بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» معرفی هتل » حقوق مسافران در هتل ها چیست و چه انتظاراتی می‌توانند داشته باشند؟
اتاق هتل
معرفی هتل

حقوق مسافران در هتل ها چیست و چه انتظاراتی می‌توانند داشته باشند؟

۱۹ مرداد ۱۳۹۸ 10۰1,672

وقتی عازم سفر هستید و قصد دارید در هتل اقامت کنید، باید نسبت به حقوق مسافر و وظایف هتل، آگاهی داشته باشید. همان طور که هتل ها قوانینی برای رزرو و اقامت دارند، شما هم حقوقی در طول مدت اقامت در هتل دارید.

رعایت حقوق مسافر، موجب می شود تا خاطره ای خوش از اقامت در هتل برای مهمان باقی بماند و احتمال بازگشت و رزرو مجدد او را افزایش دهد. اما حقوق مسافر چیست؟

از آن جا که آگاهی داشتن از حقوق و وظایف افراد در قبال هم، موجب بهبود و گسترش روابط و حفظ حقوق افراد می شود، در این مطلب به بررسی بیشتر این موضوع می پردازیم.

برای رزرو هتل در سایت اقامت ۲۴ کلیک کنید.

حقوق مسافران هتل
حقوق مسافران هتل

مطلب مرتبط: انواع هتل ها و اقامتگاه ها، “کجا بمونیم؟”

حقوق مسافران برای اقامت در هتل

شاید برایتان جالب باشد که بدانید یکی از عوامل رتبه بندی هتل ها، رعایت حقوق مسافران و میزان رضایت آن ها از اقامت در هتل است. هتل ها با هر رتبه و هر تعداد ستاره ای که باشند، ملزم به رعایت وظایفی در قبال مسافران خود هستند.

وظایف هتل در قبال مهمانان می تواند از ابعاد مختلفی مورد بررسی قرار بگیرد. مسافران توقعات و انتظاراتی از هتل ها دارند. حقوق مسافران در هتل، در ابعاد زیر قابل بررسی هستند؟

بهداشت هتل
بهداشت هتل

اتاق ها

اولین و مهم ترین بخش از هتل که بیشتر در نظر مسافران اهمیت دارد، اتاق ها هستند. بیشتر زمان اقامت مسافران، در اتاق و سوئیت شان می گذرد، بنابراین مهم ترین بخش هتل، اتاق ها هستند. لازم است اتاق هابا انتظارات مسافران و مطابق آن چه که هنگام رزرو وعده داده شده، باشد. فضای سالم، تختخواب استاندارد، تهویه‌ مناسب و مطلوب، حداقل هایی هستند که هتل موظف به ارائه آن است.

همچنین در صورتی که به هر دلیلی نیاز به تعمیرات باشد، اتاق دیگری تحویل بگیرید هم لازم است حقوق‌ مسافر رعایت شود. برای مثال اگر اتاقی که رزرو کرده اید قرار بوده رو به دریا باشد و هنگام رسیدن به هتل مشکلی برای اتاق به وجود بیاید، باید این موضوع حتما به نوعی جبران شود. مثلا یک سوئیت بزرگ تر یا اتاقی با کیفیت تر، به مسافر تحویل داده شود.

امنیت هتل
امنیت هتل

بهداشت و امنیت

امنیت اتاق و رعایت بهداشت، از مهم ترین و جدی ترین مواردی هستند که نه تنها در اتاق ها، که در محیط هتل هم باید رعایت شود. امنیت مالی و جانی مسافر، استفاده از ابزار های امنیتی مانند دوربین مدار بسته و هوشیاری پرسنل هتل در این رابطه بسیار اهمیت دارد. همچنین وجود گاوصندوق در هتل نیز تاثیر بسیاری در محافظت از اموال مسافران دارد.

شاید اولین نکته ای که برای اقامت در هتل ، برای مسافران اهمیت دارد، نظافت و بهداشت هتل است. بهداشت محیط و وسایل هتل هم باید رعایت شود. نظافت اتاق ها، رستوران، راهرو ها، رختخواب ها، ملحفه ها و سرویس بهداشتی، مواردی هستند که باید حتما جدی گرفته شوند. هر گونه کوتاهی در این زمینه باید به مسئولین هتل گزارش داده شود و پاسخ سریع و مناسبی دریافت شود.

تطابق واقعیت با تبلیغات

از دیگر مواردی که درباره حقوق‌ مسافران در هتل باید بدانید، انطباق شرایط هتل با تبلیغات است. امکانات و شرایط هتل باید کاملا منطبق بر آگهی‌ های منتشر شده از هتل در مطبوعات و سایت‌های اینترنتی باشد. در صورتی که این مورد رعایت نشود، به نوعی نقض حقوق مسافر است.

مسافران هتل هم لازم است به نکاتی توجه کنند. برای مثال، در صورتی که هتل در عکس های تبلیغاتی خود، لوکس ‌ترین سوئیتش نشان دهد، اما مسافر یک اتاق معمولی رزرو کرده باشد، نباید انتظار بهترین اتاق هتل را داشته باشد.

برخورد کارکنان هتل
برخورد پرسنل هتل

 برخورد کارکنان هتل

نحوه برخورد کارکنان هتل با مسافران بسیار اهمیت دارد. هر چقدر قدر هم که هتلی جذاب و لوکس باشد، باز هم نحوه برخورد پرسنلش بسیار مهم است. گاهی مطلوب بودن برخورد کارکنان، می تواند وجود برخی از کمبود ها و مشکلات را کم رنگ تر کند و خاطره خوبی از اقامت در هتل برای مسافران باقی بگذارد. البته عکس این موضوع هم صادق است. برخورد مودبانه و محبت آمیز کارکنان، می تواند موجب بازگشت مجدد مسافران شود. ضمن این که برخورد خوب و پاسخگویی کارکنان، از حقوق مسافر است.

در دسترس بودن و همراهی و همدلی کارکنان با مهمانان هتل، از مواردی است که باعث می شود مسافران امتیاز بالایی به هتل بدهند.

معلولین در هتل
معلولین در هتل

همراهی با مسافران ناتوان و کم توان برای اقامت در هتل

برای رعایت حقوق مسافران هتل، باید نیاز های معلولین و مسافران ناتوان را هم در نظر داشته باشید. افراد کم توان، نیاز هایی دارند که نباید از آن غافل شد. از آنجایی که افراد ناتوان و کم توان بخش مهمی از جامعه هستند، فراهم کردن امکانات و ملزوماتی جهت ایجاد آرامش و راحتی آن ها، ضروری است رعایت استاندارد های مربوط به جا به جایی و رفع نیاز های کم توانان از مواردی است که در امتیاز دهی به هتل ها، تعیین کننده است.

مطلب مرتبط: زیباترین هتل های جهان کدامند؟ ۱۱ هتل چشم نواز دنیا

اقامت در هتل
اقامت در هتل

دیگر قوانین و مقررات هتل

هتل ها به جز ارائه اطلاعات صحیح، لازم است برخی موارد دیگر از جمله رعایت قیمت مصوب، ارائه امکانات و تسهیلات قابل قبول، انجام اقدامات و توصیه‌ های ایمنی به زبان فارسی و انگلیسی، رعایت حداقل متراژ مجاز برای اتاق ها، داشتن پنجره مناسب و نور کافی و سیستم تهویه مطبوع از الزاماتی است که باید از سوی هتل رعایت شود.

آیا برای اقامت در هتل مورد نظر خود، تصمیم گرفته اید؟

 

منبع: وبلاگ اقامت ۲۴

 

۱/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×