بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» جاذبه های گردشگری مازندران » جاذبه های گردشگری رامسر » جاهای دیدنی رامسر » جاهای دیدنی رامسر همراه عکس + آدرس( بهترین مناطق تفریحی رامسر)
رامسر
جاهای دیدنی رامسر

جاهای دیدنی رامسر همراه عکس + آدرس( بهترین مناطق تفریحی رامسر)

۲۹ تیر ۱۳۹۷ 24۱8,064

رامسر یکی از شهرهای زیبای شمالی کشور بوده که علاوه بر جاذبه های تاریخی و طبیعی، جاذبه های تفریحی فروانی نیز دارد و به همین منظور در تمام ایام سال مسافران و گردشگران بسیاری به این شهر سفر می کنند. در این مقاله قصد داریم لیست مهم ترین جاهای دیدنی رامسر را با همه مشخصاتشان با شما در میان بگذاریم .اگر قصد سفر به این شهر را دارید،  پیشنهاد میکنیم پس از رزرو هتل رامسر با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

دیدنی های طبیعت رامسر

در استان مازندران و در نزدیکی شهر رامسر یکی از دست نخورده ترین و بکرترین مناطق جنگلی ایران جا خوش کرده است، جایی که با درختان در هم تنیده، جنگلی غرق در مه و آب و هوایی بی نظیر نشانی از بهشت بر روی زمین است. با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید تا آدرس بهشتی زمینی در رامسر را بدست آورید.

جنگل دالخانی رامسر

نام این بهشت زمینی، جنگل دالخانی است و چه عاشق طبیعت باشید و چه کوهنوردی، سرسپرده به این منطقه می شوید.

جنگل دالخانی که به آن جنگل دالیخانی هم می گویند، یکی از  بهترین جاهای دیدنی رامسر است که در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی این شهر قرار دارد. ارتفاع این جنگل بکر و زیبا از سطح دریا ۸۰۰ متر است و غلظت مه ای که در آن وجود دارد به اندازه ای بالاست که بیشتر آن را شبیه به یک تابلو در بوم نقاشی کرده است و نکته جالب تر آن که این جنگل فاصله بسیار کمی از دریا (حدود ۱۰ کیلومتر) دارد، در نتیجه اگر در ارتفاعات دالخانی قرار بگیرید، چشم اندازی بی نظیر از دریا را نظاره خواهید کرد. محور این جنگل از ابتدای جاده میرزا کوچک خان شروع می  شود و در ادامه این مسیر به ییلاق های زیبایی مثل گلین می رسید.

خروجی این  جنگل در جاده رامسر به تنکابن قرار دارد و از مسیرهای مختلفی می توانید به این جنگل برسید که شاید بهترین مسیر به خصوص برای کسی که از شهر دیگری به این منطقه می خواهد برود مسیری که از سمت رامسر به آن منتهی می شود باشد، چون سر راست ترین مسیر است. برای رسیدن به دالخانی بعد از اینکه به شهر رامسر رسیدید، به جاده رامسر به تنکابن وارد شوید، بعد از طی مسافتی ۷ کیلومتری به سه راهی جنت رودبار می رسید و بعد از طی مسافتی حدود ۲۲ کیلومتر هم به جنگل دالخانی.

جاهای دیدنی رامسر - جنگل دالخانی

خوشبختانه به دلیل محافظت های خوبی که از این منطقه جنگلی شده، این منطقه هم تمیز بوده و هم بکر مانده است. اینجا خبری از زباله نیست و در تمام طول راه هم سطل زباله و پرسنلی که مسئول نظافت منطقه هستند وجود دارد. این تقریبا اولین ویژگی بارزی بوده که بعد از ورود به دالخانی نظرتان را جلب می کند و همین باعث شده تا مسیر، بیش از اندازه زیبا و تمیز به نظر برسد، انگار که تا قبل از آن هیچ انسانی به آن جا قدم نگذاشته است.

جنگل دالخانی

در طول راه در صورتی که بخواهید چیزی بخورید می توانید به راحتی یک رستوران و غذاخوری محلی را پیدا کنید و طعم یک غذای محلی خوشمزه را بچشید و حتی در هوای خنک جنگل آش میل کنید. در مورد حیواناتی که در این جنگل زندگی می کنند اطلاعات خیلی درستی در دست نیست هر چند گفته شده که شغال ها از حیوانات بزرگی هستند که در این جنگل زیست می کنند. اما در مورد پوشش گونه های مختلف گیاهی باید گفت که گیاهان مختلفی در این جنگل رشد می کنند و پوشش گیاهی بسیار متنوع است. گیاهانی مثل ازگیل، شاه بلوط، تمشک، فندق، گوجه جنگلی و.. از جمله آنهاست.

بعد از بازدید از این جنگل زیبا می توانید راهتان را به سمت یکی از ییلاقات اطراف یا به سمت شهر زیبای رامسر پیش بگیرید. می توانید به سمت رامسر، عروس شهرهای شمال ایران بروید، جایی که طبیعت مسحور کننده اش چشم ها را به خود خیره می کند. شهری با طبیعت چشم نواز در کنار اقامتگاه ها و ویلاهای شیک. جایی که بسیاری از افراد بر این عقیده اند که جز معدود شهرهایی در ایران است که توانسته طبیعت و زندگی انسانی را به خوبی در کنار هم نگه دارد و تعادل را حفظ کند. این شهر سرسبز که در حاشیه دریای خزر هم قرار گرفته است، دیدنی های زیادی را در خود جای داده است.همین موضوع باعث شده تا در فهرست برترین مکان های گرشگری ایران قرار بگیرد. در این جا نگاهی کوتاه و مختصر به تعدادی از معروف ترین جاهای دیدنی رامسر می اندازیم.

ییلاق جواهر ده

جواهرده نام روستایی سبز و زیبا در رامسر است که البته در فاصله ۲۶ کیلومتری از آن قرار دارد و جدای طبیعت بسیار زیبایی که دارد، دیدن خانه های روستایی و مردمانی که در کوچه های گلی آن گذران زندگی می کنند واقعا تماشایی است. این روستا چند دیدنی تاریخی هم دارد.

بیشتر بخوانید : “جواهرده رامسر، جواهری در فراسوی ابرها

جواهر ده

تله کابین رامسر

رامسر بزرگ ترین تله کابین ایران را دارد، مسیری زیبا که از کناره های ساحل دریا شروع می شود و به ارتفاعات جنگلی می رسد و تنها تله کابینی در خاورمیانه است که دریا را به جنگل می رساند! تله کابین رامسر را می توان تفریحی جذاب و هیجان انگیز در میان جاهای دیدنی رامسر دانست.

مجتمع رفاهی تفریحی شهر سبز رامسر سال ۱۳۸۷ در فاصله ۵ کیلومتری غرب رامسر و ۱۰۳ کیلومتری شهر رشت با دو ورودی شمالی و جنوبی قرار دارد. ورودی شمالی برای هم استانی های مازندرانی و ورودی جنوبی جهت مسافرانی که از گیلان به مازندران وارد می شوند مورد استفاده قرار می گیرد.

تله کابین رامسر با سرعت ۳ متر بر ثانیه، مسیر ۲۰۰ متر را در مدت ۱۲ دقیقه تا ارتفاع ۷۰۰ متر بالا می رود.

جاهای دیدنی رامسر - تله کابین رامسر

ییلاق جنت رودبار

ییلاق جنت رودبار  که در ۶۰ کیلومتری رامسر قرار دارد، به خاطر گل گاو زبانش شهرت یافته است. یکی از مناطق تماشایی ایران که پوشیده از جنگل های انبوه و چشم اندازهایی بی نهایت زیباست .

پارک جنگلی صفارود رامسر

بوستان جنگلی صفارود یکیی دیگر از جاهای دیدنی رامسر است که در ۹ کیلومتری جاده جواهرده به رامسر در کنار رودخانه صفارود قرار دارد. وجود پله های سنگی که از کنار جاده ، تردد و ورود به این پارک جنگلی را بسیار آسان تر کرده است.

پارک جنگلی صفارود مملو از درختان سر به فلک کشیده ای است که با  آب و هوایی دل انگیز، منظره ای زیبا را خلق کرده اند.

پارک جنگلی صفارود رامسر
آدرس : ۹ کیلومتری جاده جواهرده به رامسر در کنار رودخانه صفارود

سد میجران رامسر

سد میجران، سدی خاکی در ۲۰ کیلومتری رامسر بر روی رودخانه نسارود، حد واسط اربه کلا و دالخانی در سال ۱۳۸۲  بهره برداری شد. این سد مکانی زیبا و بسیار خوش آب و هوا برای گردشگران و ماهیگیران است و می توان لحظاتی خاص را در این منطقه سپری کرد.

جاهای دیدنی رامسر - سد میجران رامسر
آدرس : ۲۰ کیلومتری رامسر بر روی رودخانه نسارود

آبگرم هتل آزادی رامسر

آبدرمانی هتل پارسیان آزادی رامسر واقع در بلوار رزاقی، دارای خواص طبی و درمانی متفاوت و مفیدی است.

خدمات و خواص درمانی این آبگرم شامل حرارت درمانی، آب درمانی و روان درمانی، تسکین دردهای ناشی از شکستگی های مزمن، درمان برخی از بیماری های پوستی، تسکین دردهای عضلانی و … است.

بیشتر بخوانید : “هتل های رامسر، مشخصات، آدرس، مقایسه

آبگرم هتل آزادی رامسر
آدرس : رامسر، خیابان شهید رجایی ، هتل آزادی رامسر

پارک آبی رامسر

پارک آبی رامسر بین شهرستان رامسر و چابکسر قبل از تله کابین رامسر قرار گرفته است.

این پارک آبی زیبا از جمله جاهای دیدنی رامسر است که دارای امکاناتی همچون اسکله تفریحی، قایق موتوری، جت اسکی، باراسل، شاتل، بانانا، کافی شاپ، رستوران، نمازخانه، خوابگاه‌های کوچک رو به دریا و فضای سبز زیبا در کنار دریای نیلگون خزر می باشد.

پارک آبی رامسر، با چشم اندازی زیبا، درکنار امکانات فراوان، یکی از بهترین نقاط برای سپری کردن اوقاتی خوش در سفر به رامسر است و می توان تفریحات کم نظیری را در آن تجربه کرد.

سفر به رامسر بی ‌نظیر

رامسر زیبا و تماشایی است. سراسر سبز و درخشان است. اکسیژن و هوای تازه در سراسر آسمان آن در جریان است. به هر طرفش که نگاه بیندازید طبیعت سبز و خوش منظره خواهید دید. شاید حتی بتوان گفت هر وجب از رامسر با صفا خودش به تنهایی یک جاذبه ی گردشگری ناب و بی نظیر است. در واقع اصلی ترین ارمغان شهر رامسر برای مهمانانش حال خوب است. حضور در این شهر عزیز باعث می شود حس و حال خوبی به مهمانان شهر منتقل شود. ضمن اینکه تمام غم ها و اندوه ها و نا خوشی ها را از شما می گیرد و نابود می کند. مخصوصاً اگر به گشت و گذار در دل شهر بسنده نکنید و دل به جنگل های سبز اطراف شهر بزنید. یا برای مثال بازار شهر را از نزدیک ببینید و سعی کنید مواد لازم برای تهیه ی غذا را خودتان بخرید.

برخی از افراد شهر رامسر را به عنوان مقصد سفر انتخاب می کنند تا به آبگرم آن بروند که درد پا و کمر و سایر اینچنین دردها را بتوانند درمان کنند. البته میتوان گفت آب و هوای خوش رامسر و منظره های چشم نواز آن است که تمام دردها و ناراحتی ها را از بین می برد و به جای آن انرژی مثبت و حال و حس خوب را به افراد هدیه می کند.  همین جا است که باید اعتراف کنیم طبیعت درمان تمام دردهای بشر است. ای کاش خیلی خیلی بیشتر به طبیعت رو بیاوریم و بیشتر با آن اُنس بگیریم.

۴.۷/۵ - (۲۶ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۱

  1. مصطفی عزتی

    رامسر واقعا میشه گفت بهشت خدا روی زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×