محله لبک استانبول
استانبول

محله ببک استانبول کجاست؟ تفریحات، امکانات و جاهای دیدنی

۲۳ آبان ۱۴۰۱ ۰2,544

استانبول به عنوان توریستی ترین شهر ترکیه دارای جاذبه های زیادی است که بازدید از آنها می تواند یک سفر خارجی فراموش شدنی را برایتان رقم بزند. محله ببک استانبول یکی از قدیمی ترین و زیباترین مناطق این شهر دوست داشتنی است که به خاطر داشتن موقعیت مکانی ویژه و مجاورت در کنار تنگه بسفر و همچنین دیدنی ها و تفریحات متنوع، مورد توجه گردشگران قرار دارد. اگر قصد سفر به استانبول را دارید، پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با محله ببک که یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی استانبول است تا انتهای این مطلب همراه اقامت ۲۴ باشید.

تاریخچه محله ببک استانبول

برای کسانی که به تاریخ علاقمندند، اطلاع از تاریخچه محله ببک استانبول می تواند بسیار جذاب باشد. این محله قدیمی در واقع یک روستای کوچک بوده که قبل از فتح استانبول به دست عثمانی ها، به عنوان محل زندگی ماهیگیران یونانی محسوب می شده است.

ببک استانبول در نزدیکی تنگه بسفر قرار داشته و به خاطر موقعیت جغرافیایی ویژه از طبیعت زیبا و آب و هوای دل انگیزی برخوردار بوده است. از این رو پادشاهان عثمانی این منطقه را برای تعطیلات و محل استراحت و تفریح خود انتخاب نمودند. به تدریج ببک توسعه یافته و افراد بیشتری جذب آن شدند تا این که در اواسط قرن ۱۹ افرادی با ملیت های مختلف نظیر آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی و … نیز در آن ساکن شدند.

محله ببک استانبول کجاست؟

محله ببک در منطقه بشیکتاش و در بخش اروپایی استانبول و مجاورت محله های دیگری همچون اتیلر، روملی حصار و آرناووت کوی واقع شده است.

چطور به محله ببک استانبول برویم؟

برای دسترسی به این محله زیبا در تنگه بسفر می توانید از خودرو شخصی، اتوبوس یا مترو استفاده کنید. از آنجایی که هزینه تاکسی های درون شهری استانبول بالاست، پیشنهاد می کنیم برای رفتن به این محله از مترو استفاده کنید. نزدیکترین ایستگاه های مترو به محله ببک استانبول ترکیه، ایستگاه های دانشگاه بوغازایچی و اتیلر است که می توانید با خط M6 خود را به آنها برسانید.

جاذبه های محله ببک استانبول

شاید بتوان گفت سفر با تور استانبول بدون گشت و گذار در محله ببک لطفی نخواهد داشت. این محله با داشتن دیدنی های متنوع و متعدد از جذابترین مناطق استانبول محسوب می شود که بازدید از آن می تواند لذت سفر شما را دوچندان کند.

  • پارک ببک

پارک تورکان سابانجی که با نام پارک ببک شهرت یافته است، یکی از زیباترین پارک های استانبول و اصلی ترین جاذبه های محله ببک به شمار می رود. مساحت پارک محله ببک استانبول در حدود ۱۶۰۰۰ مترمربع است که ۸۸۰۰ مترمربع به فضای سبز، ۵۵۰۰ مترمربع به مسیر پیاده روی، ۱۰۰۰ مترمربع به فضای بازی کودکان و ۸۲۰ مترمربع به محل گردش حیوانات خانگی اختصاص یافته است.

در این پارک دوست داشتنی بیش از ۳۰۰ اصله درخت از گونه های مختلف و گل ها و گیاهان متنوعی وجود دارد که فضای دلنشینی ایجاد کرده اند. حوض فواره دار وسط پارک ببک یکی از نمادهای این پارک محسوب می شود که بازدید کنندگان زیادی را جذب خود می کند. اگر می خواهید در سفر به استانبول ساعاتی آرامشبخش و به یادماندنی را تجربه کنید، پیشنهاد می کنیم فرصت بازدید از پارک ببک را از دست ندهید.

پارک ببک استانبول

  • پل بسفر

واقع شدن در مجاورت تنگه بسفر یکی از اصلی ترین ویژگی های محله ببک محسوب می شود. از این رو می توانید با گشت و گذار در این محله چشم اندازهای بی نظیری را تماشا کنید و لذت ببرید. پل بسفر یکی دیگر از دیدنی های ببک محسوب می شود که قدم زدن بر روی آن می تواند بسیار لذت بخش باشد و به خاطره انگیزترین بخش سفر شما تبدیل شود.

این پل که از معماری منحصربفردی برخوردار است، به عنوان پل شهدای ۱۵ جولای نیز شهرت دارد. طول پل بسفر ۱۵۶۰ متر است که منطقه بیلربی بخش آسیایی را به منطقه اورتاکوی بخش اروپایی استانبول متصل می کند.

پل بسفر محله ببک استانبول

  • دانشگاه بوغازایچی

در سفر به ترکیه می توانید یکی از برترین موسسه های آموزشی این کشور را در محله ببک استانبول پیدا کنید. دانشگاه بوغازایچی که با نام دانشگاه بسفر نیز شناخته می شود، از دیگر جاذبه های تماشایی محله ببک است. این دانشگاه در سال ۱۹۷۱ تاسیس شده و در ساختمان و زمین های آموزش عالی کالج رابرت (تاجر ثروتمند نیویورکی) قرار دارد.

  • کنسولگری مصر

یکی از ساختمان های قدیمی با معماری باشکوه در محله ببک استانبول، عمارت کنسولگری مصر است. این بنای سفید رنگ که در سال ۱۹۰۲ ساخته شده است، یکی از زیباترین جاذبه های ببک محسوب می شود. در کنسولگری مصر امور مربوط به ویزای توریستی، کاری، تجاری و … انجام می شود و ورود گردشگران به داخل آن مجاز نیست. اما شما می توانید از نمای بیرونی این عمارت که جذابیت زیادی مخصوصا در شب دارد بازدید کنید و عکس های یادگاری منحصربفردی از آن ثبت نمایید.

کنسولگری مصر محله ببک

  • موزه آشیان

اگر از علاقمندان به مکان های فرهنگی هستید، پیشنهاد می کنیم از موزه آشیان استانبول در محله ببک بازدید کنید. آشیان به عنوان یک از مهمترین موزه های ادبی ترکیه شناخته می شود که زادگاه و محل زندگی «توفیک فیکرت» از شاعران برجسته ترک است.

ساختمان موزه در سال ۱۹۴۰ توسط شهرداری استانبول خریداری شده و به موزه ای خاص تبدیل می شود. شما می توانید در موزه آشیان وسایل شخصی و آثار متعلق به توفیک فیکرت و دیگر بزرگان ادبی کتب شعر، دفاتر خاطرات، نقاشی های رنگ و روغن و …  را مشاهده کنید.

موزه آشیان استانبول

تفریحات محله ببک استانبول

در محله ببک استانبول تفریحات و سرگرمی های متنوعی را می توانید تجربه کنید و لحظات به یادماندنی از سفر به ترکیه برای خود رقم بزنید. از مهمترین این تفریحات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شکم گردی در کافه ها و رستوران های جذاب

یکی از بهترین و دوست داشتنی ترین تفریحات در سفر به ترکیه و بازدید از محله ببک، شکم گردی است. می توانید در ببک به سراغ رستوران ها و کافه های متنوعی بروید و ساعات خوشی را در آنها سپری کنید. قطعا نوشیدن یک فنجان قهوه ترکی یا صرف یک وعده غذای خوش طعم ترکی در مجاورت ساحل با تماشای چشم انداز تنگه بسفر می تواند شما را به وجد آورد.

کافه های ببک کورو قهوه سی، ببک قهوه، نیش، ببک نرو، ویتاوین، و آفتاب و رستوران های هانکار، لا سیرین، چیلای، آتیه، مانگری، لوکا، آنچلو گراند، اسکارلت و … از بهترین کافه ها و رستوران های ببک استانبول هستند.

رستوران های ببک استانبول

  • پیاده روی و دوچرخه سواری

پیاده روی در ساحل و لذت بردن از تماشای مناظر فوق العاده از لذت بخش ترین تفریحات در محله ببک محسوب می شود. مسیرهای مخصوص پیاده روی و دوچرخه سواری در کنار ساحل ببک جزو مکان های مورد علاقه ساکنین استانبول و همچنین گردشگران به شمار می رود. شما می توانید با دوچرخه شخصی یا دوچرخه های کرایه ای در امتداد بسفر یک سواری لذت بخش را تجربه کنید.

  • بازارگردی و خرید در مجتمع های تجاری لوکس

یکی از هیجان انگیزترین بخش های هر سفر خرید کردن است. مخصوصا اگر مقصد سفر شما استانبول باشد که دارای مراکز خرید متنوعی است. ببک به عنوان یک محله لوکس دارای مجتمع های تجاری متعددی است که می توانید انواع محصولات و کالاهای باکیفیت از برندهای مطرح ترکی و بین المللی را از آنها خریداری کنید. اگر به دنبال معروفترین مراکز خرید محله ببک هستید باید به سراغ مجموعه هایی همچون TRU، میدنایت اکسپرس، باسیگ و … بروید.

مرکز خرید محله ببک استانبول ترکیه

جاهای دیدنی نزدیک محله ببک استانبول

همانطور که گفته شد محله ببک دارای جاذبه های مختلفی است که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند. اما اگر می خواهید استانبول گردی خود را تکمیل کنید می توانید پس از بازدید از این امکان در ببک، به سراغ جاهای دیدنی نزدیک این محله نیز بروید:

  • پل سلطان محمد فاتح،
  • قلعه تاریخی روملی حصار،
  • پارک های دل انگیز و باصفای اوتاتپه،
  • کاخ بیلربی،
  • موزه نیروی دریایی استانبول،
  • موزه آتاتورک،
  • موزه آرا گولر استانبول،
  • موزه نظامی استانبول،
  • اولوس و فاتح کرو

از مهمترین جاهای دیدنی نزدیک به محله ببک محسوب می شوند.

قلعه روملی حصار استانبول

هتل های نزدیک محله ببک استانبول

اگر می خواهید دسترسی راحتتری به محله ببک داشته باشید، می توانید یکی از هتل های استانبول در نزدیکی این منطقه را برای اقامت انتخاب کنید. هتل تانوا، هتل ببک و هتل لونت از بهترین هتل های محله ببک محسوب می شوند که  امکانات و خدمات بی نظیری را ارائه می دهند.

سؤالات متداول

چگونه از تکسیم به ببک برویم؟

سوار خط T42 مترو شده و در ایستگاه ببک از مترو خارج شوید.

چرا اینقدر محله ببک استانبول معروف است؟

بخاطر وجود بافت مدرن و لوکس، وجود مراکز خرید و رستوران های مختلف، آب و هوای عالی، نزدیکی به تنگه بسفر و ده ها دلیل دیگر.

۴.۶/۵ - (۹ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×