بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» جاذبه های گردشگری کیش » جاهای دیدنی کیش » سواحل کیش | زیباترین و بهترین سواحل کیش برای قدم زدن، شنا و غواصی
سواحل کیش
جاهای دیدنی کیش

سواحل کیش | زیباترین و بهترین سواحل کیش برای قدم زدن، شنا و غواصی

۲۹ آبان ۱۴۰۰ 13۰2,580

جزیره کیش، نگینی درخشان در بین جزایر کشور ایران است. آبی دریای فارس، بوی نمک و صدای اموج روح هرکسی را جلا می‌دهد. اما سواحل کیش بهترین جا برای گذراندن یک تعطیلات طولانی و حتی گذراندن یک آخر حفته مفرح و شاد با خانواده است. تماشای شن بازی کودکان و قدم زدن در شب‌ها و احساس نسیم خنک بهترین درمان برای خستگی خواهد بود. اگر به کیش سفر کرده‌اید، حتما سواحل آن را می‌شناسید. اگر می‌خواهید به این جزیره سرزنده سفر کنید، بد نیست سواحل بکر کیش را مشاهده کنید. در ادامه به زیباترین و خلوت‌ترین سواحل زیبای کیش اشاره خواهیم کرد. همچنین با هم چند عکس ساحل کیش و زیبایی‌های آن را نیز مشاهده می‌کنیم.

معرفی سواحل کیش

 ساحل میرمهنا

در بخش شمال غربی جزیره کیش، واقع در بلوار دریا، ساحل میرمهنا واقع شده است. بدون شک این ساحل جزو بزرگترین و زیباترین سواحلی است که در کیش از آن دیدن می‌کنید. در امتداد ساحل پارک بزرگی قرار گرفته که وسعتی حدود ۱۰ هکتار دارد.
این ساحل تفریحاتی مانند قایق رانی‌، استراحت در زیر آلاچیق‌ها، خرید ماهی تازه از بازار فراهم می‌کند. در این ساحل برخی از شب‌ها می‌توانید موسیقی زنده گوش کرده و از غذاهای محلی و دریایی رستوران‌های کنار ساحل لذت ببرید.

ساحل میرمهنا کیش

 ساحل مرجان

یکی از لذت‌های عبور از سواحل کیش، پیدا کردن صدف‌ها و گوش ماهی‌های زیبا است. ساحل مرجان جزو زیباترین سواحلی است که در ایران وجود دارد. آب پاکیزه و تمیز همچون شیشه بوده و هرچیزی که زیر آب درحرکت است را می‌توانید ببینید.
مرجان‌ها همراه با حلزون‌ها و صدف‌ها توسط موج‌ها به ساحل آمده می‌توانید همه آن‌ها را مشاهده کنید. شقایق دریایی، ماهی‌های ژله‌ای، حلزون‌ها و مرجان‌ها را در کنار ساحل ببینید و از بازار محلی مرجان در این قسمت لذت ببرید.

ساحل مرجان کیش

ساحل مرد ماهیگیر

یکی از دنج‌ترین و خلوت‌ترین سواحل کیش، ساحل مرد ماهیگر است. ساحلی که پارک آبی را نیز در خود دارد. درختان و آلاچیق‌های زیادی جهت آسایش حال بازدیدکنندگان وجود دارد.
وجود پوشش گیاهی متنوع و آب و هوای مطلوب و گیاهان بومی جزیره کیش به زیبایی‌های این بخش بیش از پیش افزوده است.

ساحل سیمرغ

بدون شک ساحل سیمرغ جزو مفرح‌ترین مناطق دیدنی در کیش است. این ساحل مجهز به انواع و اقسام مراکز تفریحی بوده و می‌توانید از حیوانات دریایی مانند دلفین، شیر دریایی، گراز دریایی و پنگوئن‌ها دیدن کنید. گیاهان بومی موجود در منطقه را می‌توانید در ساحل سیمرغ مشاهده کنید.
باغ پرندگانی که سرشار از پرندگان متنوع و جذاب است نیز بیش از پیش به زیبایی این منطقه افزوده است.

ساحل سیمرغ کیش

ساحل درختان نارگیل

بیشتر افراد عاشق تماشای درختان نارگیل خواهند شد. درختانی که در منطقه گرمسیری ساحل نارگیل وجود دارد. این درختان گاهی تا ارتفاع ۳۰ متری بالا رفته و قطر درخت نیز از ۱ متر الی ۵ متر متفاوت است.
ساحل درختان نارگیل به این درختان مزین شده و می‌توانید در کنار قدم زدن در ساحل زیا زیر سایه درختان قدم بزنید و از بوی دریا و زیبایی خیره کننده و باشکوه آب نقره فام لذت ببرید.

 

آشنایی با بهترین سواحل کیش

حالا که با بیشتر سواحل کیش آشنا شده‌اید، بد نیست چند مورد از ترین‌های سواحل کیش را نیز باهم بررسی کنیم. در ادامه به معرفی سواحل زیبای کیش، خلوت‌ترین ساحل کیش و… خواهیم پرداخت.

بهترین ساحل کیش در شب

سواحل کیش در شب زیبایی و شکوه دیگری به خود می‌گیرند. صدای آرام موج‌ها و سکوت شب و برخی اوقات پیاده روی یا دوچرخه سواری در این سواحل جان تازه‌ای به آدم می‌بخشند.
اما اگر دنبال بهترین ساحل کیش در شب هستید، قبل از هرچیز نگاهی به سلیقه خود بیندازید. به یک جای آرام و ساکت نیاز دارید یا عاشق یک ساحل پر سر و صدا و پر از تفریح هستید؟ هرکدام که انتخاب شما باشد، کیش شما را ناامید نخواهد کرد.
برای بهترین ساحل کیش در شب و برای تفریح و پیاده روی ما ساحل میرمهنا، ساحل درختان نارگیل کیش، ساحل مرجان، اسکله تفریحی، ساحل مرد ماهیگیر و ساحل کشتی یونانی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بهترین ساحل کیش برای غواصی

جزیره کیش یکی از بهترین جزایر ایران برای غواصی به حساب می‌آید. این جزیره در تمامی سواحل خود بهترین امکانات را برای عاشقان غواصی فراهم کرده است.
در کنار این موارد باید به این اشاره کنیم که سایت‌های غواصی زیادی هم برای این کار در جزیره کیش در نظر گرفته شده است. ساحل میرمهنا، پارک ساحلی سیمرغ و ساحل مرد ماهیگیر سواحل مناسبی برای غواصی خواهد بود.

خلوت‌ترین ساحل کیش

سواحل مرجانی کیش نمونه بی‌نظیری از زیبایی و شکوه آب‌های خلیج فارس هستند. بدون شک برخی اوقات تنهایی و خلوت را ترجیح می‌دهیم. پیاده روی در یک ساحل خلوت بسیار لذت بخش است.
بسیاری از ساحل‌های کیش در ساعاتی از روز خلوت بوده و می‌توانید در آن برای پیاده روی و… استفاده کنید. در این بین سواحل مرجانی مرد ماهیگر، کشتی یونانی و پارک ساحلی سیمرغ برای خلوت کردن در کیش بسیار مناسب خواهند بود.

زیباترین ساحل کیش

زیبایی مفهومی است که برای هر فرد تعریف متفاوتی دارد. ممکن است چیزی در پیش چشم یک فرد زیبا و پیش چشم دیگری نازیبا به نظر برسد. به همین دلیل زمانی که صحبت از زیباترین ساحل کیش می‌شود، سلیقه شخصی حرف اول را می‌زند.
هر کدام از سواحلی که در جزیره کیش وجود دارند، زیبایی‌های خاص خود را دارند. نمی‌توان به طور قطع یکی از آن‌ها را به عنوان زیباترین انتخاب کرد. همه چیز بسته به سلیقه و انتخاب شما دارد.
اما بدون شک سواحلی که در این مطلب به شما معرفی کردیم، جزو زیباترین سواحل کیش بوده و از سفر کردن به آنجا و دیدن کردن از آن‌ها سرشار از شادی خواهید شد.

چرا برای تفریح سواحل کیش را انتخاب کنیم؟

زمانی که صحبت از سواحل کیش می‌شود، غواصی، شنا، دیدن دلفین‌ها، دیدن مراکز تفریحی رو باز و سر بسته، رستوران‌های رنگارنگ و خوراکی‌های محلی به ذهنمان می‌رسد. چه تفریحی هیجان انگیزتر از جمع کردن صدف‌های لب ساحل و دوچرخه سواری می‌تواند شما را به وجد آورد؟
سواحل کیش برای شنا و غواصی و ایجاد حس هیجان درست شده‌اند. کافی است یکبار در ساحل‌های خلوت و بکر شنا کنید و ماهی‌های بومی و رنگارنگ را ببینید تا آرزو کنید برای همیشه زمان متوقف شده و آنجا بمانید.
تفریحات سواحل کیش تنها به غواصی و ماهیگری خلاصه نمی‌شوند. کافی است سری به ساحل‌های شلوغ و پر رفت و آمد بزنید یا از ساحل‌های خلوت دیدن کنید تا حس شنی شدن پاها و هوای مطبوع و اکسیژن خالص به بهترین تفریح شما تبدیل شوند.

بدون شک کیش یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری ایران به حساب می‌آید. این جزیره جذاب و دیدنی را با جزایر بزرگ دنیا مقایسه می‌کنند. آب و هوای پاکیزه، شهری با کمترین میزان ترافیک و مراکز خرید و تفریحات روزانه و شبانه، از این جزیره یک مکان پویا و سرشار از زندگی ساخته است. کیش با مردمان خون گرم، غذاهای خوشمزه و سواحل زیبای خود، خاطره‌انگیزترین سفر را برای شما به ارمغان می‌آورد. سواحل کیش سرشار از شگفتی و زیبایی‌هایی است که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. این بار اگر به کیش سفر کردید، حتما به سواحل بکر و زیبای آن بروید. میزبون بهترین‌ها را در سفر به کیش برای شما آرزو می‌کند.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×