» جهانگردی » عید سفر خارجی کجا بریم؟ ۶ کشور برای سلیقه‌های مختلف
بهترین کشورها برای سفر نوروزی
جهانگردی

عید سفر خارجی کجا بریم؟ ۶ کشور برای سلیقه‌های مختلف

۱۵ اسفند ۱۴۰۲ 4۰522

سفر یکی از رسم‌های نا نوشته نوروزی ما است. تعطیلات عید این فرصت را به مردم می‌دهد تا خستگی یک سال کاری را به اصطلاح در کنند. مقصد سفر در این ایام نیز متفاوت است، برخی شهرهای شمالی کشور را ترجیح می‌دهند و برخی نیز انتخابشان جنوب کشور برای بازدید جاهای دیدنی ایران است. عده‌ای نیز سایر کشورها را برای سفر بر می‌گزینند. اگر با این سؤال روبرو هستید که عید سفر خارجی کجا بریم؟ همراه اقامت ۲۴ شوید تا بهترین مقصدهای ممکن را به شما معرفی کنیم.

بهترین شهر‌های خارجی برای سفر عید

برای اینکه بتوانید یکی از بهترین شهر‌های خارجی را برای سفر انتخاب کنید، باید نکاتی را در‌نظر داشته باشید. مثلاً مقصد سفر را براساس علایق و جذابیت‌های هر شهر انتخاب کنید. بودجه شما نیز از دیگر مواردی است که باید به آنها توجه کنید. لیستی که در ادامه با آن مواجه خواهید شد احتمالاً بتواند پاسخ خوبی به سؤال سفر خارجی کجا بروم، بدهد.

پاریس، شهر عاشقان

پاریس، پایتخت فرانسه، با موزه‌ها، مکان‌های تاریخی، زیبایی و شهرت جهانی‌اش، می‌تواند سفرتان را خاطره‌انگیز کند.

هیچ‌ گردشگری نمی‌تواند چشم خود را روی بهار دل‌انگیز پاریس ببندد. نه گفتن به گشت‌زنی‌های شبانه و شب‌های رمانتیک پاریس نیز کار بسیار سختی است. علاوه‌بر این ویژگی‌ها، پاریس به دلیل خوراکی‌های خوش‌مزه آن نیز مورد توجه است. کروسان‌ها و ماکارون‌های تازه و چشم‌نواز از خوراکی‌های مشهور پایتخت فرانسه به‌شمار می‌روند.

موزه‌ها و بنا‌های تاریخی بسیار جذاب در این شهر نیز علاقمندان بسیاری را از سراسر دنیا، به خود جذب می‌کند. پاریس در فصل بهار در مقایسه با تابستان، خلوت‌تر است از همین رو گزینه مناسبی برای یک سفر نوروزی است.

سفر به پاریس در نوروز

مکان‌های مشهور پاریس که نباید دیدنشان را از دست بدهید، عبارتند از:

موزه لوور: کاخ بزرگ لوور محل اقامت پادشاه فیلیپ در قرن ۱۲ میلادی بوده است که اکنون تبدیل به یکی از بزرگترین موزه‌های جهان کرده است. نقاشی‌های معروفی همچون مونالیزا، مجسمه‌های دیدنی مثل گاو بالدار و آثار تاریخی از ایران باستان در انتظار بازدیدکنندگان از این موزه قرار دارد.

برج ایفل: ساخت این سازه فلزی بیش از دو سال زمان برد و آن را تبدیل به نماد شهر پاریس کرده است. نورپردازی طراحی شده روی برج ایفل آن را در شب دیدنی‌تر می‌کند، اما برای ثبت عکس یادگاری با آن بهتر است در روز سری به این مکان بزنید.

طاق پیروزی: این بنای تاریخی به افتخار سربازانی که جان خود را در طول تاریخ فدا کرده‌اند، ساخته شده است.

کلیسای جامع نوتردام: کلیسای نوتردام پاریس یکی دیگر از نمادهای ملی-فرهنگی کشور فرانسه است که سالانه ده‌ها میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند.

خیابان شانزه لیزه: اکثر آنهایی که تجربه اقامت در پاریس را داشتند، قدم زدن در خیابان شانزلیزه را به مسافران این شهر پیشنهاد می‌کنند. مشاهده بناهای تاریخی در اطراف این خیابان، رویدادها و جشن‌های ملی در کنار فروشگاه‌های لوکس آن را تبدیل به یکی از زیباترین خیابان‌های جهان کرده است.

کاخ ورسای: عظمت کاخ ورسای هر بیننده‌ای را شگفت‌زده می‌کند. معماری باشکوه و گل‌کاری‌های زیبای آن در فصل بهار و تابستان، این مکان را دیدنی‌تر از همیشه می‌کند.

بازدید از شگفت‌انگیز‌ترین پایتخت جهان؛ لندن

لندن یکی‌دیگر از مقاصد گردشگری جذاب در دنیا است که هوای دل‌انگیز آن در بهار، تجربه‌ای به‌یاد‌ماندنی برایتان رقم خواهد زد.

این شهر پر از دیدنی‌هایی است که می‌تواند هر بیننده‌ای را ساعت‌ها به خود مشغول کند. سیستم حمل و نقل عمومی آن نیز این فرصت را به گردشگران می‌دهد تا با هزینه‌ای کمتر، در شهر گردش کنند.

پایتخت انگلستان یکی از پربازدیدترین شهرهای جهان است. بد نیست بدانید تقریباً نیمی از شهر لندن را فضای سبز تشکیل می‌دهد، از همین رو بازدید از پارک‌های چشم‌نواز این شهر را حتماً در برنامه سفرتان بگذارید.

جاهای دیدنی لندن

در ادامه برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری لندن اشاره می‌کنیم:

ساعت بیگ بن لندن: برج مشهوری که ساعت بیگ بن در آن قرار دارد به یکی از نمادهای لندن تبدیل شده است.

چشم لندن: مرتفع‌ترین چرخ و فلک اروپا به چشم لندن معروف شده است. این جاذبه توریسی در ساحل رودخانه تایمز قرار دارد. هر یک دور کامل این چرخ و فلک ۳۰ دقیقه طول می‌کشد، بنابراین قبل از سوار شدن به آن، حساب وقتتان را بکنید.

موزه ویکتوریا و آلبرت: با گشت در این موزه فرصت دارید تا از دیدنی‌ترین آثار فرهنگی کشورهای مختلف بازدید کنید.

دبی؛ بهترین گزینه برای اولین سفر خارجی

اولین اتفاق‌های زندگی معمولاً فراموش نشدنی هستند. اولین دوست، اولین معلم و اولین سفر. بنابراین برای اولین سفر به خارج از کشور، شهر دبی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. بازارهای دیدنی، برج‌های آسمان خراش، زیبایی‌های ساحل و رستوران های ایرانی دبی می‌توانند یکی از بهترین سفرها را برایتان رقم بزنند.

جاهای دیدنی دبی در نوروز

نوروز زمان مناسبی برای بازدید از دبی هست؛ چراکه آب‌وهوای معتدلی در انتظارتان است. این شهر مکان‌های گردشگری مختلفی دارد که در ادامه با برخی از جاهای دیدنی دبی بیشتر آشنا می‌شویم.

پالم جمیرا: کمتر کسی به امارات سفر می‌کند، اما سری به پالم جمیرا دبی نمی‌زند. این جزیره مصنوعی در سواحل خلیج فارس ساخته شده است که اگر از بالا به آن نگاه کنید، یادآور درخت نخل است.

مارینا دبی: دبی مارینا یک منطقه مسکونی لوکس در این شهر است که تفرجگاهی ساحلی نیز به حساب می‌آید. تفریحات متنوع، کانال آب مصنوعی، رستوران‌ها، انواع پارک و مرکز خرید این منطقه را به پاتوق گردشگرها تبدیل کرده است.

اوت لت مال دبی: بهترین گزینه برای طرفداران خرید برندهای خارجی است. در اوت لت مال دبی می‌توانید اجناس باکیفیتی را با تخفیف‌هایی قابل توجه، بخرید.

اگر امارات را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کردید، برای رزرو هتل دبی می‌توانید از اقامت ۲۴ استفاده کنید. با بررسی بیشتر هتل‌ها، مقایسه امکانات و مشاهده نظرات سایر کاربران، بهترین گزینه را انتخاب کنید. همچنین برخی افراد سفر خارجی با تور را ترجیح می‌دهند، از همین رو پیشنهاد ما این است که به خدمات تور دبی نیز نگاهی بیندازید.

رم؛ گزینه‌ای مناسب تاریخ دوست‌ها

رم پایتخت کشور ایتالیا است که آثار تاریخی آن مردم از سراسر دنیا را به خود جذب می‌کند. رم با قدمتی ۲۵۰۰ ساله به شهر گلادیاتورها نیز معروف است که تاریخچه آن برای هر سن و سالی شنیدنی است.

واتیکان، محل اقامت پاپ نیز در نزدیکی این شهر قرار دارد که با سفر به آن می‌توانید بیشتر با یکی دیگر از ادیان الهی آشنا شوید و آثار هنرمندان بزرگ مسیحی را از نزدیک ببینید.

یکی دیگر از جاذبه‌های این شهر، تجربه پیتزا و پاستای اصیل ایتالیایی است که پیشنهاد می‌کنیم به هیچ عنوان از دست ندهید.

سفر به رم در تعطیلات عید

برخی از جاهای دیدنی رم:

کولوسئوم: این بنای تاریخی محل نبرد خونین گلادیاتورها بوده است و در حال حاضر بخش‌هایی از آن تخریب شده است.

پله‌های اسپانیایی: شاید نام بردن از پله به عنوان یک جاذبه گردشگری چندان منطقی به نظر نرسد، اما بد نیست بدانید اینجا با عریض‌ترین و طولانی‌ترین پله‌ها در اروپا روبه رو هستید. ۱۳۸ پله روبه روی شما قرار دارد که می‌توان در روزهای دلچسب بهاری روی آنها نشست و به تماشای گذر عمر نشست.

میدان و کلیسای سنت پیتر: برای دیدن این میدان بزرگ بایستی به شهر واتیکان سفر و تاریخ چند صد ساله آنجا را مرور کنید.

معبد پانتئون: عمر این بنای تاریخی به هزاران سال پیش باز می‌گردد، اما در طول سالیان تغییراتی نیز داشته است.

قلب یونان؛ جزیره کرت

یونان از مناطق گردشگری جذاب در سطح جهان است که یکی از گزینه‌های ایرانی‌ها برای سفر نوروزی هم هست. جزیره کرت در یونان با تمدنی چند هزار ساله، میزبان گردشگران جهانی است.

طبیعت بکر و زیبای کرت یکی از عوامل مهم در تصمیم‌گیری برای سفر به این جزیره است که در بهار دیدنی‌تر از همیشه است.

سفر خارجی کجا بریم؟ یونان یک گزینه مناسب

از جاذبه‌های گردشگری این جزیره می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

هراکلیون: هراکلیون پایتخت کرت است و جاذبه‌های مختلفی را در دل خود جای داده است. علاوه بر زیبایی مناظر طبیعی این شهر، گردشگران می‌توانند از مکان‌های باستانی آن دیدن کنند.

فانوس دریایی چانیا: فانوس دریایی را بیشتر در کارتون‌ها یا فیلم‌های سینمایی دیده‌ایم، اما با سفر به چانیا در شمال غرب جزیره کرت می‌توانیم آن را در واقعیت ببینیم

کاخ نوسوس: این کاخ شگفت‌انگیز قدمتی بیش از سه هزار ساله دارد. بخش‌های مختلف این کاخ هر تاریخ‌دوستی را به وجد می‌آورد.

استانبول، میزبان مناسب گردشگران نوروزی در ماه رمضان

ترکیه کشوری دیدنی است که یکی از مقاصد ارزان برای سفر خارجی به حساب می‌آید. با توجه به تلاقی ماه رمضان و نوروز، فرصت مناسبی است تا با سفر به این کشور، با آداب و رسوم سایر مسلمان‌ها در ماه مهمانی خدا آشنا شوید.

ماه رمضان رنگ و بوی متفاوتی به اکثر شهرهای ترکیه می‌بخشد که تجربه‌ای هیجان انگیز برای گردشگران مسلمان و غیرمسلمان رقم خواهد زد. یکی از دیدنی‌ترین شهرهای این کشور، شهر استانبول است که مردم این شهر سنت‌های قدیمی دوران عثمانی را همچنان زنده نگه می‌دارند. حواستان باشد لذت چای با باقلوای ترکی را به هیچ عنوان از دست ندهید.

ماه رمضان و نوروز برویم استانبول

جاهای دیدنی استانبول بسیار است و در ادامه به چند مورد اشاره می‌کنیم:

میدان تکسیم: این میدان قلب استانبول است و نماد جمهوریت مدرن ترکیه به حساب می‌آید. میدان تکسیم هر ساله میزبان رویدادهای ملی مختلفی است که افراد را از سراسر شهر دور هم جمع می‌کند.

مسجد ایاصوفیه: هنر معماری امپراتوری روم شرقی را می‌توان با بازدید از این بنا درک کرد. محله‌های توریستی استانبول نیز در نزدیکی این مسجد واقع شده‌اند.

کاخ دولما باغچه: اگر از بیننده‌های سریال هیولا باشید، اسم این کاخ به گوشتان آشناست. دولما باغچه بزرگترین کاخ کشور ترکیه است که چلچلراغ‌های بزرگ، مبلمان لوکس، فرش‌های دستباف و سقف‌های مزین به طلای آن نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کند.

بازار بزرگ: قدم زدن در بازار بزرگ و قدیمی هر شهر علاوه بر اینکه شما را با تاریخ آن شهر آشنا می‌کند، امکان خرید سوغاتی‌های مختلف را نیز برایتان فراهم می‌سازد.

آکواریوم: یکی از جاهای دیدنی استانبول، آکواریوم مشهور این شهر است در آن گونه‌های مختلف جانوری را می‌توان دید.

شما می‌توانید برای رزرو هتل استانبول از اقامت ۲۴ اقدام کنید. ما همیشه بهترین هتل‌ها را براساس میزان رضایت مسافرین قبلی با بیشترین تخفیف برای رزرو شما در نظر گرفته‌ایم. ضمنا اگر برای سفر خارجی با تور راحت هستید، خدمات تور استانبول را با امکان انتخاب هتل براساس سلیقه شما فراهم ساخته‌ایم.

ایروان، یک سفر خارجی ارزان در نوروز

اگر به دنبال سفر خارجی ارزان برای نوروز هستید، ارمنستان و پایتخت آن ایراوان می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این کشور همچنین مقصد خوبی برای آن دست افراد است که به دنبال سفر خارجی با ماشین شخصی هستند.

ایروان مناسب برای سفر خارجی اقتصادی با ماشین

یکی دیگر از مزیت‌های سفر به این کشور تاریخی، دریافت بدون دردسر ویزا است. اگرچه ارمنستان کشور بزرگی نیست، اما جاهای دیدنی کم ندارد. شهر جرموک در این کشور نیز می‌تواند گزینه خوبی برای سفر باشد. شهری که به چشمه‌های آب گرم و ماساژ شهرت دارد.

میدان جمهوری: این میدان در مرکز شهر ایروان قرار دارد که علاوه بر جاذبه تاریخی، فواره‌های آب آن نیز منظره‌ای تماشایی برای گردشگران خلق می‌کند.

کاسکاد: این بنا در میان ایرانی‌ها به هزار پله مشهور است. علت انتخاب این عنوان نیز به راه پله‌های عظیم و بسیار کاسکاد باز می‌گردد. 

پارک عشاق: فضای سبز پر از درخت و گل این پارک در کنار دریاچه مصنوعی، زیبایی خاصی به شهر ایروان بخشیده است. در این پارک با مساحت ۲.۵ هکتار، مکان‌های خاصی برای عکس‌های آتلیه‌ای عروس و داماد در نظر گرفته شده است.

جمع‌بندی

انتخاب مقصدی مناسب برای سفر نوروزی بسیار اهمیت دارد؛ چرا که تنها سالی یک بار این فرصت برایمان فراهم می‌شود. در این مطلب سعی کردیم پاسخی در خور برای سوال عید سفر خارجی کجا بریم، ارائه کنیم. در صورتی که مقصد سفر نوروزی‌تان را انتخاب کرده‌اید، می‌توانید اقامتتان را از اقامت ۲۴ رزرو کنید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×