» جهانگردی » دبی » سافاری دبی؛ معرفی انواع تفریحات و فوت‌وفن سفر به آن
سافاری دبی؛ یکی از تفریحات هیجان‌انگیز
دبی

سافاری دبی؛ معرفی انواع تفریحات و فوت‌وفن سفر به آن

۳۱ خرداد ۱۴۰۱ 10۰2,415

جاذبه‌های گردشگری دبی فقط محدود به سازه‌های خاص و آسمان‌خراش‌هایش نیست. در این شهر می‌توانید تفریحاتی از جنس هیجان و آرامش مانند سافاری دبی را تجربه کنید. سافاری یکی از جاهای دیدنی دبی برای کسانی است که دوست دارند انواع تفریحات را در دل کویر انجام دهند؛ از لندکروزسواری و موتورسواری گرفته تا شترسواری و اسکی روی شن‌ها. در این مقاله از اقامت۲۴ شما را با جذاب‌ترین تفریحات سافاری دبی آشنا می‌کنیم و می‌گوییم چگونه می‌توان این تفریح را با شرایط بهتری تجربه کرد.

فهرست این مطلب

سافاری چیست؟

سافاری که در زبان فارسی به آن وحش‌گشت هم می‌گویند، فعالیت جذاب و هیجان‌انگیز برای افرادی است که دوست دارند در دل طبیعت تفریح کنند و با دنیای جانوران آشنا شوند. گردشگران این تفریح را با ماشین‌های آفرود در مدت زمانی کوتاه انجام می‌دهند. البته همیشه این تفریح با ماشین همراه نخواهد بود و گاهی از اسب و شتر به عنوان وسیله نقلیه استفاده می‌شود. شواهد تاریخی سافاری نشان می‌دهد، این فعالیت برای اولین بار در آفریقا انجام شده اما در آن زمان منظور از سافاری، شکار حیوانات وحشی به دست شکارچیان استعمارگر بود و گشت‌وگذاری انجام نمی‌شد.

معرفی و ویژگی های سافاری دبی

تجربه تفریحات جذاب در سافاری دبی

این روزها سافاری دبی با داشتن طیف متنوعی از تفریحات، یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌ها برای گردشگران به حساب می‌آید. گردشگران در تفریح سافاری چند ساعت از روز خود را در دل کویر می گذرانند، اسکی روی شن و ماسه، شترسواری روی تپه‌های شنی و لندکروزسواری را تجربه می‌کنند. این تفریحات آن‌قدر هیجان‌انگیز هستند که حتی تصورش هم شما را به وجد می‌آورد، چه برسد به آنکه بخواهید آن‌ها را تجربه کنید. این تفریحات تمام آن چیزی نیست که از سافاری دبی می‌بینید، شما در این تفریح فرصت آشنایی با آداب و رسوم قوم عرب را هم خواهید داشت و می‌توانید برنامه‌های رقص و مراسم سنتی آن‌ها را تماشا کنید.

بنر هتل های دبی بلاگ برای موبایل

سافاری دبی کجاست؟

چندین مکان برای سافاری صحرا دبی اختصاص داده شده، بنابراین نمی‌توان آدرس ثابتی را برای آن ذکر کرد. پرطرفدارترین مکان‌هایی که می‌توان از آن‌ها به عنوان سافاری دبی یاد کرد، در قسمت زیر آورده شده است:

  • صحرای Al Awir
  • صحرای Liwa 
  • صحرای Al Lahbab
  • صحرای  Al Faya

چگونه به سافاری دبی برویم؟

بسته به اینکه مقصد شما کدام یک از سافاری‌های دبی است، قاعدتا مسیر دسترسی هم متفاوت خواهد بود. برای دسترسی راحت به کویرهای دبی پیشنهاد ما این است که از تورهای مخصوص این تفریح استفاده کنید تا ترانسفر رفت و برگشت شما امن و رایگان انجام شود.

تفریحات سافاری دبی

سافاری دبی آن‌قدر از تفریحات متنوع پر شده که از همان لحظه ورود به کویر، دلتان می‌خواهد هر چه زودتر این تفریحات را تجربه کنید. خبر خوب برای گردشگران اینکه تفریحات سافاری دبی برای تمام سلیقه‌ها رضایت‌بخش است؛ چه آن‌ها که دنبال تفریحات هیجان‌انگیز هستند و چه کسانی که می‌خواهند در کویر تفریحات آرامش‌بخش را تجربه کنند. 

تماشای ستاره‌های آسمان کویر، شترسواری، موتورسواری و اسکی روی شن بخشی از تفریحات شما در سافاری دبی هستند. در ادامه تمام تفریحات لذت‌بخشی را که طی چند ساعت می‌توانید در سافاری دبی تجربه کنید، معرفی می‌کنیم.

لندکروز سواری

لندکروزسواری در سافاری دبی

رانندگی در کویر لذت خاصی دارد، مخصوصا برای آن‌ها که عاشق سوارشدن خودروهای لوکس و سرعت هستند. اگر می‌خواهید سرعت لندکروزسواری شما بیشتر شود، درخواستتان را به راننده اعلام کنید تا به شرط امنیت سرعت را افزایش دهد. بالا و پایین‌رفتن از تپه‌های شنی در اوج سرعت و هیجان و عکاسی از این صحنه‌های هیجان‌انگیز از تجربه‌های خاص شما در لندکروزسواری سافاری دبی خواهد بود.

اسکی روی شن در سافاری دبی

اسکی روی شن در سافاری دبی

از سوار شدن بر لندکروز که بگذریم، اسکی روی شن هم می‌تواند یک تجربه منحصر به فرد باشد. هیجان اسکی فقط در زمستان و روی برف نیست، بلکه در اوج گرما در دل کویر هم می‌توانید این لذت را تجربه کنید. با تجربه این تفریح، از بالای تپه‌های شنی به پایین سر می‌خورید و لذت می‌برید. نکته جالب ماجرا در تفریح اسکی روی شن دبی این است که انجام این تفریح ریسک خاصی ندارد؛ حتی اگر روی زمین بیفتید، با زمینی نرم و ماسه‌ای روبه‌رو می‌شوید و آسیبی نمی‌بینید.

موتورسواری یا ۴ چرخه سواری در دل کویر

موتورسواری در سافاری دبی

موتورهای چهار چرخ یا دون‌باگی موتورهایی پرقدرت و حرفه‌ای برای گشت‌وگذار در دل کویر هستند. در سافاری دبی کنترل یکی از آن‌ها را به دست بگیرید و تجربه هیجان انگیزی را برای خودتان خلق کنید. اگر در موتورسواری مبتدی هستید، برای اینکه ایمن و مطمئن این تفریح را انجام دهید، بهتر است از راهنمایان این تفریح کمک بخواهید. موتورهای چهارچرخ سافاری دبی در دو مدل برای بزرگسالان و کودکان طراحی شده‌اند که موتورهای مخصوص بزرگسالان قدرت و سرعت بیشتری دارند.

شترسواری

تفریح شترسواری در سافاری دبی

شترسواری تفریحی به دور از هیاهو و هیجان است. مادامی که در حال شترسواری هستید، از آرامش این تفریح و تماشای تپه‌های سرخ دبی لذت می‌برید. اگر سراغ این تفریح در سافاری دبی رفتید، از ثبت عکس‌های به‌یادماندنی غافل نشوید.

تماشای مراسم رقص تانورا در سافاری دبی

مراسم رقص تانورا در سافاری صحرای دبی

برای توصیف رقص تانورا اول بگوییم که تانورا از نظر لغوی به معنای دامن است. نام تانورا درواقع به دامن‌های رنگارنگ و پرچینی اشاره دارد که رقصنده‌ها در هنگام رقصیدن به تن دارند. تماشای رقص تانورا و هنرنمایی افراد با لباس‌های خاص در سافاری بیابانی دبی تفریحی جذاب و متفاوت است.

نقش حنا

اگر می‌خواهید سوغاتی زیبایی را از سافاری دبی به یادگار ببرید و به نقش و نگارهای حنا علاقه‌مند هستید، طرح دلخواهتان را انتخاب کنید تا روی بدنتان با حنا حک شود.

تجربه طعم غذاهای محلی

چشیدن انواع غذای محلی در سافاری دبی

بعد از تجربه تفریحات هیجان‌انگیز سافاری دبی برای رفع خستگی به قسمت چادرهای بادیه‌نشین بروید تا طعم انواع غذاهای محلی عربی را بچشید و نوشیدنی‌های مختلف را بنوشید.

تماشای حیات وحش یا پارک سافاری دبی (Dubai Safari Park)

حیات وحش سافاری دبی

اگر دوست دارید تجربه شما از سافاری دبی با تماشای دنیای حیات وحش همراه باشد، به پارک سافاری دبی بروید. این پارک در سال ۲۰۱۷ در دبی ساخته شد تا جانوران در زیستگاهی سالم‌تر از باغ وحش زندگی کنند. پارک سافاری در منطقه الورقاء پنج قرار گرفته و زیستگاهی برای حدود ۳۰۰۰ موجود زنده از تمام نقاط دنیاست. در این پارک می‌توانید موجوداتی مانند آهو، خرس، ببر، یوزپلنگ و شامپانزه را ببینید. هنگام بازدید از حیوانات در پارک سافاری دبی حواستان باشد که به حیوانات غذا ندهید و کاری نکنید که موجب آزارشان شود. پارک سافاری دبی به بخش‌های مختلف زیر مجهز است که هر کدام با ویژگی و موجودات خاصی توجه شما را جلب می‌کنند.

سافاری ویلیج

سافاری ویلیج محل زندگی گونه‌های جانوری بومی مختلف مانند شیر، پلنگ، خرس، بوفالو، چیتا و کروکودیل است. دیدن این موجودات درمیان پوشش گیاهی سرسبز و آبشار برای دوستداران دنیای جانوران تماشایی و جذاب است.

بخش آفریقا African Village

دهکده آفریقا در پارک سافاری دبی

دهکده آفریقایی در پارک سافاری دبی جایی است که شما با جانوران منطقه آفریقا مواجه می‌شوید. هیجان‌انگیز است که در این بخش فیلی به وزن ۶۰۰۰ کیلوگرم را می‌بینید. البته به جز فیل، حیوانات دیگری در بخش آفریقایی پارک مانند اسب آبی، سگ، لاک‌پشت، شامپانزه، کفتار و طاووس و… هم زندگی می‌کنند.

بخش آسیایی دبی لند Asian Village

در بخش آسیایی علاوه بر موجودات زنده، سبک معماری چینی این فضا هم نظر شما را جلب می‌کند. خرس با لکه‌های سفید، شترمرغ شاخ‌دار و پرنده میوه‌خوار از موجودات دیدنی در بخش آسیایی هستند.

دهکده کاوشگر Explorer Village 

اتوبوس‌ها شما را به سمت دهکده کاوشگر می‌برند تا فرصت دیدن انواع جانوران آسیایی و آفریقایی را داشته باشید؛ جانورانی کم‌یاب که بعضی از آن‌ها در معرض خطر انقراض قرار دارند. یکی از موجودات شگفت‌انگیز دهکده کاوشگر، یوزپلنگی است که در عرض ۳ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. 

دهکده عربستان Arabian Desert Safari

سافاری صحرای عربستان با الهام از بیابان‌های غرب آسیا طراحی شده و فضای آن حال‌وهوای شبه جزیره تاریخی عربستان را تداعی می‌کند. گرگ عرب گونه جانوری خاصی است که آن را در دهکده عربستان می‌بینید. این گرگ یکی از کوچکترین گونه‌های گرگ به حساب می‌آید و از جوندگان، گربه و خرگوش تغذیه می‌کند.

وادی ویلیج Wadi Farm

وادی ویلیج بخش‌های مختلفی برای سرگرم‌کردن و تفریح دارد. در جایی از این مزرعه چشمتان به اردک و قو و طاووس می‌افتد و در نقطه‌ای دیگر می‌توانید تفریحات هیجان‌انگیزی مانند زیپ‌لاین، بانجی‌جامپینگ و دیواره‌نوردی (نوعی سنگ‌نوردی) را تجربه کنید. برای میل‌کردن غذایی لذیذ هم می‌توانید از غرفه‌های غذای این بخش سر بزنید.

مزرعه مخصوص کودکان یا کیدزفارم

اگر کودک همراهتان است و می‌خواهید نحوه تعامل مثبت با حیوانات را یاد بگیرد، به مزرعه مخصوص کودکان در پارک سافاری دبی بروید. کودک شما در این مزرعه می‌تواند از زیستگاه جانورانی مانند بز، کروکودیل، فیل و زرافه دیدن کند و به آن‌ها غذا بدهد.

وسایل ضروری برای سافاری دبی

در سفر به سافاری دبی بایستی وسایل ضروری زیر همراهتان باشد تا احساس راحتی بیشتری را تجربه کنید.

  • عینک آفتابی و کرم ضدآفتاب برای جلوگیری از آسیب اشعه خورشید
  • کرم آب‌رسان
  • کوله‌پشتی
  • تنقلات انرژی‌زا مانند مغز آجیل، خرما و میوه خشک
  • آب
  • شارژر قابل حمل برای گوشی
  • چراغ‌قوه
  • دوربین دوچشمی
  • پماد دفع‌کننده حشرات

لباس مناسب برای سافاری دبی

رنگ روشن؛ لباس مناسب سافاری دبی

یکی از مهم‌ترین سوالات شما در سفر به سافاری دبی احتمالا این است که برای سافاری دبی چی بپوشیم. لباس مناسب سافاری دبی را با توجه به توضیحات زیر انتخاب کنید تا سفرتان با راحتی بیشتری همراه باشد.

  • برای محافظت پوست خود از نور خورشید، کلاه لبه‌دار یا دستمال گردن همراهتان باشد.
  • لباس خود را از جنس نخ و کتان انتخاب کنید تا هوای گرم اذیتتان نکند.
  • بهتر است رنگ لباس شما روشن باشد تا نور خورشید را جذب نکند.
  • با پوشیدن لباس گشاد در فضای سافاری دبی، احساس راحتی بیشتری خواهید داشت.
  • لباس آستین‌بلند و شلوار، بدن شما را از گرما و نور خورشید محافظت می‌کند.
  • برای پیاده‌روی راحت‌تر بهتر است کفشتان جلوبسته باشد.

ماشین های سافاری

ماشین‌هایی که برای کویرنوردی در سافاری دبی استفاده می‌شوند، باید از قدرت بالایی برخوردار باشند تا به راحتی در میان تپه‌های شن و ماسه حرکت کنند. بیشتر ماشین‌های مورد استفاده در سافاری دبی، چهار دیفرانسیل دارند و شامل لندکروز، رنج‌روور و پاترول می‌شوند.

نکات بازدید از سافاری دبی

برای بازدید از سافاری دبی مهم است نکات زیر را به خاطر بسپارید و آن‌ها را رعایت کنید تا دچار مشکل خاصی نشوید.

  • هنگام بازدید از  پارک سافاری دبی نباید خوراکی همراه داشته باشید.
  • پوشش شما در سافاری دبی باید مطابق فرهنگ مردم بومی آن‌جا باشد.
  • تفریح شترسواری را بهتر است در زمان غروب خورشید انجام دهید.
  • اگر علاقه زیادی به تفریحات هیجان‌انگیز ندارید، از پیاده‌روی و تماشای آسمان و ستاره‌های کویر لذت ببرید.
  • تفریحاتی مانند باگی‌سواری، زیپ‌لاین و پاراگلایدر برای افرادی مناسب است که از تفریحات هیجان‌انگیز ترسی ندارند.

بهترین زمان برای تفریح سافاری دبی

بهترین زمان برای تفریح سافاری دبی از این نظر که گرمای هوا اذیتتان نکند، فصل زمستان است. در این فصل هوای دبی طوری معتدل می‌شود که به راحتی می‌توانید تفریحات مختلف را انجام دهید. 

خرید و قیمت بلیط سافاری دبی

برای استفاده از تفریحات مختلف سافاری دبی باید بلیط مخصوص آن را تهیه کنید. قیمت بلیط سافاری مانند بسیاری از تفریحات دبی عدد ثابتی ندارد و بسته به امکاناتی که در اختیارتان قرار می‌دهد، متفاوت است. برای مثال قیمت بلیط سافاری دبی در اقامت۲۴، برای حالت‌های لندکروزسواری و VIP متفاوت است. در نظر داشته باشید که هزینه پذیرایی و غذا به صورت جداگانه از بلیط محاسبه می‌شود.

اگر می‌خواهید تفریحات سافاری طبق سلیقه و بودجه شما انتخاب شود، تور سافاری دبی در اقامت۲۴ با ارائه انواع مختلفی از بلیط، چنین امکانی را فراهم کرده است. مزیت خرید این بلیط برای گردشگران این است که می‌توانند بلیط سافاری مدنظر خود را با پرداخت ریالی تهیه کنند.

جاهای دیدنی نزدیک به سافاری دبی

اگر بعد از تفریحات سافاری دبی فرصت کافی برای گشت‌‌وگذار داشتید، به جاهای دیدنی نزدیک به این منطقه سر بزنید و سفرتان را پربارتر کنید.

برج خلیفه Burj Khalifa

برج خلیفه از جاهای دیدنی نزدیک سافاری دبی

برج خلیفه با طراحی و ارتفاع ۸۲۸ متری خود شما را شگفت‌زده می‌کند. این برج در بلوار شیخ محمدبن‌راشد قرار گرفته و ساخت آن حدود ۶ سال طول کشیده است. برج خلیفه به همه نوع امکانات رفاهی مانند هتل، رستوران، استخر و سالن ورزشی مجهز است. تماشای مناظر دبی از برج خلیفه که بلندترین سازه دست بشر است، برای شما تجربه‌ای خاص را رقم می‌زند.

دبی‌مال Dubai Mall

دبی مال جای دیدنی دیگری است که بعد از تفریح سافاری دبی می‌توانید به آن سر بزنید. حتی اگر اهل خرید نباشید، رفتن به مرکز خرید دبی مال با داشتن ۱۲۰۰ فروشگاه، فواره موزیکال، رستوران و آکواریوم برای شما جذاب خواهد بود. در این مرکز خرید کالاهایی لوکس از برندهای معروف ورساچه، گوچی، کریستین دیور و شانل به فروش می‌رسد.

پارک آبی وایلد وادی Wild Wadi Waterpark

اگر می‌خواهید علاوه بر تفریحات کویری، تفریحات هیجان‌انگیز آبی را هم تجربه کنید، به پارک آبی وایلد وادی دبی بروید. در پارک آبی وایلد وادی انواع سرسره‌های مهیج مخصوص کودکان و بزرگسالان طراحی شده است. رستوران، آلاچیق و خدمات اسپا از امکانات موجود در این پارک است.

ساحل جمیرا Jumeirah Beach

ساحل جمیرا از دیدنی‌های نزدیک سافاری دبی

جمیرا یکی از سواحل زیبا و تماشایی دبی است که در جاده ساحلی جمیرا قرار دارد. در ساحل جمیرا می‌توانید تفریحات هیجان‌انگیزی مثل جت اسکی را انجام دهید یا اینکه روی صندلی‌های راحتی این ساحل بنشینید و از آرامش فضا لذت ببرید.

دسترسی راحت به سافاری با تور دبی

اولین قدم برای اینکه بتوانید به سافاری دسترسی پیدا کنید این است که عازم دبی شوید. خرید بلیط و رزرو هتل از دغدغه‌های احتمالی شما برای این سفر خواهد بود. سفر با تور دبی این جنس دغدغه‌های شما را رفع می‌کند و ذهنتان را آزاد می‌گذارد تا توجه خود را برای لذت‌بردن از تفریحات سافاری دبی متمرکز کنید.

هتل‌های نزدیک به سافاری دبی

اگر بخواهید در نزدیکی سافاری اقامت داشته باشید و امکانات قابل قبولی در اختیارتان باشد، بهترین انتخاب برای شما اقامت در هتل های دبی است. در قسمت زیر این هتل‌ها را معرفی کرده‌ایم تا با توجه به بودجه و شرایط خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که به طور میانگین، این هتل‌ها تا سافاری حداقل حدود نیم‌ساعت فاصله دارند.

  • هتل پنج‌ستاره آرمانی Armani
  • هتل پنج‌ستاره برج‌العرب Burj Al Arab
  • هتل پنج‌ستاره آتلانتیس د پالم Atlantis the Palm 
  • هتل پنج‌ستاره جمیرا بیچ Jumeirah Beach
  • هتل چهارستاره نووتل ورلد ترید سنتر novotel world trade center
  • هتل سه‌ستاره سیتی مکس بر دبی Citymax Bur

صحبت پایانی

سافاری دبی تفریحی جذاب برای افرادی است که اهل ماجراجویی در دل کویر هستند. در سافاری می‌توانید تفریحاتی مثل شترسواری، موتورسواری، لندکروزسواری و اسکی روی شن را تجربه کنید یا به تماشای رقص محلی تانورا بروید. اگر به دنیای جانوران علاقه‌مند هستید، به پارک سافاری دبی بروید تا ۳۰۰۰ گونه از جانوران سراسر دنیا را ببینید. در نظر داشته باشید که بهترین زمان برای رفتن به سافاری دبی فصل زمستان است چراکه در این فصل گرمای هوا شدید نیست.

سؤالات متداول

برای خرید بلیط تور سافاری دبی چیکار کنیم؟

برای خرید بلیط سافاری دبی می‌توانید به صورت آنلاین و حضوری اقدام کنید. قیمت این بلیط بسته به امکانات آن متفاوت خواهد بود.

برای سافاری دبی چی بپوشیم؟

لباس‌های با رنگ روشن، نخی و گشاد برای آب و هوای سافاری دبی مناسب هستند.

سافاری دبی کجاست؟

ادرس سافاری دبی یک آدرس ثابت و مشخص نیست. سافاری دبی در مناطق مختلفی مانند صحراهای مانند Al Awir ،Liwa و Al Lahbab قرار دارد.

سافاری دبی چیست؟

سافاری دبی یک فعالیت گردشگری در دل کویر است که می‌توان تفریحاتی مثل شترسواری، موتورسواری و لندکروز سواری را تجربه کرد و با آداب و رسوم مردم عرب آشنا شد.

بهترین زمان برای تفریح در سافاری دبی چه وقتی است؟

بهترین زمان برای تفریح در سافاری دبی فصل زمستان است که هوا حالتی معدل دارد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×