بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » چگونه ساس را از بین ببریم؟ راهنمای مبارزه با ساس در هتل
از بین بردن ساس
گوناگون

چگونه ساس را از بین ببریم؟ راهنمای مبارزه با ساس در هتل

۲ تیر ۱۳۹۸ 9۱1,565

تابستان و هنگام تعطیلات فصل هجوم ساس‌هاست. در اینجا به چگونگی اطمینان از نبود این ساس در تخت هتل و همچنین نحوه مواجهه با آن می‌پردازیم. در این رابطه مقاله ای در نیویورک تایمز به چاپ رسیده که باهم میخوانیم:

چند سال پیش من و همسرم بعد از ورود و گرفتن اتاق در متلی در بارکلی، مراسمی از پیش تمرین شده را شروع کردیم. بچه‌های کوچکمان را در کالسکه‌هایشان گذاشتیم، ملحفه‌ها را کنار زدیم و شروع به بررسی تشک کردیم. بعد از بررسی درزهای تشک، چیزی که از آن می‌ترسیدیم را پیدا کردیم: تعداد زیادی لکه‌های سیاه و قهوه‌ای.

مطلب مرتبط:”نکاتی پیرامون بهداشت هتل

مطلب مرتبط: “مقابله با گزیدگی حیوانات در سفر

5ad03940f63841a2982f99b0aecdd958 jumbo

شناسایی و از بین بردن ساس

لکه‌های ساس

مدیر متل پیشنهاد اتاق دیگری به ما داد اما در عوض ما آن شب به خانه‌ی یکی از اقوام رفتیم. این تجربه به من این درس را داد که دو دقیقه زمان گذاشتن برای بررسی تشک قبل از باز کردن وسایل در هتل ارزشش را دارد. یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۶ که از ۱۰۰ هتل در ایالات متحده که توسط اورکین، یک شرکت کنترل آفات، انجام شد، نشان داد که ۸۲ درصد از این هتل‌ها در سال گذشته در معرض ساس ها بوده‌اند. طی سال‌های اخیر ساس‌ها در هواپیماها، کشتی‌های کروز و وسایل حمل‌ونقل عمومی هم پیداشده‌اند. و طبق گزارشی که در مجله حشره‌شناسی پزشکی به چاپ رسید، هجوم ساس‌ها در تابستان و همزمان با فصل تعطیلات به اوج خود می‌رسد.

اما اجازه ندهید ساس‌ها، یا ترس از آن‌ها، سفر تابستانی شما را خراب کند. طبق گفته مایکل پاتر، استاد حشره‌شناسی دانشگاه کنتاکی، با وجود این آمار، احتمال مواجهه با ساس در اتاق هر هتلی “خیلی بعید” است. در اینجا به چند راه ساده می‌پردازیم که به شما این اطمینان را می‌دهند که در سفرتان با ساس‌ها روبرو نخواهید شد.

مطلب مرتبط: اصطلاحات هتل ها

دشمن خود را بشناسید

طی یک نظرسنجی از بیش از ۲۰۰۰ مسافر هتل که توسط دکتر پاتر و دو حشره‌شناس دیگر از دانشگاه کنتاکی انجام شد، کمتر از یک نفر از سه نفر قادر به شناسایی یک ساس بالغ است.

ساس‌ها موجوداتی مسطح، بی‌بال و تقریباً به شکل اشک هستند که در رنگ‌های قهوه‌ای مایل به زرد، قهوه‌ای و قهوه‌ای مایل به قرمز یافت می‌شوند. آن‌ها در اندازه‌های ۱ میلی‌متر (نابالغ) تا ۵ الی ۷ میلی‌متر (بالغ) هستند و تخم‌هایشان شبیه به دانه‌های برنج کوچک و سفید است.

به گفته دینی میلر، استادیار حشره‌شناسی ویرجینیا تک، ساس‌ها لکه‌های مدفوعی از خون هضم شده از خود به جا می‌گذارند که لکه‌های کوچک سیاهی است که انگار با ماژیک کشیده شده‌اند. (همان لکه‌هایی که در متل بارکلی پیدا کردم.)

محدوده را بررسی کنید (اما اتاق را تکه پاره نکنید!)

مهم نیست که در یک اتاق لوکس، یک متل معمولی یا یکی از آپارتمان‌های Airbnb اقامت می‌گزینید، چند دقیقه به بررسی نشانه‌های ساس‌ها در اطراف اتاقتان بپردازید.

ملحفه‌ها را کنار بزنید و سطح، طرفین و درزهای تشک‌ها خصوصاً ناحیه سر را بررسی کنید. دکتر پاتر در خصوص فعالیت ساس‌ها می‌گوید “ناحیه سرگرم‌ترین قسمت تخت خواب است”. دکتر میلر کشیدن یک نوار غلطک چسبی در ناحیه موردبررسی را پیشنهاد می‌کند که این‌گونه می‌توانید تمام شواهد بالقوه را جمع‌آوری کنید.

در صورت امکان یک چراغ قوه‌ی کوچک ولی قوی با خود بردارید تا به شما برای بررسی درزها و همین‌طور پشت بالشت‌ها به شما کمک کند. طبق گفته دکتر میلر “می‌دانیم که ساس‌ در هتل‌ها پشت بالشت‌ها را ترجیح می‌دهد. دلیل آن این است که این قسمت کمتر از قسمت‌های دیگر دچار تغییر می‌شود.”

هرچند ساس‌ها و لکه‌های مدفوعی‌شان کوچک‌اند اما با چشم غیرمسلح قابل رؤیت‌اند، بنابراین اگر بعد از یک جستجوی سریع چیزی نیافتید، می‌توانید با خیال راحت به استراحت بپردازید. دکتر پاتر می‌گوید “قرار نیست کل تخت را به هم بریزم و تشک را زیر و رو کنم.” دکتر میلر نیز با این گفته موافق است: “اگر چیزی به چشمتان نمی‌آید چیزی آنجا نیست.”

جای نیش و واکنش‌های پوستی به‌تنهایی نشانه‌ای از وجود ساس‌ها به‌حساب نمی‌آیند. طبق گفته دکتر میلر ممکن است ساعت‌ها طول بکشد تا پوست فرد به‌جای نیش حشرات واکنش نشان دهد.

او در ادامه این‌گونه توضیح می‌دهد: “شما نمی‌توانید با دیدن جای نیش روی پوست من و جای نیش روی پوست خودتان بگویید که آن‌ها کار یک حشره هستند چون سیستم ایمنی بدن هر فرد واکنشی به‌خصوص از خود نشان می‌دهد.”

از چمدانتان حفاظت کنید

پیشنهاد دکتر پاتر این است که پیش از آن که برای از بین بردن ساس اقدام کنید، برای پیشگیری چمدانتان را روی سطحی سفت مانند کمد یا شکاف مخصوص چمدان بگذارید که ساس‌ها شانس کمتری برای دسترسی به آن دارند. اگر تنها برای یک یا دو شب قصد اقامت دارید از باز کردن چمدان لباس‌هایتان و یا پخش کردن وسایلتان در همه جای اتاق بپرهیزید. استفاده از پک‌های مسافرتی به شما در منظم کردن و دسترسی بهتر به وسایل و لباس‌هایتان کمک می‌کند.

اگر پیدایشان کردید، دستپاچه نشوید!

اگر نشانه هایی از وجود ساس در اتاق هتل‌تان پیدا کردید، سریعاً با خدمات تماس بگیرید و اتاق جدیدی در طبقه‌ای متفاوت یا چند اتاق آن‌طرف‌تر درخواست کنید. اگر در ویلاهای اجاره‌ای و مسافرتی و یا Airbnb اقامت دارید، راه‌حل‌های کمتری دارید. یکی از نمایندگان Airbnb گفت این شرکت تلفن ۲۴ ساعته خدمات مشترکین دارد که می‌تواند در صورت بروز مسائلی مانند وجود ساس، پول شما را استرداد کند یا به شما امکان رزرو دوباره در جایی دیگر دهد.

چگونه ساس را از بین ببریم؟

اگر احساس می‌کنید که در معرض ساس‌ها بوده‌اید، می‌توانید در جهت جلوگیری از بازگرداندن این موجودات به خانه و از بین بردن ساس، خانه اقدام کنید. جف وایت، حشره‌شناس و مدیر فنی موسسه مرکز ساس که یک مرکز تحقیقاتی ساس‌هاست، به همراه داشتن چند کیسه زباله بزرگ برای قرار دادن چمدانتان در آن را پیشنهاد می‌کند. در خانه، با دقت داخل و خارج چمدانتان را بررسی کنید (نوارغلطک چسبی کمک بزرگیست). لباس ها و وسایلی که می توانید درون خشک کن قرار دهید را با درجه ی داغ درون خشک کن بیاندازید که این کار تمام ساس ها و تخمهایشان را خواهد کشت (شستن آن ها غیر ضروری است).

لازم به ذکر است که ساس ها در مقابل بعضی دیگر حشرات خطر کمتری برای سلامتی عمومی دارند. دکترمیلر می گوید: “نگذارید ساس ها ذهن‌تان را به خود مشغول کنند. مگس خانگی که روی سالادتان می نشیند خطرناک تر از ساسی که از روی تختتان می گذرد است.”

pulished by: The NewYork Times

منبع: وبلاگ اقامت۲۴

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

تعداد دیدگاهها: ۱

  1. خودش

    مترجمش کی بوده؟ 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×