بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» راهنمای سفر به ایران » راهنمای سفر به هرمزگان » قشم » دره ستارگان قشم کجاست؟ دره ستاره ها با عکس و آدرس
دره ستارگان قشم با ستون های بلند
قشم

دره ستارگان قشم کجاست؟ دره ستاره ها با عکس و آدرس

۲۵ آذر ۱۳۹۵ 44۰6,660

برای آن دسته از شما گردشگرانی که به دنبال یک جاذبه کم نظیر در جزیره قشم هستید، دره ستاره ها یا دره ستارگان قشم بهترین گزینه است. این ساختارهای مخروطی نوک تیز، ستون ها و دیوارهای بلندی که مشاهده می کنید در نتیجه فرسایش های طبیعی در طی میلیون ها سال پدید آمده است. همین زیبایی باعث شده که چشم هر بیننده ای را مجذوب خود کند و به پایه ثابت عکس های هنری تبدیل شود. دره ستارگان قشم، یکی از شاهکارهای کم نظیر طبیعت و جزو بهترین جاهای دیدنی قشم محسوب می شود که قدمت آن مربوط به دوره زمین شناسى و در حدود ۲ میلیون سال است. پس بیشتر از شما را منتظر نمی گذاریم و مستقیم به معرفی کامل آن می پردازیم.

دره ستاره های قشم
آدرس : جزیره قشم ، ۵ کیلومتری روستای برکه خلف

معرفی دره ستارگان قشم

پربازدیدترین و محبوب ترین ژئوسایت در ژئوپارک قشم همین دره ستارگان است. مردم محلی چون عقیده دارند که این دره بخاطر برخورد شهاب سنگ به زمین و پرتاب شدن سنگ و خاک به هوا شکل گرفته، به آن «استاله کفته» یا «استار افتیده» هم می گویند که به معنای ستاره افتاده است. برخى از اهالى اعتقاد دارند که با تاریک شدن هوا، این دره محل رفت و آمد ارواح و اجنه بوده اما تاکنون صحت این مطلب ثابت نشده است. به دلیل شکل ویژه این دره و انواع حجم ها و پدیده هاى فرسایش موجود در آن، وزش بادهاى تند و گردش هوا در دره و تولید صدا باعث شده برخی از ورود به دره در هنگام شب خودداری نمایند. اما همانطور که گفتیم مطالعات زمین شناختی و فرسایشی نشان می دهد که عوامل مختلف مثل آب، باد و نیروهای وزنی عامل اصلی ایجاد دره ستاره ها در قشم هستند.

دیواره های دره ستارگان قشم از دو قسمت ضخیم و نسبتا نرم و نازک و نسبتا سخت تشکیل شده که لایه ضخیم و نرم زیرین به تدریج دچار فرسایش می شود اما لایه سخت رویی از فرسایش مستقیم و زیاد آن جلوگیری می کند. بنابراین در قسمت هایی که لایه رویی از بین رفته، شکاف و دره های کوچک می بینید. امروزه لایه رویی به شدت آسیب پذیر شده و حتی ممکن است راه رفتن گردشگران بر روی آن باعث شکسته شدن این لایه شود و صدمات جبران ناپذیری به این جاذبه مهم ژئوپارک قشم وارد کند.

بنر تبلیغاتی رزرو هتل سینگو قشم با تخفیف

دره ستاره ها

دره ستارگان جزیره قشم کجاست؟

در غرب روستای برکه خلف در فاصله ۵ کیلومترى از ساحل جنوبى جزیره قشم  دره ستاره ها با قدمت حدود ۲ میلیون سال، بر اثر فرسایش خاک، سنگ و ماسه ناشى از باد و باران و رگبارها به وجود آمده است.

آدرس: جزیره قشم، روستای برکه خلف

چگونه به دره ستارگان قشم برویم؟

برای رسیدن به دره ستاره های قشم ابتدا به سمت جنوب جزیره قشم بروید و سپس به سمت غرب حرکت کنید. پس از ۵ کیلومتری رانندگی، تابلو روستای برکه خلف و دره ستاره ها را خواهید دید. کمی دورتر از روستا یک جاده خاکی وجود دارد که به کمک آن به دره ستارگان خواهید رسید.

بنر هتل آرتا قشم

دره ستارگان قشم در شب

دره ستارگان قشم در ساعات شب اسرارآمیز‌تر و جالب‌تر به نظر می‌رسد. اگر شانس بیاورید و هوا کاملا صاف باشد می‌توانید ستاره‌ها را در آسمان به وضوح مشاهده کنید. البته برای رصد ستارگان باید شبی را برای رصد انتخاب کنید که ماه هم در آسمان نباشد. وزش باد در میان صخره‌های دره صداهای عجیبی ایجاد می‌کند شاید همین صداهای عجیب باعث شده مردم محلی فکر کنند موجودات ماورایی در دره زندگی می‌کنند. واقعیت این است که ماهیت هر مکان در روز و شب تفاوتی ندارد. برای شب مانی در دره ستارگان باید مجوزی از حراست دره دریافت نمایید.

اگر دوربین عکاسی حرفه‌ای به همراه دارید می‌توانید در هنگام شب تصاویر زیبایی را از دره ستارگان ثبت کنید. درباره داستان‌های عجیب و مرموز دره ستارگان، یک فیلم ایرانی هم ساخته شده است. فیلم اژدها وارد می‌شود نام این فیلم است که بسیاری از سکانس‌ها را در دره ستارگان تصویربرداری کرده‌اند.

اطلاعات بازدید از دره ستاره های قشم

برای بازدید از دره ستاره های قشم در نیمه اول سال، از ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر و در نیمه دوم سال از ۸ صبح تا ۸ شب اقدام کنید. هزینه بلیط برای بازدید گردشگران ایرانی، هر نفر ۵ هزار تومان و برای گردشگران خارجی هر نفر ۲۰ هزار تومان است. مدت زمان احتمالی برای بازدید از کل این مجموعه حدود ۲ ساعت است.

جاهای دیدنی نزدیک به دره ستارگان قشم

بازدید از دره ستارگان قشم که یکی از ژئوسایت های ژئوپارک این جزیره محسوب می شود شور و هیجان را به شما تزریق خواهد کرد اما باز هم جاهای دیدنی جذاب و قسمت های تفریحی خانوادگی دیگری هم در نزدیکی این ژئوسایت قرار دارند که بازدید از آنها را حتما پیشنهاد می کنیم:

بهترین زمان سفر به دره ستارگان قشم

جزیره قشم در جنوب ایران واقع شده است و در فصل های بهار و تابستان بسیار گرم و شرجی خواهد بود. هرچند اوایل بهار گرمای کمتری در این منطقه شاهد خواهیم بود و هوا خنک تر می باشد. بهترین زمان سفر به جزیره قشم و بازدید از جاذبه های آن مانند دره ستارگان از اواسط پاییز تا هفته دوم فروردین می باشد که هوا معتدل تر است.

همچنین سفر در زمان هایی که ماه در آسمان نیست می تواند شبی خاطره انگیز را برای شما در دره ستارگان با تماشای کهکشان راه شیری و آسمان شب رقم بزند. بهتر است در شب هایی که هوا صاف و بدون ابر است برای تماشا و یا عکاسی از ستاره های آسمان دره ستارگان به آنجا سفر کنید. توصیه می کنیم قبل از سفر برای هتل های قشم سری به صفحه وب سایت بزنید و بهترین هتل ها را با قیمت عالی رزرو کنید. یکی از پیشنهادات ما هتل آرتمیس قشم است که تقریبا ۲۷ دقیقه با دره ستارگان قشم فاصله دارد.

دره ی ستارگان، عرصه ای برای خیال پردازی

دره ی ستارگان ویژگی های منحصر به فرد و خاصی دارد که از لحاظ علم زمین شناختی به طور کامل قابل اثبات هستند و اثبات شده اند. اما همین رموز و اسرار علمی در گذشته های خیلی دور بال های خیال مردم را به پرواز در می آوردند و سبب می شدند افسانه هایی در مورد آن ساخته شود. حالا هم حتی با وجود اینکه می دانیم در پسِ پشتِ این افسانه ها تحلیل های اصیل علمی نهفته اند باز هم می توانیم دل به آن افسانه ها بسپاریم و به پرنده ی خیال مان اجازه دهیم بال باز کند و بر فراز آسمان تخیل به پرواز در بیاید.

در گذشته ها وقتی شب هنگام باد پر هیاهو در دل بخش های مختلف دره ی ستارگان می پیچید صداهای عجیبی فضا را پر می کرد. مردم در آن دوران فکر می کردند شب ها ارواح در این دره به گشت و گذار می پردازند. یا مثلاً تخلخل عجیب و شگفت بخش های مختلف دره را به افتادن ستارگان نسبت می دادند. در هر صورت هر چه که باشد بازدید از دره ستارگان قشم باید حتما در برنامه سفر شما قرار گیرد. برای سفری راحت و بدون دردسر به این جزیره، تور قشم را پیشنهاد می کنیم که در سریعترین زمان ممکن بلیط سفر و هم محل اقامت را می توانید نهایی کنید.

سؤالات متداول

آیا واقعا دره ستاره های قشم جن دارد؟

هر چند مردم محلی اعتقاد دارند موقع غروب آفتاب صدای اجنه شنیده می شود اما تحقیقات علمی وزیدن باد در بین ستون های عظیم این دره را عامل اصلی این صداها می دانند.

چرا به آن دره ستارگان می گویند؟

چون مردم محلی اعتقاد دارند این ستون های بزرگ و اشکال عظیمی که می بینیم بخاطر برخورد یک ستاره به این منطقه به وجود آمده اند.

بهترین فصل برای بازدید دره ستارگان چه موقعی است؟

فصل پاییز و زمستان و دو ماه ابتدایی فصل بهار.

فاصله قشم تا دره ستارگان چقدر است؟

حدود ۲۰ کیلومتر در بخش جنوب شرقی جزیره قشم

۴/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×