» معرفی هتل » اشتباهات رایج در چک اوت هتل و راههای پیشگیری از آنها!
چک اوت هتل
معرفی هتل

اشتباهات رایج در چک اوت هتل و راههای پیشگیری از آنها!

۲۵ شهریور ۱۳۹۸ 11۰1,723

چک اوت هتل (خروج هتل) به نظر فرآیندی آسان می آید. اما همین فرآیند ساده ممکن است گاهی حتی مسافران حرفه ای را هم اذیت کند. مخصوصا اگر شما برای رسیدن به پروازتان عجله دارید و می خواهد زودتر فرآیند چک اوت هتل به پایان برسد. امروز در بلاگ اقامت ۲۴ به اشتباهات رایجی که مسافران هنگام خروج از هتل مرتکب می شوند می پردازیم.

چک اوت هتل
چک اوت هتل

اشتباه در چک اوت هتل #۱: عدم بررسی دوباره صورت حساب

هنگام چک اوت صورت حساب را دوباره بررسی کنید
هنگام چک اوت صورت حساب را دوباره بررسی کنید

بعضی هتل ها به ضمیمه کردن هزینه های اضافی معروف هستند. بهتر است صورت حساب خود را برای جلوگیری از هر اشتباهی بررسی کنید. مثلا گاهی در صورتی که از مینی بار استفاده نکرده اید، یا از رستوران هتل استفاده نکرده اید، هزینه آن در صورت حسابتان آمده است که ممکن است به خاطر اشتباه در شماره اتاق شما باشد. پس پیش از چک اوت هتل حتما حساب هزینه هایتان را داشته باشید.

اشتباه در چک اوت هتل #۲: جا گذاشتن وسایل در اتاق هتل

وسایل خود را در اتاق هتل جا نگذارید
وسایل خود را در اتاق هتل جا نگذارید

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که هنگامی که به فرودگاه برای پروازتان رسیدید تازه متوجه شوید پاسپورت هایتان را در گاو صندوق هتل جا گذاشته اید. در این حالت علاوه بر احتمال از دست دادن پرواز، ساعات پر استرسی را نیز خواهید داشت. جا گذاشتن وسایل در هتل امری رایج است. وسایل بهداشتی درون حمام، شارژر تلفن همراه و وسایل الکتریکی از وسایل متداول جامانده در هتل هستند.

سعی کنید شب قبل از چک اوت هتل وسایلتان را بدون استرس از دست دادن زمان جمع کنید. سپس درست قبل از چک اوت یک بار دیگر اتاقتان را بررسی کنید تا چیزی جانگذاشته باشید. زیر تخت، داخل حمام، کشوها و کمدها و گاو صندوق جاهایی هستند که باید بررسی کنید.

یک شیوه که حرفه ای ها استفاده می کنند، جا گذاشتن یک لنگ از کفشتان درون گاوصندوق است. با این شیوه حتما یادتان می ماند که گاوصندوق را چک کنید. راه دیگر این است که از لیست وسایلی که پیش از سفر درست کرده بودید استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

نکاتی ساده و خواندنی برای اقامتی هرچه بهتر در هتل

حقوق مسافران در هتل ها

چگونه ساس را از بین ببریم؟ راهنمای مبارزه با ساس در هتل

اصطلاحات هتل ها و انواع خدمات

 

اشتباه در چک اوت هتل #۳: فراموش کردن انعام

انعام به کارکنان هتل را فراموش نکنید
انعام به کارکنان هتل را فراموش نکنید

زحمات کارکنان نظافتی هتل را در بحبوحه چک اوت هتل از یاد نبرید. اگر پول ریز در دسترس ندارید می توانید از صندوق هتل بخواهید. متوسط ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان برای هر شب برای انعام کافی خواهد بود. البته این میزان به شهری که در آن اقامت دارید و میزان کثیف بودن اتاق نیز بستگی دارد.

اشتباه در چک اوت هتل #۴: مراقب زمان باشید

زمان را از دست ندهید
زمان را از دست ندهید

در حالت ایده آل شما پس از خروج از آسانسور و رسیدن به صندوق برای چک اوت هتل، ۹۰ ثانیه زمان نیاز خواهید داشت. اما روی این عدد حساب نکنید. بخصوص اگر در هتلی بزرگ که تورهای گروهی و کنفرانس ها را برگزار می کند اقامت دارید. اینگونه هتل ها معمولا صف های طولانی برای چک اوت به خصوص در زمان شلوغی دارند. پس اگر بلیطی دارید که باید به آن برسید، زمانتان را در نظر بگیرید.

اشتباه در چک اوت هتل #۵: از هتل نخواهید که برایتان تاکسی بگیرد

از تاکسی های آنلاین استفاده کنید
از تاکسی های آنلاین استفاده کنید

این کار برای شما راحتتر است، اما مسافران حرفه ای، برای صرفه جویی از تاکسی های آنلاین استفاده می کنند. با این کار علاوه بر صرفه جویی می توانید انعام بیشتری به کارکنان هتل بدهید.

اشتباه در چک اوت هتل #۶: بیش از حد مقرر در اتاق نمانید

بیش از حد مقرر در اتاق هتل نمانید
بیش از حد مقرر در اتاق هتل نمانید

زمان چک اوت در بیشتر هتل ها ساعت ۱۱ صبح یا ۱۲ ظهر است. این زمان بندی به کارکنان نظافت وقت کافی برای نظافت اتاق برای مهمان بعدی می دهد. از زمان مقرر چک اوت هتل مورد نظرتان مطمئن شوید تا بتوانید برای آن برنامه ریزی کنید.

اگر زمان بیشتری نیاز دارید، پیش تر با ریسپشن تماس بگیرید و ببینید آیا ممکن است بیشتر بمانید. هرگز بی خبر، بیش از زمان مقرر چک اوت هتل در اتاق نمانید. با این کار برنامه نظافت را بهم میریزید و ممکن است بابت آن جریمه نقدی شوید.

 

آیا شما تا بحال دچار این اشتباهات شده اید؟ از تجربیات اقامت هتل خود برای ما بنویسید.

 

منبع: اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×