» راهنمای سفر به ایران » شهرهای دیدنی ایران در نوروز؛ ۵ منطقه زیبایی که نباید از دست داد
شهرهای دیدنی ایران در نوروز
راهنمای سفر به ایران

شهرهای دیدنی ایران در نوروز؛ ۵ منطقه زیبایی که نباید از دست داد

۱۰ اسفند ۱۴۰۲ 5۰564

«نوروز» در ایران، یادآور بهار، نو شدن و البته سفر است. تعطیلات عید که فرا می‌رسد، افراد فرصت را برای سفر، غنیمت می‌شمارند. اکثر شهرهای ایران نیز در نوروز دیدنی هستند، اما حساب برخی با بقیه جداست و می‌توانند سفری دلنشین برایتان رقم بزنند. فقط فراموش نکنید، هتل های نوروزی به سرعت پر می‌شوند پس قبل از اتمام ظرفیت اقدام کنید. 

پیش بینی می‌شود ایران در نوروز ۱۴۰۳، آب و هوای بارانی و نسبتاً سرد داشته باشد. از همین رو شاید انتخاب شهرهای آفتابی و معتدل، سفر بهتری را در این ایام برایتان رقم بزند. از همین رو سعی کردیم برای معرفی شهرها، این نکته را بیشتر مد نظرمان قرار دهیم.

کیش را در تعطیلات نوروزی از دست ندهید

ساحل زیبای کیش این پتانسیل را دارد تا ساعت‌ها شما را به خود مشغول کند. تفریحات آبی هیجان‌انگیز، بازارهای متنوع و جشنواره‌های نوروزی این جزیره، آن را تبدیل به یکی از انتخاب‌های همیشگی مردم ایران برای سفرهای نوروزی کرده است.

جزیره کیش مناسب برای سفر نوروزی

جاهای دیدنی کیش همچون کشتی یونانی، باغ پرندگان، شهر زیرزمینی کاریز، آب‌انبار و شهر حریره، قلعه جنی و درخت سبز در انتظار شما هستند. در ادامه با برخی از تفریحات و مکان‌های دیدنی این جزیره آشنا می‌شویم:

اسکله تفریحی کیش: پیاده‌روی در اسکله تفریحی کیش و ساحل معروفش، فرصتی برای ثبت عکس‌های نوروزی خاطره‌انگیز به شما می‌دهد.

بولینگ مریم: بولینگ از آن دست بازی‌هایی است که می‌توان به صورت گروهی تجربه کرد و لذت برد. چه چیزی بهتر از یک تفریح گروهی در تعطیلات نوروز؟ اگر به این بازی علاقمندید، لحظات خوبی را در بولینگ مریم سپری خواهید کرد.

دلفیناریوم: پارک دلفین کیش، اولین اولین پارک دلفیناریوم ایران است. کوچک و بزرگ در این مجموعه با حیوانات می‌توانند سرگرم شوند و ساعات مفرحی داشته باشند.
تفریحات آبی:
کیش بهشت تفریحات آبی است. قایق‌سواری، پاراسل، اسکی روی آب، غواصی، جت اسکی، سافاری با لندکروز، موتورسواری، کشتی تفریحی و دوچرخه‌سواری در کنار سواحل، از جمله تفریحات هیجان‌انگیزی هستند که می‌توانید در این جزیره زیبا تجربه کنید.

تنوع بالای هتل کیش، این حق انتخاب را به شما می‌دهد تا خیالتان از اقامت راحت باشد. شما در این شهر می‌توانید انواع هتل‌های مختلف را متناسب با بودجه خود پیدا و رزرو کنید.

برای یک سفر لوکس در کیش، می‌توانید در هتل مارینا پارک یا هتل شایان کیش اقامت داشته باشید. از هتل‌های با قیمت متوسط در این جزیره می‌توان به صدف و لیلیوم اشاره کرد. همچنین اگر اقتصادی‌بودن سفر برایتان بسیار مهم است، می‌توانید از هتل ستاره و شباویز دیدن کنید.

سفر به کیش از دو مسیر زمینی و هوایی شدنی است. اگر به اندازه کافی فرصت دارید و به فکر جیبتان هم هستید، سفر زمینی به جزیره زیبای کیش در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ می‌تواند خاطره‌ای به یادماندنی‌تر برایتان رقم بزند. اینگونه تجربه هیجان‌انگیز سفر با کشتی و آفتاب روح‌بخش بندرعباس را نیز به کارنامه سفرتان اضافه خواهید کرد.

دزفول؛ شهری تاریخی با طبیعتی دل‌ربا

دزفول شهری است که انواع جاذبه طبیعی و تاریخی را به‌صورت یکجا دارد. اینگونه اختلاف نظرها برای انتخاب مقصد هم نیز به راحتی حل می‌شود.

دزفول، گزینه‌ای مناسب برای سفر نوروزی

اگر بخواهیم تمام جاذبه‌های این شهر را برایتان نام‌ببریم، باید مقاله‌ای جداگانه بنویسیم، اما به چند مورد آن اشاره می‌کنیم: 

بازار کهنه: گشت‌وگذار در این بازار سرپوشیده، تجربه خرید سوغات دزفول مانند کپو، حصیر، گلیم، نمد، طلای ۲۴ عیار، ورشو، قلم نی و خوراکی‌های خوشمزه مثل کلوچه دزفول و خرما را به شما می‌دهد.

جاذبه‌های تاریخی: ساباط‌های کتابی، زرشناس، سیلانی و کاروان، بقعه شاه رکن‌الدین، خانه‌های تاریخی تیزنو و سوزنگر، حمام کرناسیون و مسجد جامع از دیدنی‌های دزفول هستند که هنگام سفر به این شهر نباید دیدنشان را از دست بدهید.

رودخانه دز: پل قدیم دزفول که در زمان شاپور اول ساسانی ساخته شده است، ساحل دز و تماشای غروب، و آسیاب‌های آبی دزفول (یادگاری از دوره ساسانی)

پارک ساحلی علی کله: این پارک با کت‌های خنک، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های دزفول برای اهالی و مسافران است.

دیدنی‌های بیرون شهر: آرامگاه یعقوب لیث صفاری، بقایای شهر گندی شاپور، آرامگاه سبزقبا، پارک‌های جنگلی میلاد، لادن و لاله، قلعه شاداب و چال کندی.

 جاذبه‌های طبیعی: دریاچه شهیون (با یک پیاده‌روی یک‌ساعته)، آبشار شِوی با ۱۰۰ متر بلندی و ۴۰ متر عرض.

برای اقامت در این شهر می‌توانید از هتل‌های جهان‌گردی و آوان استفاده کنید که جزو بهترین هتل‌های دزفول به‌حساب می‌آیند.

لاهیجان؛ شهر چای و کلوچه

یکی دیگر از زیباترین شهرهای دیدنی ایران در نوروز لاهیجان است که به دلیل زیبایی‌های بی‌نظیر و کوهستان‌های سرسبزش به «عروس گیلان» معروف شده است. این شهر در استان گیلان است.

لاهیجان، عروس گیلان

برای اقامت در بهترین هتل لاهیجان می‌توانید به هتل دهدار، هتل ابریشمی، هتل شهرزاد یا هتل بزرگ ملک سر بزنید. انتخاب هر کدام از این هتل‌ها به سلیقه و بودجه شما بستگی دارد و می‌توانید باتوجه‌به نیاز خود یکی از این اقامتگاه‌ها را انتخاب کنید.

تالاب سوستان و استخر لاهیجان در دامنه شیطان کوه از جمله معروف‌ترین جاهای دیدنی لاهیجان هستند. تله‌کابین لاهیجان یا بام سبز نیز فرصت تماشای چشم‌انداز زیبایی از مزارع چای، کوه‌ها و دریای خزر را برایتان فراهم می‌کند. همچنین تفریحات مختلفی مانند شهربازی، کارتینگ، سورتمه و زیپ‌لاین در انتظارتان است.

چابهار

شهر چابهار، بندری در استان سیستان و بلوچستان است که ساحل آن به دریای عمان می‌رسد. از راه زمینی و هوایی می‌توان به این شهر سفر کرد، اما شاید انتخاب مسیر زمینی گزینه مناسبی برای همه نباشد چراکه راه بس طولانی است.

ساحل زیبای بندر چابهار

گشت‌وگذار در این شهر را می‌توان از ساحل دریا شروع کرد، جایی که موج‌ها با صخره‌ها بازی می‌کنند و غروبی رؤیایی را به تصویر می‌کشند. البته جاهای دیدنی چابهار، این بندر زیبا کم نیستند:

دریاچه لیپار (ساحل صورتی): در ۱۵ کیلومتری گواتر، تالابی به اسم دریاچه لیپار با رنگ صورتی ملایم تا پررنگ که به دلیل فعالیت پلانکتون‌ها و تاژک‌داران این رنگ را به خود گرفته است.

کوه‌های مینیاتوری (مریخی): در مسیر گواتر، کوه‌هایی با فرسایش عجیب‌وغریب که گویی به سیاره مریخ سفر کرده‌اید وجود دارند که به کوه های مینیاتوری چابهار شهرت دارند.

پلاژ ساحلی تیس: در ۱۱ کیلومتری چابهار، با مسجدی تک مناره و درخت انجیر معابد است.

کوه گِل‌افشان: تماشای پدیده طبیعی فوران گل از دل زمین، فرصتی است که در هر جایی به دست نمی‌آید.

ساحل تماشایی درک: در روستای درک، با صخره‌های زیبا و غارهای طبیعی می‌توانید هم لذت ببرید، هم دست پری برای پست‌های اینستاگرام داشته باشید.

دماغه پزم: صخره‌ای با منظره‌ای منحصربه‌فرد در ساحل مکران است.

بازار چابهار: مرکز خرید سوغات چابهار مانند ادویه، لباس محلی، پارچه‌های بلوچی، سوزن‌دوزی، زیورآلات سنتی، صدف و صنایع‌دستی است. بازارهای چابهار را بشناسید تا خرید بهتری داشته باشید.

چابهار دارای هتل‌های فراوانی باقیمت‌های مختلف است و این دست شما را برای انتخاب محل اقامتتان بازمی‌گذارد. از هتل‌ های چابهار می‌توان به هتل فردوس اشاره کرد که برای یک سفر مقرون‌به‌صرفه انتخاب مناسبی است. هتل لیپار نیز می‌تواند گزینه خوبی برای اقامت باشد.

طبس از شهرهای دیدنی ایران در نوروز

این شهر به عروس کویر ایران مشهور است و اگر از طرف‌داران کویرگردی هستید، بهترین گزینه برای سفر نوروزی شما خواهد بود.

طبس، یک انتخاب خوب برای سفر نوروزی

رودخانه نمک طبس (کال طبس)، کویر حلوان، دره عمیق و اسرار آمیز کال جنی، چشمه مرتضی علی و منظره زیبای آن، بنای تاریخی با معماری باشکوه کاروان‌سرای خان و تماشای باغ گلشن در دل کویر از جمله جاذبه‌های این منطقه است. 

شما می‌توانید با هواپیما، قطار، اتوبوس یا خودرو شخصی به این شهر سفر کنید. برای اقامت در هتل های طبس نیز هتل نارنجستان یا هتل آپارتمان امیر، گزینه‌هایی با قیمت مناسب هستند تا سفر اقتصادی‌تری داشته باشید.

جمع بندی برای مقصد سفر نوروزی

شهرهای دیدنی ایران کم نیستند، ایلام، جزایر هنگام و هرمز از دیگر شهرهایی هستند که جاذبه‌های هرکدام می‌تواند تعطیلات نوروزی فراموش نکردنی را برایتان رقم بزند. 

حال انتخاب با شماست که طی یک همفکری دوستانه، تصمیم بگیرید تعطیلات سال ۱۴۰۳ را در چه نقطه‌ای از ایران پهناور، بگذرانید. اگر انتخابتان را کرده‌اید، با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×