بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» جاذبه های گردشگری مازندران » جاذبه های گردشگری رامسر » جاذبه های گردشگری رامسر، عروس شهرهای ایران
رامسر
جاذبه های گردشگری رامسر

جاذبه های گردشگری رامسر، عروس شهرهای ایران

۹ آبان ۱۳۹۶ 1۰1,546

سفر به دل طبیعت و تماشای زیبایی های آن در تمام فصول، همیشه مخاطبان بسیاری دارد؛ فصل پاییز نیز با چهره چندین رنگ خود و ریزش باران برگ، لذت حضور در دل طبیعت را دو چندان می کند. بارش باران و کمی سرمای هوا، نه تنها مانعی برای این حضور نیست، بلکه به جذابیت آن می افزاید.

یکی از مناطقی که از طبیعت زیبای کشور بیشترین سهم را برده، شهر سرسبز و زیبای رامسر است؛ رامسر، غربی‌ترین شهر استان مازندران و نقطه سبز شمال ایران، بر روی نقشه کشور است.

رامسر

مقاله مرتبط : “با سفر به رامسر وارد بهشت شوید”

رامسر که پیش از این با نام سخت سر شناخته می شد، از سمت شرق با تنکابن، از غرب با چابکسر، از جنوب با رشته کوه‌های البرز و از شمال با دریای خزر همجوار است.این شهر در تابستان آب و هوایی گرم و مرطوب و در زمستان هوایی سرد دارد. مجاورت با جنگل و دریا به این شهر زیبایی خاصی بخشیده ‌است.

تعدد مناطق ییلاقی و خوش آب و هوای رامسر، به جذابیت های آن افزوده و قله‌های مخروطی شکل، مزارع چای، شالیزار های برنج و باغات فراوان مرکبات، تابلوی بی نظیری را خلق کرده که چشم هر بیننده ای را نوازش می کند و شادابی منحصر به فردی برای روح و روان به ارمغان می آورد.

رامسر

شهرستان رامسر به دلیل واقع شدن در دامنه جنگلی و زیبای البرز و همچنین سواحل دریای خزر، از جاذبه‌های گردشگری بسیاری برخوردار است و از این رو به عنوان عروس شهرهای ایران و قطب مهم گردشگری در کشور شناخته می شود.

در این مطلب، وبلاگ اقامت ۲۴، به معرفی برخی از این جاذبه های گردشگری و مناظر زیبا می پردازد؛ با ما همراه باشید.

مقاله مرتبط : “لیست مکان های تفریحی رامسر”

جواهرده

جواهرده یکی از مناطق زیبا و جاذبه ای پر مخاطب در استان مازندران و شهرستان رامسر است؛ در مورد نام‌ این‌ روستا عقاید مختلفی‌ وجود دارد؛ این روستا در گذشته با نام جورده‌ به‌ معنی‌ ده‌ بالا در مقابل جیرده یعنی پایین ده شناخته می شد.

جواهرده رامسر

جواهرده منطقه‌ای تاریخی با جنگل‌های سرسبز بوده که نیمی از سال پوشیده از برف و همچنین در تابستان از هوایی بسیار مطبوع برخوردار است.

این منطقه رویایی، شاهکار طبیعت و نگین فیروزه فام کوه‌های البرز به شمار می‌رود که از ۳ جهت در محاصره کوه قرار گرفته که این خود یکی از دلایل جذابیت جواهرده به شمار می آید. این منطقه با وجود فاصله کم از دریای خزر، در ارتفاع قابل ملاحظه‌ای از سطح دریا، در ارتفاع حدود ۲ هزار متری، قرار دارد.

جواهرده از طریق جاده ای که با قزوین ارتباط داشت، روزگاری مرکز داد و ستد بود. همچین این منطقه خاطره جنگ میرزاکوچک خان با قوای دولتی را نیز در یاد دارد.

گهواره سنگی، سلاژپشته، شیرسنگی ، چشمه های زیبای طبیعی از جمله مناطق دیدنی جواهرده به شمار می روند و همچنین مسجد آدینه و گورهای گبری از آثار تاریخی جواهرده هستند.

جواهرده رامسر

در خصوص تاریخچه مسجد آدینه گفته می شود که این بنا در حدود ۷۰۰ سال پیش توسط فردی به نام شل شریف که در آن ایام یکی از بزرگان جواهرده بوده، ساخته شده است.

جواهرده با زیبایی‌های وصف ناپذیری که می‌توان از آن به عنوان یکی از شاهکارهای خلقت در عرصه طبیعت یاد کرد، در ۲۶ کیلومتری رامسر واقع شده است. مسیر دسترسی به این ییلاق سنتی، از منتهی‌الیه مسیر غربی رامسر به گیلان منشعب می شود و با عبور از میان کوه‌های مشجر و در امتداد رودخانه خروشان صفارود ادامه می‌یابد.

بیشتر بخوانید : “جواهرده رامسر، جواهری در فراسوی ابرها”

قله مارکوه

قله مارکوه از سلسله کوه‌های البرز بوده و در ۶ کیلومتری شرق رامسر و ۳ کیلومتری ساحل دریا و در محور ارتباطی تنکابن به رامسر واقع شده است.

این قله ۶۰۰ هزار مترمربع وسعت داشته و با انواع درختچه‌ها، درختان انجیلی، بلوط، شمشاد و ازگیل پوشیده شده است. ارتفاع این قله از سطح دریا حدود ۵۰۰ متر بوده، اما وجود ۳۴۰ پله در ضلع جنوبی قله مارکوه، کار صعود به آن را آسان کرده است.

در شمال قله مارکوه، شهر کتالم واقع شده و چشم انداز زیبای آن به دریا، تسلط به تپه‌ها و ارتفاعات سرسبز البرز، روستاهای اطراف و رودخانه نسارود در شرق این مکان، به این محل موقعیتی ویژه بخشیده‌ و شرایطی خاص را برای حضور گردشگران و بهره مندی از طبیعت بکر فراهم ساخته است.

آبشارهای رامسر

رامسر به علت داشتن کوه‌های پربرف، بارش باران فراوان و قرار داشتن در منطقه پر آب ایران، از چندین آبشار زیبا و دیدنی از قبیل آبشار ازارک در منطقه سنگ پشته، آبشار هیسیان ، آبشار چاردر، آبشار خشکا در منطقه هریس، آبشار لج و میج در منطقه اشکور و بسیاری آبشارهای دیگر، با چشم انداز‌های طبیعی برخوردار است.

آبشارهای رامسر

هتل پارسیان آزادی رامسر

هتل پارسیان آزادی رامسر در مرکز شهر و در دامنه کوه های مشجر در سال ۱۳۱۲ احداث شد؛ این هتل، محوطه و فضای سبز بسیار زیبابی دارد و از چشم انداز خوبی برخوردار است.

هتل آزادی رامسر

هتل آزادی میان جنگل و دریا در دامنه رشته کوه های البرز با چشم اندازی بسیار زیبا و دل انگیز واقع شده و در قلب شهر رامسر قرار گرفته است، به همین دلیل از این هتل، دسترسی به جاذبه های دیدنی و طبیعی شهر و دیگر مناطق، بسیار آسان می باشد.

این هتل با زیر بنای ۵ هزار متر مربع، دارای ۳ طبقه است و به لحاظ نوع معماری، زیبایی، موقعیت مکانی و تجهیزات، یکی از مشهورترین هتل‌های خاورمیانه به شمار می‌رود.

مقاله مرتبط :

“مشخصات و مقایسه هتل های رامسر”

“لیست بهترین رستوران رامسر به همراه آدرس”

“بهترین بازار رامسر کجاست؟”

آب‌های گرم معدنی رامسر

بخش‌های گسترده‌ای از مرکز شهر رامسر، از آب‌های گرم معدنی با خاصیت‌های طبی و درمانی برخوردار است که گردشگران می توانند از آنها بهره‌مند شوند. وجود این آب گرم‌ها در نزدیکی ساحل دریا، ویژگی منحصر به‌فردی به رامسر بخشیده‌ است.

در شهرهای کتالم و سادات محله نیز چند وان و استخر آب گرم معدنی وجود دارد که برای درمان بیماری های پوستی، رماتیسم و دردهای عصبی و عضلانی سودمند است.

سادات محله نیز که در فاصله ۵ کیلومتری رامسر قرار دارد، به داشتن چشمه‌های آب گرم معدنی مشهور است. این مکان زمانی معاف محله نام داشت و سپس به سید محله و پس از آن به سادات محله تغییر یافت.

مقاله مرتبط:”جنگل دالخانی رامسر، دالان بهشت در شمال ایران”

موزه تماشاگه خزر

این عمارت که به کاخ مرمر معروف است، در سال ۱۳۱۶ در میان باغی به وسعت ۶۰ هزار متر و کاخی با مساحت حدود ۶۰۰ متر، با شیوه معماری اروپایی بنا گردیده است.

در داخل کاخ، گچبری‌های زیبا، سقف بسیار دیدنی با ۴ ستون سنگی بزرگ خوش‌تراش، ببر سنگی، مجسمه‌های برنزی و مرمری، تابلوهای نقاشی عتیقه، فرش‌های نفیس، کریستال، منبت کاری‌های استادانه و آثار منحصر به فرد هنرمندان بزرگ ایران و جهان، جهت بازدید عموم به نمایش گذاشته شده است.

موزه تماشاگه خزر

در این باغ اولین نهال‌های مرکبات اصلاح شده و گونه‌های گیاهی متفاوت و نایاب خارجی کاشته شده است . همین امر باعث شد این موزه به یکی از باغ‌های منحصر به فرد ایران از نظر تنوع گونه‌های گیاهی تبدیل شود.

تله کابین رامسر

تله کابین رامسر که در ۵ کیلومتری غرب رامسر قرار دارد، به عنوان بزرگترین تله کابین کشور، از کنار ساحل خزر تا ارتفاعات جنگلی با ۴۰ کابین به طول ۲ کیلومتر امتداد دارد و توسط بخش خصوصی ایجاد شده است.تله کابین رامسر تنها تله کابین در خاورمیانه است که ساحل دریا را به ارتفاعات جنگلی متصل می‌کند.

تله کابین رامسر

این تله کابین که به واحدهای پذیرایی و اماکن تفریحی- گردشگری مجهز است، با ۵۰ کابین، ظرفیت حمل۴۵۰ نفر در ساعت را دارد.

در ایستگاه بالای تله کابین در ارتفاع ۷۰۰ متری از سطح دریا با منظره جنگل، هتل بام رامسر واقع شده که شرایط را برای اقامتی دلپذیر در ارتفاعات رشته کوه البرز و بهره مندی از چشم انداز زیبای دریای خزر و طبیعت دل انگیز فراهم آورده است.

همچنین، رامسر از جاذبه های طبیعی بسیار دیگری مانند غار های رازآلود و زیبا، کوه ها و قله های سر به فلک کشیده و رودهای خروشان و پر آب دیگری نیز برخوردار است و بی شک می توان گفت، سفر به این نقطه از زمین، تمام لازمه ها برای سفری کامل و خاطره انگیز را در بر خواهد داشت.

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×