» راهنمای سفر به ایران » استان اصفهان » اصفهان » خانه دهدشتی اصفهان و کافه رستوران هوگر، لذت طعم غذا در محیط قاجاری
خانه دهدشتی اصفهان و کافه رستوران هوگر، لذت طعم غذا در محیط قاجاری
اصفهان

خانه دهدشتی اصفهان و کافه رستوران هوگر، لذت طعم غذا در محیط قاجاری

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ 23۲4,402

بازدید از خانه های باستانی در ایران و تماشای معماری آن ها برای هر کسی جالب خواهد بود؛ شهر اصفهان که خودش مهد باستان و فرهنگ سنتی ایرانی است، تعداد زیادی از این خانه های دیدنی قدیمی را در خود جا داده است. خانه دهدشتی اصفهان یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری است که در کنار سایر جاهای دیدنی اصفهان، مسافران زیادی از آن بازدید می کنند. این خانه زیبا در دل شهر اصفهان در سال ۱۳۸۲ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است. فضای خانه دهدشتی و حیاط باصفای آن به دلیل پتانسیل بالای آن برای جذب توریست از سراسر کشور، به بهترین شکل مورد استفاده قرار گرفته است. هم اکنون کافه رستوران هوگر با امکانات متنوع در فضای این خانه فعالیت داشته و روزانه از مهمانان زیادی هم پذیرایی می کند. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعی درباره خانه دهدشتی و تاریخچه آن در اختیار شما قرار دهیم و همچنین شما را با جاهای دیدنی نزدیک به این خانه در اصفهان آشنا کنیم.

تجربه منحصر به فرد از بازدید خانه دهدشتی اصفهان

همانطور که اشاره کردیم، بازدید از خانه های قدیمی و تاریخی به شما اجازه می دهد تا برای دقایقی هم که شده، از شلوغی و هرج و مرج داخل شهر فاصله بگیرید و کمی هم با بافت سنتی و فرهنگ اصیل ایرانی آشنا شوید. البته وقتی از بناهای تاریخی و باستانی می کنیم، باید بدانید که از نظر زیبایی و چشم نوازی هیچ چیزی کمتر از شیک ترین جاها هم ندارند.

در کنار آرامش خیال و جذابیتی که بازدید از این خانه ها در ذهن شما می گذارد، خوردن غذای سنتی و اصیل ایرانی و امتحان کردن نوشیدنی های مختلف، فرصتی است که خانه دهدشتی در اختیار شما قرار داده است. در کنار آن، فاصله مکانی خانه ی دهدشتی اصفهان با دیگر جاذبه های دیدنی نصف جهان، اصلا زیاد نیست و از این جهت یک مزیت برای مسافران محسوب می شود. تمامی این عوامل دست به دست هم داده اند تا بازدید از خانه ی تاریخی دهدشتی اصفهان و کافه رستوران هوگر، یک تجربه به یادماندنی برای شما باشد.

تاریخچه ای بر خانه قدیمی دهدشتی

تاریخچه خانه دهدشتی اصفهان و ساخت و معماری این عمارت، به دوران قاجاریه برمی گردد؛ متاسفانه اطلاعات زیادی درباره نحوه ساخت و قدمت دقیق این بنای زیبا، در دسترس نیست. با اینکه سابقه خانه دهدشتی اصفهان زیاد قدیمی نیست، اما در طول این سال ها چندین بار مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته است که بیشترین مرمت ها در زمان پهلوی صورت گرفته است. پس از انقلاب اسلامی خانه دهدشتی های اصفهان توسط سازمان میراث فرهنگی خریداری شد و تبدیل به یک جاذبه گردشگری و رستوران گشت. سرمایه گذاری روی فضا و بنای این خانه های قدیمی، فرصت مناسبی برای جذب توریست از جاهای مختلف فراهم کرده است. خانه سنتی دهدشتی اصفهان در تاریخ ۲۰ اسفند ۱۳۸۵ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

تاریخچه ای بر خانه قدیمی دهدشتی

نحوه معماری خانه دهدشتی اصفهان

پلان خانه دهدشتی اصفهان به نحوی طراحی شده که شامل دو فضای بیرونی و داخلی می شود. وارد خانه تاریخی و قدیمی دهدشتی که شوید، در ابتدا حیاط بسیار زیبا و جذاب آن توجه شما را جلب خواهد کرد. حوض آبی زیبا، گل های رنگی و فضای سرسبز محوطه به زیبایی های این خانه افزوده است. در دور تا دور حیاط، اتاق های دلگشا با معماری بی نظیری قرار دارند که همگی دارای پنجره های چوبی و طرحدار هستند. بیایید از ۴ جهت جغرافیایی مختلف معماری خانه دهدشتی اصفهان را مورد بررسی قرار دهیم.

در بخش شمالی خانه تالار بسیار بزرگ با اتاق‌های سه در را خواهید دید که در کنار شاه نشین خانه قرار دارند. در جلوی اتاق ‌های این بخش دو ایوانچه زیبا هم به چشم می خورد. بخش جنوبی خانه دهدشتی تقریبا تقارن بخش شمالی است و به نوعی مشابه آن طراحی شده است، با این تفاوت که در قسمت جنوبی یک تالار بزرگ و دو ایوان هم واقع شده اند. وجود این تقارن ها و یکدستی، بر ارزش معماری خانه دهدشتی اصفهان اضافه می کند. در بخش غربی، چد اتاق با سه در و یک اتاق پنج دری به همراه یک دالان دیگر وجود دارد. ایوان ستون دار این خانه، به نوعی شاهکاری بی بدیل از معماری سنتی ایران است. در بخش شرقی این خانه، هیچ اتاقی قرار ندارد و در عوض ستون های گچ بری شده با نظم خاصی قرار گرفته اند. مطبخ یا آشپزخانه این ساختمان هم در حیاط خلوت خانه واقع شده است.

کافه رستوران هوگر در فضای خانه دهدشتی اصفهان

کافه رستوران هوگر در خانه دهدشتی، با سرو خوراکی‌ ها و نوشیدنی‌ های با کیفیت، حس و حال خاصی هم به فضای خانه و هم به محوطه حیاط بخشیده است. از این رو، علاوه بر دوستداران معماری خانه های تاریخی، علاقمندان به کافه گردی هم مهمان خوبی برای خانه دهدشتی اصفهان هستند.

کافی شاپ خانه دهدشتی اصفهان یکی از خاص ترین کافه رستوران های ایران محسوب می شود که علاوه بر واقع شدن در خانه ای تاریخی، منویی متشکل از خوراکی ها، دسر ها و نوشیدنی های کافی شاپی و غذاهای سنتی دارد. منوی غذای خانه دهدشتی اصفهان از تنوع بالایی برخوردار بوده و افراد با سلیقه های مختلف می توانند غذاهای خوش طعم و با کیفیتی را میل کنند.

در منوی کافه رستوران هوگر، انواع غذاهای سنتی نظیر آش، دلمه، کشک بادمجان و چلو کباب و جوجه وجود دارد. همچنین شما می توانید با نشستن در صندلی های دنج در حیاط، انواع نوشیدنی های خنک با بهترین کیفیت را از منو کافه هوگر خانه دهدشتی اصفهان انتخاب و نوش جان کنید. رستوران خانه دهدشتی اصفهان هر روز از ساعت ۱۲ ظهر تا ۲۳ شب میزبان مهمانان عزیز است.

کافه رستوران هوگر در فضای خانه دهدشتی اصفهان

خانه دهدشتی اصفهان کجاست؟

خوشبختانه با وجود قرار گرفتن خانه دهدشتی، در بافت قدیمی شهر اصفهان، این جاذبه دسترسی راحتی از جاهای مختلف شهر دارد. راحت ترین راه برای رفتن به خانه دهدشتی، استفاده از مترو است. شما می توانید در ایستگاه مترو امام حسین پیاده شده و با چندین دقیقه پیاده روی خودتان را به این خانه برسانید. هم چنین پارکینگ ارگ جهان نما هم برای پارک خودروهای شخصی شنا در نزدیکی این خانه خدمات ارائه می کند.

آدرس خانه دهدشتی اصفهان: خیابان چهارباغ عباسی، خیابان دروازه دولت، خیابان مسجد باب‌الرحمه، کوچه جهان‌نما، انتهای بن‌بست دهدشتی، پلاک ۱۱۰.

اطلاعات بازدید خانه دهدشتی اصفهان

بازدید از خانه دهدشتی اصفهان همه روزه از ساعت ۴ بهد از ظهر الی ۱۱ شب امکان پذیر است. این عمارت تاریخی  در هر فصلی جذابیت خاص خود را دارد. اگر در فصل تابستان که اصفهان آب و هوای گرم دارد قصد بازدید از خانه دهدشتی را دارید می توانید اوقات خوشی را در فضاهای باز خانه در شب ها سپری کنید و از آب و هوای خنک لذت ببرید. در فصل بهار به خاطر سرسبزی درختان و گیاهان محیط این خانه تاریخی در اصفهان زیبایی فوق العاده ای به خود می گیرد. اگر در فصل زمستان به اصفهان سفر می کنید می توانید از این عمارت تاریخی و زیبا بازدید نموده و یک کاسه آش داغ نوش جان کنید و لحظات به یادماندنی برای خود رقم بزنید.

اتاق حوض ماهی

برای بازدید از خانه دهدشتی اصفهان در صورتی که قصد استفاده از کافه رستوران را نداشته باشید و هدف شما صرفا تماشای این مکان تاریخی و جذاب باشد، باید به ازای هر نفر مبلغ ۴۰ هزار تومان بپردازید. اما در صورت سفارش از منو و پرداخت هزینه رزرو دیگر نیازی به پرداخت ورودی نیست.

هزینه رزرو اختصاصی اتاق نارنجستان خانه دهدشتی که ظرفیت ۱۵ نفر را دارد، به ازای هر ۹۰ دقیقه مبلغ ۴۵۰ هزار تومان می باشد. و هزینه رزرو اختصاصی اتاق حوض ماهی با ظرفیت ۲۵ نفر نیز به ازای ۹۰ دقیقه مبلغ ۵۰۰ هزار تومان است. یعنی اگر قصد برگزاری یک مراسم شام دورهمی خانوادگی، دوستانه و … را دارید باید برای رزرو اختصاصی یکی از اتاق های خانه دهدشتی این مبالغ گفته شده را بپردازید. این نکته را توجه داشته باشید که مبالغ ذکر شده جدا از هزینه سفارشات کافه یا رستوران هستند و قبل از ورود به خانه دهدشتی بابت رزرو از شما دریافت می شود.

آن دسته از گردشگرانی که قصد دارند حین بازدید از خانه دهدشتی از منوی کافه رستوران یک نوشیدنی یا یک وعده غذایی سفارش داده و در این عمارت دوست داشتنی نوش جان کنند و اوقات خوشی را سپری نمایند، می توانند در محوطه فضای باز و یا در صورت رزرو نبودن اتاق های نارنجستان و حوض ماهی در آنها سفارش خود را میل نمایند. مدت زمان پذیرایی کافه خانه دهدشتی ۶۰ دقیقه و مدت زمان پذیرایی رستوران برای صرف شام ۹۰ دقیقه است.

برای مشاهده عکس خانه دهدشتی اصفهان در زمان های مختلف می توانید به صفحه اینستاگرام این مجموعه مراجعه کنید. جهت رزرو خانه دهدشتی اصفهان نیز می توانید از خدمات سایت های رزرو هتل و اقامتگاه ها استفاده نمایید. برای اطلاع از منو کافه رستوران خانه دهدشتی نیز میتوانید کلمه منو را به شماره تماس این مجموعه در واتساپ ارسال کنید و منوی کامل را دریافت نمایید. همچنین با ارسال کلمه کیک تولد به این شماره می توانید از هزینه های برگزاری مراسم تولد مانند مبلغ کیک های مختلف و … در این کافه رستوران مطلع گردید.

شماره تلفن خانه دهدشتی اصفهان: ٠٩١٣۴٢٠٨٠٠۴

اتاق نارنجستان

جاهای دیدنی نزدیک

اشاره کردیم که خانه دهدشتی اصفهان از اکثر جاهای دیدنی و باستانی این شهر فاصله زیادی ندارد. کاخ عمارت هشت بهشت و میدان کهنه اصفهان معروف ترین جاذبه های نزدیک به این خانه هستند که کمتر از ۱.۵ کیلومتر با خانه دهدشتی فاصله دارند. هم چنین حمام تاریخی علی قلی آقا، سر در قیصریه، بازار بزرگ اصفهان، عالی قاپو، سی و سه پل، پل خواجو، خانه تاریخی مشیرالملک، موزه عصارخانه شاهی، مسجد جامع اصفهان، پارک ناژوان، مسجد شیخ لطف الله، کاخ چهل ستون و میدان نقش جهان از دیگر جاهای دیدنی نزدیک خانه دهدشتی و کافه رستوران هوگر محسوب می شوند.

هتل های نزدیک

اصفهان شهری پر از آثار باستانی مخصوصا خانه های تاریخی با معماری زیبا است. در نزدیکی خانه دهدشتی هم می توانید با رزرو هتل های اصفهان به این جاذبه و جاذبه های اطراف آن دسترسی خوبی پیدا کنید. اقامتگاه سنتی بیتوته، هتل پیروزی اصفهان، هتل ایران اصفهان، هتل آزادی، هتل جمشید، هتل پرشیا، هتل طوطیا، هتل عباسی، هتل سپاهان، هتل کوثر، هتل ستاره و هتل صبا اصفهان از نزدیک ترین هتل ها و اقامتگاه های نزدیک به خانه دهدشتی با کافه رستوران هوگر اصفهان هستند.

سؤالات متداول

خانه دهدشتی اصفهان کجاست؟

خیابان چهارباغ عباسی، خیابان دروازه دولت، خیابان مسجد باب‌الرحمه، کوچه جهان‌نما، انتهای بن‌بست دهدشتی، پلاک ۱۱۰.

جذابترین بخش خانه دهدشتی در اصفهان چیست؟

کافه رستوران هوگر در محیط تاریخی و قاجاری خانه دهدشتی جذابیت بسیار زیادی به این خانه تاریخی داده است.

چه زمانی می توان از خانه دهدشتی اصفهان بازدید کرد؟

بازدید از این مجموعه تاریخی از ۱ ظهر تا ۱۱ شب امکان پذیر است.

منو کافه رستوران هوگر شامل چیست؟

متشکل از خوراکی ها، دسر ها و نوشیدنی های کافی شاپی و غذاهای سنتی است.

۳.۷/۵ - (۱۶ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۲

  1. صادق زاده

    کیفیت غذای این مجموعه نسبت به قیمتش واقعا پایینه وپیشنهاد میکنم اصلا نرید

  2. کیان

    از لحاظ کیفیت غذا اصلا خوب نیست
    قیمت ها بالا
    کیفیت پایین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×