بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» جاذبه های گردشگری مازندران » جاذبه های گردشگری رامسر » تله کابین رامسر | معرفی کلیه امکانات و تفریحات + قیمت بلیط
تله کابین رامسر
جاذبه های گردشگری رامسر

تله کابین رامسر | معرفی کلیه امکانات و تفریحات + قیمت بلیط

۴ آذر ۱۴۰۱ 48۸3,249

زندگی امروزه و دغدغه های آن، باعث خستگی جسم و روح انسان شده است. به همین دلیل برای رهایی از خستگی و تجدید روحیه نیاز به مسافرت و تفریح داریم. یکی از گزینه هایی که همیشه در لیست سفر ایرانیان قرار دارد؛ شمال است. همه ی شهرهای شمالی طرفداران زیادی دارند، اما رامسر از زیبایی و تفریحات خاصی برخوردار است. به عنوان مثال تله کابین رامسر از جمله زیباترین و جالب ترین جاهای دیدنی رامسر است که می توانید از آن دیدن کنید. همچنین بد نیست بدانید که طبق نظر گردشگران، تله کابین رامسر جزو بهترین تله کابین های ایران نیز هست.

رامسر دیدنی های زیادی دارد، به همین دلیل مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است. از جمله زیباترین جاهای دیدنی آن، مجتمع تفریحی بام رامسر است که حتما نام آن را شنیده اید. در این مجموعه یک تله کابین قرار دارد که محبوبیت زیادی بین گردشگران پیدا کرده است. در ادامه به معرفی این مجموعه تفریحی، ساعت کاری، هزینه بلیط و هر آنچه که نیاز دارید تا خاطره ی خوش برای خود و عزیزانتان رقم بزنید را بیان می کنیم. 

مجموعه تفریحی تله کابین رامسر

رامسر به دلیل آب و هوای معتدل و نزدیکی به دریا، دارای جاذبه ها و طبیعت فوق العاده ای است که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. یکی از معروف ترین جاذبه های رامسر، مجموعه تفریحی شهر سبز رامسر است که در سال ۱۳۸۳ پروژه ساخت آن کلید خورد و اغلب آن را با نام تله کابین رامسر می شناسند. جالب است بدانید که این مجموعه تفریحی نه تنها در رامسر بلکه در شمال کشور، از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و بسیار مشهور است.

اگر فکر می کنید این مجموعه تفریحی فقط به تله کابین محدود می شود، اشتباه کرده اید. چرا که انواع تفریحات در این منطقه وجود دارد؛ که تله کابین فقط یکی از تفریحات آن می باشد. به همین دلیل می تواند همه ی سلایق را پوشش دهد. اگر به رامسر سفر کردید بازدید از این منطقه را هرگز فراموش نکنید. 

معرفی تله کابین | شهر سبز رامسر

تله کابین رامسر

این تفریح را می توان مهم ترین و معروف ترین بخش تفریحی و گردشی، رامسر در نظر گرفت. این تله کابین یکی از زیباترین خطوط انتقال کابلی در ایران به حساب می آید که مسیری ۲ کیلومتری را پشت سر می گذارد. زمانی را تصور کنید که سوار تله کابین هستید و از میان شاخ و برگ درختان به سمت قله ی کوه حرکت می کنید. اگر بگوییم منظره بیرونی فوق العاده است؛ دروغ نگفته ایم. چرا که چشم انداز زیبایی در هر طرف شما وجود دارد. به راحتی می توانید منظره ای از شهر رامسر، درختان سرسبز، دریای آبی و قله ی پیش رو را تماشا کنید.

جالب است بدانید که ساخت این تله کابین بر عهده شرکت دوپل مایر اتریشی بوده است. این تله کابین مسیر دو کیلومتری را با سرعت ۳ متر بر ثانیه طی می کند و حدود ۱۲ دقیقه طول می کشد که به بالای قله برسید. این خط مجهز به ۱۶ دکل و ۵۴ کابین (چهار نفره) است که تنها راه موجود برای رسیدن به بالای قله و استفاده از امکانات آن می باشد. امکانات مختلفی همچون رستوران و کافه، مغازه، سرویس بهداشتی، آلاچیق، فروشگاه و … برای رفاه گردشگران در بالای بام در نظر گرفته شده است.

تله کابین رامسر کجاست

 تفریحات و امکانات بخش ساحلی شهر سبز رامسر

همانطور که گفتیم انواع تفریحات آبی، امکانات مختلف همچون فروشگاه، پارکینگ، سرویس بهداشتی و … در این مجتمع برای گردشگران تعبیه شده است. در ادامه ابتدا به بررسی امکانات ساحلی و سپس تفریحات کوهپایه ای و امکانات بام رامسر خواهیم پرداخت:

  • کلوپ دریایی

در این قسمت می توانید از انواع تفریحات آبی با پرداخت هزینه ی مجزا برخوردار شوید. به خصوص اگر در فصل تابستان به رامسر سفر می کنید می توانید علاوه بر تله کابین رامسر، از تفریحات کلوپ دریایی همچون جت اسکی، قایق تندرو، شاتل دریایی، اسکی روی آب، پاراسلینگ و کشتی تفریحی بهره مند شوید. برای آشنایی بیشتر شما با این تفریحات به توضیح مختصری از آنها خواهیم پرداخت.

  • جت اسکی

هنگام سفر به شهرهای شمالی حتما جت اسکی دیده اید. در واقع جت اسکی تلفیقی از قایق و موتور است که می توانید تنهایی سوار شده و روی آب با سرعت حرکت کنید. حس فوق العاده آن وصف نشدنی است. حتما آن را امتحان کنید.

هزینه بلیط جت اسکی: حدود ۶۰۰ هزار تومان (به ازای ۱۵ دقیقه)

ساعت کاری: ۹ صبح الی ۲۱

جت اسکی | کلوپ دریایی رامسر

  • اسکی روی آب

این نوع ورزش عموما به قدرت بدنی بالایی نیاز دارد. چرا که نیاز است اسکی مخصوص پوشیده و با دستان خود یک دستگیره که به قایق موتوری متصل است را بگیرید. سپس قایق با سرعت زیاد شروع به حرکت می کند و شما نیز ایستاده در پشت آن روی سطح آب حرکت می کنید.

هزینه بلیط اسکی روی آب: حدود ۲۶۰ هزار تومان (برای هر دور ۳۰ دقیقه ای)

ساعت کاری: ۹ صبح الی ۲۱

  • قایق تندرو

همانطور که قبلا گفته شد، علاوه بر تله کابین رامسر و سایر تفریحات گفته شده، امکان استفاده از قایق تندرو نیز برای شما وجود دارد. قایق سواری همیشه یکی از تفریحات جالب و آرامش بخش به حساب می آید. حال اگر این قایق تندرو باشد و خود مسئول هدایت قایق باشید، هیجان افزایش یافته و بیشتر لذت خواهید برد. دو نوع مختلف از قایق های تندرو برای مسافران در نظر گرفته شده است که بنا به خواسته خود یکی از آن ها را انتخاب می کنید.

هزینه بلیط قایق تندرو: حدود ۱۰۴ هزار تومان به ازای هر نفر (به مدت ۱۵ دقیقه)

ساعت کاری: ۹ صبح الی ۲۱

  • پاراسیلینگ

jتا به حال پرواز مرغ های دریایی را دیده اید؟ دوست دارید که بتوانید مانند آنها بر فراز دریا پرواز کنید؟ اگر ترس از ارتفاع ندارید، حتما این پاراسیلینگ را امتحان کنید. به وسیله ی پاراسیلینگ یا چتر سواری می توانید برای مدت ۱۰ دقیقه بالای دریا پرواز کنید. هزینه پاراسل برای دو نفر ۱ میلیون تومان است.

پاراسیلینگ | مجتمع رفاهی شهر سبز رامسر

  • شاتل دریایی

یکی دیگر از تفریحات جالب دریایی، شاتل سواری است. در این ورزش، یک وسیله ی سبک با طناب بلند به قایق متصل می شود. افراد روی این شاتل نشسته و دسته های آن را می گیرند و سعی می کنند تعادل خود را در سرعت بالا حفظ کنند.

هزینه بلیط شاتل دریایی: حدود ۱۵۰ هزار تومان (به مدت ۱۵ دقیقه)

ساعت کاری: ۹ صبح الی ۲۱

شاتل سواری در رامسر

  • کشتی تفریحی

کشتی تفریحی تله کابین رامسر تنها شناور گردشگری دریای خزر است که امکانات خوبی در وعده های صبحانه، ناهار و شام به مسافران ارائه می دهد. همچنین موسیقی زنده در کشتی اجرا می شود تا فضای دلنشین تری برای شما فراهم کند. هر دور کشتی حدود ۱ ساعت زمان می برد.

  • مراکز خرید و فروشگاه

در بخش ساحلی، علاوه بر تفریحات گفته شده، فروشگاه های مختلفی صنایع دستی، پوشاک و … یافت می شود که می توانید از آن ها دیدن کنید. همچنین انواع رستوران و فست فود نیز در این منطقه وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده نمایید.

تفریحات کوهپایه ای در تله کابین رامسر

علاوه بر تفریحات ساحلی و دریایی تله کابین رامسر، در قسمت کوهپایه نیز امکانات دیگری برای گردشگران در نظر گرفته اند که در ادامه ذکر می کنیم.

  • شهربازی

شهربازی همیشه یکی از محبوب ترین تفریحات برای افرادی است که هیجان را دوست دارند. در مجتمع تفریحی شهر سبز نیز یک شهربازی با امکانات و تفریحات بروز وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید. در ضمن در این شهربازی امکان سقوط آزاد از ارتفاع ۲۶ متری برای علاقه مندان به ارتفاع وجود دارد. تنها افرادی که در بازه ی سنی ۱۵ الی ۴۰ سال هستند، می توانند برای سقوط آزاد اقدام کنند. همچنین بازی های متنوع دیگری همچون پاندول فضایی و برج مبارز در این شهربازی وجود دارد. 

شهربازی رامسر

  • شهربازی کودکان

مطمئنا امکان استفاده از وسایل بازی بزرگسالان برای کودکان وجود ندارد. به همین دلیل یک بخش جداگانه برای کودکان ساخته شده تا آنها نیز بتوانند لذت ببرند. این وسایل مدرن و استاندارد هستند بنابراین از بابت امنیت جای نگرانی نیست. برخی از وسایل بازی موجود در این شهربازی عبارتند از: ماشین کوهستان، قطار کرم میوه، چرخ و فلک زمینی، فنجان چای، ماشین ضربه ای و …

  • سینما شش بعدی

رامسر یکی از بزرگترین سالن های سینمای چند بعدی را دارد. همچنین صندلی های آن بسیار مجهز و پیشرفته ساخته شده است. علاوه بر سینما، امکان استفاده از کنسول های بازی نیز برای افراد مهیا است.

هزینه بلیط: حدود ۵۰ هزار تومان

  • پیست موتور چهار چرخ

یکی دیگر از بخش های هیجان انگیز تله کابین رامسر، پیست موتورسواری است. اگر علاقه زیادی به موتورسواری دارید، می توانید با پرداخت هزینه سوار موتورهای چهار چرخ شده و گشتی بزنید. از جمله خوبی های این موتورها، می توان به امنیت و هیجان بالای آنها اشاره کرد.

هزینه بلیط: حدود ۸۰ هزار تومان

ساعت کاری: ۱۰ صبح الی ۲۴

تفریحات بام مجموعه تله کابین رامسر

همانطور که قبلا گفتیم این مجموعه تفریحی امکانات زیادی دارد. هنوز هم تفریحات و امکانات این مجموعه تمام نشده است. در ادامه به تفریحات بام رامسر (بالای کوه) اشاره خواهیم کرد.

  • زیپ لاین و پل معلق

از جمله هیجان انگیزترین تفریحات تله کابین رامسر، زیپ لاین است. در زیپ لاین، شما به وسیله ی طناب مقاوم از کابل مخصوص آویزان شده و مسیر شیب داری را در بین درختان و طبیعت بکر، طی می کنید. هر چه شیب مسیر بیشتر شود، سرعت حرکت شما نیز افزایش می یابد. در ضمن در میانه راه برای حرکت از یک خط زیپ لاین به خط بعدی، باید از پل معلق عبور کنید که خود آن هیجان را چند برابر می کند.

هزینه بلیط برای مسیر کامل (دو زیپ لاین و دو پل معلق): حدود ۱۸۰ هزار تومان

هزینه بلیط برای مسیر نیمه (زیپ لاین یا پل معلق): حدود ۱۲۰ هزار تومان

ساعت کاری: ۹:۳۰ صبح الی ۲۰:۳۰

زیپ لاین و پل معلق

  • پارک جنگلی هزار پله رامسر

هنگامی سوار تله کابین می شوید، در بالای قله، پارک جنگلی هزار پله را پیش روی خود می بینید. این جنگل در ارتفاع تقریبی ۹۰۰ متری از زمین قرار دارد و منظره ی زیبایی از اطراف و شهرهای رامسر و چابکسر را به شما می دهد. این مکان برای عکاسی و بهره مندی از طبیعت فوق العاده است.

  • هتل بام سبز

این هتل نیز که در بالای قله ایلمیلی واقع شده است، دارای ۶ طبقه می باشد که، طبقه پنجم آن ایستگاه تله کابین رامسر است. این هتل، دارای دو بخش دهکده جنگلی و سوئیت های vip است. که هر کدام بر اساس معماری یکی از کشورهای دنیا تزئین شده اند تا احساس آرامش را به افراد منتقل کنند. 

بخش دهکده جنگلی نیز شامل کلبه های مختلف است که با فاصله و در میان درختان کوهپایه قرار گرفته اند. این کلبه بهترین مکان برای آرامش و دوری از هیاهوی زندگی شهری است. 

حال که با امکانات تله کابین رامسر آشنا شدید بهتر است درباره جاذبه های اطراف این مجموعه تفریحی نیز اطلاعات به دست آورید.

هتل بام رامسر | مجتمع رفاهی تله کابین رامسر

تله کابین رامسر کجاست؟

این تله کابین بر بلندای قله ی ۸۰۰ متری ایلمیلی قرار گرفته است. این منطقه در نزدیکی رامسر واقع شده است. به همین دلیل باید به کمربندی رفته و بعد از رسیدن به میدان شهید رجایی، باید حدود ۵ کیلومتر به سمت غرب حرکت کنید تا به شهر سبز رامسر برسید.

شماره تماس: ۵۵۰۵-۰۱۱

قیمت بلیط تله کابین

اول از هر چیز بدانید که هزینه بلیط برای کودکان زیر ۴ سال رایگان است. اما بهای بلیط برای سایر افراد در سال ۱۴۰۲ حدود ۲۷۵۰۰۰ تومان بوده است. با توجه به زیبایی های این منطقه، این هزینه ناچیز به حساب می آید. در ضمن نکته ی مهمی که باید به آن دقت کنید، این است که مجموع وزن افراد یک کابین نباید بیشتر از ۳۲۰ کیلوگرم شود. ضمنا بد نیست بدانید که ورودی هر نفر ۱۰ هزار تومان و ورودی هر ماشین ۳۰ هزار تومان است.

ساعت کاری تله کابین

ساعت کاری تله کابین از شنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۹:۳۰ صبح الی ۱۷ می باشد. از ساعت ۱۲:۳۰ الی ۱۵ نیز، خاموش است. ساعت کاری کل مجموعه بین ۹-۹:۳۰ الی ۲۴ است. البته ساعات کاری با توجه به فصل و … ممکن است تغییر کنند.

جاذبه های اطراف تله کابین رامسر

در کنار لذت بردن از تله کابین رامسر و کلی امکانات و تفریحات مختلف، جاذبه های نزدیک آن ارزش بازدید زیادی دارند. جاهای دیدنی نزدیک تله کابین رامسر عبارتند از:

  • موزه مردم شناسی رامسر (فاصله حدودی ۱۲ کیلومتری)
  • ساحل طلایی مازندران رامسر (فاصله حدودی ۶ کیلومتری)
  • تالاب بوارین (فاصله حدودی ۱۳ کیلومتری)

هتل های نزدیک تله کابین رامسر

دسترسی به تله کابین رامسر هر چقدر نزدیکتر باشد، رفت و آمد شما راحتتر خواهد بود. از طرفی چون تفریحات زیادی این مجموعه دارد و امکانات رفاهی و تفریحی اطراف آن زیاد است با رزرو هتل های رامسر نزدیک به تله کابین، دسترسی عالی به سایر نقاط شهر هم خواهید داشت. بهترین هتل های نزدیک به تله کابین رامسر عبارتند از:

  • هتل کیمیا (فاصله تقریبی ۹.۸ کیلومتری)
  • هتل آپارتمان نیستان (فاصله تقریبی ۱۲.۸ کیلومتری)
  • هتل بام سبز رامسر (فاصله تقریبی ۵.۶ کیلومتر)
۴.۶/۵ - (۱۴۲ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۸

  1. سورنا

    اقا سلام امکان سوار کردن دوچرخه توی تله کابین و بردن به بالا هست؟

    • علیرضا قانع

      سلام خیر.

  2. پرنده

    درود
    ورودی هر نفر ۱۰
    ورودی ماشین ۳۰
    بلیط تلکابین ۲۷۵
    کیفیت کل مجموعه ۴ از ۱۰ هست
    مجموعه آبی بدک نیست اونم جون فضای بزرگی رو در قبضه دارن
    از لحاظ خورد و خوراک توصیه میکنم در حد آب معدنی ، بیرون از مجموعه و در شهر با کیفیت تر پیدا میکنید

    • علیرضا قانع

      سلام
      خیلی متشکرم از اطلاعاتی که دادید.

  3. مصطفی پروین

    قیمت هایی که زدید اشتباهه این قیمت هایی که زدید یک چهارم اون قیمت هایی هست که گیشه های بلیط فروشیشون داره میفروشه

    • علیرضا قانع

      سلام لطفا قیمت های جدید رو بفرمایید در اسرع وقت اصلاح میشن.

      • سام

        جت اسکی یه ربع ۶۰۰
        پاراسل دونفر ۱ ملیون

        • علیرضا قانع

          سلام خیلی ممنونم ازت بابت اطلاعات مفیدی که به ما دادی. حتما قرار میدیم قیمت های جدیدی که فرستادی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×