» راهنمای سفر به ایران » راهنمای سفر به هرمزگان » قشم » بهترین و ارزانترین راه سفر به قشم (ماشین شخصی، اتوبوس، قطار و هواپیما)
بهترین راه سفر به قشم با وسایل نقلیه مختلف
قشم

بهترین و ارزانترین راه سفر به قشم (ماشین شخصی، اتوبوس، قطار و هواپیما)

۱۹ آذر ۱۴۰۲ 14۰3,341

بعضی از افراد به قصد تفریح و خوش‌گذرانی و بعضی دیگر برای کار و تجارتشان راهی قشم می‌شوند. هدف شما از سفر به این شهر هر چه که باشد، اعم از تفریحات قشم، بازدید از جاهای دیدنی قشم و غیره، مهم است بدانید که بهترین راه سفر به قشم چیست؟ به طور کلی برای هر کسی با توجه به علاقه، بودجه و شرایطی که دارد، بهترین روش سفر به قشم متفاوت خواهد بود و نمی‌توان یک روش ثابت را ذکر کرد. ما در این مقاله از اقامت ۲۴ انواع روش‌ها و ارزانترین راه سفر به قشم را بررسی کرده‌ایم تا شما سفری راحت و بی‌دغدغه را به این شهر تجربه کنید.

 بهترین گزینه‌های سفر به قشم

بخشی از راهنمای سفر به قشم برای هر مسافری این است که  راه مناسب برای دسترسی به این جزیره زیبا را بیابد. خوشبختانه مسیرهای رفتن به قشم محدود نیست و گزینه‌های مختلفی هم‌چون اتوبوس، قطار، هواپیما و ماشین شخصی پیش روی شماست تا به این شهر برسید. در ادامه تمام روش‌های دسترسی به قشم را به طور کامل و دقیق توضیح داده‌ایم تا درباره انتخاب بهترین راه سفر به قشم بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.

سفر به قشم با ماشین شخصی؛ ارزانترین راه سفر به قشم

سفر با ماشین از ارزانترین راه سفر به قشم

از بین راه‌های متنوع برای سفر به قشم، استفاده از خودروی شخصی در مقایسه با روش‌های دیگر هزینه کمتری را دربر خواهد داشت. اگر خستگی مسافت طولانی را به جان می‌خرید و در راه می‌توانید خود را با گوش‌دادن موسیقی، صحبت با همسفر و مطالعه سرگرم کنید، سفر با خودرو انتخاب مناسبی برای شماست. مسیرهای رفتن به قشم با ماشین شخصی محدود به یک روش نیست و چندین راه دارد که در ادامه با جزئیات آن‌ها آشنا می‌شوید.

بنر تبلیغاتی رزرو هتل سینگو قشم با تخفیف

 انتقال ماشین با لندیگراف به جزیره قشم و نکات مهم آن

لندیگراف یا لندینگ کرافت‌ها ( Landing craft) شناورهای دریایی هستند که برای حمل مسافران با ماشین‌هایشان در نظر گرفته شده‌‌اند. برای حمل خودروی خود با استفاده از این شناورها باید از بندرعباس به سمت بندر پل بروید و مسافتی حدود ۷۰ کیلومتر را طی کنید. به بندر پل که رسیدید، خودروی خود را به لندیگراف‌ها بسپارید تا شما و خودرو را به بندر لافت در جزیره قشم برسانند. برای سفر به قشم با استفاده از لندیگراف‌ها نکات زیر را به خاطر بسپارید:

  • لندیگراف‌ها در زمان‌هایی که شرایط آب و هوایی ناپایدار است، فعالیتی ندارند.
  • اولین زمان حرکت لندیگراف‌ها ساعت ۶ صبح است و فعالیت آن‌ها تا ساعت ۱۱ شب ادامه پیدا می‌کند. 
  •  مسیر دریایی با لندیگراف‌ها حدود نیم‌ساعت طول می‌کشد. 
  • از برگه مجوز ورود خودرو به داخل جزیره به خوبی مراقبت کنید تا در زمان ورود خود آن ارائه دهید.
  • مسافران داخل خودرو برای جابه‌جایی خود لازم نیست هزینه‌ای پرداخت کنند و تنها هزینه انتقال خودرو کفایت می‌کند.
  • هزینه سفر با لندیگراف‌ها ممکن است در روزهای شلوغ و تعطیل افزایش پیدا کند.
  • سرنشینان خودرو در طول سفر با لندیگراف‌ها اجازه ندارند وارد ماشین خود شوند.

سفر به قشم با ماشین شخصی تا بندرعباس

یک راه بی‌دردسر برای سفر ارزان به قشم این است که ماشین خود را در یکی از پارکینگ‌های بندرعباس پارک کنید و بعد خودتان به سمت اسکله شهید حقانی بروید. اتوبوس‌های دریایی (با ساعت کاری ۶ صبح تا ۱۱ شب) واقع در این اسکله شما را به قشم می‌رسانند. 

سفر به قشم با ماشین شخصی و قطار

روش ترکیبی دیگر سفر به قشم با ماشین این است که ماشین خود را به قطار بسپارید تا آن را به بندرعباس برساند. برای حمل خودروی خود با قطار باید (از دفترهای فروش بلیط قطار) بلیط تهیه کنید. در نظر داشته باشید که این روش حمل برای ماشین‌هایی به کار می‌رود که ارتفاعشان کمتر از ۱۵۸ سانتی‌متر و عرض آن‌ها نهایتا در حد ۱۸۰ سانتی‌متر باشد. بعد از اینکه ماشین شما با قطار به بندرعباس رسید، در پارکینگ می‌ماند تا شما آن را تحویل بگیرید. 

بنر هتل آرتا قشم

سفر با کشتی از بندرعباس؛ بهترین راه سفر به قشم برای علاقه‌مندان سفر دریایی

سفر به قشم با کشتی از بندرعباس، روشی جالب و خاص برای دسترسی به این شهر است؛ البته به این شرط که سفر دریایی برای شما جذاب باشد. بندر شهید باهنر، بندر شهید حقانی و بندر پل سه مسیری هستند که شما را با کشتی از بندرعباس به قشم می‌رسانند. 

اتوبوس؛ بهترین روش سفر به قشم برای صرفه‌جویی در هزینه

در پاسخ به این سوال که چگونه به قشم ارزان سفر کنیم، باید گفت که سفر با اتوبوس روشی مقرون‌به‌صرفه است.  البته این روش چندان راحت نیست چراکه اتوبوس‌ها، دقیقا شما را تا قشم نمی‌رسانند و مقصدشان بندرعباس است. بعد از رسیدن به بندر عباس باید با اتوبوس‌های دریایی از اسکله شهید حقانی به قشم بروید. اگر از سمت بوشهر یا فارس به سمت قشم حرکت کنید، اتوبوستان به جای بندرعباس در بندر پل و درگهان قشم توقف خواهد داشت.

سفر امن و سریع به قشم با قطار

قطار؛ بهترین راه سفر به قشم برای امنیت خاطر

بهترین روش سفر به قشم برای کسانی که دنبال امنیت و آرامش در سفر هستند، انتخاب قطار است. این روش در مقایسه با سفر  هوایی، سفر ارزان به قشم هم به حساب می‌آید.  سفر با قطار بهترین راه سفر به قشم برای کسانی است که همراه خود کودک و سالمند دارند. در سفر با قطار، شما در کوپه‌های دنج می‌نشینید و از مسیرهای ریلی پرپیچ‌وخم عبور می‌کنید تا به بندرعباس برسید. بعد از رسیدن به بندرعباس باید به اسکله شهید حقانی بروید و سوار اتوبوس‌های دریایی شوید؛ این اتوبوس‌ها شما را طی ۵۰ دقیقه به قشم می‌رسانند.

سفر سریع و راحت به قشم با هواپیما

هواپیما؛ بهترین راه سفر به قشم برای صرفه‌جویی زمان

سریع‌ترین راهی که می‌توانید برای سفر به قشم انتخاب کنید، بدون شک سفرهای هوایی هستند. سفر با هواپیما با اینکه ارزانترین راه سفر به قشم نیست اما دقت‌کردن به کلاس و تاریخ پرواز و شرکت‌های هواپیمایی می‌تواند هزینه این سفر را کاهش دهد. سفر با هواپیما بهترین راه سفر به قشم برای افرادی است که می‌خواهند هر چه سریع‌تر به قشم برسند و محدودیتی از نظر بودجه ندارند. در دو حالت می‌توانید با هواپیما به قشم سفر کنید، یک حالت شما را مستقیما به قشم می‌رساند اما در حالتی دیگر مقصد هواپیما، بندرعباس است. بعد از اینکه به بندرعباس رسیدید، همان‌طور که در قسمت‌های قبل گفتیم، می‌توانید از اسکله شهید حقانی به قشم بروید. 

گفتنی‌ست شرکت‌های هواپیمایی براساس امکانات کلاس‌های پروازی مختلف، نرخ‌های متفاوتی را برای بلیط‌های هواپیما اعلام می‌کنند و این همان فرصتی است که نباید از دست بدهید. برای مثال خرید بلیط هواپیما از کلاس اکونومی یکی از روش‌های سفر ارزان به قشم از نوع هوایی است.

سفر راحت و ارزان به قشم با تور

اگر می‌خواهید راهی سفری بی‌دغدغه و راحت به سمت قشم شوید، سفر با تور قشم گزینه‌ای مناسب برای خواسته شماست. سفر با تور، بهترین راه سفر به قشم برای کسانی است که دوست دارند محل اقامت و بلیطشان را با اطمینان قبل از سفر مشخص کنند. از طرفی سفر با تور وقتتان را آزاد می‌گذارد تا به جای دنبال گشتن برای بلیط و محل اقامت بتوانید از گشت‌وگذار در جاهای دیدنی قشم لذت ببرید.

اقامت ارزان در هتل های قشم

تفاوتی ندارد که با قطار به قشم بروید یا با هواپیما و خودروی شخصی، در هر صورت به مکانی نیاز دارید که چند روز را با خیال آسوده در آن اقامت داشته باشید و اگر در انتخاب آن دقت نکنید، ممکن است با هزینه زیادی در پایان سفر مواجه شوید. اگر اولویت شما برای اقامت، امکانات است باید سراغ هتل‌های پنج و چهار ستاره قشم بروید اما اگر می خواهید سفر ارزان به قشم داشته باشید، هتل‌های دو و سه ستاره برای اقامت شما مناسب‌تر هستند. برای کسانی که این دغدغه را دارند که چگونه به قشم ارزان سفر کنیم، اقامت در اقامتگاه بومگردی گزینه مناسبی است زیرا در مقایسه با هتل‌های چندستاره قشم، هزینه کمتری دارند و در عین حال از امکانات کافی برخوردار هستند. به علاوه با اقامت در این اقامتگاه‌ها می‌توانید زندگی و آداب و رسوم سنتی مردم قشم را از نزدیک ببینید و از خوردن غذاهای سنتی لذت ببرید.

 در لیست زیر انواعی از اقامتگاه و هتل های قشم را معرفی کرده‌ایم تا بتوانید طبق بودجه و سلیقه خود برای اقامتتان تصمیم بگیرید.

  • هتل پنج ستاره آراکتا
  • هتل چهار ستاره آرتمیس 
  • هتل چهار ستاره آرتا
  • هتل چهار ستاره آتامان
  • هتل سه ستاره سینگو 
  • هتل سه ستاره پرشین گلف
  • هتل سه ستاره شمس
  • هتل دو ستاره امیر
  • هتل دو ستاره سان سیتی
  • هتل دو ستاره رخسار
  • هتل آپارتمان قباد
  • هتل آپارتمان شادناز
  • اقامتگاه بومگردی ساحل سینگو 

صحبت پایانی

برای سفر به قشم روش‌های مختلفی مانند اتوبوس، قطار، هواپیما و ماشین شخصی وجود دارد که هر فردی بسته به شرایط خود می‌تواند یکی از آن‌ها را انتخاب کند. برای افرادی که می‌خواهند سریعا به قشم برسند، بهترین راه سفر به قشم، استفاده از هواپیما است. سفر با ماشین شخصی و اتوبوس ارزانترین راه سفر به قشم است اما باید در نظر داشت که این روش‌ها با وجود مسافت طولانی، خسته‌کننده خواهند بود. مسافرانی که دنبال امنیت و آرامش در سفر هستند، بی‌شک بهترین روش سفر به قشم برای آن‌ها، قطار است.

سؤالات متداول

برای سفر به قشم با ماشین شخصی چه مدارکی لازم است؟

برای سفر به قشم با ماشین شخصی، همراه داشتن مدارکی مانند کارت ماشین، گواهینامه، برگه معاینه فنی، بیمه‌نامه و مدارک شناسایی مالک ماشین ضروری است.

کدام روش سفر به قشم ارزانتر است؟

استفاده از ماشین شخصی و اتوبوس از ارزانترین راه سفر به قشم هستند اما روش‌هایی زمان‌بر به حساب می‌آیند.

برای سفر با خودروی شخصی از تهران تا قشم، چه مسافتی را باید طی کرد؟

برای رفتن به قشم از تهران با خودروی شخصی باید حدود ۱۴۰۰ کیلومتر را طی کنید که از بین مسیرهای مختلف، مسیر یزد به قشم کوتاهتر است.

هزینه سفر به قشم با ماشین شخصی چقدر است؟

هزینه سفر به قشم با ماشین شخصی عدد ثابتی ندارد و با توجه به فاصله مبدا تا قشم و نوع حمل خودروی شما با قطار و لندیگراف‌ها تعیین می‌شود. برای مثال هزینه حمل خودرو در سال ۱۴۰۲ با لندیگراف‌ها کمتر از یک میلیون تومان بوده است.

آیا زمان سفر به قشم در هزینه آن تاثیری دارد؟

بله. یکی از عوامل تاثیرگذار در هزینه سفر به قشم، زمان سفر شماست. برای مثال در فصل زمستان که قشم پربازدیدتر می‌شود، ممکن است هزینه اقامتگاه و رفت‌وآمد در این جزیره بیشتر شود.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×