» جاذبه های گردشگری مازندران » جاذبه های گردشگری رامسر » جاهای دیدنی رامسر » جواهرده رامسر، جواهری در فراسوی ابرها
جواهرده رامسر
جاهای دیدنی رامسر

جواهرده رامسر، جواهری در فراسوی ابرها

۲۰ فروردین ۱۳۹۷ 19۱2,918

ایران سرزمین مناطق بکر و ناشناخته‌ای است که اگر در هر لحظه، هوای دل کندن از زندگی روزمره را داشته باشیم، در هر فصلی که بخواهیم میتوانیم سفر کنیم.

بی‌شک برای مسافرت مناطق سرسبز و کوهستانی در اولویت قرار دارند، رنگ سبز نمایانگر سرزندگی و امید به رویش است و دیدن منظره ای پوشیده از چمن‌زارها و دشت‌های سرسبز،  می‌تواند مدت‌ها روحمان را نوازش کند و موجب آرامش شود.

با وبلاگ اقامت ۲۴ در معرفی یکی از سبزترین و زیباترین نقاط ایران همراه باشید.

یکی از بکرترین مناطق طبیعی ایران روستای جواهرده است که با طبیعتی وصف‌نشدنی، چشم هر بیننده‌ای را ساعت‌ها به خود خیره می‌کند؛ روستایی کوهستانی با اقیانوسی پوشیده از ابرهای زیبا، رؤیایی‌ترین خاطرات را برای شما به ارمغان می‌آورد.

جواهرده رامسر

 

مقاله مرتبط : “لیست مکان های تفریحی رامسر

 

جواهرده در منطقه‌ای بسیار زیبا از استان مازندران و در ۲۶ کیلومتری رامسر قرار دارد که مانند دیگر روستاهای این استان زیبایی‌های وصف‌ناپذیری دارد و می‌توان از آن به‌عنوان شاهکار خلقت یادکرد.

جاده‌ای که از رامسر به جواهرده ختم می‌شود در سال ۱۳۵۰ توسط مهندسی آلمانی ساخته‌شد. این مسیر دارای عرضی کم و پوشیده از درختان جنگلی است که در اکثر اوقات پوشیده از مه بوده و تصویر زیبایی را برای  ببینده ایجاد می‌کند.

جواهرده رامسر

در پس این جاده‌ پر پیچ و خم زیبا و سر سبز، روستای  جواهرده واقع‌شده؛ روستایی کوهستانی و زیبا که در بیشتر زمان ها در مه محو شده و بوی طبیعت آن مشام هر فردی را نوازش می دهد.

جواهرده رامسر

در این منطقه و در بدو ورود، مردمان باصفایی را می‌بینید که با خونگرمی به شما خوشامد می‌گویند و با استقبالی گرم، ورود شما را به بهشت زمینی ارج می‌نهند.

جواهرده شما را با قاب عکسی زیبا و خاطره‌انگیز روبه‌رو می‌کند که علاوه بر تمام جاذبه‌های گردشگری، رستوران‌های محلی و اقامتگاه‌های زیبا، لحظات خوش و بی‌دغدغه‌ای را برایتان رقم میزند.

 

مقاله مرتبط : “با سفر به رامسر، وارد بهشت شوید

 

زمانی که شما در این طبیعت دل‌فریب به گشت‌وگذار می‌پردازید، گویی در میان آسمان و ابرها قدم می‌زنید، صحنه‌ای که شاید کمتر در نقاط دیگر ایران شاهد آن باشید.

ازجمله جاذبه‌های گردشگری این روستا، آبشارهای بسیار زیبا آن است . تا جایی که حتی برای محلی‌ها جذابیت داشته و آنها نیز طرفدار دیدن این آبشارها هستند؛ برای رسیدن به آبشارها باید کمی پیاده‌روی در طبیعت را به جان بخرید که بی شک ارزش آن را دارد.

جواهرده رامسر

معروف‌ترین این آبشارها درشیب رو به بالا و در انتهای روستا قرار دارد که گردشگران خوش‌ذوق غیرممکن است به دلیل طبیعت زیبا و آرام و شنیدن صدای خوش آب از آن دیدن نکنند و بدون شک عکس‌های زیبایی از این منطقه با خود به یادگار خواهند برد.

علاوه بر آبشارهای زیبا، دشت‌های پر گل دامنه‌ کوه مانند دشت لپاسر نیز جاذبه‌های خاص خود را دارد و اگر هم مناطق جنگلی را بیشتر می‌پسندید، باید به جنگل هیرکانی با درختان بلند بالای راش و شاه‌بلوط آن رفته و اکسیژن خالص استشمام کنید.

 Javaher Deh 2

شغل اکثر مردم این روستا دامداری و کشاورزی بوده و همچنین در صنایع‌دستی نیز فعالیت‌هایی مانند نمدمالی، سفال، آهنگری و مسگری دارند. در  این روستا بناهای تاریخی زیادی مثل گهواره سنگی و شیر سنگی وجود دارد که موجب شده این طبیعت بکر، جزو روستاهای تاریخی کشور به شمار آید.

در مناطق مختلف ایران شاهد آداب و رسوم متنوع هستیم که جواهرده نیز این قضیه مستثنا نیست؛ لباس‌های محلی زیبای زنان و مردان روستا در جشن‌ها و مناسبت‌های مختلف، جلوه زیبایی به مراسم و آیینی آن‌ها می‌دهد، هرچند امروزه از این نوع لباس‌ها کمتر استفاده می‌شود.

جواهرده رامسر

 

مقاله مرتبط : “هتل های رامسر

 

جشن‌هایی زیبایی در این منطقه در روزهای مختلف سال و به مناسبات مختلف اجرا می شود. مانند گِل‌کاری مسجدِ آدینه که در هفدهم مرداد ماه هرسال برگزار شده و در آن دامداران برای برکت بخشیدن به محصولات خود و ادای نذر برای خانواده، بجای آب از شیر دام گِل درست کرده و دیوار مسجد را گل‌کاری می‌کنند. همچنین مراسم کشتی گیله مردی نیز هنوز بین برخی از مردم طرفدار دارد و هر از گاهی این مراسم جالب به‌ویژه میان کشتی گیران مازندرانی و گیلانی با نوای دل‌چسب سرنا و دهل، با هیجان و شادی در کوچه‌پس‌کوچه‌های روستا برگزار می‌شود.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

۴.۷/۵ - (۴ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۱

  1. مسعود نامداری

    رستوران هانی بی انصاف ترین رستورانی و در عین حال کیفیت معمولی و حجم غذا کم بود که به هیچ وجه توصیه نمیکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×