» راهنمای سفر به ایران » استان آذربایجان شرقی » تبریز » لاله پارک تبریز؛ بزرگترین مرکز خرید تبریز را از دست ندهید!
لاله پارک تبریز؛ حس خوب خرید و تفریح
تبریز

لاله پارک تبریز؛ بزرگترین مرکز خرید تبریز را از دست ندهید!

۹ شهریور ۱۴۰۲ 2۰2,229

شهر تبریز ازجمله مهم‌ترین و اصلی‌ترین قطب‌های گردشگری و تجاری در ایران است که به همین خاطر هر ساله شاهد احداث مجموعه‌های توریستی-تجاری مجلل و مدرنی در این شهر زیبا هستیم. در این میان مجتمع لاله پارک تبریز یکی از پیشرفته‌ترین و کامل‌ترین مجموعه‌ها و از جذاب‌ترین جاهای دیدنی تبریز محسوب می‌شود که از بخش‌های مختلفی تشکیل شده و خدمات فوق‌العاده‌ای به همشهریان و گردشگران شهر تبریز ارائه می‌دهد. مجتمع لاله پارک علاوه‌بر بخش‌های تجاری، امکانات تفریحی و اقامتی مجهز و لوکسی دارد که به‌ویژه برای اقامت و تفریح مسافران این شهر زیبا مناسب است. با توجه‌به شهرت این مجموعه و همچنین محبوبیت آن در بین گردشگران، در این مطلب به معرفی کامل مجتمع لاله پارک شهر تبریز می‌پردازیم.

لاله پارک کجاست؟

مرکز تجاری و مدرن لاله پارک در قسمت شمال شرقی شهر تبریز قرار دارد و خدمات کامل و ویژه‌ای را به مردم و گردشگران این شهر ارائه می‌کند. امکان خرید، گشت‌وگذار و تفریح، اقامت، صرف غذا و … در این مجتمع لوکس و مجهز وجود دارد. این مجتمع بزرگ به یک شرکت ترکیه‌ای تعلق دارد.

چگونه به لاله پارک برویم؟

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، یکی از مهم‌ترین مزیت‌های مجتمع تجاری- تفریحی لاله پارک، موقعیت مکانی آن است. این مجموعه در یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین بزرگراه‌های شهر تبریز قرار دارد که دسترسی متقاضیان بازدید از این مجموعه را آسان کرده است. بنابراین می‌توانید به‌راحتی با وسیله نقلیه شخصی، اتوبوس یا تاکسی خود را به این مجموعه مدرن و زیبا برسانید و از گشت‌وگذار و تفریح در آن لذت ببرید.

آدرس لاله پارک: تبریز، بزرگراه پاسداران، بعد از میدان فهمیده، جنب پارک باغمیشه

اطلاعات بازدید از لاله پارک تبریز

بازدید از لاله پارک شهر تبریز به اصول و شرایط خاص و ویژه‌ای مانند تهیه بلیط نیاز ندارد، فقط کافی است برای تفریح یا خرید از ساعت ۹ الی ۱۲ شب و در هر روزی از هفته که می‌خواهید، در این مجتمع حضور داشته باشید. همچنین با توجه‌به استقبال زیاد گردشگران و شهروندان شهر تبریز بهتر است برای استفاده از امکانات برخی قسمت‌های این مجموعه مانند رستوران، سینما، سالن‌های مهمانی و… رزرو آن را از قبل انجام دهید.

شماره تماس لاله پارک: ۳۶۶۰۰۷۷۷-۰۴۱ یا ۳۶۶۰۰۳۱۰-۰۴۱

تاریخچه لاله پارک تبریز

در سال ۱۳۸۵، ساخت مجموعه لاله پارک آغاز شد، همان زمانی که در شهر استانبول ترکیه، شورای کلان‌شهرهای کشورهای اسلامی برپا شد و برخی از مسئولان شهر تبریز ازجمله شهردار و چند نفر از شورای شهر، در این نشست و گردهمایی حضور داشتند. به‌واسطه این نشست، تیم ذکر شده از شهر تبریز و همچنین دو نفر از سهامداران معروف تبریزی که در پروژه‌های کشور ترکیه حضور داشتند، با شهردار استانبول دیداری ترتیب دادند. پس از این گفتگو و ملاقات، از این تیم حرفه‌ای درخواست مشارکت شده و مکاتبات رسمی لازم انجام شد. یکی از این سهامداران برای ساخت مجتمع لاله پارک تبریز قراردادی را با شهرداری تبریز امضا کرده و پروژه ساخت آن آغاز شد.

این مجموعه تجاری-توریستی در منطقه ۵ شهرداری تبریز و در مساحتی بالغ بر ۹۰ هزار مترمربع و به شکل یک سازه عظیم و بزرگ احداث شد. وسعت زیاد این مجموعه گویای عملکرد چندگانه آن است و به همین خاطر است که امروزه شاهد فعالیت بخش‌های مختلفی مانند هتل شیک ۵ ستاره، واحدهای تفریحی و تجاری در لاله پارک هستیم. یکی از مهم‌ترین امتیازات این مجتمع مدرن و پیشرفته، موقعیت مکانی و دسترسی آن به شبکه بزرگراهی شهر تبریز است. تقسیم‌بندی مساحت بخش‌های مختلف مجتمع لاله پارک به این شکل است:

  • ۲۱ هزار مترمربع برای مجموعه تجاری
  • ۲۵ هزار مترمربع برای هتل کایا
  • ۶ طبقه برای واحدهای تجاری
  • ۱۷ طبقه برای هتل کایا(۲ طبقه آن برای پارکینگ و زیرزمین است)

بهترین فصل بازدید از لاله پارک

بازدید از مجتمع لاله پارک تبریز

همان‌طور که اشاره شد، لاله پارک یک مجتمع تفریحی، اقامتی و گردشگری بزرگ است که می‌توانید ساعت‌ها در آن به تفریح و خرید بپردازید. از آنجایی که فضای باز در مجموعه لاله پارک بسیار محدود است، بنابراین می‌توانید در هر فصلی از سال برای بازدید از این مجتمع پیشرفته و مدرن اقدام کنید. آب‌وهوای شهر تبریز در فصل‌های پاییز و زمستان بسیار سرد است، اما این مجموعه با مجهز بودن به سیستم گرمایشی قوی، میزبانی گرمی از بازدیدکنندگان و گردشگران انجام می‌دهد

بخش های مختلف مجتمع لاله پارک تبریز

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، لاله پارک یکی از مجتمع‌های تجاری، تفریحی و گردشگری معروف و بزرگ شهر تبریز است که در بین دیگر مجتمع‌های این شهر از سابقه و استقبال زیادی برخوردار است. در این مجموعه واحدهای تجاری، تفریحی، شهربازی و فودکورت وجود دارد که در ۶ طبقه قرار گرفته‌اند. همچنین زیرزمین آن نیز که برای پارک خودرو در نظر گرفته شده است شامل ۳ طبقه است. جالب است بدانید که انواع رویدادهای مفرح و سرگرم‌کننده مانند کنسرت‌ها، قرعه‌کشی‌ها، جلسات مهم و فیلم‌های سینمایی در هتل کایا برگزار می‌شود که در صورت علاقه به هر کدام از آنها می‌توانید در آن حضور داشته باشید. اصلی‌ترین بخش‌های لاله پارک تبریز عبارت است از:

هتل کایا

هتل کایا تبریز لاله پارک

یکی از بزرگ‌ترین، برترین و لوکس‌ترین هتل‌های شهر تبریز به نام هتل کایا، در مجموعه لاله پارک قرار دارد. این هتل مجلل و مدرن، میزبان گردشگران و مسافران زیادی است که برای سفر به تبریز، این مجموعه را برای اقامت انتخاب کرده‌اند. همچنین انتخاب افراد مشهور مانند خوانندگان، بازیگران، بازیکنان فوتبال و… نیز برای اقامت در این شهر زیبا و توریستی، در بیشتر موارد، هتل کایا است.

امکان برگزاری جشن‌ها، دورهمی‌ها و مهمانی‌ها در ظرفیت‌های مختلف در این هتل وجود دارد، چراکه بیش از ۱۰ سالن شیک و متفاوت در این هتل قرار دارد که ظرفیت و دکوراسیون متنوعی دارند. اکثر کنسرت‌های مهم تبریز در بزرگ‌ترین سالن هتل کایا که بیش از ۱۰۰۰ نفر ظرفیت دارد، برگزار می‌شود. جالب است بدانید که این هتل، پارکینگ و خدمات عمومی مجزایی دارد که برای راحتی مسافران درنظر گرفته شده است.

پردیس سینمایی لاله پارک

به‌روزترین و مجهزترین سینمای شهر تبریز که جزو اولین سالن‌های سینمایی است که فیلم‌های جدید در آن اکران می‌شود، با نام پردیس سینمایی در لاله پارک تبریز قرار دارد. ۴ سالن مجزا در این سینما وجود دارد که یکی از آنها VIP است. مدیریت حرفه‌ای پردیس سینمایی لاله پارک همیشه زبانزد بوده و تمیز بودن مجموعه، اکران به‌موقع و خدمات رفاهی ارائه شده به مردم، گویای این موضوع مهم است.

فود کورت لاله پارک

بهترین کافه‌ها، فست‌فودها و رستوران‌ها را می‌توانید در بخش فود کورت لاله پارک تبریز ببینید. بعد از خرید در بخش‌های تجاری و یا گشت‌وگذار و تفریح در بخش‌های تفریحی لاله پارک، نوبت به صرف غذا و نوشیدنی در یک بالکن زیبا، بزرگ و با منظره فوق‌العاده در قسمت فوت کورت لاله پارک است. با نشستن در این بالکن می‌توانید شهر تبریز را از بالا مشاهده کنید و از صرف غذایی خوشمزه و با کیفیت لذت ببرید.

شهربازی لاله پارک

شهربازی مجتمع لاله پارک تبریز

در مجتمع لاله پارک، برای تفریح کودکان نیز شرایط مطلوبی ایجاد شده است که بتوانند هر بازی و هیجانی را که دوست دارند تجربه کنند. شهربازی لاله پارک یکی از کامل‌ترین مجموعه‌های تفریحی برای کودکان است که انواع وسیله‌های بازی و سرگرمی در آن وجود دارد. دکوراسیون و طراحی شاد و متفاوت این مجموعه تفریحی نیز در تغییر روحیه و شاد شدن کودکان، موثر است. در کنار تمام این ویژگی‌ها و مزیت‌ها، قیمت بلیط‌های وسایل بازی این شهربازی نیز نسبتا ارزان است.

هایپر مارکت لاله پارک

در صورتی که از خرید در یک هایپر مارکت بزرگ و مجهز که تمام آن چیزی که به آن نیاز دارید را ارائه دهد، لذت می‌برید، حتما سری به هایپر مارکت لاله پارک تبریز بزنید. این هایپر ماکت بخش‌های مختلفی دارد که می‌توانید هر نوع محصول خارجی و ایرانی را در آن تهیه کنید. برخی از مهم‌ترین قسمت‌های این هایپر مارکت شامل موارد زیر است:

  • نان فروشی
  • قصابی
  • سوپر میوه و سبزی
  • شیرینی فروشی
  • لبنیات و حبوبات
  • بهداشتی
  • پیش غذا

قسمت تجاری لاله پارک

فروشگاه‌ها و واحدهای تجاری لاله پارک در ۳ طبقه قرار دارند که می‌توانید برای خرید انواع محصولات مانند لباس کودک، کیف و کفش، لباس زیر، زیورآلات، پوشاک و… به این طبقات مراجعه کنید. اگر اهل پوشیدن لباس‌های برند هستید و پیدا کردن این محصولات برای شما سخت شده است، فقط کافی است به قسمت تجاری لاله پارک بروید و از خرید خود لذت ببرید. همچنین این واحدهای تجاری، تخفیف‌های مناسبتی و فصلی زیادی را برای مشتریان خود در نظر دارند.

جاهای دیدنی نزدیک به لاله پارک تبریز

بعد از گشت‌وگذار در لاله پارک می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی نزدیک آن نیز بازدید کنید. این کار به شما کمک می‌کند که در وقت خود در طول سفر صرفه‌جویی کرده و مکان‌های دیدنی بیشتری از شهر تبریز را در یک روز ببینید. برخی از جاهای دیدنی اطراف لاله پارک عبارت است از:

  • پارک شادی لاله
  • مسجد رشدیه
  • مرکز خرید رشدیه

رستوران های نزدیک لاله پارک

رستوران لاله پارک؛ فود کورت

یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین بخش‌های لاله پارک، رستوران یا همان مجموعه فود کورت آن است. اما در عین حال بازدیدکنندگان زیادی از لاله پارک دیدن می‌کنند و بعد از گشت‌وگذار و تفریح در قسمت‌های مختلف آن، برای صرف غذای و نوشیدنی به بخش فود کورت لاله پارک مراجعه می‌کنند. در برخی روزهای شلوغ، انتظار برای صرف غذا در این مجتمع ممکن است به صبر و حوصله زیادی نیاز داشته باشد. در این شرایط می‌توانید به رستوران‌های نزدیک لاله پارک بروید و از صرف غذای خوشمزه در کنار دوستان یا خانواده خود لذت ببرید. برخی از نزدیک‌ترین رستوران‌های اطراف لاله پارک عبارت است از:

  • رستوران وحید
  • رستوران پاتیل
  • کافه ویونا (شعبه تبریز)

هتل‌های اطراف لاله پارک تبریز

اگر می‌خواهید در نزدیکی این مجتمع دیدنی اقامت داشته باشید، چند هتل خوب برای انتخاب پیش روی شما قرار دارد. این هتل‌ها را در زیر لیست کرده‌ایم تا راحت‌تر آن‌ها را بشناسید و برای رزرو آن‌ها اقدام کنید. البته اگر ملاک شما برای اقامت در تبریز نزدیکی به این پارک نیست، توصیه می‌کنیم به صفحه هتل های تبریز بروید و با تمام هتل‌های این شهر آشنا شوید و هر کدام که مایل بودید را رزرو کنید.

  • هتل لاله پارک
  • هتل کایا (داخل مجتمع لاله پارک)
  • هتل آپارتمان ائل آی
  • هتل آپارتمان رشدیه

سخن پایانی

مجتمع لاله پارک تبریز یکی از مدرن‌ترین و معروف‌ترین مجموعه‌های تجاری و تفریحی در شهر تبریز است که هر روز میزبان شهروندان و گردشگران زیادی است. این مجتمع که در مهم‌ترین بزرگراه تبریز و در مساحت بسیار زیادی بنا شده است، بخش‌های مختلفی دارد که می‌توانید ساعت‌ها برای خرید، تفریح، بازی و سرگرمی در آن حضور داشته باشید. همچنین هتل کایا لاله پارک با واحدهای اقامتی بسیار لوکس و همچنین سالن‌های فراوان برای برگزاری جشن‌ها و گردهمایی‌ها، بهترین خدمات اقامتی و رفاهی را ارائه می‌دهد. لاله پارک شهر تبریز یکی از جاذبه‌های گردشگری، اقامتی و تفریحی این شهر محسوب می‌شود که دیدن آن خالی از لطف نیست.

سؤالات متداول

بزرگترین مرکز خرید تبریز کجاست؟

مجتمع تفریحی تجاری لاله پارک تبریز به عنوان بزرگترین، مدرن ترین و مجهزترین مرکز خرید تبریز و بلکه شمال غرب کشور است.

مجتمع تفریحی تجاری لاله پارک تبریز چه روزهایی بازه؟

همه روزها بجز تاسوعا - عاشورا و ایام شهادت های بسیار مهم از صبح معمولا ساعت ۱۰ تا ۱۲ شب باز است.

لاله پارک تبریز چی میشه خرید؟

برندهای پوشاک، زیورآلات، آرایشی - بهداشتی و سبک خرید با هزاران غرفه برای فروش محصولات فعالیت دارند.

کیفیت غذاهای فود کورت لاله پارک تبریز خوبه؟

بعد از فست فود دکتر نیک، بهترین فود کورت برای لاله پارک تبریز هست.

مغازه های لاله پارک تبریز تا چه ساعتی باز هستن؟

خود این مجتمع تفریحی - تجاری تا ۱۲ شب باز است ولی مغازه ها مثل هر جای دیگری در تبریز تا ۱۰ شب باز هستند.

صاحب لاله پارک تبریز کیست؟

هتل لاله پارک تبریز دهمین شعبه هتل های زنجیره ای کایا در ترکیه است، هایپرمارکت آن متعلق به یک فروشگاه در ترکیه و صاحب لاله پارک تبریز هم متعلق به علی پولاد است.

منبع:

وب سایت لاله پارک

۳.۶/۵ - (۵ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×