، پارک ناژوان این شهر است. در این پارک زیبا درختان ناژ و صنوبر بسیاری وجود دارد و به همین سبب نام آن را ناژوان گذاشته اند.

این پارک که یکی از جاذبه های طبیعی و مکان های تفریحی اصفهان بشمار می آید، بیش از ۱۲۰۰ هکتار وسعت دارد.

در این پارک امکانات تفریحی نظیر دوچرخه سواری، والیبال، تله سیژ، باغ پرندگان، باغ خزندگان، باغ پروانه ها و باغ گل های زینتی وجود دارد که می توان با حضور در این پارک، روز خاطره انگیزی را خلق کرد.

پارک ناژوان
آدرس: اصفهان جاده حاشیه شهر، بخش غربی اصفهان

شهر رویایی اصفهان

شهر رویایی اصفهان یکی از مجتمع های مدرن تفریحی و گردشگری این شهر بوده و می توان در آن تفریحاتی مانند سینمای چهاربعدی، گردش فضایی، شهر دایناسورها و بازی های آبی را تجربه کرد.

تله کابین صفه

پارک کوهستانی صفه یکی از مکان های طبیعی و تفریحی اصفهان بوده که وجود تله کابین به جذابیت آن بسیار افزوده است. در این پارک دو خط تله کابین وجود دارد که خط اول آن دارای ۵۰ کابین ۴ نفره بوده و از روی بزرگراه صفه تا بالای گردنه باد بالا می رود.

با استفاده از تله کابین صفه و حضور بر روی ارتفاعات پردنه باد بالا می توان چشم انداز زیبایی از شهر اصفهان به ویژه قلعه شاهدژ که یکی از مکان های تاریخی اطراف اصفهان است را نظاره کرد.

خط دوم تله کابین صفه از روی ارتفاعات بادبالا به سمت قله شاه دژ حرکت کرده و فاصله کمتری از خط یک را سپری می کند.

در ایستگاه تله کابین صفه امکانات رفاهی نظیر رستوران، کافی شاپ، شهربازی و مرکز بولینگ وجود داشته و می توان در سفر به تله کابین صفه از آنها نیز بهره برد.

تله کابین صفه

آکواریوم اصفهان

آکواریوم اصفهان بزرگترین آکواریوم خاورمیانه بوده که مساحتی بالغ بر ۳۵۰۰ متر دارد. این آکواریوم در نزدیکی پارک ناژوان واقع شده و از چندین تونل شیشه ای تو در توی به طول ۳۵ متر تشکیل شده است.

آبزیان این آکواریوم  ۵۰۰۰ موجود زنده را در برمی گیرد که بیش از ۳۰۰ تا ۳۵۰ گونه از ماهی های پنج قاره جهان هم، جزو آن هستند.

برخی از آبزیان این آکواریوم از خطرناکترین ، نادرترین و عجیب ترین گونه ها می باشند. همچنین در این آکواریوم ۶ نوع کوسه زندگی می‌کند.

آکواریوم اصفهان
آدرس : اصفهان ، پارک ناژوان ، بلوار الفت ، آکواریوم اصفهان

جلفا

یکی از محله‌های زیبای اصفهان محله ارمنی‌ها یا همان محله جلفا می‌باشد. این منطقه سنگفرش شده کلیساهای تاریخی اصفهان را در خود جای داده است. جلفا با داشتن فضایی خاص و کافه‌های دلنشین و محیطی سرزنده یکی از بخش‌های اصفهان است که می‌توانید برای تفریح و قدم زدن به آنجا بروید و سرگرم شوید. در جلفا، کافه‌هایی مثل شربتخانه فیروز، کافه آنی و قدیمی‌ترین ساندویچی‌های اصفهان مثل آرابو، گارنی و کارن نیز قرار گرفته‌اند.

سیتی سنتر

سیتی ‌سنتر، چهارمین مرکز خرید بزرگ دنیاست که در هفت طبقه طراحی شده و در اتوبان شهید دستجردی، روبه‌روی ورودی جنوبی سپاهان شهر قرار دارد. این مرکز خرید ۷ طبقه شامل سینما، مرکز همایش‌های بین‌المللی، فودکورت، شهربازی، هایپراستار و مغازه‌های رنگارنگ با اجناس باکیفیت می‌باشد.

چادگان

خارج از شهر اصفهان دهکده توریستی چادگان در کنار سد چادگان و دریاچه پشت سد زاینده رود واقع شده و منطقه‌ای خوش آب و هوا و پر از باغ و دشت‌های سرسبز است. این دهکده دارای سکوهای نشیمن خانوادگی، باشگاه سوارکاری، اسکله قایقرانی،زمین‌های ورزشی فوتبال، والیبال، بسکتبال، تنیس و پینگ پنگ، تله کابین و پیست‌های دوچرخه‌سواری، باند فرود هلیکوپتر و پروازهای نمایشی، استخر، رستوران، چایخانه سنتی و مجموعه تجاری می‌باشد.

پ.ن: اصفهان بزرگ یا همان نصف جهان خودمان، جاهای دیدنی بسیار زیادی دارد. شاید حتی بتوان ادعا کرد جذاب ترین جاذبه های تاریخی و اصیل ایرانی در این شهر عزیز جای گرفته اند. اما به هر حال در عصر و دوره ی امروز نیز خلاقیت های بسیار جالب و مورد توجهی صورت گرفته است که از آن ها هم نمی شود به راحتی گذشت. طبیعت این شهر آب و هوا  و حال و هوای سرشار از انرژی و جذابش عواملی هستند که می توانند قلب تپنده ی هر گردشگری را به خود جذب کنند. بنابراین پیشنهاد تازه ی اقامت ۲۴ برای اصفهان گردان ماجراجو و مشتاق گشت و گذار در قلب شهری تاریخی است اما این بار به شیوه ای متفاوت. پیشنهاد می کنیم پس از سیر و سیاحت در بافت تاریخی شهر رو سوی بافت تازه ی آن کنید و جدیدترین و خلاقانه ترین پارک ها و بوستان های شهر را از نزدیک ببینید. این نوع نگاه به اصفهان محبوب و زیبا نیز بسیار جذاب است و جلوه های تازه ای از این شهر بزرگ را به ظهور می رساند.

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

۴.۱/۵ - (۶۹ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۱

  1. شرکت توسعه گردشگری سپاهان

    مثلث طلایی مراکز تفریحی گردشگری اصفهان

    ۱-اولین مرکز گردشگری شهر اصفهان را به جرات میتوان کوه صفه در جنوب شهر زیبای اصفهان دانست که شامل فضای سر سبزبا امکانات رفاهی و تله کابین زیبا و مراکز تفریحی همچون بولینگ صفه و بیلیارد و شهر بازی صفه اصفهان نام برد

    پس از سوار شدن تله کابین و گذشتن از روی جنگل و فضاهای دلنشین و تماشای مناظر جذاب به بام صفه یا همان بام اصفهان میرسیم مکانی دنج و زیبا که کل شهر اصفهان را میتوان به نظاره نشست با رستورانها و کافه های جذاب و همچنین قلعه تاریخی شاه دژ در بالای کوه صفه و آخرین ایستگاه تله کابین.

    ۲-دومین مرکز تفریحی گردشگری اصقهان پارک جنگلی ناژوان که در مجاورت زاینده رود زیبا و در غرب اصفهان واقع شده شامل تله سیژ ناژوان میباشد که لذتی همچون پرواز به روی درختان و مشاهده مناظر و طبیعت سر سبز ناژوان و تماشای خروش زاینده رود زیبا را برای شما عزیزان به ارمغان میآورد که از طبیعت سر سبز با درختان بید کنار زاینده رودش میتوانید برای گذران یک روز تفریح استفاده کنید

    ۳-سومین مرکز تفریحی گردشگری اصفهان در سمت شرق اصفهان و در جوار کوه نخودی و پارک دوچرخه سواری واقع شده بزرگترین شهر بازی خاور میانه ٬شهر بازی رویاها که شامل مجموعه بازیهای آبی مجموعه سینماهای چند بعدی و بازیهای فضای باز و همچنین کارتینگ رویاهاست و در فصول مختلف سال آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران میباشد

    روشهای اطلاع از ساعت کاری مراکز تفریحی شرکت توسعه گردشگری اصفهان

    منطقه صفه: شامل تله کابین صفه و بولینگ, بیلیارد,زیپ لاین وپل معلق

    منطقه شرق اصفهان :شهر بازی رویاها,کارتینگ رویاها

    منطقه ناٰژوان :تله سی یژ ناژوان

    شماره تماس:۱۲-۰۳۱۳۶۷۵۹۰۱۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×