بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» جاذبه های گردشگری کیش » جاهای دیدنی کیش » قلعه جنی کیش داستان وهم انگیز قلعه ای که متروکه شد!
51
جاهای دیدنی کیش

قلعه جنی کیش داستان وهم انگیز قلعه ای که متروکه شد!

۲۲ اسفند ۱۴۰۰ 15۰2,107

قلعه جنی کیش یکی از مکان‌ های دیدنی کیش و البته عجیب و غریب این جزیره محسوب می‌شود که داستان‌های زیادی در دل خود دارد. طبق باور مردم منطقه و افسانه‌های محلی این قلعه محل زندگی اجنه است و کسی جرات بازدید از آن را ندارد. قلعه جنی کیش که جزو ترسناکترین مکان‌های ایران نیز شناخته می‌شود، در واقع یک قلعه نظامی قدیمی به عنوان پاسگاه هنگ مرزی است. اگر دوست دارید بدانید که چه اتفاقاتی در این مکان مرموز رخ داده تا انتها با اقامت ۲۴ همراه باشید. در این مقاله قصد داریم برای علاقمندان به داستان‌های ترسناک و ماجراجویی و بازدید از مکان‌ها و جاذبه‌های وهم آلود و مرموز، قلعه جنی کیش را به طور کامل معرفی کنیم.

قلعه جنی کیش

معرفی قلعه جنی کیش

اگر به جزیره کیش رفته باشید در مسیر بازدید از کشتی یونانی قلعه‌ای کوچک را مشاهده می‌کنید که متروکه شده است. این قلعه در دوران پهلوی به عنوان پاسگاه هنگ مرزی فعالیت می‌نموده و سربازان و درجه داران ژاندارمری در آن حضور داشتند. اما بخاطر گزارشات متعدد درباره حضور اجنه در این محل، این قلعه تخلیه می‌شود. داستان‌ها و روایات ترسناکی درباره این مکان مرموز وجود دارد که به مرور زمان به جزئی از باور مردم محلی تبدیل شده است. ساکنین کیش معتقدند این قلعه توسط اجنه و ارواح تسخیر شده و حاضر به بازدید از آن نیستند.

تاریخچه قلعه جنی کیش

درباره تاریخچه دقیق قلعه جنی کیش اطلاعات دقیقی در دست نیست اما اکثر محققان و کارشناسان این قلعه نظامی را به پرتغالی‌ها نسبت می‌دهند. زمانی که پرتغالی‌ها جنوب ایران را اشغال نمودند قلعه‌های بسیاری در مناطق مختلف و مخصوصا جزایر کیش، قشم و هرمز ساختند. این قلعه‌ها به منظور حفاظت از منطقه ساخته شده بودند که به احتمال بسیار زیاد قلعه جنی نیز یکی از آنها به شمار می‌رود.

در زمان پهلوی این قلعه به عنوان محلی برای نگهبانی و پاسبانی مرزی انتخاب می‌شود اما با بروز اتفاقات مختلف در آن زمان، قلعه جنی به محلی متروکه و ترسناک تبدیل شده و برای جلوگیری از رفت و آمد، ورودی آن مسدود می‌گردد.

قلعه جنی کیش

داستان قلعه جنی کیش

با نزدیک شدن به غروب خورشید و تاریکی هوا، قلعه جنی کیش به محلی وهم انگیز و مرموز تبدیل می‌گردد. صداهایی از داخل آن شنیده می‌شود و زوزه و وزش باد، ترس این مکان را بیشتر می‌کند. حتی تماشای این قلعه از دور نیز ترسناک است چه برسد به داخل شدن به آن. اتفاقاتی که در این قلعه افتاده است و داستان‌هایی که روایت می‌شوند، شاید واقعی نبوده اما بازهم نمی‌توان به راحتی از کنار آنها گذشت.

داستان اول

معروف‌ترین داستانی که درباره قلعه جنی کیش روایت می‌کنند مربوط به سرگذشت چهار سرباز است. در اوایل دهه ۴۰ که از این قلعه به عنوان ژاندارمری و یا همان پاسگاه مرزی استفاده می‌شده است، اتفاقی وحشتناک رخ می‌دهد. چهار سربازی که برای کشیک شبانه داخل پاسگاه حضور داشتند، به دلیل نامعلومی می‌میرند. گفته شده روزی درجه داران ژاندارمری و سربازانی که نوبت شیفت نگهبانی آنها بوده است، در ساعات اولیه صبح به قلعه جنی می‌روند. اما ناگهان با پیکر بی جان چهار سرباز نگهبان دیشب مواجه می‌شوند که صورتی کبود و چشمانی بهت زده داشتند.

این اتفاق باعث ترس و وحشت فراوانی شده و این ترس در روزها و شب‌های بعد از این اتفاق نیز گریبان گیر پرسنل پاسگاه می‌شود. صدای خش خش و همهمه و دیگر صداهای مرموز و ترسناک باعث می‌گردد افراد باور کنند این قلعه تسخیر شده است اما مافوقان آنها چنین اعتقادی نداشته و این موضوع را باور نمی‌کردند. به مرور زمان این وحشت و ترس بیشتر شده و دیگر کسی حاضر به ماندن در این قلعه نبود. بنابراین مسئولان تصمیم گرفتند قلعه جنی کیش را تخلیه نموده و به جای دیگری نقل مکان کنند.

41

داستان دوم

داستان دیگری نیز درباره این قلعه عجیب وجود دارد که در بین مردم محلی روایت می‌شود. قلعه جنی کیش در نزدیکی کشتی یونانی قرار دارد و معمولا رانندگان تاکسی که گردشگران را برای بازدید از کشتی به این قسمت جزیره می‌آورند، در این مسیر منتظر آنها می‌مانند. یکی از رانندگان زمانی که منتظر بازگشت مسافران خود از بازدید کشتی یونانی بوده است، هنگام غروب خورشید به قلعه جنی نزدیک شده و متوجه می‌شود یک مراسم عروسی در حال برگزاری در این مکان است. این مراسم عروسی اجنه بوده و راننده بخت برگشته افرادی با ظاهری غیر معمول و پاهایی سم دار می‌بیند و از ترس زیاد ماشین را خاموش نموده و مخفی شده تا عروسی تمام شود.

قلعه جنی کیش کجاست؟

قلعه جنی در غرب جزیره کیش واقع شده است و فاصله کمی با کشتی یونانی دارد. اگر به ماجراجویی علاقمند هستید و قصد دارید از این مکان ترسناک بازدید کنید باید به غربی‌ترین نقطه جزیره کیش بروید. با حرکت در مسیر جاده جهان و قبل از کشتی یونانی به قلعه جنی خواهید رسید.

61

هتل های نزدیک به قلعه جنی کیش

جزیره کیش به عنوان یکی از توریستی‌ترین نقاط ایران میزبان گردشگران بسیاری در طول سال می‌باشد. از این رو هتل‌های متعددی در این منطقه وجود دارد که از درجات متفاوت و امکانات و خدمات مختلف نسبت به یکدیگر برخوردارند. اما اکثر هتل های کیش در قسمت شرقی این جزیره قرار دارند و قلعه جنی در غربی‌ترین بخش جزیره واقع شده است. اگر قصد دارید در سفر به کیش در نزدیکی این قلعه و دیگر جاذبه‌های غرب جزیره مانند کشتی یونانی، روستای باغو، اوشن پارک و … اقامت داشته باشید، هتل ترنج کیش، هتل آفتاب شرق و هتل خاتم نزدیکترین گزینه های شما محسوب می‌شوند.

۴.۱/۵ - (۱۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×