بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» راهنمای سفر به ایران » راهنمای سفر به هرمزگان » قشم » ۱۰+ تفریحات قشم؛ ارزان تا لاکچری، ساحلی و خشکی + قیمت ۱۴۰۲
تفریحات قشم از نوع دریایی
قشم

۱۰+ تفریحات قشم؛ ارزان تا لاکچری، ساحلی و خشکی + قیمت ۱۴۰۲

۱۲ آذر ۱۳۹۷ 14۳9,854

با سرد شدن هوا و درست زمانی که بسیاری از شهرهای ایران رنگ پاییزی به خودشان می گیرند، جزیره کوچک و آرام قشم در بهترین شرایط آب و هوایی برای میزبانی از مسافران قرار دارد. هر کدام از جزایر ایران خوبی های خاص خودشان را دارند اما تفریحات قشم و قدم زدن در سواحل زیبا و قایق سواری و بسیاری از تفریحات دیگر که هزینه ی زیادی هم ندارند، در کنار جاهای دیدنی قشم مخصوصا در پاییز و زمستان، گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کنند و می توان گفت تفریحات قشم از اصلی ترین دلایل جذب گردشگران به این جزیره می باشند. برای آشنایی با تفریحات قشم و هر آنچه که باید درباره ی مراکز تفریحی این جزیره بدانید با وبلاگ اقامت۲۴ همراه باشید.

تفریحات دریایی قشم

تفریحات دریایی قشم

غواصی در قشم

با شنیدن نام تفریحات دریایی، اغلب افراد به یاد جزیره ی کیش خواهند افتاد، اما واقعیت این است که تفریحات دریایی قشم هم به اندازه ی کیش هیجان انگیز و متنوع هستند. یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین تفریحات دریایی قشم، غواصی و مرور زندگی زیر آب این جزیره می باشد. تنوع بسیار بالا در گونه های آبزیان، عروس دریایی، اسفنج، صدف های ریز و درشت و نرم تنان، هر کدام به تنهایی دلیل خوبی برای غواصی می باشد و به همین خاطر است که مراکز آموزش غواصی زیادی در این جزیره وجود دارد و با آموزش ۳ ساعته شما را برای یکی از هیجان انگیزترین تفریحات قشم آماده می کنند.

قایق سواری در قشم

علاوه بر غواصی، تفریحات دریایی دیگری مانند قایق سواری، جت اسکی، بنانا سواری و شاتل در جزیره ی قشم با قیمت مناسب وجود دارند که هیجان آنها کمتر از تفریحات کیش نیست. پیشنهاد می کنیم، به هر دلیل که به قشم سفر کردید، قایق سواری و سفر به جزایر هرمز، ناز و هنگام و تماشای رقص دلفین ها را از دست ندهید و یکی از بهترین تصاویر را در آلبوم زندگی تان ثبت کنید.

بنر تبلیغاتی رزرو هتل سینگو قشم با تخفیف

مراکز آموزشی تفریحات دریایی قشم

غواصی در قشم

با توجه به نقش بسیار مهم غواصی در جذب گردشگر به قشم، چند مرکز آموزش غواصی با اساتید ماهر مسئولیت آموزش غواصی به دوستداران ورزش های آبی را بر عهده دارند. تفریحات دریایی و غواصی دلفین مرجان، مدرسه ی غواصی قشم در پارک زیتون، مرکز آموزش غواصی ساحل سوزا، تفریحات دریایی ساحل روستای ریگو و مدرسه ی غواصی دلفین آبی از معروف ترین مراکز برای تجربه ی تفریحات دریایی قشم هستند.

شاتل سواری

یکی دیگر از تفریحات آبی قشم که می‌توان به صورت تک نفره و یا گروهی از آن استفاده نمود و هیجان بسیار بالایی دارد، شاتل سواری می‌باشد. در شاتل سواری افراد سوار یک تشک یا تیوپ مخصوص می‌شوند که توسط قایق موتوری بر روی سطح آب با سرعت بالا کشیده می‌شود.

بنانا سواری

همانطور که گفته شد جزیره قشم و سواحل زیبای آن و خلیج نیلگون همیشه فارس پتانسیل بالایی برای انواع تفریحات آبی دارد. یکی از بهترین تفریحات آبی قشم از نظر اکثر مسافران بنانا سواری می‌باشد. این تفریح آبی نیز مانند شاتل سواری است و افراد بر روی یک تیوپ موزی شکل سوار می‌شوند و توسط قایق روی سطح آب با سرعت کشیده می‌شوند. سبک بودن این تشک یا تیوپ باعث ایجاد پرش ‌های بلند بر روی موج‌ها می‌شود که هیجان و لذت خاصی دارد.

بنر هتل آرتا قشم

پارک های قشم

پارک های قشم یکی دیگر از گزینه های مناسب برای تفریح هستند که دست کم از تفریحات دریایی ندارند و شرایط مطلوبی را برای استراحت و البته گاهی اوقات کسب تجربه های عجیب و جدید  فراهم می کنند.

پارک زیتون قشم

یکی از معروف ترین پارک های ساحلی قشم که امکانات رفاهی و تفریحی بسیار خوبی دارد، پارک زیتون قشم است. اگر دلتان قدم زدن در فضایی سرسبز با چشم انداز رو به دریا میخواهد و دوست دارید براحتی از سوغاتی های رنگارنگ و زیبای این جزیره به یادگار چیزی بخرید و بعد از یک پیاده روی عالی در فضایی زیبا ، غذاهای جنوبی و بومی قشم را امتحان کنید، پارک زیتون همان چیزی می باشد که می تواند شما را راضی کند.

شک نکنید که بازی در زمین های بسکتبال، والیبال ساحلی، فوتسال و نشستن در آلاچیق های زیبا و شنیدن صدای موسیقی زنده ی سنتی از گوشه و کنار پارک زیتون قشم حال دلتان را عجیب خوب میکند.

پارک کروکودیل قشم

پارک کروکودیل قشم

در لیست تفریحات قشم نمی توان نام پارک کروکودیل را قرار نداد. قشم، جزیره ای کوچک که عجایب هفتگانه را در خود

جای داده، جایگاه اصلی یکی از عجیب ترین و البته مهم ترین پارک های خاورمیانه به نام پارک کروکودیل می باشد. مزرعه ی پرورش کروکودیل در سال ۸۹ در جزیره ی هنگام احداث شد و در سال ۹۰ بخش گردشگری آن به نام پارک کروکودیل قشم نیز شروع به فعالیت کرد.

در حال حاضر، پارک کروکودیل با داشتن حیواناتی مانند کروکودیل، ایگوانا، طاووس، مار، لاک پشت و شرایط امن برای بازدید گردشگران، یکی از اصلی ترین تفریحات قشم به شمار می آید.

سواحل قشم

اگر جزایر خلیج فارس را به دقت بررسی کنید، متوجه خواهید شد که سواحل قشم از تنوع بسیار بالایی برخوردار بوده و هر کدام دارای یک ویژگی عالی برای جذب گردشگر می باشند. برای مثال ساحل صخره ای زیتون، سواحل زیبا و گِلی لافت، ساحل شنی سیمین، ساحل لاک پشت ها یا همان ساحل صخره ای ریگو و ساحل زیبای جنگل های حرا از جمله سواحل متنوع قشم هستند که هر کدام خوبی ها و طرفداران خاص خودشان را دارند.

عکسی از ساحل قشم
Photo by Reza Dorostkar

در بین سواحل زیبای قشم، ساحل صخره ای زیتون در جنوب جزیره و ساحل شنی سیمین در روبروی غار خربس، با داشتن امکانات رفاهی و تفریحی و مراکز آموزشی تفریحات دریایی از معروف ترین سواحل مناسب برای گردشگران محسوب میشوند.

موزه های قشم تعطیلات نوروز بهترین زمان سفر به قشم

موزه گردی یکی از بهترین تفریحاتی می باشد که اغلب گردشگران به دنبال آن هستند. در سفر به قشم، در کنار هر یک از جاذبه های گردشگری آن که به تنهایی مانند یک موزه با ارزش هستند، موزه های بسیار مهمی را مشاهده خواهید کرد. موزه ی باغ گیاه شناسی و موزه ی ژئوپارک قشم دو مورد از مهم ترین و معروف ترین موزه ها در بین تمام جزایر خلیج فارس هستند.

باغ موزه گیاه شناسی قشم

اگر تصور می کنید که با ورود به این موزه، اشیای قیمتی و تاریخی را مشاهده خواهید کرد، سخت در اشتباه هستید چون باغ موزه ی گیاه شناسی قشم، یکی از بزرگترین مراکز پرورش و تکثیر گل و گیاه هست که بخاطر تنوع بسیار بالا در گونه های گیاهی، به موزه تبدیل شده است. فضای سبز، برکه، آبشار، تونل، غار و گلخانه های وسیع و پیشرفته در مکانی به وسعت ۳۰ هزار متر مربع در باغ موزه ی گیاه شناسی قشم گرد هم جمع شده و بازدید از آن یکی از بهترین تفریحات قشم هست.

موزه ژئوپارک قشم

ژئوپارک قشم

تنوع زیستی متنوع و بی نظیر را می توانید در موزه ژئوپارک قشم مشاهده کنید. این موزه که از سال ۱۳۸۴ در لیست جاهای دیدنی و موزه های قشم قرار گرفته است، علاوه بر گونه های متنوع زیستی، سوغات و صنایع دستی که هنر زنان و مردان بومی قشم هستند را به نمایش گذاشته است. بازدید از موزه ی ژئوپارک قشم در چند سال اخیر یکی از اصلی ترین تفریحات قشم محسوب میشود که طبق آمار ارائه شده، در ایام نوروز نزدیک به ۲۰۰۰ نفر برای تماشای گونه های متنوع پرندگان، پستانداران، صدف های متنوع و خزندگان به این موزه میروند.

بازدید از ژئو پارک قشم

قشم تنها منطقه‌ای در خاورمیانه می‌باشد که در لیست ژئو پارک‌های جهانی قرار گرفته است. قشم دارای پدیده‌های زمین شناسی متعدد می‌باشد که در نوع خود بی‌نظیر یا کم نظیر هستند. حال که قشم در لیست ژئو پارک‌های جهانی قرار گرفته، برای حفظ آن در لیست بایستی قوانین تعیین شده به درستی اجرا شوند. با حفاظت سایت‌های ژئوپارک می‌توان به آینده آن‌ها امیدوار بود. علاوه بر میراثی که ژئو سایت‌ها برای تمام ساکین زمین به ارمغان آورده اند، می‌توانند به مقاصد گردشگری تبدیل شوند.

در حال حاضر ژئو سایت‌های قشم جزو مهم‌ترین جاهای دیدنی قشم می‌باشند. می‌توانید در سفر به جزیره از این نقاط زیبا بازدید کنید. در لیست تفریحات قشم بازدید از ژئو سایت‌های قشم را از یاد نبرید. ژئو سایت‌ها شامل دره ستارگان، دره شور، دره تندیس‌ها، تنگه چاهکو، جنگل حرا، غار نمکدان، باسعیدو، ساحل لاک پشت‌ها، صخره خرچنگ‌ها، روستای لافت، تالاب پرندگان دو کوهک و

علاوه بر تمام تفریحات ذکر شده، خرید و بازارگردی در قشم و درگهان یکی از دلایل مهم بسیاری از افراد برای سفر به این جزیره می‌باشد.  خرید در مراکز خرید قشم و درگهان یکی از تفریحاتی است که برای افراد بسیاری جذابیت خاصی دارد.

تفریح در کنار اقامت در بهترین هتل های قشم

زیبایی تفریحات قشم را زمانی می توانید به درستی درک کنید که چند روز را در این جزیره سپری کنید و زیبایی های آن را با تمام وجود لمس کنید. برای سفر برنامه ریزی کنید و کوله بارتان را به مقصد یکی از زیباترین جزایر خلیج فارس بردارید و نگران محل اقامت خود نباشید، چون اقامت ۲۴ با فراهم کردن امکان رزرو هتل های قشم در کنار شماست.

اگر هم به فکر برنامه ریزی حرفه ای برای سفر به قشم هستید ما تور قشم را به شما پیشنهاد می کنیم. اقامت ۲۴ این امکان را فراهم کرده که نوع هتل در تورها کاملا به انتخاب و سلیقه شما باشد. کافیست سری به صفحه تورهای قشم بزنید و همین حالا رزرو کنید.

سؤالات متداول

جذابترین و بهترین تفریحات قشم کدامند؟

پاراسل و شاتل سواری، بنانا سواری، غواصی و اسکی روی آب از جمله بهترین تفریحات قشم هستند.

در قشم شنا کردن مجاز است؟

بله با مراجعه به مراکز تخصصی می توانید تجربه شنا در عمق آب ها را هم داشته باشید.

قیمت تفریحات قشم در ۱۴۰۲ چقدر است؟

بسته به نوع تفریحات از ۲۰۰ هزار تومان تا حدود ۷۰۰ هزار تومان برای هر نفر متغیر است.

بهترین تفریحات قشم در خشکی یا غیر آبی کدامند؟

سافاری، سواحل قشم و بازدید از موزه ها بهترین تفریحات غیر آبی قشم هستند.

۳.۵/۵ - (۸ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۳

  1. محمد اسماعیلی

    تقریبا بیشتر تفریحات آبی را تجربه کردم اما یکی از فراموش نشدنی ترینشون برای من غواصی بود که با مربی خوش اخلاق و حرفه ای کلوپ نگین ساحل قشم رفتم.

  2. رضا جمالی

    زمانی که تونستم به تنهایی غواصی کنم لذت غواصی برام دو چندان شد. تازه فقط دوره مقدماتی آموزش غواصی را در کنار کادر خوب کلوپ غواصی نگین ساحل قشم گذروندم و ذوق دورهای آموزشی بعدی را دارم.

  3. صفورا محمودی زاده

    برای دوره آموزشی مقدماتی غواصی به کلوپ غواصی نگین ساحل قشم رفتم و منی که سالیان سال دوست داشتم به عرصه غواصی ورود کنم با استفاده از تجربیات مربی حرفه ای شون موفق شدم قدم اول را با قدرت بردارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×