» راهنمای سفر به ایران » نوروز کدوم شهر بریم بهتره؟
نوروز کدوم شهر بریم بهتره؟
راهنمای سفر به ایران

نوروز کدوم شهر بریم بهتره؟

۱۶ اسفند ۱۴۰۲ 7۱529

بابت انتخاب هوشمندانه‌‌ت بهت تبریک می‌گم. شاید بگی هنوز انتخابی نکردی که! اما در اشتباهی. کسی که به دنبال پاسخ سؤال نوروز کدوم شهر بریم بهتره هست، یعنی تعطیلات عید رو برای سفرش انتخاب کرده. اینکه از دید و بازدید نوروزی با فامیل‌ها فرار کردی و حس و حال نو در سال نو رو دنبال می‌کنی، انتخاب هوشمندانه و لایق تقدیریه. حالا همراه اقامت ۲۴ شو تا چند گزینه مناسب سفر بهت معرفی کنم.

اصفهان، یک انتخاب همه‌پسند

چرا اصفهان؟ چون این شهر پر از مکان‌های دیدنیه که اگر بخوای همه‌شون رو ببینی باید چند روزی زمان بذاری. خب چه زمانی بهتر از تعطیلات نوروز؟ پیشنهاد می‌کنم برای سفر به نصف جهان با ماشین شخصی بیای؛ چراکه راحت‌تر می‌تونی از جاذبه‌های مختلفش دیدن کنی. البته امکان سفر با اتوبوس، هواپیما و قطار هم در دسترست هست.

شهر اصفهان یکی از بهترین گزینه های برای سفر نوروزی است.

میدان نقش جهان یکی از بناهایی است که یک صبح تا شب باید وقت بذاری تا بتونی سر فرصت دیدنی‌هاش رو به نظاره بنشینی. پل خواجو و سی و سه پل هم که نماد این شهر هستند و در روزهایی که زاینده رود جریان داره، دیدنی‌تر از همیشه میشن. کاخ چهلستون، چهار باغ، بازار بزرگ اصفهان، منار جنبان و… نیز از دیگر جاهای دیدنی اصفهان، این شهر توریست پذیر هستند.

اصفهان گزینه مناسبی برای شکموها هم هست. بریونی، خورش ماست، گز و دوغ و گوشفیل از جمله خوردنی‌هایی هستند که به هیچ عنوان نباید در طول سفر خودتان را از مزه کردن آنها محروم کنید. 

تنوع هتل در اصفهان هم این امکان رو بهت میده تا بودجه‌ات رو بهتر مدیریت کنی و برای یک سفر نیاز به دودوتا چهارتا کردن نداشته باشی. اگر دنبال اقامتی لوکس هستی، به هتل صفوی اصفهان حتماً یک سری بزن. اگر بودجه انقباضی برای سفرت در نظر گرفتی، هتل آوات می‌تونه گزینه خوبی برات باشه. انواع هتل اصفهان در اقامت ۲۴ در دسترس تو هستند و می‌تونی بسته به سلیقه خودت، یکی رو انتخاب کنی.

رشت، پر از طراوت

تی‌بلامیسر، هنوز نمی‌دونی نوروز کدوم شهر بریم بهتره؟ خب پاشو برو رشت، من قربانِ تو برم. رشت در بهار و پاییز بسیار دیدنی است. مکانی با آب‌وهوای عالی و طبیعتی بکر که می‌تونه روح تازه‌ای در کالبد وجودی‌ت بدمه. سفری که اگر با ماشین شخصی یا قطار انجام بشه، فرصت لذت بردن از مسیر رو هم برات فراهم می‌کنه. خلاصه بگم که طبیعتی زیبا و روح‌نواز در انتظارت هست.

چرا در نوروز به رشت سفر کنیم؟

جاهای دیدنی رشت بسیاره که می‌تونی برای اندازه یک سال استوری و پست اینستاگرامی برای خودت آماده کنی. میدان رشت به تنهایی می‌تونه بار خاطره‌انگیز کردن یک سفر رو برات به دوش بکشه، حالا به این مکان مکان‌های دیدنی مثل ماسوله، گردنه حیران، جنگل گیسوم، آبشار ویسادار، تالاب انزلی، آبشار لاتون و روستای داماش هم اضافه کن.

باقلاقاتق، ترش تره، نازخاتون، اناربیج، میرزاقاسمی و کال کباب هم از جمله غذاهایی هستند که میشه باهاشون دلی از عزا در آورد.

نگران اقامتت در گیلان هم نباش، انواع هتل رشت با بودجه‌های مختلف در سایت اقامت ۲۴ در دسترسته که می‌تونی همین الان با تخفیف‌های خوبی اون‌ها رو رزرو کنی. 

یزد، یک شهر شیرین

شهر یزد یکی دیگه از شهرهای دیدنی ایرانه که شاید برای یک سفر نوروزی کمتر انتخاب بشه. این موضوع می‌تونه مدنظر افرادی باشه که خلوتی رو ترجیح میدن. اگر خانواده شیرینی‌دوستی داری، یزد یک مقصد رؤیایی برات خواهد بود.

دیدنی های شهر یزد

قطاب، باقلوا، لوز، کیک یزدی و فالوده رو پیشنهاد می‌کنم در سفر به یزد نوش جان کنی. مردم این شهر نسخه‌های بومی‌سازی شده‌ای از غذاهای سنتی ایران دارن که از جمله اونها میشه به قیمه یزدی، فسنجون یزدی، اشکنه یزدی و آبگوشت یزدی اشاره کرد.

لهجه شیرین مردم یزد رو هم میشه یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر دونست. به همین خاطر با شعری به همین لهجه، جاهای دیدنی یزد رو بهت معرفی می‌کنم:

 «دُرُسِ دنیا مگن که شهر یزد ما خشه – آثار باستانیشو و پشمک و باقلواش خشه / مردم مهربونش به سادگی گف مزنن – همه جا دوس مدارن چون گف یزدیاش خشه / شهر ما قدیمیه، سابقه تاریخی داره – منار مسجد و گنبد دور نماش خشه / بازار پنجه علی و خان و قیصریه مون – بازار زرگری و بازار مسگراش خشه / ….. / سوغاتی شهر ما خیلی زیاد و تحفه هه – پشمک و قطابش، آخ که چه باقلواش خشه / حلوا ارده، ارده شیره که نگو چقد خشه – پالوده شهر ما، عرق چل گیاهش خشه / توی هر کوچه صدای تق تق شر بافیه – دستمال ابریشمی، ترمه گل دارش خشه / وختی عید و مید مشه شلوق پلوقه شهر ما – بازاراش راه بندونه شلوق پلوقیاش خشه / بیائید هموطنا از شهر ما دیدن کنید – ماها مهمون نوازیم صفای مهموناش خشه».

هتل داد یزد برای یک اقامت لوکس و هتل الماس برای اقامتی اقتصادی، چند مورد از ده‌ها هتل یزد در سایت اقامت ۲۴ هستند که می‌تونی برای سفرت انتخابشون کنی.

شیراز، شهر بهاری

بهار باشه، نوروز باشه، آفتو جنگ باشه، اما شهر شیراز تو فهرست نوروز کدوم شهر بریم بهتره، نباشه؟ شیراز رنگارنگ در فصل بهار بسیار دیدنیه و نباید از دستش داد.

در بهار از شیراز حتماً دیدن کنید

باغ ارم، مسجد نصیر الملک و اون نورهای رنگی‌اش، عمارت شاپوری، بازار وکیل، آرامگاه حافظ و سعدیه از جاهای دیدنی شیراز  هستن که جون میده برای عکاسی و انتشار در اینستاگرام. نگران کپشن هم نباش، حافظ و سعدی انقدر اشعار دلنشینی دارن که می‌تونی ازشون استفاده کنی. به قول حضرت سخن: «چو عشق آمد از عقل دیگر مگوی – که در دست چوگان اسیر است گوی».

فالوده شیرازی، مسقطی، کلم پلو، کوفته هلو، دو پیازه آلو و سالاد شیرازی هم از خوراکی‌هایی هستند که تو این سفر حتماً باید تجربه‌شون کنی. اگر قصد خرید سوغاتی داری، عرقیجات مرغوب از مهم‌ترین سوغاتی‌های شیراز محسوب خواهند شد.

تنوع هتل شیراز این امکان رو بهت میده تا نگرانی برای اقامتت نداشته باشی و فقط به لذت بردن از سفرت فکر کنی.  

چابهار، شهری با آب‌و‌هوای فوق‌العاده

برای سفر نوروزی از شهرهای جنوبی کشور هم غافل نشو. آب و هوای معتدل بهاری در این مناطق در انتظارت هستند تا تعطیلاتت رو به بهترین شکل ممکن بگذرونی. 

چابهار یکی از بهترین گزینه های برای سفر نوروزی است.

سفر به چابهار با انواع وسیله‌ها مثل هواپیما، اتوبوس و ماشین ممکنه و دستت رو برای یک برنامه‌ریزی مالی درست در سفر باز میذاره. 

این شهر هم مکان‌های تاریخی داره و هم جاذبه‌های طبیعی که می‌تونه نظر هر سلیقه‌ای رو به خودش جلب کنه. از مکان‌های تاریخی شهر چابهار می‌تونم به مسجد جامع تیس، گورستان جن تیس، موزه محلی چابهار و قلعه پیروز گت اشاره کنم. اگر اهل گردش در طبیعت هستی بد نیست به کوه‌های مریخی، درخت مکرزن، جنگل‌های حرا، کوه گل فشان و تالاب لیپار در چابهار سری بزنی. پس همونطور که می‌بینی جاهای دیدنی چابهار تمومی نداره.

از دیگر تفریحات در این شهر جنوبی، امتحان کردن خوراکی‌‌ها و غذاهای محلی و سنتیه. از معروف‌ترین غذاهای چابهار می‌شه به کراهی میگو، خوراک خرما، پلو زعفرانی و تباهگ اشاره کرد. پارچه‌های رنگارنگ، سوزن دوزی، صنایع حصیری، روسری و لباس‌های محلی هم از سوغاتی‌های این شهر خوش آب‌وهواست.

اگر برای اسکان در این شهر سردرگم هستی، برات چندتا پیشنهاد دارم. هتل شاهان، هتل سپیده، هتل آپارتمان شوهاز، هتل لاله و هتل فردوس، چند مورد از انواع هتل چابهار هستند که می‌تونی از سایت اقامت ۲۴ همین الان رزروشون کنی.

تهران، مقصد مناسب برای نوروز

پایتخت ایران شهر همیشه شلوغ است، به جز تعطیلات نوروز. بنابراین اگر تا حالا پایتخت‌گردی نکردی، بهت پیشنهاد می‌کنم بهترین فرصت ممکن رو از دست ندی و بازدید از شهر تهران رو تو برنامه‌هات بذاری.

در نوروز در پایتخت بگردید

سیستم حمل و نقل عمومی تهران بهت کمک میکنه تا راحت‌تر بتونی به مراکز دیدنی سر بزنی. به همین خاطر چندان فرقی نمیکنه با چه وسیله‌ای به پایتخت سفر کنی. جاهای دیدنی تهران هم کم نیستند، کاخ سعدآباد، پل طبیعت، فشم، برج میلاد، برج آزادی، موزه‌های ملی، پارک ارم و بسیاری از مراکز تجاری این شهر می‌تونن تو رو حداقل تا یک هفته سرگرم کنند.

نگران هتل هم نباش، می‌تونی به بخش هتل تهران در اقامت ۲۴ سری بزنی و با هر بودجه و سلیقه‌ای، محل اقامتت رو انتخاب کنی.

جمع‌بندی گزینه‌های سفر نوروزی

در این مقاله سعی کردم پیشنهادهام رو برای اینکه نوروز کدوم شهر بریم بهتره؟ ارائه کنم. حالا وقتشه که هرچه سریع‌تر تصمیمت رو بگیری. بدون هتل‌ها برای تعطیلات عید سریع‌تر از اونچه که فکرش رو بکنی پر میشن، بعداً نگی نگفتی!

راستی از نظر تو کدوم شهر برای سفر نوروزی بهتره؟ تو بخش نظرات بهمون بگو.

۴.۴/۵ - (۷ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۱

  1. مجتبی

    کاش نوروز بشه برم تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×