» دانستنی‌های سفر » برای سفر به دبی دلار ببریم یا درهم؟ قوانین مالی دبی چیست؟
برای سفر به دبی دلار ببریم یا درهم
دانستنی‌های سفر - دبی

برای سفر به دبی دلار ببریم یا درهم؟ قوانین مالی دبی چیست؟

۹ فروردین ۱۴۰۳ 3۰322

شهر دبی یکی از مقاصد گردشگری جذاب و فوق‌العاده برای تمام گردشگران و به‌شمار می‌رود. این منطقه با برخورداری از انبوه زیادی از جاذبه‌های گردشگری توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب می‌کند. حجم قابل‌توجهی از گردشگرانی که هر‌ساله به این منطقه سفر می‌کنند را ایرانیان تشکیل می‌دهند. دلیل این امر نزدیکی این شهر به کشور ایران و دسترسی آسان و البته تنوع بسیار بالای جاهای دیدنی دبی است. یکی از سوالاتی که برای گردشگران در‌هنگام سفر به دبی پیش می‌آید این است که برای سفر به دبی دلار ببریم یا درهم؟ برای پاسخ به این سوال باید ابتدا واحد پول دبی را بررسی کنید. سپس باید بازار جهانی دبی را مورد‌بررسی قرار دهید. اگر قصد سفر به دبی را دارید، باید از واحد پولی مورد‌استفاده در این شهر اطلاع پیدا کنید.

واحد پول دبی چیست؟

برای پاسخ به سوال برای سفر به دبی دلار ببریم یا درهم، باید ابتدا با واحد پولی دبی آشنا شوید. واحد پولی این منطقه، درهم نام دارد که با نام‌های درهم دبی و درهم امارات هم شناخته می‌شود. نام اختصاری این واحد پولی، AED است. پول خرد در این شهر فلس نام دارد که هر ۱۰۰ فلس یک درهم را تشکیل می‌دهند.

برای سفر به دبی دلار بهتر است یا درهم؟

بسیاری از گردشگران هنگام سفر به دبی با سوالی مهم مواجه می‌شوند. آن‌ها همواره از خود می‌پرسند که برای دبی دلار ببریم یا درهم؟ در‌حالت‌کلی، دلار می‌تواند گزینه بهتری باشد. دلیل این امر این است که تهیه درهم به‌خصوص در ایران چندان مقرون‌به‌صرفه نخواهد بود. این‌درحالی‌است که، تهیه دلار در ایران و تبدیل آن در سایر کشور‌ها بسیار آسان‌تر خواهد بود.

بنر هتل های دبی بلاگ برای موبایل

توصیه می‌شود میزان پول نقدی که نیاز دارید را در ایران به دلار تبدیل کنید. سپس آن را برای پرداخت هزینه‌ها با خود به دبی ببرید. با این کار، چالش همیشگی شما برای پاسخ به سوال برای سفر به دبی دلار ببریم یا درهم، برطرف خواهد شد.

سفر به شهر دبی دلار ببریم یا درهم

کجا در دبی به درهم نیاز پیدا می کنیم؟

بدون‌شک هنگامی که به دبی سفر می‌کنید، به درهم نیاز پیدا خواهید کرد. چراکه این واحد پولی، ارز رایج میان مردمان این منطقه به‌شمار می‌رود. بسیاری از گردشگران با فهمیدن این موضوع، دوباره با چالش برای سفر به دبی دلار ببریم یا درهم مواجه خواهند شد؛ اما امکان برطرف کردن آن وجود دارد. شما برای خرید مواد‌غذایی، تاکسی گرفتن و خرید‌های روزمره در مراکز خرید دبی به درهم نیاز خواهید داشت. به دلیل اینکه این مقدار هزینه‌ها بسیار قابل‌توجه نیست، می‌توان دلار نقد را در این کشور به درهم تبدیل کرد.

شرایط دریافت ارز مسافرتی در دبی

پس از اینکه به سوال برای سفر به دبی دلار ببریم یا درهم، پاسخ داده شد، باید برای دریافت ارز مسافرتی اقدام کنید. بانک مرکزی مصوبه‌ای را تصویب کرده است که به نفع مسافران خواهد بود. براساس این مصوبه، ارز با قیمتی کمتر از نرخ بازار به آن‌ها ارائه می‌شود. در‌ادامه مراحل دریافت این ارز را شرح می‌دهیم.

اولین گام، خریداری بلیت هواپیما و ارائه آن به یکی از صرافی‌های دولتی است. پس از اینکه بلیت هواپیمای خود را تهیه کردید، باید آن را به یک صرافی دولتی که ارز مسافرتی ارائه می‌دهد، ببرید. در این‌هنگام حواله ارز مناسب برای سفر خود را دریافت می‌کنید. البته باید پیش از این کار، مشخص کنید که برای سفر به دبی دلار بهتر است یا درهم!

شرایط دریافت ارز مسافرتی

نکات مهم برای دریافت ارز مسافرتی

پس از اینکه توانستید به سوال برای سفر به دبی چه ارزی ببریم، پاسخ دهید، باید برای دریافت ارز نکاتی را در‌نظر داشته باشید.

  • مقدار این ارز چیزی حدود ۲۰۰۰ تا ۲۲۰۰ دلار است. باید هزینه سفر خود را تا حدودی مشخص کرده و آن را با این مقدار ارز مقایسه کنید.
  • فقط افراد بالای ۱۲ سال می‌توانند این ارز را دریافت کنند.
  • توجه داشته باشید که این ارز تنها یک بار در سال به هر شخص تعلق می‌گیرد.

بهترین صرافی های دبی کدامند؟

به‌طور کلی صرافی‌های بسیاری در این منطقه وجود دارد. شما می‌توانید با بررسی بهترین و معتبر‌ترین صرافی‌ها، برای دریافت و تبدیل ارز‌های خود با اطمینان کامل اقدام کنید. با این کار دیگر نیازی نیست تا درگیر پاسخ به سوال برای سفر به دبی دلار ببریم یا درهم، شوید.

صرافی دبی برای تبدیل ریال به درهم

  1. صرافی الرستمانی: این صرافی از مشهور‌ترین صرافی‌های دبی است که امکان تبدیل ارز و دریافت خدمات ارزی مختلف از این صرافی وجود دارد.
  2. صرافی انصاری: صرافی انصاری یکی‌دیگر از صرافی‌هایی است که در دبی قرار دارد. این صرافی شعبه‌های زیادی در شهر دارد که دلیل آن اعتبار بالای این مجموعه است.
  3. صرافی وسترن: شما می‌توانید برای دریافت خدمات ارزی، به شعبه‌های مختلف صرافی وسترن یونیون در نقاط گوناگون شهر مراجعه کنید.
  4. صرافی دیره: این صرافی یکی‌دیگر از صرافی‌های محبوب و مشهور در دبی است. اگر نتوانستید به سوال برای سفر به دبی دلار ببریم یا درهم پاسخ دهید، می‌توانید از خدمات این مجموعه بهره بگیرید.
  5. صرافی المزار: این صرافی می‌تواند شما را برای پاسخ به سوال برای سفر به دبی دلار بهتر است یا درهم، همراهی کند. به‌طوری که می‌توانید از خدمات ارزی صرافی المزار بهره ببرید.

قوانین مالی دبی چیست؟

برای انتقال ارز به این منطقه، نیاز است تا با قوانین مالی آن آشنا شوید.

  • مسافران برای سفر به دبی می‌توانند حداقل ۱۰۰ هزار درهم یا معادل همین مقدار، ارز‌های خارجی همراه داشته باشند.
  • اگر مسافران قصد دارند مبالغ بیشتری را با خود جا‌به‌جا کنند، باید فرم‌های مخصوصی را در گمرک پر کنند.
  • سقف سن افراد مجاز برای انتقال ارز، افراد ۱۸ سال به بالا هستند.
  • اگر هنوز پاسخی برای سوال برای سفر به دبی چه ارزی ببریم پیدا نکرده‌اید، باید توجه داشته باشید که در این کشور به پول نقد نیاز پیدا خواهید کرد.

قوانین مالی ایران برای خروج ارز چیست؟

دولت ایران برای خروج ارز از کشور، قوانینی را مشخص کرده است. با‌توجه به این قوانین، هر‌فرد با محدودیت‌هایی برای خروج ارز مواجه خواهد بود. حداکثر مبلغ مجاز برای خروج از کشور توسط هر مسافر، ۵۰ میلیون ریال خواهد بود.

توجه داشته باشید که برای دریافت مجوز خروج ارز، باید احراز هویت را انجام دهید. در‌غیر‌این‌صورت، مسافران جریمه خواهند شد.

برای اقامت در دبی درهم ببریم یا دلار؟

اگر قصد دارید یک سفر به‌یاد‌ماندنی را تجربه کنید، توصیه می‌شود برای رزرو هتل دبی با‌کیفیت اقدام کنید. برای اینکه برای اقامت در این شهر با مشکل مواجه نشوید، بهتر است مقداری دلار با خود همراه داشته باشید. بدون‌شک در سفر به پول نقد نیاز خواهید داشت. حتی شما می‌توانید بخشی از دلار‌های خود را پس از رسیدن به مقصد به درهم تبدیل کنید. با این کار هیچ‌نگرانی بابت نبود پول نقد نخواهید داشت.

برای تور دبی درهم داشته باشیم یا دلار؟

انتخاب تور دبی، می‌تواند سفر شما را بسیار هیجان‌انگیز‌تر کند. توجه داشته باشید که در‌صورت رزرو یک تور، همچنان باید به سوال برای سفر به دبی دلار ببریم یا درهم، پاسخ دهید. چراکه ممکن است در این شهر به پول نقد نیاز داشته باشید. در‌هر‌صورت، دلار می‌تواند گزینه بهتری برای مسافران باشد.

آیا در دبی می توان با تتر یا بیت کوین خرید کرد؟

امروزه، استفاده از ارز‌های دیجیتال بسیار رایج شده است؛ اما این امر درباره دبی صدق نمی‌کند. با‌وجود‌اینکه افراد زیادی از سراسر دنیا برای تفریح به این منطقه سفر می‌کنند؛ اما این امر موجب نشده است تا استفاده از ارز‌های دیجیتال در این منطقه توسعه یابد. به‌طور کلی، تعداد فروشگاه‌هایی که امکان خرید با تتر و بیت‌کوین را ایجاد کرده‌اند بسیار محدود است.

درهم ارز رایج دبی

جمع بندی مطالب

در‌نهایت، پاسخ سوال برای سفر به دبی دلار ببریم یا درهم، دلار است. این گزینه می‌تواند بهترین انتخاب باشد. چراکه دریافت این ارز در ایران و سایر کشور‌ها آسان‌تر بوده و قیمت آن نیز مقرون‌به‌صرفه است. امکان تبدیل آن در شهر دبی هم وجود خواهد داشت.

سوالات متداول

‏برای سفر به دبی چه پولی ببریم؟ ‏

توصیه می‌شود برای سفر به دبی، درهم به‌ویژه دلار همراه خود داشته باشید. ‏

‏کجا ارز خود را به ریال امارات متحده عربی تبدیل کنیم؟ ‏

امکان تبدیل ارز به درهم دبی، در صرافی‌های این شهر وجود دارد. ‏

۳/۵ - (۵ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×